Volvo 850 Discussieforum

Technische/Tuningsboards => Tuning Algemeen => Overige tuning => Topic gestart door: will op 19-09-2004 17:57:51

Titel: BMC airfilter Carbon
Bericht door: will op 19-09-2004 17:57:51
Heb van Marc een BMC luchtfilter liggen en wil hem van de week monteren.

Wie van jullie heeft ervaring met deze filter en montage?

Alles is welkom.
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Entuscan op 19-09-2004 18:04:38
Kan wel eens een lastigere klus worden als het eerst lijkt.
Kijk eens naar de buis van de turbo naar de MAF/luchtfilterhuis. Is dat een "stijve" buis of een relatief plooibare ?
Deze buis, althans de kop waar de maf op zit, zit momenteel op zo'n 45°(tov het chassis) naar de luchtfilterhuis toe. Die buis moet nu inlijn met de wagen komen.

Daar zit eventueel (afhankelijk vh model/bouwjaar) HET probleem. Al de rest is relatief plug en play.

Oh ja Proficiat met je aankoop. Erg goede luchtfilter, ik ben er hééél tevreden over.
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: will op 19-09-2004 20:04:11
bedankt,

De 'onderbuis'is flexibel kunstof met een hard eindstuk van 45/90 graden op het filterhuis.Bouwjar '98

waar ben je vooral tevreden over?
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Entuscan op 19-09-2004 22:00:30
Op een 98'r heb je geluk, daar zou indd de flexibele buis op moeten zitten.
99 en up heeft een vaste buis en dat is redelijk kl*te. Nuja ook aanpasbaar hoor (nog bedankt Marc).

Hier zijn een paar foto's die je wat kunnen helpen bij de montage.
Foto 1 (http://www.entuscan.com/Volvo/CDA1.jpg)
Foto 2 (http://www.entuscan.com/Volvo/CDA2.jpg)
Foto 3 (http://www.entuscan.com/Volvo/CDA3.jpg)
Foto 4 (http://www.entuscan.com/Volvo/CDA4.jpg)
Foto 5 (http://www.entuscan.com/Volvo/CDA5.jpg)

Het plaatje in L vorm plooien en onder de batterij vastzetten en dan zit alles bijna goed.

Vooral tevreden als ik de wagen gechipped zet ... Daar kon de standaardluchtfilter echt totaal niet volgen.
Iets snellere spool-up en vooral vlotter in de toeren vanaf 4500 toeren
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 19-09-2004 22:08:45
Je kunt 'm ook gewoon op de plek van de originele luchtfilterbak monteren, accu richting het midden schuiven en de aanzuigbuis achterlangs leggen.
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Entuscan op 19-09-2004 22:21:03
Je kunt 'm ook gewoon op de plek van de originele luchtfilterbak monteren, accu richting het midden schuiven en de aanzuigbuis achterlangs leggen.

Gaat wel maar is:
1) niet erg mooi, rechtdoor staat mooier
2) minder eff. als rechtdoor. Langere weg voor de lucht en meer bochten.
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: will op 19-09-2004 23:11:15
Ik zal kijken wat het beste uitkomt ;)
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Zippo op 10-10-2004 20:20:53
(http://memimage.cardomain.com/member_images/12/web/360000-360999/360623_21_full.jpg)

Hier nog een foto!

Zippo
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: will op 11-10-2004 19:55:14
bedankt! ;)

Hoe kom ik aan die buis?
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 01-01-2005 21:16:37
Nog een week en ik heb 'm ook in m'n auto...nou liep ik toevallig vandaag tegen dit topic aan (http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=31839)  valt het allemaal mee of moet ik voor de winter m'n standaard filterhuis laten zitten ???
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Entuscan op 01-01-2005 21:56:12
De Bmc Cda zit er hier ondertussen al meer als een jaartje in (gvd wat gaat de tijd snel) en ik heb totaal geen problemen.
De wagen staat zelfs buiten dus veel kouder kan het niet worden ;)
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 03-01-2005 19:31:37
@Marc,hij is geplaatst.Staat echt mooi en hij is onderin duidelijk feller,kan je wel merken.Het motorgeluid is zelfs nog iets donkerder dus al met al ben ik wel tevreden.Thom is ook nog een blokje om geweest....

Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Wat een wereldbedrijf,heeft me van alles uitgelegd en laten zien.gelukkig had ik de filmcamera mee,die BTTC is echt te mooi voor woorden.

