Ik wil voor de zomervakantie alle vacuumslangen vervangen, wie kan en wil mij vertellen welke dit allemaal zijn en waar ze zitten.
Eventuele onderdeenummers zijn natuurlijk ook welkom!
MarcoV
Hoi Marco,
Ik wil dit ook gaan doen. Heb gisteren gehoord dat 3 meter vaccuum-slang van de rol voldoende moet zijn.
Ik ga voor zwart siliconen, dat is duurzamer en niet zo opvallend.
Ben wel geïnteresseerd in de methodiek zodat je niet alles verkeerd terugmonteert.
Labelelen, fotograferen, demonteren, opmeten en dan 1 nivo dieper verder gaan?
Ben ook wel benieuwd naar een beetje gebruiksvriendelijke klemmen. Die van Volvo daar moet je flink op peuteren.
De methode die ik gebruikt is simpel;demonteren,opmeten en dan terug monteren(de nieuwe),
en zo 1 voor 1,dan zitten ze altijd goed. :eusa_whistle:
Vwb de slanklemmetjes,je moet die zonder groefjes pakken(beschadigd de leiding op den duur) ;)
Ziptie's
Ja, maar waar lopen deze slangen dan?
MarcoV ???
trek de motorkap eens open...
Citaat van: Ludo op 09-02-2009 12:28:18
trek de motorkap eens open...
Idd, waar lopen ze niet kan je beter zeggen... ;)
Citaat van: Eugene op 08-02-2009 18:12:26
Ziptie's
http://cgi.ebay.nl/Nylon-Marker-ties-200mm-50Lbs-100pcs-in-packed-Zip-tie_W0QQitemZ360119146590QQihZ023QQcategoryZ4660QQcmdZViewItem
temp tot 85 gr
gaat dat goed?
Zelfs de goedkope Ziptie's van de Cranenbroek doen het prima ;)
Citaat van: Ludo op 09-02-2009 12:28:18
trek de motorkap eens open...
Ja, dat helpt een stuk ;D
MarcoV ???
Kijk Marco,al die blauwe zijn vacuumslangen(kun je dus vervangen)en dan heb ik ze nog
niet allemaal gehad. :eusa_shifty:
(http://i325.photobucket.com/albums/k390/Walterleever/DSC00117.jpg)
behalve die van de koelvloeistof.
Kijk, daar heb je wat aan, als je maar volhoud komt er vanzelf iemand met een zinvolle reactie :eusa_whistle:
MarcoV ;D
Citaat van: MarcoV op 10-02-2009 12:31:04
als je maar volhoud komt er vanzelf iemand met een zinvolle reactie :eusa_whistle:
had je dan gedacht nog andere slangen, buiten vacuumslangen tegen te komen onder de kap. ???
Citaat van: Ludo op 10-02-2009 12:44:00
Citaat van: MarcoV op 10-02-2009 12:31:04
als je maar volhoud komt er vanzelf iemand met een zinvolle reactie :eusa_whistle:
had je dan gedacht nog andere slangen, buiten vacuumslangen tegen te komen onder de kap. ???
Ja, waterslangen, benzineslangen, aircoslangen. ;D
Sorry, maar ik ben niet zo technisch onderlegd als sommige van jullie hier dus is het niet allemaal vanzelfsprekend!
MarcoV ;)
beste marco v,ik heb laatst mijn vacumslangen vervangen omdat deze aan het zicht oppervlakte aan het verdrogen/scheuren waren.
nou is mijn 850 t5r 14jaartjes jong,en het waren nog de eerste slangetjes,ik weet niet hoe jij op het idee komt om je vacuum slangen te vernieuwen?zijn ze poreus?gescheurd?doet je auto raar?
zoniet,zou ik het niet vernieuwen,het is echt geen leuk werkje.
ik weet niet waar je vandaan komt?omgeving rotterdam wil ik je wel verder helpen hoor.
succes
Citaat van: Rijns_t5r op 10-02-2009 17:42:08
omgeving rotterdam wil ik je wel verder helpen hoor.
zoiets lijkt me de betere oplossing.
een benzineslang gaan vervangen, door een vacuumslang, is geen goed idee... ;D
Citaat van: Ludo op 10-02-2009 17:53:38
Citaat van: Rijns_t5r op 10-02-2009 17:42:08
omgeving rotterdam wil ik je wel verder helpen hoor.
zoiets lijkt me de betere oplossing.
een benzineslang gaan vervangen, door een vacuumslang, is geen goed idee... ;D
Haha, zo erg is het nu ook weer niet hoor maar met hulp is wel verstandiger inderdaad ;D ;D
MarcoV ;)
ps. woon in Leidschendam dus kan wel een keertje heen en weer rijden!
Citaat van: Rijns_t5r op 10-02-2009 17:42:08
beste marco v,ik heb laatst mijn vacumslangen vervangen omdat deze aan het zicht oppervlakte aan het verdrogen/scheuren waren.
nou is mijn 850 t5r 14jaartjes jong,en het waren nog de eerste slangetjes,ik weet niet hoe jij op het idee komt om je vacuum slangen te vernieuwen?zijn ze poreus?gescheurd?doet je auto raar?
zoniet,zou ik het niet vernieuwen,het is echt geen leuk werkje.
ik weet niet waar je vandaan komt?omgeving rotterdam wil ik je wel verder helpen hoor.
succes
Auto doet het prima, is puur preventief omdat alles toch 11 jaar oud is en de kosten zullen het niet zijn toch?
MarcoV ;)
Citaat van: MarcoV op 10-02-2009 18:03:56
Citaat van: Rijns_t5r op 10-02-2009 17:42:08
..weet niet hoe jij op het idee komt om je vacuum slangen te vernieuwen?zijn ze poreus?gescheurd?doet je auto raar?
zoniet,zou ik het niet vernieuwen,het is echt geen leuk werkje.
Auto doet het prima, is puur preventief omdat alles toch 11 jaar oud is en de kosten zullen het niet zijn toch?
Altijd vervangen na een jaar of 10. Anders is het wachten op problemen, het forum staat vol met lambdalampjesklachten..
Rondom de turbo zitten een paar lastige, maar ook daar kom je wel uit.
Gr 8)
als jij de onderdelen regelt,wil ik je best graag een eind opweg helpen. :eusa_eh:
Meeting slangen vervangen maken dan maar ?
Lijkt me leuk!
tja das een optie,alleen ik heb daar de ruimte niet echt voor ;)
Hoeveel ruimte heb je nodig ? IK heb een redelijke garage waar 1 auto in kan en verder er buiten nog wel een aantal
Citaat van: Sbv op 11-02-2009 16:01:59
Meeting slangen vervangen maken dan maar ?
Mag ik dan ook aansluiten...?
Ik heb nu een slangenofferteaanvraag lopen bij M a r c. Hij zal met verschillende financiële en technische alternatieven komen.
Ik heb een turbo, dus een group buy voor de grote slangen zal er helaas niet inzitten ;D
Alle blauwe slangen ??? ::)
Citaat van: Sbv op 11-02-2009 16:13:51
Hoeveel ruimte heb je nodig ? IK heb een redelijke garage waar 1 auto in kan en verder er buiten nog wel een aantal
ik heb het idee dat er een beetje gemakkelijk over het klusje gedacht word,als je het echt goed wilt doen zal je het vacuumslangetje bij cilinder 1 onder het inlaatspruitstuk ook moeten vervangen,dus inlaatspruitstuk demonteren,gasklephuis los maken(ook schoonmaken),als je dit er toch af heb kan je beter ook gelijk de carterontluchting schoonmaken,dan heb je nog maar 1 slang vervangen!!
dan het luchtfilterhuis verwijderen+de dikkeslang naar turbo verwijderen,dan begint het echte werk slangetjes turbo losmaken 1 voor 1(1 oude eraf,nieuwe op lengte maken en gelijk terug plaatsen,om fouten te voor komen!!)
ik schat deze klus per auto toch op een goede 4 uur(zonder rook pauzes)
dus 1 auto binnen houd in bij regenachtige dag dat je er twee kunt doen!
Citaat van: Rijns_t5r op 11-02-2009 16:45:14
Citaat van: Sbv op 11-02-2009 16:13:51
Hoeveel ruimte heb je nodig ? IK heb een redelijke garage waar 1 auto in kan en verder er buiten nog wel een aantal
ik heb het idee dat er een beetje gemakkelijk over het klusje gedacht word
Offcourse, het zijn maar vaccuumslangen die vervangen moeten worden... tís geen bakwissel :evil:
Yup,
Ik heb deze pijnlijke operatie inmiddels doorgemaakt en bij mij is de lekkage, vermoedelijk veroorzaakt door montage van LPG, verholpen.
Citaat van: Rijns_t5r op 11-02-2009 16:45:14
Citaat van: Sbv op 11-02-2009 16:13:51
Hoeveel ruimte heb je nodig ? IK heb een redelijke garage waar 1 auto in kan en verder er buiten nog wel een aantal
ik heb het idee dat er een beetje gemakkelijk over het klusje gedacht word,als je het echt goed wilt doen zal je het vacuumslangetje bij cilinder 1 onder het inlaatspruitstuk ook moeten vervangen,dus inlaatspruitstuk demonteren,gasklephuis los maken(ook schoonmaken),als je dit er toch af heb kan je beter ook gelijk de carterontluchting schoonmaken,dan heb je nog maar 1 slang vervangen!!
dan het luchtfilterhuis verwijderen+de dikkeslang naar turbo verwijderen,dan begint het echte werk slangetjes turbo losmaken 1 voor 1(1 oude eraf,nieuwe op lengte maken en gelijk terug plaatsen,om fouten te voor komen!!)
ik schat deze klus per auto toch op een goede 4 uur(zonder rook pauzes)
dus 1 auto binnen houd in bij regenachtige dag dat je er twee kunt doen!
