Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Sbv op 08-01-2022 21:36:50
Problemen met de Geartronic komen mij niet bekend voor en heb er toch al redelijk wat km op zitten en ervaring met zowel de 5 als de 6 bak.

Waarbij je de 5- en 6-bak niet kunt vergelijken. Mijn XC70N had een 5-traps geartronic die veel en veel soepeler reed dan de zesbakken die ik daarna had en heb. En inderdaad zit er bij mij al een vers kleppenblok in wat het wel iets beter maakt (in elk geval niet meer zo ruw schakelen dat het foutmeldingen oplevert) maar zo soepel als de 5-traps wordt het nooit.

Persoonlijk zou ik doorrijden tot de aandrijving wegvalt of de lock-up het niet meer doet. En dat kan heeeeeel lang duren :)

Goede reis alvast :eusa_clap:

elmarconi

Citaat van: Taranis op 10-01-2022 08:53:36
Persoonlijk zou ik doorrijden tot de aandrijving wegvalt of de lock-up het niet meer doet. En dat kan heeeeeel lang duren :)
Goede reis alvast :eusa_clap:

Dat gaan we dan ook maar doen. Thnx!
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 08-01-2022 21:23:19
- 10 liter MANNOL 8218 Multivehicle JWS 3309 gescoord, ga de bak drain&fill doen.

Beetje combinatie van https://www.youtube.com/watch?v=-DxEmb-2s2A en https://www.youtube.com/watch?v=EwOLHxawq4Q
Easy-peasy, rustig aan, nog geen 2 uurtjes werk. Schakelde al niet superslecht, maar nu helemaal smooth.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: 850blues op 09-01-2022 09:35:36
* maar vooral om te kunnen meedingen in de nieuwe prijscategorie: de te dure auto (lees: de niet-barrel) *  ::)

Veel plezier, welke versie (landen) ga je trouwens rijden?
En plaats vooral wat - jaloersmakende - pics van de reis  ;)

Te dure auto, not by far. Daar mag de organisatie wel wat stricter in zijn. 
8 dagen onderweg geweest van NL naar Jokkmokk en terug. Bijna 5100km.
Schade: 1 ruitenwisserblad.
Wat een fantastische reisauto zo'n 10V automaat met winterstand en inmiddels 412dkm op de teller.
Cruise op 2500 rpm = 110 km/h.
--
Autogas Inside . . .

850blues

Mooi man.  :eusa_clap:

Citaat van: elmarconi op 20-02-2022 11:08:08
Schade: 1 ruitenwisserblad.

;D  5100 km in NL levert soms al meer schade op....

Btw:Wat was het probleem dat je vlak voor de start had? Krukassensor of toch iets anders..?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

elmarconi

Citaat van: 850blues op 20-02-2022 11:42:45
Mooi man.  :eusa_clap:

;D  5100 km in NL levert soms al meer schade op....

Btw:Wat was het probleem dat je vlak voor de start had? Krukassensor of toch iets anders..?

Ik weet het niet. 2 x opgetreden na 2 x ca. 8 dagen stilstand. Stilstand was geen issue afgelopen week.
Had nieuwe onderdelen besteld, maar die werden te laat geleverd.
Gecalculeerde gok, er rijden erg veel 850/V70 mee, d'r zal vast wel iemand iets bij zich hebben.
--
Autogas Inside . . .

850blues

Dan waren het vast z'n zenuwen waar ie wat last van had.
Ik begijp dat wel, mag je na al die jaren (lees: vele kilometers) - als laatste echte Zweedse telg - toch nog een keertje naar het land van je grootouders. En dan ook gelijk echt terug naar je roots (besneeuwde wegen, poolcirkel en vrieskou). Zo'n vooruitzicht roept natuurlijk emoties op...
 