Van hem kunnen veel Volvo dealers nog wat leren vwb klantgerichtheid.Al met al een leuk dagje uit ;)

O ja heb ook nog een nieuwe accu,bleek dat er een diesel accu in zat ??? en daar past hij niet langs.Snap niet hoe dat ding er in komt maar goed heb nu weer een nieuwe :)
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 03-01-2005 19:46:25
Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Ik stuur je wel een lampje na wat je er aan de achterkant in kunt klikken.

En?  Hoeveel druk geeft ie aan?
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 03-01-2005 21:35:54
Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Ik stuur je wel een lampje na wat je er aan de achterkant in kunt klikken.

En?  Hoeveel druk geeft ie aan?

We hebben op dat kleine weggetje daar tegenover gereden en toen kwam hij op 1,1bar.ben terug via Duitsland gereden maar heb toen niet gecheckt bij volgas en hoge snelheid maar dat zal wel hetzelfde zijn.

Thom heeft me een drijfstang laten zien die met 1,3 bar te maken kreeg dus misschien beter zo.Zelfs die gesmede uit de nieuwe R kreeg hij krom...
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 03-01-2005 22:24:05
Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Ik stuur je wel een lampje na wat je er aan de achterkant in kunt klikken.

En?  Hoeveel druk geeft ie aan?

We hebben op dat kleine weggetje daar tegenover gereden en toen kwam hij op 1,1bar.ben terug via Duitsland gereden maar heb toen niet gecheckt bij volgas en hoge snelheid maar dat zal wel hetzelfde zijn.

Thom heeft me een drijfstang laten zien die met 1,3 bar te maken kreeg dus misschien beter zo.Zelfs die gesmede uit de nieuwe R kreeg hij krom...


OK. Zo'n 1,3 bar kan ie makkelijk hebben, als het maar boven de 4.000 tpm is. Hoge druk bij een te lage zuigersnelheid veroorzaakt vaak kromme drijfstangen, of mensen die gaan planken vanaf 2.000 tpm in een té hoge versnelling. Die 1,1 bar die je nu hebt, daar blijft in de zomer bij temperaturen boven de 20-25 graden wellicht 'maar' 0,9 tot 1,0 bar van over.

Heb je nog foto's van het BMC filter en de meter in jouw auto? Ben wel benieuwd.
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 03-01-2005 22:50:49
Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Ik stuur je wel een lampje na wat je er aan de achterkant in kunt klikken.

En?  Hoeveel druk geeft ie aan?

We hebben op dat kleine weggetje daar tegenover gereden en toen kwam hij op 1,1bar.ben terug via Duitsland gereden maar heb toen niet gecheckt bij volgas en hoge snelheid maar dat zal wel hetzelfde zijn.

Thom heeft me een drijfstang laten zien die met 1,3 bar te maken kreeg dus misschien beter zo.Zelfs die gesmede uit de nieuwe R kreeg hij krom...


OK. Zo'n 1,3 bar kan ie makkelijk hebben, als het maar boven de 4.000 tpm is. Hoge druk bij een te lage zuigersnelheid veroorzaakt vaak kromme drijfstangen, of mensen die gaan planken vanaf 2.000 tpm in een té hoge versnelling. Die 1,1 bar die je nu hebt, daar blijft in de zomer bij temperaturen boven de 20-25 graden wellicht 'maar' 0,9 tot 1,0 bar van over.

Heb je nog foto's van het BMC filter en de meter in jouw auto? Ben wel benieuwd.

Zou hij op de snelweg hoger gaan denk je in druk?Morgen nog maar wat proberen,ben nog vrij geloof ik  ???

Die ' beloofde ' 1,3 van Rica klopt waarschijnlijk niks van maar goed dat hele pk verhaal laat ik maar voor wat het is.

kan morgen wel even foto's maken,moet ik nog kijken waar ik die naar toe stuur,heb zelf geen site of zo ;D
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 03-01-2005 23:06:44
stuur de foto's maar naar mij
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 04-01-2005 16:42:14
(http://www.europeantuning.com/PICT0120.JPG)

(http://www.europeantuning.com/PICT0121.JPG)

(http://www.europeantuning.com/PICT0122.JPG)


Dit zijn de foto's  alleen datum klopt niet  8)

Thnx Marc  ;)

Die turbometer vind ik echt mooi :P
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Roy V70R op 04-01-2005 23:38:58
Ik heb `m er ook in gehad, maar vond het zo`n zooitje worden zonder luchtfilterbak.
Je kijkt er dan echt heel rommelig op.
Je zou dan eigenlijk een mooie afdekkap moeten maken.