Wat is nu de diameter van slangen die je nodig hebt? Ik heb al verschillende maten gehoord/gelezen variërend van 3 tot 5mm?
Citaat van: Dave op 11-02-2009 17:10:49
Wat is nu de diameter van slangen die je nodig hebt? Ik heb al verschillende maten gehoord/gelezen variërend van 3 tot 5mm?
Ik heb zelf 3mm en dat is vanaf de TCV naar de turbo!
ben je niet echt aan het kloten geweest om die 3MM op die turbo te krijgen?
heb zelf voor 5MM gekozen bij de turbo ivm het fijne prutswerk daaronder..
voor de rest van de slangen heb ik ook zelf idd 3mm gebruikt ivm je daar stukken beter bij kan.
Citaat van: jrs2k3 op 11-02-2009 17:32:33
Citaat van: Dave op 11-02-2009 17:10:49
Wat is nu de diameter van slangen die je nodig hebt? Ik heb al verschillende maten gehoord/gelezen variërend van 3 tot 5mm?
Ik heb zelf 3mm en dat is vanaf de TCV naar de turbo!
met 4mm kun je alles aan.
Alleen op het inlaatspruitstuk zit één kort slangetje van 6mm naar de regelklep voor het benzinedampafzuigssysteem.
Nou, als iemand nu een inventarisatie wil maken wat we nodig hebben en dan wellicht een meeting plannen bij SVB om gelijktijdig wat auto's te doen!
Is niet alleen nuttig maar ook nog eens gezellig ;D
Ik ga Zaterdag 21-02 al voor een klus aan de voorkant dus wellicht kan ik dan wat afspreken.
MarcoV
ps, mits SVB dit goedkeurd natuurlijk al die volvogekken aan de deur :P
3mtr vacuumslang van 4mm
30cm vacuumslang van 6mm
10 mini slangklemmetjes 10mm
...en genoeg vel op je handen (je gaat er namelijk wat van kwijtraken) ;D
Citaat van: MarcoV op 12-02-2009 12:25:32
Nou, als iemand nu een inventarisatie wil maken wat we nodig hebben en dan wellicht een meeting plannen bij SVB om gelijktijdig wat auto's te doen!
Is niet alleen nuttig maar ook nog eens gezellig ;D
Ik ga Zaterdag 21-02 al voor een klus aan de voorkant dus wellicht kan ik dan wat afspreken.
MarcoV
ps, mits SVB dit goedkeurd natuurlijk al die volvogekken aan de deur :P
SBV heeft geen echt bezwaar behalve dat het niet super ruim is. Marco weet de ruimte die er is.
Als mensen dan hun slangen willen komen wisselen kom gerust langs, alleen bij regen kan er maar 1 auto binnen staan
Citaat van: Sbv op 12-02-2009 12:37:24
Citaat van: MarcoV op 12-02-2009 12:25:32
Nou, als iemand nu een inventarisatie wil maken wat we nodig hebben en dan wellicht een meeting plannen bij SVB om gelijktijdig wat auto's te doen!
Is niet alleen nuttig maar ook nog eens gezellig ;D
Ik ga Zaterdag 21-02 al voor een klus aan de voorkant dus wellicht kan ik dan wat afspreken.
MarcoV
ps, mits SVB dit goedkeurd natuurlijk al die volvogekken aan de deur :P
SBV heeft geen echt bezwaar behalve dat het niet super ruim is. Marco weet de ruimte die er is.
Als mensen dan hun slangen willen komen wisselen kom gerust langs, alleen bij regen kan er maar 1 auto binnen staan
Exact, dus ff wachten tot het weer wat beter cq warmer is, even kijken wie allemaal deze klus wil doen en dan een datum prikken?
MarcoV ;)
Zo, heb maar vast 3 meter blauw bestelt, slangklemmetjes kijk ik nog voor!
Welke slangklemmetje zijn het handigst, knijp of schroef?
MarcoV ;)
Citaat van: Sbv op 12-02-2009 12:37:24
Citaat van: MarcoV op 12-02-2009 12:25:32
ps, mits SVB dit goedkeurd natuurlijk al die volvogekken aan de deur :P
SBV heeft geen echt bezwaar behalve dat het niet super ruim is.
Jou werd niets gevraagd :eusa_naughty:
Gr ;D
Is het zo'n tricky operatie, dat de SVB erbij betrokken moet worden?
In dat geval ben ik blij dat ik het overleefd heb :eusa_whistle:
Ter info het is SBV ipv SVB(Sociale Verzekerings Bank)
@Thuur pas op hoor !!! :evil:
Hoe kan ik het fout doen, excuus SBV ;D
En tricky is het niet maar het sleutelen bij Sander bevalt uitstekend!!!
MarcoV :D
Iemand enig idee wat voor klemmetjes er dan nog vervangen moeten worden tijdens het vervangen van de vacuumslangetjes ? Kunnen de oude hergebruikt worden ??
Citaat van: Sbv op 17-02-2009 14:19:06
Iemand enig idee wat voor klemmetjes er dan nog vervangen moeten worden tijdens het vervangen van de vacuumslangetjes ? Kunnen de oude hergebruikt worden ??
Gewoon Ziptie's gebruiken.
Wat is een ziptie ? is dat gelijk aan een tie-rap ?
Citaat van: Sbv op 17-02-2009 14:29:01
Wat is een ziptie ? is dat gelijk aan een tie-rap ?
Ziptie:
(http://ecx.images-amazon.com/images/I/61F72PN1AZL._SL500_AA280_.gif)
Tiewrap:
(http://www.m-gineering.nl/tiewrap.jpg)
;D
Aha,
Ik had van Marcel al een set van die blauwe dingen erbij gekregen, maar daar zijn ze dus voor.
Ik zie zo het verschil tussen beide niet, maar ja ik ben dan ook al wat meer op leeftijd en de 35 al gepasseerd.
Citaat van: Sbv op 17-02-2009 14:33:58
Ik zie zo het verschil tussen beide niet, maar ja ik ben dan ook al wat meer op leeftijd en de 35 al gepasseerd.
Geen verschil dus ;)
Gewoon een zak tieraps mee dus, of heb je deze al op voorraad Sander?
MarcoV ;D
Geen kleintjes. Dus als je nog een zak kleintjes hebt dan is dat wel handig. Ik heb wat kleine blauwe, maar die horen waarschijnlijk bij de slangetjes zelf. Het is ook 3 verschillende diamater slangen. Leuke puzzel wat waar hoort.
Citaat van: Sbv op 17-02-2009 14:43:08
Geen kleintjes. Dus als je nog een zak kleintjes hebt dan is dat wel handig. Ik heb wat kleine blauwe, maar die horen waarschijnlijk bij de slangetjes zelf. Het is ook 3 verschillende diamater slangen. Leuke puzzel wat waar hoort.
Dat is het mooie van tieraps, die passen altijd!
MarcoV ;)
Citaat van: Sbv op 17-02-2009 14:19:06
Iemand enig idee wat voor klemmetjes er dan nog vervangen moeten worden tijdens het vervangen van de vacuumslangetjes ? Kunnen de oude hergebruikt worden ??
Citaat van: M a r c op 12-02-2009 12:35:19
3mtr vacuumslang van 4mm
30cm vacuumslang van 6mm
10 mini slangklemmetjes 10mm
...en genoeg vel op je handen (je gaat er namelijk wat van kwijtraken) ;D
::)
Persoonlijk zou ik de slangen op de TCV geen ziptie's willen hebben.... als de slang op de rode of gele aansluiting losschiet kan het je je drijfstangen kosten. Ziptie's zijn plastic en dat verweert in de loop der tijd, wordt hard en breekt wellicht af.
4 pagina's om een vacuumslangetje te vervangen. :eusa_doh:
een cursus blijkt dus tóch nodig. :evil:
Machtig prachtig!
Zo heeft Profyle Tyre Center een keer verkeerde ventieltjes gemonteerd in mijn wielen. De ventielen scheurden af door trilling.
Mooi dat de ene na de andere band leeg stond en ik de boel toch regelmatig kapot reed. Alle 4 kwamen ze aan de beurt.
Onderdeel van een kwartje, maar met leuke schade als gevolg!
Geweldig advies Marc :eusa_clap:
Citaat van: Ludo op 17-02-2009 15:57:29
4 pagina's om een vacuumslangetje te vervangen. :eusa_doh:
een cursus blijkt dus tóch nodig. :evil:
Er worden voor onzinnigere onderwerpen dan dit vele pagina's gevuld :eusa_sick:
MarcoV ;D
Citaat van: M a r c op 17-02-2009 15:24:15
Citaat van: Sbv op 17-02-2009 14:19:06
Iemand enig idee wat voor klemmetjes er dan nog vervangen moeten worden tijdens het vervangen van de vacuumslangetjes ? Kunnen de oude hergebruikt worden ??
