De projecten van Jerra

Gestart door Jerra, 18-01-2021 12:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Verse carter ventilatie kan ik iedereen aanbevelen, al was het maar om het olie verbruik (en bijhorende lekkages door keerringen wegens hogere druk) te vermijden. Nu regelmatig olie verversen (ik momenteel iedere 5á6000km met ATF miniflush) gaat ook zorgen dat het systeem (en dus je motor) schoon blijft.

En nog een oude vraag die ik nu pas lees: nee de automaat knop heeft geen achtergrondverlichting (helaas hé, want hoe meer lampjes, hoe beter  8) Ik weet nog dat ik als klein manneke de eerste keer in de nieuwe ford scorpio van mijn nonkel zat, die had elektrische ramen met verlichte knoppen in de deuren, my god  :o ;D ...

Jerra

Ja ik was er ook al wel voor gewaarschuwd, en had het al geconstateerd bij de oliepijlstok, maar had eerder geen overdruk bij de vuldop.
Nu ik het gedaan heb durf ik tenminste ook het gaspedaal weer te vinden, was de laatste tijd (aangezien het probleem verergerde) best bang geworden voor de keerring horror-stories.

Ja erg jammer dat missende lampje, net als de airmix. gemiste kans!

Bijkomend voordeel van de carterventilatie vervanging was dat ik een los slangetje en slangenklemmetje had gevonden!  :)
Onderaan de IAC regelaar en de vacuüm leiding van de fuel pressure regulator.
De 850 draait nu duidelijk lager stationair, en vooral ook altijd hetzelfde toerental (soms zat ik weken op 1200, dan weer 1000, etc.)
En het is nog te vroeg om over het verbruik te spreken want de boordcomputer is eigenlijk niet te vertrouwen.
Maar volgens die BC is het verbruik nu beduidend minder! Hopelijk ook zichtbaar straks op het aantal kilometers dat ik ga halen op een tank  ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Jerra

Even iets minder gesleuteld de laatste tijd maar ben wel aan het verzamelen geweest.

Wat ligt er nu allemaal verspreid door en om het huis:

  • Grijze vloerbedekking met afwerkstrips
  • Een variabel-regelbaar ruitenwisser relais
  • Voorbumper en spoiler gespoten
  • Gasveren kofferklep
  • Veerpootbruggen
  • Lampjes voor de ECC
  • Sport line nivomats
  • Ander setje veerpoten (voor)
  • Een versnellingsbak (toekomstmuziek)
En de ATF Flush en een kapotte portiervanger staan verder op de klussenlijst.
Met een vriendengroepje gaan we binnenkort op 3 auto's (Starlet, Golf Cabrio en mijn 850) een poging doen tot polijsten, je moet ergens beginnen met leren.

I'll keep you posted!  :D

'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Jerra

Een teaser tot ik een betere foto heb gemaakt.

En wat een verschil maken die veerpootbruggen in rijgedrag! Zelfs met mijn "normale" vering.

En nog een vreemd doosje gevonden onder de bekleding, eens googlen...
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Menno3274

Ziet er goed uit. Heeft dat kastje niet met de trekhaak te maken?

Jerra

Dat zou goed kunnen!

Ik hoopte iets gevonden te hebben van de ooit gemonteerde standkachel.
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Menno3274

Dat denk ik niet. In mijn S70 zit dat kastje ook en die heeft zover ik weet geen standkachel gehad ;D

Gijsbert-5

Zit ie rechts achterin? Zou goed de levelsensor kunnen zijn tbv het alarm

Jerra

Ja rechts achterin. In een holte onder de bekleding.
En heb inderdaad een alarmsysteem (mogelijk later ingebouwd).
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

cornelis-b

Dat kastje is een onderdeel van het alarm, daar zit de tiltsensor in. Die zorgt er voor dat als de wagen op alarm staat dit ook daadwerkelijk afgaat als de wagen wordt opgekrikt. Ook bij bv een aanrijding zorgt deze voor alarm. Ze noemen het tiltsensor maar in begrijpelijk Nederlands heet ie schoksensor ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

In het Nederlands heet dat een kantelsensor. Meestal een simpel ontwerp met een gewichtje over een kantelpunt of een bol tegen een aanslag.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jerra

Ik verzamel even wat losse topics van de afgelopen tijd in mijn "blog".

Ik ben nog steeds niet uitgetwijfeld over de daily transmissie: schakelen is leuk maar de automaat is erg comfortabel in files en toch ook wel voor woon-werk.
Het toerental op 120km/h kan niet lager met een automaat, met een handbak zijn er twee opties: de M56H met de LK final gear of een M66D inbouwen.
Ik moet eens uitvogelen hoe je de toerentallen uitrekent in een excel sheet om zichtbaar te maken wat er nou echt mogelijk is en vooral de mogelijke "winst" zichtbaar te maken.

Ik heb goed nieuws over het verbruik, die flink is gezakt op de afgelopen twee tanks. Ik haal zelfs weer de 600km op een tank, om er dan vervolgens zo'n 62-64 liter in te gooien :)
Het geknipper van het brandstoflampje lijkt weg na de contactcleaner, ik hoop de volgende keer wat langer met een bijna lege tank te rijden om het goed te zien.
Lambda lampje is alweer 1200km uit en stationair toerental is altijd rond de 900rpm dus dat is al een mooie vooruitgang.

De bekleding in de kofferbak ziet er niet uit met zo'n veerpootbrug, heeft er iemand goede voorbeelden van hoe je deze moet monteren?

En over bekleding gesproken, ik heb een stoffen achterbank van een S70 met zetelverwarming, is dit makkelijk over te zetten naar mijn huidige lederen achterbank?


'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

volvobug

Citaat van: Jerra op 24-03-2021 11:46:24
.....
En over bekleding gesproken, ik heb een stoffen achterbank van een S70 met zetelverwarming, is dit makkelijk over te zetten naar mijn huidige lederen achterbank?

De verwarmingsmatjes zijn verlijmd op de schuimdelen van zitting en rugleuning, dus die zul je (in zijn geheel) over moeten zetten. Dat betekent in de weer met kniptang en tie-raps om de huidige bekleding te verwijderen, de schuimdelen (met matjes) over te zetten en de leren bekleding terug plaatsen. best een karwei!

En er moet nog bedrading met een relais en schakelaar in de middenconsole aangelegd worden. Heb je die bij de stoffen achterbank meegeleverd gekregen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

Nee niet meegekregen, ik heb alles wat die nog had meegekregen maar daar zat geen bedrading bij.

Maar als het zo veel werk is dan zie ik daar van af, het zou zijn voor 1 weekend per (non-corona)jaar om de blits te maken tijdens een winter hike ;) (Bij de dropping)
Verder kan ik me niet voorstellen dat ik hem vaak ga gebruiken, ik zit eigenlijk altijd voorin en daar werkt de stoelverwarming niet meer merkte ik vanochtend (even de thermostaat draadjes controleren binnenkort).
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Miyel

Citaat van: Jerra op 24-03-2021 11:46:24
Ik moet eens uitvogelen hoe je de toerentallen uitrekent in een excel sheet om zichtbaar te maken wat er nou echt mogelijk is en vooral de mogelijke "winst" zichtbaar te maken.

Heb ik wel, doe ff email adres in pb.

Achterbank verwarming van 850 is L en R gescheiden en werkt met een relais welke niet meer verkrijgbaar is. V70 is een geheel.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)