Schakelaars, kabeltjes en dergelijke

Gestart door denkweb, 30-08-2005 15:23:09

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Om even een begin te maken hier enkele foto's van de stekkers en schakelaars uit mijn dashboard op een rijtje:

Afdekplaatje met stekker erachter (positie 2 rechts van stuur)

Afdekplaatje met stekker erachter (positie 3 rechts van stuur)

Alarmlichtschakelaar (1)

Alarmlichtschakelaar (2)

Alarmlichtschakelaar (3)

Dimmer binnenverlichting

Onderste stekker =lichtschakelaar, bovenste stekker = koplamphoogteversteller

Lichtschakelaar 1996

Schakelaar koplampverstelling

Stekker koplampversteller

Schakelaar mistlichten voorzijde

Schakelaar mistlichten voorzijde

Schakelaar mistlichten achterzijde (bovenste deel is dimmer binnenverlichting)

Schakelaar electrisch verwarmde achterruit en buitenspiegels

Schakelaar electrisch verwarmde achterruit en buitenspiegels

Kabels origineel Volvo -> Universeel + kabeltjes Nokia carkit -91*/**

Kabels origineel Volvo -> Universeel + kabeltjes Nokia carkit -91*/***

Kabels origineel Volvo -> Universeel + kabeltjes Nokia carkit -91*/***

denkweb

* het groene snoertje in de zwarte stekker is door mijzelf aangelegd, is aangesloten op de blauwwitte snoer in het Volvostekkerblok en is de schakeldraad voor de electrische antenne... dit snoertje ontbrak standaard in de universele verloopstekker. Uit een oude universele verloopstekker het groene kabeltje gehaald en daarna in deze stekkers gemonteerd.

** het afgeknipte gele draadje was de originele MUTE draad voor de carkit. Mijn radio ondersteund echter zelf de MUTE-functie bij telefoongesprekken waardoor de MUTE box eruit kon. De dikke rode en zwarte kabel bij mijn linkerduim (zwarte plakbandjes) zijn doorgeluste voedingskabels naar de Nokia Carkit -91. Ziet er niet netjes uit maar werkt prima! Pasten niet in de Volvo stekker dus zijn rechtstreeks op de Universele verloopstekker aangesloten. Betreft een modificatie door de vorige eigenaar en heb er niks aan veranderd omdat het prima werkt  ;)

*** Achterzijde autoradio. Universele aansluiting (Philips radio). Zwarte stekker is voedingskabels, bruine stekker is speakerkabels. In lege positie horen een blauwe stekker (aansluiting wisselaar of ander apparaat) en een gele stekker (versterker e.d.).