Citaat van: M a r c op 12-02-2009 12:35:19
3mtr vacuumslang van 4mm
30cm vacuumslang van 6mm
10 mini slangklemmetjes 10mm
...en genoeg vel op je handen (je gaat er namelijk wat van kwijtraken) ;D
::)
Persoonlijk zou ik de slangen op de TCV geen ziptie's willen hebben.... als de slang op de rode of gele aansluiting losschiet kan het je je drijfstangen kosten. Ziptie's zijn plastic en dat verweert in de loop der tijd, wordt hard en breekt wellicht af.
Daar heb je een punt Marc, ff op zoek naar slangklemmetjes dus!
MarcoV ;)
Citaat van: Ludo op 17-02-2009 15:57:29
4 pagina's om een vacuumslangetje te vervangen. :eusa_doh:
een cursus blijkt dus tóch nodig. :evil:
ja ludo,en marc geeft advies en die werkt er toch dagenlijks mee,en bij zitten ze echt vast hoor marco,maar bye the way,hoorde dat je de slangen onder het inlaat spruitstuk al heb vervangen,wanneer gaat de rest er an?kom ik ff buurten.
Citaat van: Rijns_t5r op 17-02-2009 21:15:25
Citaat van: Ludo op 17-02-2009 15:57:29
4 pagina's om een vacuumslangetje te vervangen. :eusa_doh:
een cursus blijkt dus tóch nodig. :evil:
ja ludo,en marc geeft advies en die werkt er toch dagenlijks mee,
ja weet ik wel.
ik bedoelde maar, een slangetje vervangen is toch echt 2x niks...
je zou je nog gaan afvragen, wat sommigen zouden doen als er een band lek gereden word?. :eusa_sick: ;D
;)
Citaat van: Ludo op 17-02-2009 22:42:01
je zou je nog gaan afvragen, wat sommigen zouden doen als er een band lek gereden word?. :eusa_sick: ;D
;)
Het niet merken en doorrijden?
Ik geef 't toe, ik voel me aangesproken ;D
Toen ik een velg aan gort reed toen voelde ik al dat hij lek was, ergens in Zuid-België toen we nog de baan moesten opdraaien richting Luxemburg.
Geen vluchtstrook en een aanhanger met motorfietsen, dus toen maar 500 meter doorgereden zodat we veilig konden stoppen. Einde velg.
Als een motorfiets een lekke band krijgt is het vervelender (en die repareren we onderweg nog gewoon met de hand en bandenlichters...)
Maar goed, terug on-topic, volgende week krijgt Marc zijn zwarte siliconen binnen en als de prijs redelijk is ga ik bestellen en monteren. Die felle kleurtjes vind ik maar niets...
Na Zaterdag kan dit topic op slot hoop ik ;D
MarcoV
of willen mensen nog weten hoe het gegaan is? :eusa_whistle:
Dan komen ze maar kijken. Er staat en hek omheen. Net een dierentuin dan ;D
Citaat van: Sbv op 18-02-2009 10:38:12
Dan komen ze maar kijken. Er staat en hek omheen. Net een dierentuin dan ;D
Maar eerst de bumper er af, dat is prioriteit 1! ( voor mij dan ) ;D Moet om 14.00 weer in Wassenaar zijn voor andere afspraak dus we zien wel hoe ver we komen voor die tijd!
Ik heb ook 10 slangklemmetjes 10mm gehaald, toch maar voor zeker gaan hé.
Tot zaterdag,
MarcoV ;)
Citaat van: Sbv op 18-02-2009 10:38:12
Dan komen ze maar kijken. Er staat en hek omheen. Net een dierentuin dan ;D
we zijn hier allemaal dierenvrienden.
foto's graag. :evil:
Citaat van: Ludo op 18-02-2009 18:17:18
Citaat van: Sbv op 18-02-2009 10:38:12
Dan komen ze maar kijken. Er staat en hek omheen. Net een dierentuin dan ;D
we zijn hier allemaal dierenvrienden.
foto's graag. :evil:
Foto's van de klus worden zeker gemaakt!
MarcoV ;)
Fijn de fotograaf meldt zich....
Wie dan? :eusa_whistle: :eusa_whistle:
MarcoV ;D
Citaat van: MarcoV op 19-02-2009 20:18:12
Wie dan? :eusa_whistle: :eusa_whistle:
MarcoV ;D
jij.
en ondertussen, laat je gewoon een ander jouw slangen vervangen. ;)
;D
Hoi Marco,
Ik wil zaterdag graag naar je toe komen om te zien hoe jullie het gaan doen.
Neem ik een cameraatje mee.
Stuur me even een PBtje met het adres als je het leuk vind.
Groeten en bedankt!
Citaat van: Lampje op 19-02-2009 21:43:29
Hoi Marco,
Ik wil zaterdag graag naar je toe komen om te zien hoe jullie het gaan doen.
Neem ik een cameraatje mee.
Stuur me even een PBtje met het adres als je het leuk vind.
Groeten en bedankt!
Adres moet je maar even via pm vragen aan SBV, daar gaan we sleutelen!
MarcoV ;)
Dank je, ik heb al een PB gehad van SBV!
Groeten en tot morgen (het wordt mooi weer!)
Citaat van: Ludo op 19-02-2009 20:21:06
Citaat van: MarcoV op 19-02-2009 20:18:12
Wie dan? :eusa_whistle: :eusa_whistle:
MarcoV ;D
jij.
en ondertussen, laat je gewoon een ander jouw slangen vervangen. ;)
;D
Jij snapt het Ludo :eusa_clap:
MarcoV ;D
Nou, Marco heeft tot bloedens toe lopen sjorren aan die slangen hoor!
(http://lh5.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd0uKO9II/AAAAAAAAF7I/fh0AeUnK12g/s144/P2210002.JPG) (http://lh6.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd1f5wtrI/AAAAAAAAF7U/B7NQS9uf4KU/s144/P2210003.JPG) (http://lh4.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd19toMZI/AAAAAAAAF7w/G0_wJnNjH6k/s144/P2210004.JPG) (http://lh3.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd2pnoh1I/AAAAAAAAF78/5G_vAFL3syA/s144/P2210005.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd3TOXHhI/AAAAAAAAF8I/aMJHeYwmLTc/s400/P2210006.JPG) (http://lh6.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd313mmVI/AAAAAAAAF8U/boo4J4Vlvkc/s400/P2210007.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd4j0mhII/AAAAAAAAF8k/UdqylgChHlY/s400/P2210008.JPG) (http://lh5.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd40mNOFI/AAAAAAAAF8w/i9wQFe92sds/s400/P2210009.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd5uPVYvI/AAAAAAAAF88/k4zXRgoszY0/s400/P2210010.JPG) (http://lh3.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd7dft9zI/AAAAAAAAF9I/ZzBY5eODwr8/s400/P2210011.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd8Am5QnI/AAAAAAAAF9U/49lYKwJm6Lg/s400/P2210012.JPG) (http://lh3.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd-KlWmDI/AAAAAAAAF94/AhF_gjS3hvE/s400/P2210017.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd-sI8zVI/AAAAAAAAF-E/8-_eHs101Ak/s400/P2210018.JPG) (http://lh6.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd_SRoNuI/AAAAAAAAF-Q/nkke9S5FRj8/s400/P2210021.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBeAHeu3tI/AAAAAAAAF-c/LCkQX0stFqM/s400/P2210023.JPG) (http://lh5.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBeAj9m7RI/AAAAAAAAF-o/0SFS2YpNXOc/s400/P2210024.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBeBEnoxeI/AAAAAAAAF-0/VWlX65lmXe0/s400/P2210025.JPG) (http://lh5.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBeBnrq_eI/AAAAAAAAF_A/42R6ygx00lQ/s400/P2210026.JPG)
Jesse, Sander, bedankt voor de vele tips!
Hi Frank,
gelijk al foto's aan het neerzetten. Het is gelukt. De auto wou gelijk starten.
Al met al een leuke ochtend gehad. Binnenkort mijn S70 voorzien van nieuw vacuumslangen
Dan doe ik graag nog eens met je mee Sander, maar dan in de kleur zwart 8) :o
@Marco: hoe liep 'ie stationair? En op de snelweg? Alles prima neem ik aan?
Mooie foto's ;) Marco zitten alle slangen er weer op ::) Ik kwam
even de geleende LMM teruggeven aan Sander .... ging 2,5 uur later weg. Weer een leuke zaterdagminimeeting ;D Sander nogmaals bedankt!
Citaat van: Sbv op 21-02-2009 21:25:46
Hi Frank,
gelijk al foto's aan het neerzetten. Het is gelukt. De auto wou gelijk starten.
Al met al een leuke ochtend gehad. Binnenkort mijn S70 voorzien van nieuw vacuumslangen
Hoi Sander, Ik doe graag mee .........
Zo, twee ontvelde handen en een stijve rug verder is alles weer gelukt ;D
Was een hele klus maar de ruitenwisser zit ook op de rechter koplamp en alle vacuumslangen zijn mooi blauw!
