[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JeffreyC

Verwijst misschien? Ik heb laatst mijn R bumper bij Verwijst gehaald. Kon de mistlampen voor €50 erbij krijgen, aangezien ik een V70 heb had ik de mistlampen niet nodig.

300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

daanium

Citaat van: elianmars op 19-02-2012 08:02:21
Bij www.koebergenautos.nl zijn de mistlampen goedkoper. € 75 voor twee lampen.

De kier tussen bumper en spatbord kun je kleiner maken door de witte kunststof plaat, waarin je de bumper schuift, te verstellen.
Hej te gek, dan ga ik daar zo eens mee aan de slag, bedankt voor de tip !
Je ziet trouwens wel vaker dat de mistlampen vaal zijn geworden (door weer en leeftijd), kan ik beter nieuwe halen? of valt dat wel mee met de mistlampen en kan ik ze net zo goed via onderdelenlijn of marktplaats zoeken?

Verder zit ik onder een lichte tijdsdruk, omdat we deze middag (liefst met de coupe) lekker een weekendje weg gaan naar de ardennen.
Waarschijnlijk heb ik dus geen tijd meer om foto's te plaatsen enzo, maar vooral de tip met die witte schuif-dingen is perfect !!
Ik ga even een stevig ontbijtje maken en dan weer lekker aan het 'werk'
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Bouke

leuk topic zeg :eusa_clap: goed bezig hier ;)

daanium

Citaat van: Bouke op 19-02-2012 10:34:09
leuk topic zeg :eusa_clap: goed bezig hier ;)
Dankje!
Ik had alles op tijd klaar, maar ben toch niet helemaal tevreden.
Het samenvoegen van de wielkuipen was veel werk, ik deed er ongeveer 1 uur over per kuip!
Als je er aan wil beginnen, moet je op letten dat de buitenkant van de kuipen mooi samen vallen, zodat die eerder genoemde 'weer-haak-dingen' mooi in het spatbord vallen.
Vanavond of morgen zal ik de foto's uploaden en mijn bevindingen er bij zetten :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#19
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post zie deze post

nog een aanvulling op het V70R bumper project:

Zoals ik al eerder zei, heb ik de speling tussen de bumper en het spatbord niet op kunnen vangen met het witte geleider-ding, simpelweg omdat ik niets kan stellen (verhogen/verlagen) met dat ding
Ik heb ongeveer 1cm speling

Aan het spatbord zit dit

Maar zoals gezegd kan ik dus niets stellen, omdat de pennetjes in de cirkels in de gaten vallen bij de pijlen, en dat kan niet omhoog/omlaag

ik heb ook het linker pennetje er af geknipt om te kijken of ik het dan een beetje kon stellen, maar helaas...
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Wegens grote drukte op het werk even wat weinig tijd gehad om nog een vervolg te maken op het V70R bumper verhaal.

Intussen heb ik wél een origineel V70R klokkenspel besteld (een gebruikt exemplaar), daar ga ik vanavond mee spelen.
Kijken of ik dat een beetje netjes kan omzetten.

Daarnaast heb ik ook het car-pc topic van een forumgenoot doorgelezen, en dat vond ik héél erg leuk om te lezen!
(mede omdat ik zelf een computer winkel heb :P)
Vandaag heb ik daarom een ITX moederbordje besteld, en ga ik volgende week ook beginnen met het bouwen van een mini pc-tje in de originele dubbel DIN behuizing van de radio wat origineel in de Coupe zit.
De radio is trouwens zowiezo aan vervanging toe, want na een uurtje of twee rijden met de muziek aan, valt deze in storing door temperatuur.

Ik houd jullie op de hoogte, met zoals altijd pic's  ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#21
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post zie deze post
Nou, helaas valt het me een beetje tegen, want ik wil natuurlijk mijn eigen tellerstand behouden.
Volgens sommige hoef ik de naalden niet los te halen om de platen los te halen, maar volgens mij toch nog steeds wel.

