[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daanium

Wegens een leuke samenval van omstandigheden, kwam ik in het bezig van een Volvo S60 Polestar!
En precies het type wat we willen; 3 liter, 6 cilinder :eusa_dance:
De nieuwere modellen zijn allemaal uitgevoerd met een 2 liter, 4 cilinder blok :eusa_snooty:
Vanaf pagina 199 zijn de projecten aan de Polestar te lezen ;D
De Polestar is gemaakt in 2014, toen bij een Nederlandse dealer neer gezet.
Daar heeft een Duitse metaalhandel de Polestar aangeschaft als bedrijfswagen (cool bedrijf!!)
Na een paar jaar heeft een Duitse particulier de wagen overgenomen.
Van deze particulier heb ik de Polestar overgenomen, ik ben de derde eigenaar van deze mooie wagen.

17-04-2021 - S60 Polestar Geïmporteerd uit Duitsland (96.xxx km)
25-07-2021 - DAB Module geïnstalleerd (99.xxx km)
28-07-2021 - Knipper 'peertje' vervangen (99.xxx km)
28-07-2021 - Afdekkapje kofferbakslot vervangen (99.xxx km)
28-07-2021 - KT4 Paddle shifter upgrade (99.xxx km)
19-09-2021 - Audio upgrade (101.xxx km)
25-09-2021 - VHC Tours Limburg Herfstrit 2021 (102.xxx)
30-09-2021 - Met de Polestar op de testbank! (run #1)
03-10-2021 - Front camera installatie (102.xxx)
05-10-2021 - Beurtje en Vida in Windows 11 (102.xxx)
23-10-2021 - Remblokken vervangen voorzijde (103.xxx)
20-11-2021 - GFB T9358 DV+ geplaatst (103.xxx)
30-11-2021 - Oriëntatie BBK (104.xxx)
20-12-2021 - Downpipe vervangen (104.xxx)
20-12-2021 - IPD Motorsteun (boven) (104.xxx)
20-12-2021 - Hilton Tuning (107.xxx)
02-05-2022 - Rotora Big Brake Kit (108.xxx)
10-05-2022 - Rechter buitenspiegel vervangen (108.xxx)
04-06-2022 - DO88 FMIC + Alu radiateur geplaatst (108.xxx)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vanaf 2020 is de Volvo C70 Coupe verkocht en ben ik in het bezit van een Volvo S60!
Al mijn C70 avonturen blijven gewoon online staan, de foto's komen ook z.s.m. weer terug online.
Vanaf pagina 187 zijn de S60 projecten te lezen :eusa_dance:
klik hier om naar de S60 begin post te gaan



26-01-2020 - S60 Geïmporteerd uit Duitsland (115.xxx km)
28-01-2020 - S60 naar RDW ivm importeren
14-02-2020 - S60 gekeurd en gereed om mee te rijden :eusa_dance:
28-02-2020 - S60 via VDASH de CEM open gezet voor aanpassingen
01-03-2020 - S60 via VDASH verlichting schakelaar aangepast met AUTO functie
06-03-2020 - S60 Front Cam
15-03-2020 - S60 TFT Retrofit
11-04-2020 - S60 DO88 slangen set (inlaat) gemonteerd
18-04-2020 - S60 Grote beurt (118.xxx km)
02-05-2020 - S60 Spiegels in kleur spuiten
16-05-2020 - S60 IPD 3" Downpipe geplaatst
06-06-2020 - S60 Side skirts (en mudflaps) geplaatst
06-06-2020 - S60 IPD Swaybar geplaatst
11-06-2020 - S60 Dakraam netje schoonmaken
26-09-2020 - S60 Intercooler upgrade
23-11-2020 - S60 Spiegel knippers upgrade
24-11-2020 - S60 Versnellingspook upgrade
18-12-2020 - S60 ELEVATE inlaatspruitstuk upgrade
22-12-2020 - S60 GFB T9358 DV+
29-12-2020 - S60 Navigatie update (gratis)
05-01-2021 - S60 op de rollenbank!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Via mijn "wie ben ik" post, kreeg ik de tip om hier de gebeurtenissen bij te houden wat betreft mijn Coupe, dus vandaar dat ik hier verder ga.
Ik neem het stuk over van mijn start-post bij het volvo-forum.nl, om aan te geven wat ik allemaal van plan ben en wat al gebeurd is;


Hallo!
Via deze weg wil ik me graag voorstellen;
Ik ben Daan en woon in het midden/zuiden van Limburg.

Sinds februari 2010 ben ik de trotse eigenaar geworden van een zwarte Volvo C70 Coupé 2.3 T5 Intro-Line AUT.
Mijn eerste Volvo, maar zeer waarschijnlijk niet de laatste!
Bij aankoop had hij +/- 220.000 gelopen, niet weinig, maar ook niet extreem veel.
Hij zit goed in de zwarte lak en heeft een beige interieur (half leer), een combi wat je volgens mij niet veel ziet.

Ik heb voor deze auto gekozen omdat ik een auto wil rijden wat lekker pittig is en wat niet 'iedereen' al heeft (gehad).

Zo stond die te koop bij een autohandelaar in de buurt (Echt (LB)) voor € 6950,00


En zo staat die er nu bij


De lopende projecten zijn:
De CAR-PC
De Ramen goed afstellen totale kosten: € 0,00
De ParkDistanceControl (PDC) totale kosten: € 144,16
De Navigatie totale kosten: € 300,00
BBK (330mm) achterkant (schijven + brackets zijn binnen)
PiperCross Viper Luchtfilter totale kosten € 262,13
Origineel Volvo RTI Systeem € 200 (gebruikt)
Forge Dumpvalve plaatsen totale kosten: € 100,00 (gebruikt)
3" Uitlaat systeem (incl. downpipe) € 500,00 (gebruikt)
KKK-K24 Turbo € 450,00 (gebruikt)
Groene Injectoren € 300,00 (gebruikt)
R-Uitlaatspruitstuk € 200,00 (gebruikt)
V70R Voorbumper lip totale kosten € 130,00 (uit group buy)
Achterbank verwarming totale kosten € 100,00 (gebruikt)
Automaatbak vervangen door M56-handbak :eusa_dance: (€ 100 + € 350 tot nu toe) (gebruikt)

De projecten die klaar zijn:
De V70R voorbumper totale kosten € 420,00 (gebruikt)
R-Bumper mistlampen totale kosten € 86,81 voor de set + € 46,41 voor eentje extra wat ik zelf kapot heb gemaakt :eusa_wall:
De Zwarte koplampen knippers totale kosten: € 69,95 (knippers) + € 239,95 (koplampen)
De heldere koplampen (model 2002) totale kosten: € 426,50
De Xenon totale kosten: € 199,95 + € 22 voor een extra kabel, omdat ik die had opgeblazen :eusa_wall:
De V70R Tellerplaten totale kosten: € 60,00 (gebruikt)
De Velgen
De Spiegels spuiten
De Raamlijsten spuiten
De ChipTuning totale kosten: € 350,00
De Achterramen Blinderen totale kosten: € 200,00
De openluchtfilter-bak plaatsen
Deur Woofers (DynAudio) vervangen totale kosten: € 115,00 (gebruikt)
De veerpootbrug totale kosten: € 75,00 (gebruikt)
De 15mm spacers totale kosten: € 25,00 (gebruikt)
De LED (zij-)knippers monteren totale kosten: € 34,95
De Claxons verplaatsen totale kosten: € 0,00
Antenna-down switch totale kosten: € 31,00
Volkswagen Comfort Knipperlicht set totale kosten: € 41,50
Reversed intercooler set totale kosten: € 299,00
Koelwaterslangen vervangen totale kosten: € 35,00
Stationairregelslang vervangen totale kosten: € 21,00
Bougiekabels vervangen totale kosten: € 68,75
Automaatbak POWERFLUSH totale kosten: € 250,00
Koelvloeistof flushen/vervangen totale kosten: € 15,00
De Turbo Control Valve (TCV) vervangen, van origineel naar IPD versie totale kosten: € 75,00
Carter bescherming plaatsen totale kosten: € 107,00
De BBK voorkant totale kosten: € 750,00 (gebruikt)
XC Grill plaatsen totale kosten: € 106,75 (gebruikt)
Injectorrail spuiten (plastidip, test)
Carbon spiegelkappen totale kosten: € 106,75 (gebruikt)
Nokkenas-sensor-keerring vervangen totale kosten € 11,53
Verlichting vervangen door LED's totale kosten € 198,80
Dashboard los halen
De Houtkleurige inleg vervangen door aluminium
Gordelrelais vervangen totale kosten: € 21,75 (gebruikt)
Kosten: € 7788,28

Misschien leuk om te vermelden, mijn auto historie;

 

Van links naar rechts:
*Opel Kadett 1.3 zwart uit 1989
*Ford Escort 1.6 zwart uit 1986
*Mazda 323F 1.6 blauw uit 1992
*Mazda 323 1.3 wit uit 1988
Mazda 323F 1.5 blauw uit 1998
*Mazda 323F 2.0 V6 rood uit 1996
Renault Kangoo 1.9D groen uit 2000
Fiat Dobló 1.3JTD grijs uit 2005 (nu in mijn bezit)
Yamaha Dragstar 600cc zwart uit 2005
Mazda 323F 2.5 V6 groen uit 1996
Volvo C70 2.3T5 zwart uit 1998 (nu in mijn bezit)

* = internet plaatje, zodra ik een 'echte' foto vind, zet ik 'm er bij :)

Handige links:
Remschijven vervangen bij een V/S/C70
Remmen upgrade op Volvo 850
MijnVolvo site (dit is niet mijn Volvo site)
VolvoSpeed: interieurlampjes vervangen door LEDs
PinOutGuide


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sinds april 2014 ben ik nog trotser op mijn 'nieuwe' C70; de oude van RobbertC70.
Door een gebrek aan werkruimte en tijd leek het me een verstandig idee om een C70 aan te schaffen die al grotedeels naar mijn wens is
De C70 van Robbert is voorzien van een 18T, dikkere intercooler, 3" downpipe, sportuitlaat, openluchtfilter, heldere achter lampen, smetteloos interieur en nog veel meer.
Toch zijn er een paar kleine dingen die ik nog ga aanpassen, en die dingen houd ik hier in mijn BLOG bij.
Vanaf pagina 56 zijn de avonturen te volgen van deze prachtige coupe.



To-do:
Dit zijn spullen die ik nog wil bestellen / aanpassen.

  • Walbro brandstofpomp monteren
  • Achterbank verwarming in C70 bouwen
  • Meters plaatsen in middelste ventilatie rooster
  • Piepgeluid bij dashboard kastje oplossen
  • Pdc gangbaar maken

Work in progress:
Dit zijn projecten waar ik op dit moment mee bezig ben.

Done:
Dit is de lijst met dingen die aangepast zijn sinds de aanschaf.

Historie:
Hier is de historie terug te vinden van de C70.

  • 2016-09 / 233.xxx km
    Luchtmassameter vervangen (Bosch)
  • 2015-06
    Airco O-ringen vervangen en systeem gevuld
  • 2014-10
    Achterremmen (schijven + blokken) nieuw, icm S60R klauwen
  • 2014-07 / 220.xxx km
    Distributie vervangen, incl waterpomp
  • 2014-06
    Aircosysteem laten vullen + hoge druk sensor vervangen
    Antennering vervangen
  • 2014-04
    Volvo C70 T5 Overgenomen van Robbert
  • 2011-06
    Tankklep schakelaar vervangen
  • 2010-08
    ABS Module vervangen
  • 2010-05
    Carterventie
  • 2010-02
    Denso iridium bougies
  • 2009-06
    Radiateur
    Mistlamp heldere variant
    Center speaker vervangen
    CTF sport remschijf RS
  • 2009-05
    Versnellingsbak steun
    18T turbo
    HPI kit RVS
    Bosch groene injectoren 465cc
    Aluminium intercooler 48mm
    Motor steun rubber
    Samco silicone turbo slangen set
  • 2009-05
    iPod / Aux-in set
  • 2009-03
    Raamschakelaar bestuurderskant vervangen
  • 2009-01
    Intrax Coiloverkit HDA 3-weg
    Veerschotelrubber vooras
  • 2008-11
    Aluminium veerpootbrug geborsteld
  • 2008-06
    Ferrita 3" downpipe met 100cpi racekat
    CTF BBK 330mm 4-pot
  • 2008-05
    K&N Sportluchtfilter
    Achterlicht L+R helder
  • 2008-04
    Bougiekit Denso iridium Power
    Magnecor Competition KV85 bougiekabels
    Rotor Bosch
    Verdeelkap Bosch
    MTE Performance Upgrade M4.4 Stage 4
  • 2006-11
    Airco verdamper vervangen
  • 2006-10
    Regeleenheid elektrische stoel vervangen
    Radio vervangen SC-900
  • 2003-05
    Distributie vervangen

Historie (op kenteken)
Aantal Eigenaren tot nu toe: 3
Datum eerste toelating NL: 18 juni 1998

Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier (Daan)
Eigenaar van: 22 april 2014

Eigenaar 2
Type Eigenaar: Particulier (Robbert)
Eigenaar van: 30 juli 2001
Dagen Eigenaar: 4649
Eigenaar tot: 22 april 2014

Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 18 juni 1998
Dagen Eigenaar: 1138
Eigenaar tot: 30 juli 2001

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

maruska

zo, das lekker bezig ! foto's worden we blij van !
ga door :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

volvohaas

Mooie foto reportage  :eusa_clap:
Gewoon omdat het kan

daanium

#3
vandaag wat weinig tijd door m'n werk, morgen ga ik weer in de ochtend verder. vanavond ga ik nog wat knutselen
dan staat het volgende op de planning;
- andere wielkuip er uit halen
- originele voorbumper er helemaal af halen
- auto schoon maken bij wielkuip, zodat er geen modder en andere zooi tussen zit
- wielkuipen van C70 en V70R samen tot één goede maken
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

vanavond nog een paar kleine dingen kunnen doen, maar ik had niet het juiste gereedschap bij de hand (doppenset)  :eusa_wall: dus kon niet verder.
morgen zal ik weer wat foto's plaatsen met een stukje how-to er bij :D
Ik ben trouwens een beetje aan het rondneuzen voor info/onderdelen van een big brake kit.
nu zijn die nieuw natuurlijk zat te koop, maar voorlopig heb ik geen 3000 euro ter beschikking, dus wil ik het 'beetje bij beetje' aanpakken.
Ik zag dat iemand van het forum schijven/klauwen van een porsche 993 er op heeft zitten. Die zijn volgens mij niet al te duur uit te halen. Zo staat er iemand op marktplaats met 302mm schijven te koop, gebruikt maar in goede staat (aldus de verkoper)
Weet iemand hoe groot de standaard schijven zijn op een C70 T5?
En hoe zit het met een alternatieve remmen set? kwestie van omschroeven? of moeten de remleidingen ook aangepast worden?
Het lijkt me een leuk project!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

UserID6342

Op een C70 T-5 zit standaard al 302 mm schijven op.

Sbv

Citaat van: daanium op 16-02-2012 23:35:01
vanavond nog een paar kleine dingen kunnen doen, maar ik had niet het juiste gereedschap bij de hand (doppenset)  :eusa_wall: dus kon niet verder.
morgen zal ik weer wat foto's plaatsen met een stukje how-to er bij :D
Ik ben trouwens een beetje aan het rondneuzen voor info/onderdelen van een big brake kit.
nu zijn die nieuw natuurlijk zat te koop, maar voorlopig heb ik geen 3000 euro ter beschikking, dus wil ik het 'beetje bij beetje' aanpakken.
Ik zag dat iemand van het forum schijven/klauwen van een porsche 993 er op heeft zitten. Die zijn volgens mij niet al te duur uit te halen. Zo staat er iemand op marktplaats met 302mm schijven te koop, gebruikt maar in goede staat (aldus de verkoper)
Weet iemand hoe groot de standaard schijven zijn op een C70 T5?
En hoe zit het met een alternatieve remmen set? kwestie van omschroeven? of moeten de remleidingen ook aangepast worden?
Het lijkt me een leuk project!
BIJ ET is een Porsche set voor de voorzijde iets van 1500 euro

daanium

#7
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post zie deze post

De beloofde foto's (16-feb-2012)

Ik heb eerst een plastic kap weg gehaald, dan kom je overal beter aan.
met een dop- of steeksleutel van 10mm maak je de schroef los (bij 1).
Daarna ook de mistlamp stekker los getrokken (bij 2)

Natuurlijk hetzelfde verhaal aan de andere kant van de auto, waarna je met een beetje trekken deze kap los haalt;

Daarna kunnen we via het gat (cirkel 1) in de bumper, met een dopsleutel (14mm) de schroef (cirkel 2) los draaien.
Met de pijl heb ik aangegeven waar de rechter mislamp zit, zodat je weet waar je precies moet zijn.

Hetzelfde voor de linker kant

Daarna kun je de hele bumper eigenlijk gewoon naar voor schuiven.
Dit gaat wel tien keer beter als je een handje hulp hebt, het is nogal onhandig vasthouden en trekken in je eentje!

klein overzichtje om de tijd en eventuele kosten bij te houden:
Totale kosten: € 0,00
Totale tijd: +/- 15 minuten (incl. maken van foto's)
Benodigd gereedschap: dopsleutel 14mm, dop/steeksleutel 10mm

morgen ga ik weer verder met de boel vast zetten (incl. foto's ;))
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Martijn_B

Ziet er goed uit, leuk dat je overal foto's van maakt!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

inderdaad ! erg leerzaam in elk geval !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

daanium

#10
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post zie deze post

Allemaal bedankt voor de lovende berichtjes!

Vandaag weer lekker bezig geweest, de oude bumper er af en de nieuwe er op.
De bumper zat verder niet met schroeven vast, alleen met de eerder genoemde schroeven van 14mm (twee stuks)
Wel aan de zijkant (dus bij de voorwielen) met een schuif-systeem, zoals te zien is bij deze foto's

Dus je kunt de bumper gewoon naar voor trekken als de ruitenwissers los zijn en de twee schroeven los gedraaid zijn.

Op dezelfde manier kan de V70R bumper er natuurlijk ook weer op, eerst via het schuif-systeem links en rechts vast schuiven, daarna de twee lange bouten weer terug draaiten met de dopsleutel van 14mm.
Dit viel bij mij trouwens nog niet mee !
De bovenkant van de bumper leek niet ver genoeg naar achteren te gaan, waardoor de bout niet helemaal tot in het gat kwam. Maar met het betere trek en duw werk ging die er toch in.

Wat me wel opviel, is dat ik nu nogal wat speling heb tussen het spatbord en de bumper;

maar dat kan ik misschien nog wat oplossen met de wielkuipen, daar ga ik morgen weer mee verder.

Het resultaat tot nu toe:


PS: iemand V70R mistlampen te koop?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

rogerV701998

Zijn dat niet standaard V70 mistlampen?

www.estateservices.nl/ heeft die te koop voor 50 euro p/s.

henry classic v70

#12
Citaat van: rogerV701998 op 18-02-2012 20:25:20
Zijn dat niet standaard V70 mistlampen?

www.estateservices.nl/ heeft die te koop voor 50 euro p/s.

Ja, klopt zijn standaard S/V70 mistlampen.
Heb deze ook uit de standaard bumper overgezet in de R-bumper

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Freakybaby

Goed bezig!
Als je er nog effe LPi in lepelt doe ik een bod  ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

#14
Bij www.koebergenautos.nl zijn de mistlampen goedkoper. € 75 voor twee lampen.

De kier tussen bumper en spatbord kun je kleiner maken door de witte kunststof plaat, waarin je de bumper schuift, te verstellen.