Jesse, Frank en Sander nog bedankt voor de hulp en gezelligheid en op naar de volgende klus ;D
Hier nog een paar foto's van mij, zijn er niet zo veel omdat ik druk aan het sleutelen was :eusa_shifty:
MarcoV ;)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3CHGB7T.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZY8TMJTM.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-48CMJUKK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-K7CMHIDW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKAQYOUV.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ON7JSPIT.jpg)
Rijd de auto er nu ook beter op? Betere stationairloop? Hogere turbodruk? :)
Nou, ik kan niet zeggen dat ie beter loopt, hij liep al goed! Ik heb wel het gevoel dat ie stationair wat rustiger loopt.
Alleen uit voorzorg de slangen vernieuwd en was bij twee slangen geen overbodige luxe, zaten al haarscheurtjes in.
Al met al weer een leuke maar lastige klus geklaard ;)
MarcoV ;)
Op naar de volgende klus. Binnenkort toch nog eens proberen de bumper iets hoger te krijgen. Met een dremeltje het gaat iets ruimer maken. Tectiel erop en hopelijk een nog mooier resultaat.
Volgende klus de waterslangen vervangen
Exact, maar alles op zijn tijd, eerst de handen weer laten helen :eusa_whistle:
Ook maar even uitzoeken welke slangen we waar kunnen kopen, zou wel graag blauwe samco-slangen willen, het oog wil ook wat hé.
MarcoV ;)
Gaf die verschillende diameter geen problemen?
(http://lh4.ggpht.com/_btDPmrKN8Fg/SaBd5uPVYvI/AAAAAAAAF88/k4zXRgoszY0/s400/P2210010.JPG)
We hebben andere vacuum slang genomen met andere(meer gelijke) diameter.
wel opvallend zo'n blauwe slang! Ook van Samco?? Voor het beetje extra onder de kap, een kleuraccentje....
Volgens mij niet Samco. Durf ik zo niet te zeggen. Het zat niet in Samco verpakking
Staat wel leuk dat blauw.
Was laatst op discovery hoe ze die slangen maken.
De waterslangen ed ia allemaal handwerk.
Leveren ze ook andere kleuren trouwens?
Yep,
Samco zeker. Zoek maar eens even. Wou je mooie Rose hebben onder de kap? dat kan hoor.
Citaat van: Sbv op 23-02-2009 16:57:40
Yep,
Samco zeker. Zoek maar eens even. Wou je mooie Rose hebben onder de kap? dat kan hoor.
Nou nee ;D .
Ik heb je al eens verteld dat er met de tijd wat anders komt , dus een beetje research kan geen kwaad .
Citaat van: s089917 op 23-02-2009 16:03:17
wel opvallend zo'n blauwe slang! Ook van Samco?? Voor het beetje extra onder de kap, een kleuraccentje....
Ik had de 4 mm slang bestelt bij Biesheuvel autosport! Maar bleek toch wat krap voor sommige slangen.
MarcoV
Het is nu allemaal netjes. Ik zal nog slangklemmetjes halen dan kan er weer een auto voorzien worden van nieuwe vacuum slangen. Maar met enkel 4 mm gaat het niet helemaal lukken zijn we achter gekomen
Citaat van: MarcoV op 22-02-2009 10:35:18
Zo, twee ontvelde handen en een stijve rug verder is alles weer gelukt ;D
Was een hele klus maar de ruitenwisser zit ook op de rechter koplamp en alle vacuumslangen zijn mooi blauw!
Jesse, Frank en Sander nog bedankt voor de hulp en gezelligheid en op naar de volgende klus ;D
Hier nog een paar foto's van mij, zijn er niet zo veel omdat ik druk aan het sleutelen was :eusa_shifty:
MarcoV ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3CHGB7T.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZY8TMJTM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-48CMJUKK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K7CMHIDW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKAQYOUV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ON7JSPIT.jpg
Foto 2. Tijd voor een nieuwe spijkerbroek. :eusa_whistle::eusa_whistle:
Klopt ja, is een hele oude, maar ik had al eens goede voorzien van wat vetvlekken enige tijd ervoor.
Citaat van: Sbv op 24-02-2009 08:52:48
Klopt ja, is een hele oude, maar ik had al eens goede voorzien van wat vetvlekken enige tijd ervoor.
Haha dat herken ik, ik heb ook al heel wat kleding voorzien van vlekken. Heb van mijn vrouw een overal gekregen :eusa_pray: ;D, die ik ook niet altijd aantrek :eusa_whistle:.
Citaat van: MarcoV op 24-02-2009 08:41:04
Citaat van: s089917 op 23-02-2009 16:03:17
wel opvallend zo'n blauwe slang! Ook van Samco?? Voor het beetje extra onder de kap, een kleuraccentje....
Ik had de 4 mm slang bestelt bij Biesheuvel autosport! Maar bleek toch wat krap voor sommige slangen.
MarcoV
Paste het niet of heb je voor sommige stukken ook nog een grotere diameter gebruikt?
(ga binnenkort ook dit truukje doen)
Voor sommige stukken hebben we een grotere diameter gebruikt. Ik zou het in detail moeten opmeten of kijken naar de brokstukjes oude slang die nog ergens liggen
Citaat van: Sbv op 24-02-2009 10:57:27
Voor sommige stukken hebben we een grotere diameter gebruikt. Ik zou het in detail moeten opmeten of kijken naar de brokstukjes oude slang die nog ergens liggen
als dat zou kunnen graag, heb nu alleen 4mm in bestelling staan :eusa_think:
Zal wel vanavond pas worden daar ik dan weer thuis ben. Tenzij Marco het zo weer uit zijn hoofd
Weet het niet zeker maar zal gauw 3 slangen zijn die 6 mm zijn!
MarcoV ;)
Net even in de restanten gekeken wat er nog lag.
stuk:
ca 70 cm, 4 mm inw, 8 uitw
ca 50 cm, 6 inw, 10 uitw
ca 50 cm, 6 inw, 9 uitw
diverse kleinere stukjes, waarvan 1 stuk van ca 15 cm met redelijke diameter(8 mm inw ?)
MOgelijk dat we nog wat vergeten zijn, maar dat durf ik zo niet te zeggen
Citaat van: Sbv op 24-02-2009 20:18:44
Net even in de restanten gekeken wat er nog lag.
stuk:
ca 70 cm, 4 mm inw, 8 uitw
ca 50 cm, 6 inw, 10 uitw
ca 50 cm, 6 inw, 9 uitw
diverse kleinere stukjes, waarvan 1 stuk van ca 15 cm met redelijke diameter(8 mm inw ?)
MOgelijk dat we nog wat vergeten zijn, maar dat durf ik zo niet te zeggen
Cool, bedankt :eusa_clap:
Ga er in ieder geval dan nog 6mm slang bij bestellen.
Het ziet er al uit als een mega gefrunnik en als de slangen dan ook nog te krap zijn :eusa_wall:
Denk ook aan passende klemmen! Neem er desnoods wat extra
Maten zijn met duimstok gemeten bij gebrek aan wat anders
In de set die je van mij hebt gekregen zaten toch wel verschillende diameters?
Gelukkig wel, derhalve hebben we daar een stukje van kunnen gebruiken. Ik heb nog genoeg om bij mezelf te boel te vervangen
Citaat van: Sbv op 24-02-2009 20:37:36
Denk ook aan passende klemmen! Neem er desnoods wat extra
Maten zijn met duimstok gemeten bij gebrek aan wat anders
12 stuks 10 mm klemmen genoeg?
Zou een paar kleinere nemen voor de dunnere slangen. bijv 4 kleinere. Bij Marco hebben we een oud stukje slang gepakt vanwege te ruime klem
Zo, mijn vacuumslangen zijn ook mooi blauw ;D
Wel een priegelwerk, demonteren van IC pijp vanaf turbo en inlaat traject tot aan turbo helpt veel. De slang direct achter het blok was nog het meeste prutsen bij mij, die onder de turbo kreeg ik met de hand ontklemt en eraf.
Op een gegeven moment liet ik een bitje vallen en had de turbo opening nog niet afgedekt 8) na 10 min zoeken was ik er van overtuigd dat hij in de turbo was gevallen :eusa_wall: magneet werk niet natuurlijk dus ik had al een een operatie in voorbereiding met de stofzuiger en met een dunne slang om het ding aan/op te zuigen. toen ik met dit apparaat aan kwam lag bij gewoon boven op het motorblok :eusa_dance:
Andere tegenvaller was dat de hard plastic leiding die onder de distributie doorloopt brak ergens midden onder de distributie bij het demonteren van het inlaattraject. Zo te zien denk ik aan een leiding van de carterventilatie. Gelukkig kon ik dat stuk (tijdelijk?) vervangen door een dikkere samco die precies past in de rubberen overloopjes. maar eens kijken hoe dat gaat want de binnen diameter van de samco is wel flink dunner dan die van die hard plastic pijp...
Maar de samcotjes zitten allemmaal met slangenklemmetjes vast en al met al weer een lekker klusje achter de rug, zometeen als de kleine uit bed is maar eens kijken hoe slecht de oude slangen waren ;).
Leuk klusje he ;D ik had ook een keer de plastic slang kapot, even provisorisch gerepareerd met een rubber slang maar later toch maar de complete carterontluchting plus leidingen laten vernieuwen!
Heb je nog foto's gemaakt?
MarcoV ;)
Mijn handen waren te vies om nog foto's te maken helaas.
Ach zo spannend is het ook niet, het is eigenlijk een groot gefrunnik.
Net ff een rondje kunnen rijden en hij is laag in de toeren veel alerter, motor trekt ook gelijkmatiger door de toeren. Dus het was niet alleen preventief nodig ;)
Vanmiddag zelf de laatste vacuum slang vervangen die onder de turbo zit. Wat een (#^&^% werk. Auto maar op bokjes gezet en van onderen de slang losgemaakt. Vastzetten heeft vriendin gedaan.
Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:14:25
Vastzetten heeft vriendin gedaan.
Huh ?? :evil:
Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:14:25
Vanmiddag zelf de laatste vacuum slang vervangen die onder de turbo zit. Wat een (#^&^% werk. Auto maar op bokjes gezet en van onderen de slang losgemaakt. Vastzetten heeft vriendin gedaan.
In eerste instantie kon ik niet eens zien waar die onderste heenging, groot zwart gat ondanks de lamp ;) even in vadis gespiekt en toen maar besloten inlaattraject eruit te halen, niet veel werk en maakt het een stuk makkelijker.
Mijn vriendin bood ook al haar hulp aan :eusa_clap:
Citaat van: Dirk342 op 02-05-2009 19:21:53
Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:14:25
Vastzetten heeft vriendin gedaan.
Huh ?? :evil:
Ik hield van boven slangenklem goed vast en zij lag onder de auto met schroevendraaier de boel vast te draaien. Ik wordt misselelijk als ik een tijdje op mijn rug lig onder de auto
Kan weer wat sleutelwerk aan m'n 1001 dingen voor de 850 lijstje toevoegen. ;)
Heb een aantal (web)winkels gevonden waar de vacuumslangen (samco, siliconhoses.com) te koop zijn. Beetje jammer alleen dat ze per 3 meter gaan.
Gezien de inventarisatie eerder in dit topic van de verschillende diameters, zou je dus 3 of misschien wel 4 verschillende slangen a 3 meter moeten bestellen. Waar je na de klus een hoop over hebt.
Iemand enig idee waar je kortere lengtes kunt bestellen? Of heeft iemand wat over wat ik eventueel zou kunnen overnemen?
Heb bij biesheuvel.nl en autostyle.nl gekeken.
Ik hoor het wel!
Groeten, Joris
Alles wat je voor de 850 nodig hebt zit in de sets van StylinMotors (http://www.stylinmotors.com/volvo.html)
Citaat van: devonius op 02-05-2009 20:52:41
Kan weer wat sleutelwerk aan m'n 1001 dingen voor de 850 lijstje toevoegen. ;)
Heb een aantal (web)winkels gevonden waar de vacuumslangen (samco, siliconhoses.com) te koop zijn. Beetje jammer alleen dat ze per 3 meter gaan.
Gezien de inventarisatie eerder in dit topic van de verschillende diameters, zou je dus 3 of misschien wel 4 verschillende slangen a 3 meter moeten bestellen. Waar je na de klus een hoop over hebt.
Iemand enig idee waar je kortere lengtes kunt bestellen? Of heeft iemand wat over wat ik eventueel zou kunnen overnemen?
Heb bij biesheuvel.nl en autostyle.nl gekeken.
Ik hoor het wel!
Groeten, Joris
Heb me gered met 3 en 6 mm. De 3 mm gaat bijna helemaal op (van de 3 meter).
De 6 mm heb je eigenlijk alleen nodig van inlaatspruitstuk naar tikkend VAP klepje en dat is maar een klein stukkie. PB je adres maar dan stuur ik je wel een stukkie 6 mm op naar je.
Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:23:14
Citaat van: Dirk342 op 02-05-2009 19:21:53
Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:14:25
Vastzetten heeft vriendin gedaan.
Huh ?? :evil:
Ik hield van boven slangenklem goed vast en zij lag onder de auto met schroevendraaier de boel vast te draaien. Ik wordt misselelijk als ik een tijdje op mijn rug lig onder de auto
Super man !! Zo gek heb ik ze nog nooit gekregen, die van mij zeiden altijd; zoek je het ff lekker uut met die zooi ;D
Heeft iemand zo het bestelnummer en de kosten van de vacuumtoren/kerstboompje? Tis voor een 855 2.5 20V van 95.
Citaat van: Jur op 29-11-2009 12:37:01
Heeft iemand zo het bestelnummer en de kosten van de vacuumtoren/kerstboompje? Tis voor een 855 2.5 20V van 95.
Citaat van: Domaso op 20-03-2007 16:04:03
Er zijn 2 verschillende "kerstboompjes". Voor de goeie heb je het motornummer nodig; alleen chassisnummer is blijkbaar niet genoeg. Op de verpakking van de mijne (afgelopen vrijdag vervangen) staat als Part.no.: 3528129
Prijs: € 4.00
Ik vond via FCPgroton voor de 1993-1997 Volvo 850
Vacuum tree: 6842446
Vacuum tree O-ring: 978111
Ja die nummer kan ook. ;D
Is afhankelijk van de 5 laatste cijfers in je chassisnummer.
Volgens Vadis:
3528129 chassisnummer -30699
6842446 chassisnummer 30700-
Graag wilde ik ook mijn vacuumslangen vernieuwen hij kwam laatst al niet door de CO test bij de apk door een kapotte vacuumslang. Dus dan zou de rest onderhand ook wel aan vervanging toe zijn. Nu wilde ik bij Biesheuvel een stuk van 3mtr en 4mm inwendig bestellen omdat ik las dat je daar eigenlijk alles mee kon doen. Maar ik zou ook nog een stukje van 6mm moeten vervangen, moet ik daar dan een heel stuk slang voor bestellen van 3mtr?
Gr. Ruben
grrrr
nou wordt ik gek. de 1 zegt je red het met 4 mm. en een stukje 6 mm
de ander 70 cm 4mm 50 cm 6 mm en 50 cm 6 mm met dikkere wand en nog een rest van kleine stukjes 8mm.
Zonder al te veel gedoe wil ik mijn slangen vervangen, omdat de turbo een stapje groter wordt ;D maar het moet wel goed passen.
welke versie is nou het beste om te nemen ? bestellen bij biesheuvel per cm ??
Met 3mm inwendig kan je alles doen.
Dat kan soms strak gaan, maar je weet wel dat het er niet meteen afgeblazen word.
Waar dat stukje 6mm zit is mij een raadsel.
En zekers niet per cm bestellen, beter een (paar) meter éxtra, het kost maar een paar centen en je zal nooit verlegen zitten om een stukje vacuumslang...
Citaat van: Ludo op 02-05-2010 19:19:47
Waar dat stukje 6mm zit is mij een raadsel.
Van het spruitstuk naar de EVAP klep, en/of van de rembekrachtiger.
Gr :D
Citaat van: thuur op 02-05-2010 20:58:10
Citaat van: Ludo op 02-05-2010 19:19:47
Waar dat stukje 6mm zit is mij een raadsel.
Van het spruitstuk naar de EVAP klep, en/of van de rembekrachtiger.
Gr :D
Ooh, dat stuk"je". ;D
;D Dit onderwerp komt als geroepen. VOlgens mij moet ik ook nog met mijn vacuumslangen aan de gang.
Tijd om net als in het begin van deze forumdraad weer een groepsmeeting te houden voor het vervangen van de vacuumslangen? Ik zou er wel op voor zijn.
Wie nog meer ? ;D
Ik.
Citaat van: thuur op 02-05-2010 20:58:10
Citaat van: Ludo op 02-05-2010 19:19:47
Waar dat stukje 6mm zit is mij een raadsel.
Van het spruitstuk naar de EVAP klep.
Gr :D
Sinds de motorwissel van mijn V70 hadden we een slang, waarvan we niet wisten waar ie op moest. Vanaf het stukkie slang wat Thuur benoemde zit bij mij een T-splitsing met een slang richting "achteren." Hij lag dus los (en open) langs het luchtfilter. Het beïnvloedt echter de motorloop niet, want er zitten van die "ventielen" in die maar in een weg de lucht doorlaten.
Een tijdje geleden eens bij Sander gekeken waar ie nou eigenlijk op moest, het blijkt dat de slang na de T-splitsing naar achteren loopt en aangesloten is op de slang achter het luchtfilter richting de turbo.
Voor dat stukje heb ik dus echt wel een stukkie slang met een inwendige diameter van 8 mm. nodig. De bestaande (uitgedroogde) slang die er nu op zit is bijna 10 mm.
Bij Sander is het onderstaande slang:
(http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2010/2010-anderen/IMG_2198.jpg)
Welke van de 23 op de foto joost, even een pijl erin ?
Citaat van: pwassink op 02-05-2010 22:45:58
Welke van de 23 op de foto joost, even een pijl erin ?
Het langste blauwe stuk.
Gr :D
De blauwe; Sander heeft ze al vervangen. Net als bij hem heb ik een T-stuk met slang naar achteren, langs het blok en luchtfilterhuis. Ik zit nu vanaf de telefoon te forummen dus ga geen pijltje zetten ;D
Joost, maak morgen eens een foto, waar die slang naartoe gaat.
Hier net niet te zien, hij zit (van hieruit gezien) achter de PCV:
Citaat van: Ludo op 07-12-2006 20:51:27
(http://www.850turbo.be/temp/carterventilatie-B5254T.jpg) (http://www.850turbo.be/temp/carterventilatie-B5254T.jpg)
om deze gaat het:
(http://www.850turbo.be/temp/carterventilatie-B5254Tbis.jpg) (http://www.850turbo.be/temp/carterventilatie-B5254Tbis.jpg)
Hier ook net niet te zien:
Citaat van: Elsje op 21-12-2008 15:52:39
(http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/PC210212.jpg)
Hier ook niet:
Citaat van: KMvrtr op 14-04-2009 15:32:31
(http://img.photobucket.com/albums/v601/KMvrtr/T-5R/Motor/Turbo%20wissel/P1000425.jpg)
Maar ik denk dat je wel een idee hebt waar te zoeken nu ;D
Gr 8)
Citaat van: thuur op 02-05-2010 23:34:36
Hier net niet te zien, hij zit (van hieruit gezien) achter de PCV:
Maar ik denk dat je wel een idee hebt waar te zoeken nu ;D
Ja had het wel gedacht. ;D
Vond het vreemd dat daar zo'n dikke slang op zit.
staat ergens dat 4 mm te krap is, zit te denken aan dan maar 3 meter 5 mm te kopen, of wordt dat ook weer te ruim?
Citaat van: cas op 11-05-2010 17:34:26
staat ergens dat 4 mm te krap is, zit te denken aan dan maar 3 meter 5 mm te kopen, of wordt dat ook weer te ruim?
4mm ging goed bij mij ;)
4 mm ging bij mij ook goed. kijk ook de slang (ong 10 mm) goed na die naar de hoofrem bekrachtiger loopt. oa onder de luchtfilter bak
En als het een beetje moeilijk gaat,Help een beetje menselijke kruipolie ook ;D
afgelopen zondag ook het hele slangenstelsel vervangen samen met een maatje van me.. en tot nu toe blijft het lambda lampje uit!
Denk dat de grootste oorzaak een slangetje was die aan de linkerzijde van het spruitstuk zat, compleet was afgescheurd. Hier verloor het spruitstuk dus gewoon turbodruk... dit slangetje loopt samen met een grote slang vanaf het carterventilatie-resevoir richting de turbo...
Zo de tweede pinksterdag maar eens gebruikt om de slangen te vervangen van mijn T5 uit 94, de meeste slangen zijn gebeurt op de tweede slang richting turbo na. klopt het dat deze doorloopt naar onder de auto?
Ik merk al flink verschil, turbodruk blijft veel stabieler tijdens vollast ;D ;D
Citaat van: acspeeder op 25-05-2010 10:11:15
Zo de tweede pinksterdag maar eens gebruikt om de slangen te vervangen van mijn T5 uit 94, de meeste slangen zijn gebeurt op de tweede slang richting turbo na. klopt het dat deze doorloopt naar onder de auto?
Ik merk al flink verschil, turbodruk blijft veel stabieler tijdens vollast ;D ;D
Ja die zit echt op een rotplek. Onderaan de turbo zeg maar. Met een brug of put ook lastig ;D
Gr 8)
Citaat van: thuur op 25-05-2010 22:21:22
Citaat van: acspeeder op 25-05-2010 10:11:15
Zo de tweede pinksterdag maar eens gebruikt om de slangen te vervangen van mijn T5 uit 94, de meeste slangen zijn gebeurt op de tweede slang richting turbo na. klopt het dat deze doorloopt naar onder de auto?
Ik merk al flink verschil, turbodruk blijft veel stabieler tijdens vollast ;D ;D
Ja die zit echt op een rotplek. Onderaan de turbo zeg maar. Met een brug of put ook lastig ;D
Gr 8)
t slangetje valt nog mee maar die klem aandraaien :evil:
tiewrap dr omheen trekken ;)
Citaat van: arjenT5R op 25-05-2010 22:28:01
tiewrap dr omheen trekken ;)
beun :eusa_whistle:
Gaat dus net zo lang duren als de rest van de slangen...... ga ik maar ens een brug regelen.
waar is het verdeel blokje voor wat tegen de originele luchtfilter zit geschroefd? kan je dit vervangen voor een t stuks als de originele filter moet wijken voor iets met meer kabaal ;D ;D
Citaat van: acspeeder op 26-05-2010 00:00:20
Gaat dus net zo lang duren als de rest van de slangen...... ga ik maar ens een brug regelen.
waar is het verdeel blokje voor wat tegen de originele luchtfilter zit geschroefd? kan je dit vervangen voor een t stuks als de originele filter moet wijken voor iets met meer kabaal ;D ;D
T stuk ??? bedoel jij niet je TCV?
Citaat van: acspeeder op 26-05-2010 00:00:20
Gaat dus net zo lang duren als de rest van de slangen...... ga ik maar ens een brug regelen.
waar is het verdeel blokje voor wat tegen de originele luchtfilter zit geschroefd? kan je dit vervangen voor een t stuks als de originele filter moet wijken voor iets met meer kabaal ;D ;D
jahoor kan best... gaat ie wel een beetje vermogen verliezen ;D
:eusa_wall: ok duidelijk, TCV blijft zitten, brug wordt geregeld. gaat dus helemaal goed komen.
Citaat van: acspeeder op 28-05-2010 14:45:52
:eusa_wall: ok duidelijk, TCV blijft zitten, brug wordt geregeld. gaat dus helemaal goed komen.
Ik heb de inlaatpijp eraf gehaald die aan je turbo vast zit,Toen kon ik er ook wel makkelijk bij ;)
Zijn hier al mensen mee bezig geweest voor een non turbo? Neem aan dat je dan wel andere mm moet hebben?
4mm inwendig Jeff ongeveer 3m heb je alles vervangen ik heb ze niet van siliconen gedaan maar de gelaagde rubberslang en was precies 10 euro kwijt. knietjes kun je laten vervalllen als je de slangen een beetje langer houd :eusa_angel:
Alleen het stukje vanaf het vlamdoverpotje naar de vacuumtoren is 3mm
Citaat van: Jack v op 30-03-2011 19:07:08
4mm inwendig Jeff ongeveer 3m heb je alles vervangen ik heb ze niet van siliconen gedaan maar de gelaagde rubberslang en was precies 10 euro kwijt. knietjes kun je laten vervalllen als je de slangen een beetje langer houd :eusa_angel:
Alleen het stukje vanaf het vlamdoverpotje naar de vacuumtoren is 3mm
Thanks voor de snelle reactie! :)
Ik wil dit ook graag bij mijn 2.5D MY1999 doen. Maar ik kan niet zoveel vacuüm slangen vinden als bij de benzine wagens in deze thread. Klopt dit? Bij mij zitten er rond de turbo maar enkele 5/9mm slangen en enkele hele dunne witte slangetjes.
Eigenlijk wil ik ook andere slangen vervangen in mooie blauwe, maar welke hebben dan zin/prioriteit? Koelwaterslangen, vacuümpompslang (remmen), luchtfilterslangen etc??? Hier zijn namelijk geen sets van te koop! :eusa_eh:
Gr,
Ben
Jammer dat de foto's het niet doen...:eusa_wall:
Citaat van: mr-officer op 20-06-2011 12:32:16
Jammer dat de foto's het niet doen...:eusa_wall:
Gewoon slangen 1 voor 1 loshalen. Nieuwe op maat knippen en terugplaatsen en dan pas met de volgende beginnen
Citaat van: Sbv op 20-06-2011 12:46:40
Citaat van: mr-officer op 20-06-2011 12:32:16
Jammer dat de foto's het niet doen...:eusa_wall:
Gewoon slangen 1 voor 1 loshalen. Nieuwe op maat knippen en terugplaatsen en dan pas met de volgende beginnen
Je hebt gelijk. Maar het wordt wel lastig als je al slangen los hebt gehaald en ze nu terug moet plaatsen, zonder dit gemerkt, of gefotografeerd te hebben...:eusa_wall:
Vé
Citaat van: mr-officer op 20-06-2011 12:57:17
Citaat van: Sbv op 20-06-2011 12:46:40
Citaat van: mr-officer op 20-06-2011 12:32:16
Jammer dat de foto's het niet doen...:eusa_wall:
Gewoon slangen 1 voor 1 loshalen. Nieuwe op maat knippen en terugplaatsen en dan pas met de volgende beginnen
Je hebt gelijk. Maar het wordt wel lastig als je al slangen los hebt gehaald en ze nu terug moet plaatsen, zonder dit gemerkt, of gefotografeerd te hebben...:eusa_wall:
Vé
Je woont redelijk bij mij in de buurt, kom anders eens kijken bij mij onder de kap. Stuur maar PBtje kunnen we evt. iets plannen.
Gr. Jules
Citaat van: Julius C. op 20-06-2011 19:25:11
Citaat van: mr-officer op 20-06-2011 12:57:17
Citaat van: Sbv op 20-06-2011 12:46:40
Citaat van: mr-officer op 20-06-2011 12:32:16
Jammer dat de foto's het niet doen...:eusa_wall:
Goed plan Jules! :D
Gewoon slangen 1 voor 1 loshalen. Nieuwe op maat knippen en terugplaatsen en dan pas met de volgende beginnen
Je hebt gelijk. Maar het wordt wel lastig als je al slangen los hebt gehaald en ze nu terug moet plaatsen, zonder dit gemerkt, of gefotografeerd te hebben...:eusa_wall:
Vé
Je woont redelijk bij mij in de buurt, kom anders eens kijken bij mij onder de kap. Stuur maar PBtje kunnen we evt. iets plannen.