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Taranis


elmarconi

#459
Citaat van: Taranis op 21-02-2022 15:20:07
Gave rit, gave foto! :D

Zeker gaaf. Sta zelfs 2 x heel kort op film zie ik nu: https://www.facebook.com/TheCarbageRun/videos/633720061029245/
1 x op 18 sec en op 1:24 (klep open)

https://youtu.be/QGa_iGH7scw?t=87 ook nog...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: 850blues op 21-02-2022 12:57:47
Dan waren het vast z'n zenuwen waar ie wat last van had.
Ik begijp dat wel, mag je na al die jaren (lees: vele kilometers) - als laatste echte Zweedse telg - toch nog een keertje naar het land van je grootouders. En dan ook gelijk echt terug naar je roots (besneeuwde wegen, poolcirkel en vrieskou). Zo'n vooruitzicht roept natuurlijk emoties op...

Paar teasers:
https://drive.google.com/file/d/1AZ9v1uOx0gmNE81a2QrGRNkmvZ1xGUpP/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1AhSJZ_UxcpyD8yn9aM4QKGT6NpLPfY6V/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/18TxC_L61L-YxcICIeWbvLU6PaUV4eavz/view?usp=sharing
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 23-09-2021 23:01:36
Tevens vermoed ik een versleten LPG-injectorrail. Tikt hevig bij stationair, motor loopt wat bokkig wat verdwijnt als ik overschakel naar benzine.
Bron: https://www.lpgwebshop.com/nl/index.php?controller=attachment&id_attachment=60
Normaliter zou ik bij vdHelm te rade gaan, maar die heeft de werkzaamheden beeindigd.
Dan zelf maar op onderzoek uit:
Nummers: LPG Injector Rail AEB INJ R2S en AEB INJ R3S (samen R5S, voor 5 cylinders)
Maar eerst een schoonmaakpoging, dat kost niks.

Een half jaar later, 346dkm, stationair werd erg slecht. Schoonmaken overwogen, niks waard volgens Luccio. Dus de knip maar getrokken.
Stelt niet veel voor, 3 kwartier is alles gewisseld. Verschil is enorm, loopt weer zoals het hoort!
Helaas lekt er ergens wat motorolie, en opnieuw een barst in de voorruit. Op naar de 350dkm!
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

De 350dkm gehaald, maar wat nu: Volgens garagist lekkage aan:

stuurhuis
druppels aan de automaatbak atf _en_ motorolie
draagarmrubbers op
distributie bij 360dkm

Dat zijn een boel kosten. 2-3-4 k€? Zelf geen tijd/zin/kunde om dat te doen.
Maar om een vergelijkbaar iets te halen moet de knip ook fors getrokken worden. Ik weet het nog niet.

De 10V tokkelt gewoon door, maar ook daar is het stuurhuis wel een beetje lek.
--
Autogas Inside . . .

850blues

Moeilijke afweging idd.

Qua lekkage stuurhuis, in het verleden weleens positieve berichten gelezen van medeforummers over LeakLock.
Misschien het proberen waard.
(hoewel dat mogelijk later weer gedoe geeft als je het stuurhuis als ruildeel moet inleveren bij aanschaf van een nieuwe...).
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Taranis

Draagarmen is bij een N echt prima zelf te doen hoor: zelfs ik kan het :P

Distributie is met behulp van een handige mede-forummer ook nog wel te doen. De distributieset kost nog geen 200 euro bij de dealer.

Stuurhuis valt ook mee: 495 euro

Montage is mooi te combineren met nieuwe draagarmen, eventueel meteen nieuwe stuurkogels mee monteren als je toch bezig bent: kun je die oude brol gewoon direct aan bonken slijpen, gaat een stuk sneller.

Afgezien van de lekkage aan motor of bak denk ik dat je voor distributie, draagarmen en stuurhuis met een kleine 1000 euro delen + een dag klussen klaar bent.

De druppels aan motor of bak: een druppeltje zweet mag best, zolang ie z'n territorium maar niet markeert.