Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Walter

...Off topic on...
zet m richting achteruit, niet erin, dan gaan de achteruitrijlampen branden. Werkt goed tegen achterbumperklevers (heeft bij voorbumperklevers geen effect)
...off topis off...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Viper850

Citaat van: VolvoMafia op 23-06-2006 10:49:26
...Off topic on...
zet m richting achteruit, niet erin, dan gaan de achteruitrijlampen branden. Werkt goed tegen achterbumperklevers (heeft bij voorbumperklevers geen effect)
...off topis off...

Ja, en dan duw je 'm per ongeluk een stukkie te ver...
Nee, dan maar ff flink remmen of gewoon laten zien dat ie je toch niet kan bijhouden.

DopdeDouwer

Dat kan dus niet. daar zit een beveiliging voor, die dus bij oele afgebroken was.

Overigens kan ik het niet bevestigen of het werkt, maar als je "droog" oefent als je stil staat werkt het in ieder geval.
Vierkant Rules

Oele

Weer wat uurtjes verder... Inmiddels maar de 3 kg grote pot garage zeep gekocht.  ;)

En dat was geen overbodige luxe...

Gisteren de aandrijfashoezen vervangen....  >:( wat een vies werkje is dat!!! De borgveer verwijderen is best lastig, het oude vet heb ik er allemaal uitgehaald en vervangen door nieuw vet wat bij de revisieset aandrijfashoezen zat. Moest ook aan 1 kant de abs ring vervangen door een ongelukje...  :-[

Inmiddels zitten ze al in de bak  :D

Volgende punten staan nu op de lijst:

- EGT sensor moer laten lassen op uitlaatspruitstuk
- Extra knock sensor plaatsen op blok
- Startmotor plaatsen
- Kabelboom aansluiten
- Carterventilatie plaatsen
- Inlaatspruitstuk plaatsen
- Brandstofrail en injectoren plaatsen
- Ontstekings systeem plaatsen
- Inlaatbuizen turbo, luchtfilter en intercooler laten maken
- Inlaatbuizen plaatsen + luchtfilter aansluiten
- Aandrijfhoezen vervangen, homokineet controleren, assen monteren, keerringen bak vervangen
- Accu terug
- KW schokbrekers achterplaatsen

Ik zou graag de extra knock sensor willen controleren op werking, het is een standaard Volvo 850 sensor die ik geplaatst heb naast de oude, volgens de handleiding van het PLX device moet 1 draad verbonden zijn met het chassis en de andere is de signaal draad... Maakt het uit welke? Lijkt me wel maar ben nu niet zeker... En hoe controleer ik dat ding, het type is 'resonance' ik heb begrepen dat het geen zin heeft om er met hamer op het blok te gaan tikken omdat dit type sensor alleen binnen een bepaalde frequentie zal reageren... Heb ff getest met de PLX en dat tikken met een hamer en idd geeft geen tik. PLX geeft zelf aan testen door te starten, maar daarvoor moet het spruitstuk erop en mocht hij dan niet goed zijn moet de hele zooi er weer vanaf  ???.

Is er misschien een andere manier om de knock sensor te testen, of moet ik em maar in elkaar gaan zetten en later testen...

En nu niet allemaal roepen.... Starten maar...  ;D ;D ;D ;D Nog ff gedult, ik ga eerst op vakantie, daarna zal het niet lang meer duren....  :-*

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

johan283

Maakt het uit welke?

Ja als je signaal draad aan massa gooit heb je een kortsluiting. VOlgens mij kun je makkelijk uitzoeken wat massa en signaal is. Door even (ohms) te meten welke draad met de massa van de sensor is verbonden.

Oele

Citaat van: johan283 op 29-06-2006 12:45:16

Door even (ohms) te meten welke draad met de massa van de sensor is verbonden.

Helaas, had ik al gedaan, geen van beide polen in de connector is met de massa achterkant van de sensor verbonden...

Toch bedankt voor het meedenken!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

johan283

Zal toch wel moeten?

Anders heb je toch een opencircuit als de sensor er inschroeft. Zit niet 1 van de connectoren ergens verbonden op het schroef draad ofzo?

Hoeveel aders heeft de aansluit draad dan? Kan zijn dat het er 3 zijn. 1 signaal ,1 massa en 1 afscherming.

Zo'n sensor is toch een soort van microfoon? Misschien bedoelt de fabrikant de massa in jouw behuizing van de PLX?

JosS70

He Michiel,

prettige vakantie !

Oele

Citaat van: JosS70 op 29-06-2006 14:37:04
He Michiel,

prettige vakantie !

Thanks Jos!

Citaat van: johan283 op 29-06-2006 14:21:54
Hoeveel aders heeft de aansluit draad dan? Kan zijn dat het er 3 zijn. 1 signaal ,1 massa en 1 afscherming.

2 draden, 1 signaal draad en een massa draad die je zelf aan massa moet leggen

Citaat van: johan283 op 29-06-2006 14:21:54
Zo'n sensor is toch een soort van microfoon? Misschien bedoelt de fabrikant de massa in jouw behuizing van de PLX?
Klopt een piezo element, echter er zijn verschillende versies... Resonance type of flat response type, dit is een resonance type knock sensor en die werken alleen binnen een frequentie gebied die voor dit type motor geschikt is...

Vroeger waren die sensoren veel simpeler, de computer moest toen heel veel ruis en andere geluiden wegfilteren... tegenwoordig gebruiken ze een slimmere versie die alleen binnen een bepaald frequentiebereik werkt.. vandaar dat de hamertest niet werkt  ???

Johann

Stoepje ook nog gepoetst?

Emiel

Klinkertjes omdraaien! Werkt perfect.... ;D

Oele

Citaat van: Emiel op 29-06-2006 23:12:41
Klinkertjes omdraaien! Werkt perfect.... ;D

Hahah! heb ik in de tuin al gedaan, de oprit kan nog wel opgedraait worden...  ;)

Oele

Terug van vakantie, maar weer aan het werk...  ;)

Update, volgende punten staan nu op de lijst:

- EGT sensor moer laten lassen op uitlaatspruitstuk
- Extra knock sensor plaatsen op blok
- Startmotor plaatsen
- Kabelboom aansluiten
- Carterventilatie plaatsen
- Inlaatspruitstuk plaatsen
- Brandstofrail en injectoren plaatsen
- Ontstekings systeem plaatsen
- Inlaatbuizen turbo, luchtfilter en intercooler laten maken
- Inlaatbuizen plaatsen + luchtfilter aansluiten
- Aandrijfhoezen vervangen, homokineet controleren, assen monteren, keerringen bak vervangen
- Accu terug
- KW schokbrekers achterplaatsen
- Turbodruk, oliedruk en olietemperatuur meters plaatsen in raamstijl
- Samco waterslangen aansluiten
- Olie en water vullen
- Start test...

Emiel

Jeroentjuh

Duz volgende week rollen?  ;D