Recente berichten

#1
Nette armsteun, beide bekerhouders zijn heel en werken goed





#2
Overige Techniek / Verzwaarde veren, welke?
Laatste bericht door jacow - Vandaag om 13:15:49
Beste forummers, heeft één van jullie ervaring met verzwaarde veren bij een V70(classic)op lpg?
Zo ja, wat is een degelijke betaalbare veer?
Dank Jacow
#3
Algemeen / Re: Schaduw850, leuk verhaal m...
Laatste bericht door volvobug - Vandaag om 09:42:14
Altijd leuk zo'n toevallige gebeurtenis. 

Ik heb zelf mijn R van een forumgebruiker hier in het oosten gekocht. Ik werk in Woerden en bestel de originele onderdelen daar bij de Volvodealer Hooftman. De eerste keer dat ik daar mijn nieuwe kenteken doorgaf voor een bestelling, kreeg ik de reactie terug "dat is mijn auto geweest". Blijkt degene die daar de onderdelen doet, een van de vorige eigenaren te zijn.
#4
Webdagboek (BLOG) / Re: Wat is wijsheid - ombouw 8...
Laatste bericht door Died850 - Vandaag om 09:24:57
Herkenbaar met het achterklepslot. Daar heeft mijn 850 met koud weer voornamelijk ook last van. Alles smeren wilt soms weer voor een poosje helpen maar meestal hapert het toch weer na een week.

Ben benieuwd of je erachter komt!
#5
Onderdelen 850/x70 (classic) gevraagd / Heldere koplamp(glas) links
Laatste bericht door FrankvdAa - Gisteren om 21:53:23
Ik kom er net achter dat er een gat in het heldere glas van m'n koplamp links zit.

Iemand toevallig nog een heldere C70 unit liggen, of een alternatief?
#6
Algemeen / Schaduw850, leuk verhaal missc...
Laatste bericht door Schaduw850 - Gisteren om 21:01:24
Vandaag was ik bij de lokale bandenboer om een nieuw setje bestelde zomerbanden te laten monteren. Ik heb mijn 850 gekocht in december vorig jaar en er zaten toen winterbanden onder van een mij onbekend merk. Even gekeken en voor winterbanden deden ze het heel aardig maar in de regen waren ze tamelijk matig, om het zacht te zeggen. En wat doet het in Nederland vaak? Juist.

En aangezien ik in winters weer toch niet in mijn 850 wil rijden (daar heb ik een ander hok voor) wil ik gewoon fijne zomerbanden gemonteerd hebben.

Afijn, ik was dus bij de bandenboer. Ik meld me en ga in de wachtruimte zitten. Even later komt er een meneer (chef, manager, bedrijfsleider?) op me af.

Meneer: Meneer Schaduw850?
Ik: Eh, ja?
Meneer: Wat een prachtige auto heeft u!
Ik: Oh, eh, jaja, bedankt!
Meneer: Weet u dat u een andere maat heeft besteld dan dat er nu onder zit?
Ik: Ja, er zit nu 195/65-15 onder en ik heb 195/60-15 besteld.
Meneer: Ja, dat klopt, en dat is ook de juiste maat. Maar de monteurs willen het niet geloven, haha.

Nou ja, toch de 195/60-15 er onder gekregen uiteraard.

Na afloop van de montage nog even met de meneer gesproken. En je gelooft het niet, zijn vader heeft ook een 850 GLT gehad! En heeft ook nog (de meneer dus) gehandeld in Volvo's.

Dus na ruim minder dan 3 maanden de Volvo in mijn bezit te hebben al een leuk ad random gesprek gehad met een mede-liefhebber.

Herkennen jullie dit soort verhalen?
#7
Off Topic Algemeen / Re: Johann overleden.
Laatste bericht door de Boeing - Gisteren om 20:49:27
Jesus, ik durf straks niet meer te kijken op het forum.

Heb Johann nooit persoonlijk ontmoet maar wel ontzettend veel van hem opgestoken hier op het forum.

Sterkte aan de nabestaande!
#8
Webdagboek (BLOG) / Re: Wat is wijsheid - ombouw 8...
Laatste bericht door de Boeing - Gisteren om 20:43:36
Na een 3de prijsverhoging in 1 jaar tijd ben ik dan toch eindelijk maar eens veranderd van hosting (bye bye versio/pcextreme, stelletje bloedzuigers  >:( )

Het gevolg is hier helaas wel dat mijn foto's het niet meer doen. Ik zet ze om naar de nieuwe hosting, maar dit kost me wel wat tijd. Een functie om in 1 click al je foto locatie links aan te passen zou te handig zijn geweest  ;D ...

Volvo doet ondertussen gewoon zijn ding, hij heeft net weer verse 5W40 gekregen (ik kan het regelmatig verversen niet genoeg aanbevelen!!).
Wel begint het achterklep slot nu echt nukkig te worden (niet mee op slot gaan, of gesloten blijven). Daar moet ik binnenkort ook maar eens aan geloven (microswitch wellicht?).
#9
Remmen / Re: Rem matig, patroon op schi...
Laatste bericht door Peultje - Gisteren om 10:11:16
Even simpel: Als ik het zo lees is er minder remvertraging dan zou moeten (je krijgt de bolide niet de ABS in). Het enige wat van belang is voor die remvertraging (vette schijven en dat soort ongein daargelaten) is mijns inziens de druk in je remcilinders. Hierbij aannemende dat de remzuigers soepel door de cilinder kunnen bewegen. De remvloeistofdruk hoort zo groot te zijn dat die wel door strakke geleidingspennen en zo heendrukt. Deze remdruk is normaliter zo'n 100 bar. De diameter van je remzuiger is zo'n 3cm. Als alles goed is drukt daar dan bij remmen zo'n 3cm x 3cm x pi maal die 100 bar is 2800 kg op. Daarmee druk je echt wel het spul langs wat roestige pennen. Terugkomen van de boel na het remmen is dan echter wat lastiger en de boel gaat slepen maar dat staat krachtig remmen niet in de weg.

Bij een kleiner aanliggend deel van de blokken op de schijf wordt de remdruk van die blokken op die schijf navenant groter (die 2800 kg blijft immers hetzelfde) en dit zou dus niet mogen uitmaken voor de remvertraging.

Kortom, het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de remdruk, de druk van de remvloeistof in het hydraulisch systeem, lager dan normaal is. Dit kan door lucht in de leiding komen. Ik zou dus beginnen met de boel eens goed te ontluchten. Dit is zeker het geval als je links en rechts hetzelfde probleem hebt dus als de wagen bij remmen netjes rechtdoor gaat.
#10
Remmen / Re: Rem matig, patroon op schi...
Laatste bericht door Misha - 19-02-2024 19:09:32
Citaat van: volvobug op 19-02-2024 17:37:58Stage 0 voor de remmen: eerst maar eens alles gangbaar maken, dus geleidepennen, aanlegvlak remblok in/op klauw, remzuiger in de klauw. En zorg dat het aanlegvlak remzuiger - rug remblok vlak is.
Zou allemaal in orde moeten zijn, blokken en schijven zijn nieuw, schoongemaakt en netjes ingevet.
Denk dat de zuiger kantelt of zo.