Gr. Jules
laatst ook al mijn vacuumslangen verv ;D
maar nu lijkt t net of ik af en toe een benzine lucht ruik als ik mn gasloslaat en rustig verder rij woonwijk in en dergelijke..
had ook mn lambda branden omdat het leuke slangetje links naast inlaatspruitstuk in urft was verandert :-X
Citaat van: Jack v op 30-03-2011 19:07:08
4mm inwendig Jeff ongeveer 3m heb je alles vervangen ik heb ze niet van siliconen gedaan maar de gelaagde rubberslang en was precies 10 euro kwijt. knietjes kun je laten vervalllen als je de slangen een beetje langer houd :eusa_angel:
Alleen het stukje vanaf het vlamdoverpotje naar de vacuumtoren is 3mm
Wat ik hier lees is dat je ook een stuk van 5mm nodig hebt?
En weet iemand of je ook gewoon zwarte siliconen slangen kunt kopen?
Zwarte bestaan ook ja.
En waar zou ik die kunnen bestellen?
En 5 meter 4mm binnenwerk dus, en dan een klein stuk 3mm dus, maakt de buitendiameter nog wat uit? En dan hoeveel 5mm, ook een stuk van een halve meter ofzo?
Ik heb zwart en blauw op voorraad in 3, 4, 5 en 6mm. Ben alleen lekker op vakantie momenteel :eusa_dance:
Lekkere vakantie heb jij als je nog met je werk bezig bent :P
Kost dat ?, want op de website wordt ik niet veel wijzer.
Enne in welk warm land lig je nu te bakken Marc?
In siliconenland. ;D :evil:
Citaat van: M a r c op 02-08-2011 18:49:27
Ik heb zwart en blauw op voorraad in 3, 4, 5 en 6mm. Ben alleen lekker op vakantie momenteel :eusa_dance:
Geniet van je vakantie, daarom antwoordde ET niet op de mail die ik gestuurd had haha. :P
alleen ?????? :eusa_clap:
Hallo,
Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van de vacuumslangen, maar aangezien de oude allemaal al helemaal weggerot waren, en nergens meer aanhingen, weet ik niet meer wat waar moet.
die van de TCV en de rembekrachtiger heb ik gevonden, maar voor de rest :-s
die van de brandstofdrukregelaar? waar gaat die heen?
Turbodrukmeter binnen?
2de vacuumklep aan de turbo?
en wat zit er normaal op die aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang? is dat ook vacuum, of moet dat van de koolfilter komen?
Zou geweldig zijn moest hier iemand antwoord op weten!
(Het gaat over een '94 T5)
mvg, en alvast bedankt!
Sam
:D Volgende keer iets beter opletten als je het uit elkaar haalt....
-Brandstofdrukregelaar gaat naar kerstboompje op inlaatspruitstuk
-Turbodrukmeter binnen; buitenom accu naar kerstboompje inlaatspruitstuk
-tweede vacuüm-klep turbo (ik denk interne blowoff valve) rechtstreeks aan inlaatspruitstuk, links naast kerstboompje onderste aansluiting
-aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang (is vacuüm); of via de slang van de carterventilatie naar een aansluiting rechtstreeks op de linkerzijkant van het inlaatspruitstuk bij de stuurbekrachtigingspomp, of aan een ringleiding op de bovenzijde van het kleppendeksel.
Succes!
Citaat van: SamSterckval op 17-10-2011 19:18:08
Hallo,
Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van de vacuumslangen, maar aangezien de oude allemaal al helemaal weggerot waren, en nergens meer aanhingen, weet ik niet meer wat waar moet.
die van de TCV en de rembekrachtiger heb ik gevonden, maar voor de rest :-s
die van de brandstofdrukregelaar? waar gaat die heen?
Turbodrukmeter binnen?
2de vacuumklep aan de turbo?
en wat zit er normaal op die aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang? is dat ook vacuum, of moet dat van de koolfilter komen?
Zou geweldig zijn moest hier iemand antwoord op weten!
(Het gaat over een '94 T5)
mvg, en alvast bedankt!
Sam
Citaat van: T o m op 17-10-2011 20:24:26
:D Volgende keer iets beter opletten als je het uit elkaar haalt....
-Brandstofdrukregelaar gaat naar kerstboompje op inlaatspruitstuk
-Turbodrukmeter binnen; buitenom accu naar kerstboompje inlaatspruitstuk
-tweede vacuüm-klep turbo (ik denk interne blowoff valve) rechtstreeks aan inlaatspruitstuk, links naast kerstboompje onderste aansluiting
-aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang (is vacuüm); of via de slang van de carterventilatie naar een aansluiting rechtstreeks op de linkerzijkant van het inlaatspruitstuk bij de stuurbekrachtigingspomp, of aan een ringleiding op de bovenzijde van het kleppendeksel.
Succes!
Citaat van: SamSterckval op 17-10-2011 19:18:08
Hallo,
Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van de vacuumslangen, maar aangezien de oude allemaal al helemaal weggerot waren, en nergens meer aanhingen, weet ik niet meer wat waar moet.
die van de TCV en de rembekrachtiger heb ik gevonden, maar voor de rest :-s
die van de brandstofdrukregelaar? waar gaat die heen?
Turbodrukmeter binnen?
2de vacuumklep aan de turbo?
en wat zit er normaal op die aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang? is dat ook vacuum, of moet dat van de koolfilter komen?
Zou geweldig zijn moest hier iemand antwoord op weten!
(Het gaat over een '94 T5)
mvg, en alvast bedankt!
Sam
Ongeloofelijk hard bedankt Tom!
Alle vacuumslangen zijn vervangen, en de motor draait weer goed!
mvg,
Sam
Goed gedaan de aanhouder wint.
vandaag ook maar samco slangen besteld.. komen hopelijk donderdag binnen.
lambda lampje blijft nu nml. continu branden en als ik koppeling in trap loopt 't toerental nog steeds op.
Dus hopelijk bied dit de oplossing.
Nu weet ook ik niet alle slangen te vinden... toevallig iemand in omgeving deventer waar ik voor advies langs kan komen?
Volvo Deventer misschien? ;D
ik heb dus ook dat mijn lamda lampie lekker brand, en mijn auto is ook zo''n 14 jaar oud, dus misschien is het ook wel tijd om wat leidingen teveranderen, zijn er nog mensen regio rotterdam die dit ook willen doen, misscxhien wel gezellig om met meerderen dit samen tedoen
Oei, al anderhalf jaar stil hier...tijd voor leven!
Volgens mij is dit ook wel iets voor onze V70, is al 15+ inmiddels.
Zijn er meer mensen die zin hebben an een 2013 edition van "vervang je slang"?
Citaat van: Mister E. op 28-02-2013 18:53:59
Oei, al anderhalf jaar stil hier...tijd voor leven!
Volgens mij is dit ook wel iets voor onze V70, is al 15+ inmiddels.
Zijn er meer mensen die zin hebben an een 2013 edition van "vervang je slang"?
2014 edition mag ook wel hoor ;D
Of 2015 misschien? :)
Moet het wel een beetje in de buurt.
Vergeet de vacuüm slangen naar rembekrachtiger niet, die mag ik nu nog doen.
Citaat van: Sbv op 20-06-2011 12:46:40
Gewoon slangen 1 voor 1 loshalen. Nieuwe op maat knippen en terugplaatsen en dan pas met de volgende beginnen
Maakt de lengte dan uit?
Citaat van: GekkeBelg op 21-04-2016 03:09:42
Citaat van: Sbv op 20-06-2011 12:46:40
Gewoon slangen 1 voor 1 loshalen. Nieuwe op maat knippen en terugplaatsen en dan pas met de volgende beginnen
Maakt de lengte dan uit?
Hoe bedoel je ?
Het is meer dat je weet welke slang waar hoort ipv alles gelijk los te halen
Citaat van: GekkeBelg op 21-04-2016 03:09:42
Citaat van: Sbv op 20-06-2011 12:46:40
Gewoon slangen 1 voor 1 loshalen. Nieuwe op maat knippen en terugplaatsen en dan pas met de volgende beginnen
Maakt de lengte dan uit?
Als je een stuk slang hebt gekocht van 3 meter moet je die eerst op maat knippen. Om elke slang te vervangen met 3m slang maakt het niet overzichtelijker. ;D
Die van mij zijn overigens ook 17 jaar oud, dus misschien ook maar eens preventief vervangen. :eusa_think:
Haha ja een slang v 3 meter... nee dat bedoel ik dus niet :eusa_sick:
Als je een slang v 20 cm vervangt moet dit dan 20cm blijven of maakt dat niet uit? 1 vd slangen was afgebroken dus ik weet de originele lengte niet
3m lijkt me trouwens redelijk veel (voor alle slangen samen)
Zijn er nog mensen die een keer de slangen willen vervangen? Wordt weer eens tijd voor een klusdag ;D
Citaat van: Woger op 15-05-2016 21:01:03
Zijn er nog mensen die een keer de slangen willen vervangen? Wordt weer eens tijd voor een klusdag ;D
a.s. zaterdag is er toch een klusdag bij Hooftman Waddinxveen
ja, maar ik kan zaterdag helaas niet.