Wat betreft die turbometer, die vindt ik te groot daar aan de raamstijl.
Ben nog steeds zoekende naar een kleinere meter die ik op een andere plek kan monteren dan de raamstijl.

Verder had ik het idee dat de auto juist langzamer werd met dat luchtfilter, maar dat kan ook tussen de oren zitten. ;D
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 05-01-2005 08:41:00
Verder had ik het idee dat de auto juist langzamer werd met dat luchtfilter, maar dat kan ook tussen de oren zitten. ;D

Je moet 'm ook niet tussen je oren monteren  ;D  ;)
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 05-01-2005 18:31:43
Ik heb `m er ook in gehad, maar vond het zo`n zooitje worden zonder luchtfilterbak.
Je kijkt er dan echt heel rommelig op.
Je zou dan eigenlijk een mooie afdekkap moeten maken.

Daar zit ik ook aan te denken maar dan om een andere reden...die andere kabeltjes die je daar ziet ;D

Citaat
Wat betreft die turbometer, die vindt ik te groot daar aan de raamstijl.
Ben nog steeds zoekende naar een kleinere meter die ik op een andere plek kan monteren dan de raamstijl.

Verder had ik het idee dat de auto juist langzamer werd met dat luchtfilter, maar dat kan ook tussen de oren zitten. ;D

Ik ben iemand die recht door zee is,hij is onderin iets sneller.

Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Zippo op 05-01-2005 18:49:07
Was wel een eind rijden ofniet???
Maar Bert heeft het netjes ingebouwd!! ;)

Zippo
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: will op 05-01-2005 19:02:11
hee jongens,

Staat prima die filter.
Vandaag ook bij Thom geweest om de filter opnieuw te plaatsen.Ik had hem eerst achter de accu zitten maar dat werkte toch niet.
Het heeft heel wat hoofdpijn gekost maar hij zit nu eindelijk goed.
De gehele accu is nu verticaal gemonteerd zodat er meer ruimte vrij kwam.

Rudi je mag wel van geluk spreken dat je een iets jonger type motor hebt.
Maar Bert weet nu hoe het moet dus wie volgt?? ;D

Marc, de veerpootbrug zit er ook eindelijk in ;)
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 05-01-2005 19:08:46
Was wel een eind rijden ofniet???

In ieder geval minder ver dan Moergestel  ;D
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 05-01-2005 19:57:19
Was wel een eind rijden ofniet???
Maar Bert heeft het netjes ingebouwd!! ;)

Zippo

2uur rijden. niet boven de max geweest hier.terug via Dld omgereden,ook precies 2uur,maar dan wel met meer rijplezier :)

Hij had 'm ook vrij snel ingebouwd moet ik zeggen....
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 23-01-2005 11:34:53
@Roy,maybe past die turbo meter uit de Volvo FH serie die is wel klein en gaat tot dik 2 bar :)

Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Laserblue op 03-06-2005 09:55:44
Die diesel accu zat er waarschijnlijk in van de vorige eigenaar?
Die gebruiken ze voor de geluidsinstallatie ;)

Ik zou voor die drukmeter gewoon met polyester een behuizinkje maken en bekleden met origineel stof. simpel zat

(pvc buisje richten, stof erover, polyesteren en bekleden)



(http://www.team-micro-precision.nl/images/michaelinstall01.jpg)
Titel: Re:BMC airfilter Carbon
Bericht door: Rudi op 04-06-2005 21:31:02
Die diesel accu zat er waarschijnlijk in van de vorige eigenaar?
Die gebruiken ze voor de geluidsinstallatie ;)

Ik zou voor die drukmeter gewoon met polyester een behuizinkje maken en bekleden met origineel stof. simpel zat

(pvc buisje richten, stof erover, polyesteren en bekleden)




Ja klopt,die had er van die dvd schermen in...voor de kids ;D

Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Zippo op 03-06-2006 21:35:16
Vandaag ook een CDA-box gemonteerd...
Voorheen een open luchtfilter.

Kan niet echt zeggen dat de auto meer of koudere lucht krijgt.......
Waaraan zou dat kunnen liggen?
Iemand ervaringen mee?

Over een week ga ik 3 luchtfilters testen op de rollenbank
- orginele luchtfilerbak met k&n
- Greenfiler
- CDA-box

Ik hou jullie op de hoogte!
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: johan283 op 03-06-2006 22:08:12
ben benieuwd naar de resultaten???  :D
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Eugene op 04-06-2006 12:03:15
Ben eens benieuwd. Welke setup heb je voor de rest?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Zippo op 04-06-2006 13:37:31
Ben eens benieuwd. Welke setup heb je voor de rest?

Aangepaste Rica chip, witte injectoren, 19T turbo, blitz boost controller, Turbo-intercooler optimalisering (oud systeem), dp 3 inch zonder kat., 2,5 inch van kat naar achteren (ferrita)

En drie luchtfiltersystemen ;D

KW en AP
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Eugene op 04-06-2006 23:10:23
das een prachtige lijst :o

Denk dat met het vermogen wat deze levert, het verschil tussen de filters wel aardig duidelijk zal zijn (als er verschil is) :)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: volvos60t5 op 22-06-2006 20:24:13
Je kan het ook zelf maken:
http://www.quickbrickmotorsports.com/tech_diycai.html
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Zippo op 22-06-2006 22:16:48
Je kan het ook zelf maken:
http://www.quickbrickmotorsports.com/tech_diycai.html

Oke...... maar dan heb je weer een bocht in de aanzuiging........ ::)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 26-06-2006 21:14:12
Je kan het ook zelf maken:
http://www.quickbrickmotorsports.com/tech_diycai.html

Mooi verhaal met heel veel onzin erin...
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: volvos60t5 op 26-06-2006 22:48:16
Vandaag ook een CDA-box gemonteerd...
Voorheen een open luchtfilter.

Kan niet echt zeggen dat de auto meer of koudere lucht krijgt.......
Waaraan zou dat kunnen liggen?
Iemand ervaringen mee?

Over een week ga ik 3 luchtfilters testen op de rollenbank
- orginele luchtfilerbak met k&n
- Greenfiler
- CDA-box

Ik hou jullie op de hoogte!

Is de week al voorbij?? 
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: johan283 op 27-06-2006 07:58:18
ik ben ook zeer benieuwd  :P Wat de resultaten zijn......
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Zippo op 27-06-2006 08:18:48
Vandaag ook een CDA-box gemonteerd...
Voorheen een open luchtfilter.

Kan niet echt zeggen dat de auto meer of koudere lucht krijgt.......
Waaraan zou dat kunnen liggen?
Iemand ervaringen mee?

Over een week ga ik 3 luchtfilters testen op de rollenbank
- orginele luchtfilerbak met k&n
- Greenfiler
- CDA-box

Ik hou jullie op de hoogte!

Is de week al voorbij?? 

Week is een maand geworden ;D
Als ik iets meer weet dan laat ik 't horen.

Zippo
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: johan283 op 28-06-2006 08:42:32
Ik heb hier een link -wel in het duits- . Dat gaat over het nut van sportfilters zoals b.v. K&N. Conclusie van de auteurs is dat het eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft als je alle voor en nadelen meeweegt.

http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=2917

 :-*
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 28-06-2006 09:53:38
Daarom rijden ze in de F1 ook allemaal met sportluchtfilters...  omdat het toch geen toegevoegde waarde heeft  ???
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: johan283 op 28-06-2006 10:14:35
voorspelbare reactie marc   :-X

Lees het stuk maar eens goed, dan kun je zien dat er om tot deze conclusie te komen er wel degelijk nuanceringen worden gegeven. Volgens de auteurs laten bepaalde RAM filters zowel een vermogens toename als afname zien, tov orgineel, welk dan afhankelijk is van het toerental.....

De F1 is niet te vergelijken met de weg situatie. Je zit daar in zo'n smal toeren bereik dat je het inlaatstuk optimaal kunt optimaliseren voor dat toerental bereik.....

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de objectieve rollenbank metingen van Zippo.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 28-06-2006 13:21:55
Ik ben ook heel benieuwd. Alhoewel je wel bepaalde dingen in ogenschouw moet nemen. De eerste run zal de 'koelste' zijn, naarmate de dag vordert gaat de temp. omhoog en ook na diverse runs op de bank warmen diverse componenten zoals de intercooler, de buizen en de motor steeds meer op. Het is dus zaak dat je tussen de runs door de wagen wel steeds hetzelfde opwarmrondje laat doen en de temp. bij de rollenbank meet bij iedere run.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Johann op 28-06-2006 14:13:40
Daarom rijden ze in de F1 ook allemaal met sportluchtfilters...  omdat het toch geen toegevoegde waarde heeft  ???

In principe niet nee...

Ligt er helemaal aan hoe je je auto gaat inregelen en dit zie je keer op keer vooral bij de nieuwere motoren.

Bij de oudere veelal carburatie motoren daar kun je veel winnen met een beter filter. Bij een 850 M4.3 met eventueel een turbodruk regelaar kun je ook wel winst zien. voor de rest zit de winst 'm hoofdzakelijk in die gebieden waar bijvoorbeeld een 15G z'n max druk niet meer kan halen. Een meer open inlaat systeem zal hier voor een iets beter rendement voor de turbo zorgen maar zolang de turbo onder de regeling zit heeft een filter in principe geen zak zin.

Mooi voorbeeld was een dyno sessie in Maart met twee V70R's. Alles aangepast, grotere IC's, BMC filters, extra CAI op de airbox etc. Met de standaard R software kwam er een curve uit welke op een run van mijn V70R hebben gezet welke ooit gemaakt is toen de V70R nog standaard was.. Gewoon identiek dus. Electronica volledig de macht in handen..

Met de aanpassingen liet de dyno een winst van ongeveer 10PK zien. Water spray op de intercoolers etc. liet geen verdere verbetering zien. Beide auto's vertoonden volledig identiek gedrag.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: johan283 op 29-06-2006 08:04:43

 Gewoon identiek dus. Electronica volledig de macht in handen..

Tsja laat dat nou precies de bedoeling zijn van electronische regel circuits  ;)

Of te wel zolang de electronica niet het volledige (mechanische) potentieel uitstuurt, zul je nooit je max potentiele power halen. Dus zal goeie tuning altijd een combinatie zijn electronica aanpassingen en mechanische aanpassingen zoals turbo,injectors etc
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 29-06-2006 08:46:58
Je moet wel de voorwaarden creeren waaronder de electronica ook meer uit het mechaniek kan halen. En dat doe je bijvoorbeeld door een sportluchtfilter, een 3" downpipe, etc.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: johan283 op 30-06-2006 07:19:21
Je moet wel de voorwaarden creeren waaronder de electronica ook meer uit het mechaniek kan halen. En dat doe je bijvoorbeeld door een sportluchtfilter, een 3" downpipe, etc.

Klopt helemaal mee eens  ;)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: johan283 op 19-03-2009 19:19:17
Vandaag ook een CDA-box gemonteerd...
Voorheen een open luchtfilter.

Kan niet echt zeggen dat de auto meer of koudere lucht krijgt.......
Waaraan zou dat kunnen liggen?
Iemand ervaringen mee?

Over een week ga ik 3 luchtfilters testen op de rollenbank
- orginele luchtfilerbak met k&n
- Greenfiler
- CDA-box

Ik hou jullie op de hoogte!

Is de week al voorbij?? 


Nee tenminste 3 jaar wachten  ??? Dit gaat het niet worden.  :eusa_boohoo: Maar zou wel eens leuk zijn geweest  :eusa_whistle:

Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 14-05-2009 19:09:23
Zippo heeft 4 verschillende filters op de bank gehad. Geen verschil.

Eugene draait 350+ pk met een K&N inlegfilter in de originele bak.


Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 14-05-2009 23:00:13
Testresultaten op papier graag?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 14-05-2009 23:01:28
Testresultaten op papier graag?

Mail Zippo maar even. Eugene heeft hem al ergens geplaatst meen ik.


Omgekeerd ook graag. Op een echte bank...



En zoveel mensen die die halve pk verschil voelen, maar niemand met de juiste banden om het aan de grond te krijgen :eusa_doh:
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: nickk. op 14-05-2009 23:02:56
Sowieso, het hele idee is toch dat zo een BMC ding RAM effect creert? Dat werkt sowieso niet op een turbo, dus moet je de lucht niet direct in het filter laten blazen, waardoor de hele grap in het water valt, lijkt mij.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbonutter op 15-05-2009 15:40:57
Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 15-05-2009 15:52:46
Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?

Net zoals door het hele systeem heen zitten er natuurlijk beperkingen. Ja, en als je je luchtfilter inpakt, komt die limiet dichterbij.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbonutter op 15-05-2009 16:20:22
Uiteraard,maar op zich vind ik het toch vreemd dat ze het er niet even bij vermelden....
Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?

Net zoals door het hele systeem heen zitten er natuurlijk beperkingen. Ja, en als je je luchtfilter inpakt, komt die limiet dichterbij.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 15-05-2009 16:51:42
Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?

Net zoals door het hele systeem heen zitten er natuurlijk beperkingen. Ja, en als je je luchtfilter inpakt, komt die limiet dichterbij.
Uiteraard,maar op zich vind ik het toch vreemd dat ze het er niet even bij vermelden....

Ach, een gesloten (carbon) luchtfilter monteer je om cool te zijn, niet voor het vermogen. Ga je serieus tunen, dan vermeldt een goede tuner dit heus wel.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: BaRRaCuDa op 22-07-2009 18:40:24
Ik geloof meteen dat een ander (open) luchtfilter niets tot weinig aan extra vermogen/koppel opleverd.
Maar, wat een open luchtfilter wel degelijk doet is meer en makkelijker lucht doorlaten. Het beinvloed dus wel degelijk je acceleratie!
Het gaat niet alleen om vermogen in cijfers!
Het gemak waarmee een motor optoert is denk ik zelfs belangrijker dan vermogen of koppel als het gaat een een snelle auto.

Het behoeft geen uitleg dat een open luchtfilter, noem ze maar op: Pipercross, K&N, Green, BMC, etc..., een veel lagere onderdruk(aanzuigweerstand) heeft dan zo'n standard papieren filter. Daarbij heb je natuurlijk een heleboel verschillende versies met een turbulente flow, een lineaire flow, een centrifugaal flow, etc... Die onderling net weer iets beter zijn (BMC airbox, Pipercorss Viper, etc).

Ik denk dat iedereen het eens is over het nut van een downpipe met een betere flow, er is volgens mij een stelregel: wat je aan de uitlaatzijde doet moet je ook aan de inlaatzijde doen. Dus weerstand tot het optoeren van de motor verlagen. Met als gevolg een snellere reactie op het gas en een verbeterde acceleratie.

Met name het bereiken van de topsnelheid en het topvermogen zijn belangrijke punten waar je voordeel hebt met een open luchtfilter. Ik heb het diverse malen geprobeerd en het scheelt echt.
Vergis je niet in hoeveel lucht (zeker) een (turbo) motor er doorheenpompt!

Voor een NA auto/motor is het verhaal iets anders btw....
   
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Vulk op 05-12-2009 08:02:14
Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: nickk. op 05-12-2009 08:06:54
Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.


Voor standaard applicaties wel, ga je wat verder dan een chippie en een uitlaat wordt het toch al een restrictie.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: mehn op 05-12-2009 14:27:44
Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.


Voor standaard applicaties wel, ga je wat verder dan een chippie en een uitlaat wordt het toch al een restrictie.

Heb een tijd geleden van alles getest op een rollenbank!
Maakt niets uit welke filter je monteerd. Heb nu zelf de orginele bak met k&n gemonteerd. Werkt perfect en je hebt geen gezuig  ;D onder de motorkap.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Eugene op 07-12-2009 13:19:53
Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.


Voor standaard applicaties wel, ga je wat verder dan een chippie en een uitlaat wordt het toch al een restrictie.

Valt wel mee, 352pk met een K&N inlegfiltertje....
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: M a r c op 07-12-2009 13:55:25
Dat had dan 360 kunnen zijn.....

geintje  ;D
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: -D©©©L- op 07-12-2009 13:56:41
Dat had dan 360 kunnen zijn.....

geintje  ;D

Zo'n BMC filter is toch ook alleen maar een gewoon conus filter met een plastic kapje voor het zicht ?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 07-12-2009 14:20:24
Dat had dan 360 kunnen zijn.....

geintje  ;D

Zo'n BMC filter is toch ook alleen maar een gewoon conus filter met een plastic kapje voor het zicht ?

Niet helemaal, het is een conisch performance filter met kap zodat je koude lucht kan aanvoeren ipv een conisch filter wat warme/hete lucht aanzuigt onder de motorkap.
En natuurlijk is de kap aardig geslaagd in het carbon. Tevens heb je minder 'herrie' met de kap, wat voor sommigen een voordeel is aangezien ze vaak een conisch filter alleen te luidruchtig vinden.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 07-12-2009 19:29:11
Zo'n BMC filter is toch ook alleen maar een gewoon conus filter met een plastic kapje voor het zicht ?