Als ik kijk naar onderstaande foto's, dan moeten toch de naalden los en daar word ik niet blij van

TOTDAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik de schroefjes los draaide bij de tellers, en de hele teller los kon wippen, zie deze foto's
Ze zitten per klokje met twee schroeven vast en dan nog met twee pennetjes per wijzer (zie pijlen)

Dus excuses aan iedereen die zei dat het wél kon, en ik onterecht niet geloofde.
Morgen lekker de klokjes omzetten in mijn eigen klokkenspel het klokkenspel van m'n coupe ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

henry classic v70

Kijk da's mooi... meteen alle lampjes vervangen ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx


Broabander

Je speelt wel veel met je klokkenspel hè ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

maartendeb

Ah das mooi, goed om te zien dat de naalden niet los hoeven! Ik zag mezelf al klooien met vorken en messen om ze los te krijgen, en ze vervolgens op de juiste plek terug te krijgen: stationair draaien, tank vol, motor op temperatuur...Daarom ben ik er zelf maar nooit aan begonnen :eusa_shifty:

Respect voor je blog + foto's, erg leuk om te lezen! :eusa_clap:

daanium

Citaat van: maartendeb op 25-02-2012 07:38:51
Ah das mooi, goed om te zien dat de naalden niet los hoeven! Ik zag mezelf al klooien met vorken en messen om ze los te krijgen, en ze vervolgens op de juiste plek terug te krijgen: stationair draaien, tank vol, motor op temperatuur...Daarom ben ik er zelf maar nooit aan begonnen :eusa_shifty:

Respect voor je blog + foto's, erg leuk om te lezen! :eusa_clap:
Ja daar zat ik ook mee, ik heb in het verleden een Mazda 323F gehad, daar heb ik dat ook eens mee geprobeerd (tellerplaten wisselen met mes en vork), en toen kon ik dus ook op zoek naar een andere. Dat wil ik écht niet met mijn Volvo!
Hier moet alles goed gaan ;)
Anyway, met de tellers gaat het dus goed! morgen ga ik ze om zetten, ook een paar eind-resultaat-foto's

Met de V70R bumper trouwens niet zo goed... de wielkuipen zaten nog niet vast aan de bumper. Hierdoor zijn ze door de winddruk tegen het wiel aangekomen en zijn ze een stuk(je) afgeschuurd.
Morgen ga ik daar ook nog eens naar kijken, met een beetje pech moeten de kuipen opnieuw gemaakt worden...
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#27
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post zie deze post
Zo, de tellers zitten er in, en het ging (bijna) allemaal erg goed!
Hier weer een korte how-to:

Wat hebben we nodig?
een kruis schroevendraaier
een (grote) platte schroevendraaier
een torx 10 bitje/schroevendraaier
en een torx 25 bitje/schroevendraaier

Eerst even de kapjes en ventilatie dingen los halen.
Dit gaat gewoon met een grote platte schroeven draaier.
Beetje er onderin wippen, dan klik je ze zo er uit.

Ook de middelste ventilatie dingen moeten er uit

en bij de bijrijder moet het zijkapje, het speakerkapje en het ventilatie ding er uit.

Ook bij het handschoenen-kastje moet het een en ander los

Daarna ook de torx schroeven loshalen wat onder de kapjes zitten

Let er op dat áls je een center speaker hebt, dan zit die speaker natuurlijk ook met een kabeltje vast, die moet los.
De passagiers-airbag moet ook met drie schroeven en een stekker los gehaald worden.

heb je alles los geschroefd, dan kun je het bovenste deel van het dashbord er zo af schuiven.


Dan kun je de klemmen (in de cirkels) los klikken, en de stekkers van het klokkenspel natuurlijk ook (bij de pijlen)

Daarna het klokkenspel eerst omhoog en dan naar rechts om het er uit te krijgen (zie pijlen).
Bij de cirkel ligt de connector van de center speaker.

Nu is het klokkenspel uit de auto en kunnen we naar binnen om de platen om te zetten.

Eerst moet wel nog even de computer van het alarm (als ik me niet vergis) los halen met een torx 10 schroevendraaier/bitje, zie pijlen.


Daarna kun je rondom de klemmetjes voorzichtig los halen om zo het bovenste deel los te halen


Daarna met een kruisschroevendraaier de zes schroefjes los halen

Op die manier kunnen we de tellers met een grote schroevendraaier gewoon omhoog wrikken.
Bij de rechter pijl komt die gewoon omhoog, maar bij de linker pijl zit de reset-knop nog geklemt. Gewoon even door drukken en dan schiet die ook los.


Dan even de tellers omzetten

en de bovenste kap er weer op zetten


en weer terug in de auto

Op deze manier zit je niet te klooien met de naalden die terug moeten en behoud je je originele km-stand!

het in-elkaar zetten gaat natuurlijk in de omgekeerde volgorde :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

maruska

zo ! nette foto beschrijving ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Dit was wel een heel sjiek verslag, mooie scherpe foto's. alleen de km stand is niet gelijk. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein