Recente berichten

#1
Koppeling/versnellingsbak / Re: Kopelings set waar kopen
Laatste bericht door francois - Gisteren om 20:30:20
Nog steeds niks binnen  ???
#2
Motorisch-Aandrijflijn / Re: Boost van T-5R is een groo...
Laatste bericht door Philip850 - Gisteren om 12:36:20
Ik denk het wel, volgens mij kan je carterventilatie ook nog van invloed zijn maar ben daar niet 100% zeker van. Ik ben zelf ook nog bezig met een soortgelijk issue. Moet zeggen dat het vernieuwen van de ontsteking vanaf de bobine met oem onderdelen al een behoorlijk verschil maakt. Bouwt mooi druk op, veel gevoel in het pedaal, automaat schakelt veel soepeler. Alleen onder vollast/kickdown zie ik het lambda lampje wel eens flitsen wat schijnt te duiden op knock protectie van de ecu. Is je uitlaat lekvrij tot aan de lambda?
#3
Motorisch-Aandrijflijn / Re: Boost van T-5R is een groo...
Laatste bericht door segermans - Gisteren om 11:38:27
het is te rijk of te arm (in ieder geval bij een Motronic 4.3). Ik heb ook een wideband en ik kan daarmee verifieren dat het inderdaad te arm is.
Luchtmassameter is nieuw (pierburg), alsmede alle vacuumleidingen rondom turbo/inlaat.

Ik heb de vacuumleidingen/bochten bij de EVAP niet vernieuwd, bedacht ik mij. Misschien dat hier de oorzaak kan liggen?

#4
Motorisch-Aandrijflijn / Re: Boost van T-5R is een groo...
Laatste bericht door Jerra - Gisteren om 10:29:29
Hey,

Specifiek is die code alleen toch voor "te rijk" niet voor "te rijk of te arm"?
Heb je de luchtmassameter gecontroleerd? Controleer ook de aansluiting op corrosie en op de tie-wrap modificatie.

Overigens heb ik de code ook gehad op mijn t-5 sedan en daar bleek het toch een lekkend bochtje in de vacuum leiding naar de turbo druk meter.
#5
LPG/LPi systemen / Re: uitlaatgassysteem waarschu...
Laatste bericht door Jerra - 27-05-2024 21:25:53
Zit je specialist in Elst en heet de zaak toevallig Lex Vilier (uit mn hoofd).

Dan heb ik niet het idee dat ze je daar normaal gesproken zo afschepen, ik zou zeker eens teruggaan dan!

Is het een ander, dan zou ik eens bij de specialist in Elst op bezoek gaan  ;D
#6
Met pijn in mijn hart ga ik afscheid nemen van mijn Volvo V70 Classic. Bijna 10 jaar geleden gekocht met 106k op de teller en hem naar 396k gereden. Mijn doel was om de 500k te halen, maar dat doel heb ik laten vallen. Ik ga een nieuwe auto kopen (onder lichte dwang van vrouw en kinderen  :eusa_wall: ).

De auto heeft me in al die jaren nooit in de steek gelaten. Altijd gestart. Bij -20 graden vrieskou en bij >40 graden hitte. Hij rijdt nog prima en ik geniet nog elke rit. Alleen de LPG G3 doet het niet meer en het motorlampje brandt permanent; misschien gerelateerd aan de niet werkende LPG installatie. Het is een Vogels gasinstallatie en moet worden uitgelezen door een Vogels-specialist. Wellicht is het niets en snel en goedkoop te fixen, maar misschien komen er wel hoge kosten aan. Ook moet-ie vóór 31 juli een APK. In het verleden is-ie altijd fluitend door de APK gekomen. Hij heeft altijd op tijd haar beurten gehad en ik heb niet bespaard op reparaties. Hij is al die jaren in onderhoud geweest bij Van Achthoven in Leiderdorp, Volvofluisteraar.

Kortom: een prima auto.

De auto heeft wat krasjes en vlekjes en er zit een grote scheur in de wang van de bestuurdersbekleding. Een beetje liefde kan-ie wel gebruiken. Kijk je daar doorheen, dan is het een heerlijke reiswagen.

Hij zou ongeveer 180pk moeten hebben (oorspronkelijk 140pk versie, maat getuned naar ongeveer 180pk). De automaat is bij mijn aankoop geflushed en werkt nog steeds feilloos.

Bij deze bied ik de auto te koop aan dus doe een mooi bod.

Arjan

p.s. ik heb meer foto's maar ik kon er niet meer plaatsen...
#7
LPG/LPi systemen / Re: uitlaatgassysteem waarschu...
Laatste bericht door Philip850 - 27-05-2024 16:42:55
Ik zou persoonlijk als eerste stap even de auto opnieuw uit (laten) lezen en kijken welke fouten terug zijn gekomen na de vorige keer, zodat je meer richting hebt voor het stellen van een diagnose. Ben het met je eens dat de opmerking over de oude auto nergens op slaat, het is een systeem en het lampje een indicatie dat er iets niet goed functioneert. Klinkt alsof deze beste man weinig zin had om uit te zoeken hoe het zit, los van het  LPG systeem even simpel servicen. De foutcodes hoeven natuurlijk niet per definitie veroorzaakt te worden door het LPG systeem. Zou dus uitlezen en dan of verder zelf uitzoeken hoe of wat, of inderdaad een garage zoeken die overweg kan met deze auto's. Ik ben niet bekend met garages in die regio, wellicht dat anderen hier tips voor hebben.
#8
LPG/LPi systemen / uitlaatgassysteem waarschuwing...
Laatste bericht door t2.0 - 27-05-2024 15:43:21
Ik heb een V70 2.5T van juli 2008 met een Vogels LPi systeem.
Sinds kort brandt het uitlaatgassysteem waarschuwingslampje. Ik heb het ODB laten uitlezen en daar kwamen 7 meldingen:
Koelventilator fout, onsteekstoring verschillende cilinders, cilinder 1 onsteekonderdrukking herkend, cilinder 2 onsteekonderdrukking herkend, interne regelmodule draaimoment regeling verkeerde bediening, brandstofdrukregelaar verkeerde bediening, brandstofsysteem (cilinderbank 1) mengsel te arm bij vrijloop.

Ik ben naar mijn LPG specialist geweest en die heeft droog gas filter vervangen, injectie rail vervangen, vacuüm en druk sensor veranderd en fout codes gereset. Maar ik kreeg de melding dat dat lampje misschien wel weer zou kunnen gaan branden omdat het een oude auto is. Dat vind ik een makkelijke opmerking. En inderdaad na een dag brandde het lampje weer.

Wie weet wat dit zou kunnen betekenen? Of is er een garage in de regio Arnhem die dit soort problemen wel kan oplossen?
#9
Webdagboek (BLOG) / Re: Flips V70 - 666K - Franken...
Laatste bericht door brinkie - 26-05-2024 20:11:46
Daarom heb ik de auto naar een garage hier vlakbij gebracht, want na een half uur rijden gaat het rode lampje aan dat het kvs peil te laag is en ik hoorde aardig wat piepen bij stationair. Kan er wel zelf aan proberen te gaan prutsen, maar ik heb er totaal geen ervaring mee, dan kost het me maar honderden euro aan arbeidsloon, ik wil niet het risico lopen dat ik straks bij Rima een ander motorblok kan gaan halen...
#10
Webdagboek (BLOG) / Re: Flips V70 - 666K - Franken...
Laatste bericht door Philip850 - 26-05-2024 18:08:44
Citaat van: brinkie op 26-05-2024 16:12:56...want de waterpomp is vorige week ineens enorm gaan lekken en ik zie het niet zitten om dat zelf te doen (een distributieriem heb ik nog nooit zelf verwisseld)

Zou sowieso niet lang rond willen rijden met een groot lek bij de distributie  ;D  op zich is het wel een leuke klus voor de beginnende sleutelaar, zeker als je iemand hebt die met je mee kan kijken en je een haynes boek bij de hand hebt.