Zat ook meer te denken aan een paar auto's waarbij alleen de slangen te vervangen, zoals eerder in deze post. ;)
Citaat van: Woger op 16-05-2016 11:02:28
ja, maar ik kan zaterdag helaas niet.
Zat ook meer te denken aan een paar auto's waarbij alleen de slangen te vervangen, zoals eerder in deze post. ;)
Ik doe mee. Kwam bij mij ook een paar poreuze slangen tegen die aan vervanging toe zijn.
Zo'n klusdag zou voor mij ook wel mooi uitkomen, afgelopen donderdag schoot het lambdasondelampje aan, van het weekend laten uitlezen bij de specialist en het lag waarschijnlijk aan een vacuumlek, lampje gereset. Hij gaf aan dat als het lampje weer aanschoot eerst de slangen maar eens te vervangen want die zagen er niet helemaal jofel meer uit. Lampje is ondertussen weer aan.
OK, Ik had ondertussen deze gevonden:
http://www.turbozentrum.de/ladeluftsystem/silikonschlaeuche/unterdruckschl-uche/silikon-unterdruckschlauch-4mm-blau/a-31760/
Helaas zijn de verzendkosten €15, maar als ik genoeg bestel voor meerdere auto's valt dat ook weer snel weg. ;D
En ik moet nog uitvinden welke motor/auto nou hoeveel van welke slang nodig heeft. :eusa_think:
Ik heb Marc ook nog een pm gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.
Citaat van: Woger op 16-05-2016 11:25:01
OK, Ik had ondertussen deze gevonden:
http://www.turbozentrum.de/ladeluftsystem/silikonschlaeuche/unterdruckschl-uche/silikon-unterdruckschlauch-4mm-blau/a-31760/
Helaas zijn de verzendkosten €15, maar als ik genoeg bestel voor meerdere auto's valt dat ook weer snel weg. ;D
En ik moet nog uitvinden welke motor/auto nou hoeveel van welke slang nodig heeft. :eusa_think:
Ik heb Marc ook nog een pm gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=14961
Blauw of zwart en met klemmetjes ;D
Citaat van: V70geRwin op 16-05-2016 11:47:45
Citaat van: Woger op 16-05-2016 11:25:01
OK, Ik had ondertussen deze gevonden:
http://www.turbozentrum.de/ladeluftsystem/silikonschlaeuche/unterdruckschl-uche/silikon-unterdruckschlauch-4mm-blau/a-31760/
Helaas zijn de verzendkosten €15, maar als ik genoeg bestel voor meerdere auto's valt dat ook weer snel weg. ;D
En ik moet nog uitvinden welke motor/auto nou hoeveel van welke slang nodig heeft. :eusa_think:
Ik heb Marc ook nog een pm gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=14961
Blauw of zwart en met klemmetjes ;D
Ja, hier heb ik Marc over gemailed want deze gaat tot bouwjaar 1998 en die van mij is van 2000.
Kijk hier eens;
http://www.iq-parts.nl/
Vacuümslangen siliconen, klemmen en de hele zooi....
Citaat van: Dirk342 op 16-05-2016 13:01:13
Kijk hier eens;
http://www.iq-parts.nl/
Vacuümslangen siliconen, klemmen en de hele zooi....
Had ik ook al gezien, maar het vreemde is dat in Nederland de prijs per meter zo tussen de 4 en 6 euro ligt, terwijl de duitsers ze voor 1 euro 21 per meter aan bieden. ???
Volgens mij is siliconen gewoon siliconen en zit er weinig verschil in kwaliteit in de slangen (maar ik ben geen chemicus :) ).
Die paar euro maken me verder niet zo veel uit, maar als ik meteen voor meerdere personen kan inkopen, gaat de "winst" uiteraard snel groter worden :laugh:
Een soort groupsbuy dus. En als het niet tot een gemeenschappelijk sleutelmoment komt, kan ik de boel ook nog droppen op de Hertenkamp meeting.
Ik had die van Marc ook gezien, maar is ook 15euro verzendkosten nr België. Beetje heel veel
Er zijn nu 3 of 4 forummers die wel een setje willen hebben. Zijn er nog meer mensen die een setje slangen en klemmen wilt hebben?
slangen kosten 1,2 euro per meter voor 4mm en €2.20 voor 6mm en €3,20 voor 8mm
Roestvrije slangklemmen kosten 0,20 a 0,30 euro per stuk
Ik wil ze vrijdag bestellen zodat ik alles volgende week in huis heb en dan op de Hertenkamp kan afgeven.
De verzendkosten a €15 worden verdeeld over de forummers die mee doen. Als je wel een setje (of losse spullen) wilt hebben, maar je gaat niet naar de Hertenkamp kan ik het ook opsturen a €6,25 of €4,25 naar Belgie.
Als je wat wilt hebben, stuur me dan een PB met wat, welke maten, kleur e.d. Betaling mag achteraf ;)
Kan iemand nog eens een foto plaatsen met de slangen die vervangen dienen te worden? De foto's eerder in deze post maken het alleen maar onduidelijker ::)
Bovendien heb ik een 2.3 T5 uit 2000 en die lijkt slechts in de verte op de auto's op de foto's.
De slangen liggen overal in en onder. Valt niet mee om daar foto's van te maken :eusa_shifty:
Ik heb nu deze gebruikt:
(http://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=5586&t=1)
Daarbij heb ik de rode, gele en blauwe vervangen
en de bypass valve
Alleen dat andere systeempje (met T stuk en een of andere filter er tussen) zijn veel dikkere buizen. Bovendien kan ik niet eens zien waar een deel naar toe gaat (verdwijnt onder het inlaat spruit stuk).
De dikkere slang verdwijnt niet onder het inlaatspruitstuk, maar zit óp het inlaatspruitstuk. Je ziet 'm zo zitten, aan de bovenkant. Gewoon die slang volgen en vervangen . Dat "filter" is volgens mij een terugslagklepje :)
Bij mij zit ie toch echt aan de onderkant. Ik zal morgen nog eens kijken als het licht is. Maar ik neem aan dat je daarvoor een dikkere diameter nodig hebt.(geen 4mm)
Mars, heb jij het over <99 auto of erna?
Als ik het goed heb, heeft Woger een >99 auto.
Uit mijn hoofd had ik in mijn auto 2 verschillende diameter slangen, 4 en 9 mm. Maar mijne is <99.
Klopt 1999 maar model 2000
Ik heb een 2000. Ik dacht dat Roger dezelfde had? :eusa_think:
Dan hebben jullie het in ieder geval over dezelfde motor. Dacht dat daar misverstand zat. Wildejullie niet in de war brengen.
(http://familie-verweij.nl/c70%20convertible/spruitstuk.jpg)
Spruitstuk van mijn C. Hier zit de vacuümleiding bovenop. Ik heb er slang met iets te grote diameter op zitten. Blijft met de slangklem wel zitten, dus ik laat het maar zo.
OK,
Ik ga morgen nog een keer kijken. De slang liep onder het spruitstuk en kon hem niet volgen. Misschien toch simpeler dan ik dacht.
Thanks,
Roger
Citaat van: Woger op 25-05-2016 22:48:21
OK,
Ik ga morgen nog een keer kijken. De slang liep onder het spruitstuk en kon hem niet volgen. Misschien toch simpeler dan ik dacht.
Thanks,
Roger
Slang gaat inderdaad vanaf de rechterkant (gezien vanaf de voorkant van de auto) onder het spruitstuk door. Maar komt dus bovenop het spruitstuk uit.
De aansluiting aan de ene kant van dat tonnetje heeft een dunnere aansluiting dan aan de andere kant.
Ik had een originele slang bij de dealer gehaald en dat ging er eigenlijk maar amper omheen...
Zou de binnendiameter nog belangrijk zijn (knijpen bij te smalle diameter)?
Ik heb nu een 6 of 8mm siliconen slang gebruikt en dat ging goed. Als ik het goed begrijp komt er van dat kastje aan de voorkant benzinedampen die ofwel naar de inlaatspruitstuk ofwel naar de inlaat van de turbo geleid worden. Klopt dat?
Citaat van: Woger op 25-05-2016 21:49:17
Ik heb nu deze gebruikt:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=5586&t=1
Daarbij heb ik de rode, gele en blauwe vervangen
en de bypass valve
Alleen dat andere systeempje (met T stuk en een of andere filter er tussen) zijn veel dikkere buizen. Bovendien kan ik niet eens zien waar een deel naar toe gaat (verdwijnt onder het inlaat spruit stuk).
Ik heb de slangen ondertussen ook al eventjes liggen dankzij Woger :eusa_clap:
Alleen nog geen tijd gehad om me ermee bezig te houden. Dit prentje gaat in elk geval wel helpen :)
Door deze bomen, het bos ook wat kwijtgeraakt ;D. Roger heeft PB.
Ben zoekende naar diameters en lengtes voor mijn 97-er 10V.
Ken ook de rekbaarheid van siliconen slangen niet :-\ en meet 4.5mm nozzletjes op mijn kerstboom en airbox.
Mijn probleem geef ik toe ::)
Waar er een lichte voorkeur voor 4mm siliconen lijkt te zijn (pagina 8/9) wil ik even zeker weten niet te strak te monteren straks :angel:.