850 Turbo bij domeinen

Gestart door Aswin, 28-08-2005 23:03:14

Vorige topic - Volgende topic

peterr

Olie leek me niet net ververst, leek wat "viezer"  dan nieuwe olie.

Als er een techneut van het forum meewil om proef te rijden houd ik me natuurlijk graag aanbevolen ;)

animalT5R

daar kan ik je helaas niet mee helpen,door medische redenen. ::)
tevens lijkt het me makelijk om even te vragen wie er bij je uit de buurt komt  ;) scheelt een hoop..

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

peterr

Dan zoek ik dus een technische forummer uit het Noorden des Lands ::) . De auto staat op 5 minuten van Groningen te koop. Stuur maar een PM als je me kunt helpen. Antwoorden op mijn vragen graag posten, zodat een ieder hier iets aan kan hebben....

reneetje

Wat bedoel je met witte rook ?

Dat de motor wat condens damp/rook laat zien met koude motor is normaal, maar komt er een straal witte rook uit dan is het misse boel.
Nu het weer kouder wordt heb ik ook al weer een mooi pluimpje condens uit de pijp, maar zodra de motor warmer wordt moet het toch echt over zijn.

Dat de turbometer niet van zijn plek komt zal wel een los getrokken slangetje zijn van de turbometer.
Meestal bij de verbinding vooraan de wagen ter hoogte van de koplampen. (klein zwart slangetje)

Tja , dan dat tikken.
Mocht het echt de drijfstangen zijn die krom zijn (wat ik mij niet echt kan voorstellen), dan afblijven van zo'n auto.
Als je de motorkap dicht heb , is dan overduidelijk het tikken te horen ?
Met de motorkap open tikken de injectors wel duidelijk , dat is niet zo'n probleem, maar dat is toch echt zacht tikken vergeleken bij het getik/geratel van kromme drijfstangen.

Het lijkt mij de injectors te zijn , maar vanaf afstand blijft dat natuurlijk gissen. :-\

Rene ;)

peterr

Dat van de witte rook zou goed kunne Rene. Ik was erg geconcentreerd om zoveel mogelijk dingen over de auto op te merken, dus wellicht is condens wel de oorzaak. Doordat de auto niet verzekerd was niet echt lang kunnen proefrijden. Het "voelde"  allemaal wel redelijk ok, zowel qua rijden als qua onderhoudshistorie. Ik ben echter erg beducht op "kat in de zak"  omdat mijn eigen technische vaardigheden laten we zeggen "beperkt"  zijn  :-\

Toch maar een techneut meenemen of laten keuren denk ik.. ::)

Walter

laten keuren kan nooit kwaad natuurlijk... En dat pluimpje, dat doet "dat hok" van mij ook, zeker nu het 's morgens weer kouder wordt.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

BenC70ES

Citaat van: VolvoMafia op 03-10-2005 08:44:30
laten keuren kan nooit kwaad natuurlijk... En dat pluimpje, dat doet "dat hok" van mij ook, zeker nu het 's morgens weer kouder wordt.

Dat doet elke gezonde benzine motor 's morgens... met wat rijdt je nu trouwens dat je dat opvalt?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

peterr

Een Nissan uit 2000 met een gezonde benzinemotor op G3... ;D

Zoals ik al eerder zei was ik wellicht wel erg gefocust op wat er allemaal mis kan/kon zijn.  Je leest dingen, maar kent de praktijk niet, da's een beetje het euvel.

Mijn vriendin en ik twijfelen een beetje over een T-5 als tweede auto (die dan niet zo duur kan zijn) of een (T-5)R als 1e auto en een klein Japans ding erbij. De Volvo zou in het tweede geval, gezien de 35.000 kilometers per jaar die we rijden, een G3 auto moeten zijn/worden.

Mijn rekenmachine, mijn vriendin en ikzelf zijn er nog niet helemaal uit.

peterr

@ PeterM

Je hebt een PM van me.