Niet helemaal, het is een conisch performance filter met kap zodat je koude lucht kan aanvoeren ipv een conisch filter wat warme/hete lucht aanzuigt onder de motorkap.
En natuurlijk is de kap aardig geslaagd in het carbon. Tevens heb je minder 'herrie' met de kap, wat voor sommigen een voordeel is aangezien ze vaak een conisch filter alleen te luidruchtig vinden.

Hadden we die temperatuur er niet al eens uitgehaald als reden? Die 10-20 graden temperatuurverschil ten opzichte van de verhoging naar ver over de 100 graden na het passeren van de turbo vallen in het niet... En als je rijdt is het verschil in temperatuur onder de motorkap te verwaarlozen met de buitenlucht temperatuur.

En natuurlijk is die bus weer een restrictie, omdat alle lucht weer door een gaatje moet...
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: nickk. op 07-12-2009 19:44:30
Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.


Voor standaard applicaties wel, ga je wat verder dan een chippie en een uitlaat wordt het toch al een restrictie.

Valt wel mee, 352pk met een K&N inlegfiltertje....

Zou ie richting de 400 ook halen? ;D
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 07-12-2009 19:46:58
Zo'n BMC filter is toch ook alleen maar een gewoon conus filter met een plastic kapje voor het zicht ?

Niet helemaal, het is een conisch performance filter met kap zodat je koude lucht kan aanvoeren ipv een conisch filter wat warme/hete lucht aanzuigt onder de motorkap.
En natuurlijk is de kap aardig geslaagd in het carbon. Tevens heb je minder 'herrie' met de kap, wat voor sommigen een voordeel is aangezien ze vaak een conisch filter alleen te luidruchtig vinden.

Hadden we die temperatuur er niet al eens uitgehaald als reden? Die 10-20 graden temperatuurverschil ten opzichte van de verhoging naar ver over de 100 graden na het passeren van de turbo vallen in het niet... En als je rijdt is het verschil in temperatuur onder de motorkap te verwaarlozen met de buitenlucht temperatuur.

En natuurlijk is die bus weer een restrictie, omdat alle lucht weer door een gaatje moet...

Maakt altijd verschil. Een intercooler heeft een bepaalde 'delta T' oftewel verschil wat het kan teweeg brengen in temperatuur, hoe lager de intake temp, hoe beter.
Onder de motorkap verwaarloosbaar met buiten ? Hoe bedoel je ?
Onder de kap wordt het Loei heet en het verschil met buiten is mega.
Vwb het gaatje, zolang die niet kleiner is als het kleinste gat in het traject (ingang turbo of MAF) is dat geen probleem.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 07-12-2009 19:55:25
Onder de motorkap verwaarloosbaar met buiten ? Hoe bedoel je ?
Onder de kap wordt het Loei heet en het verschil met buiten is mega.

Nee, dat is dus gewoon niet zo. Als je rijdt is het iig aan de voorkant van het motorblok aardig koel.


Probleem zit niet zo in de verhitting van de inlaatlucht, maar in de hoeveelheid (lucht en temp) die een IC kan koelen.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 07-12-2009 20:13:18
Bij mij is het achter de accu (zit mijn filter) alles behalve buitentemperatuur, ook tijdens het rijden want anders kan het daarachteren nooit zo warm worden als ik het metaal aanraak.
Het is niet voor niks dat allerlei merken zoveel mogelijk een Cold Air duct hebben om ergens koude lucht vandaan halen.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: reneetje op 07-12-2009 20:20:20
Allemaal leuk als je richting de 400 pk gaat, daar onder is je inleg tapijtje voldoende , dit is diverse malen gemeten, en we we weten allemaal.........


Meten = weten

Wil je een hoog Opel Ascona/Manta effect onder de kap dan moet je zo'n kachelpijp erop zetten  ;)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 07-12-2009 20:30:54
Niet helemaal waar .....
De fabrieks filter gaat niet jaren mee en een aftermarket performance filter kan je prima schoonmaken en gaat wel jaren mee.
Als ik 2x per jaar mijn originele Volvo filter zou vervangen dan heb ik na 2 jaar mijn performance filter betaald.
Daarbij komt er redelijk wat ruimte vrij waar je wat anders kan monteren en ziet het er natuurlijk een stuk fraaier uit.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: reneetje op 07-12-2009 20:34:29
Niet helemaal waar .....
De fabrieks filter gaat niet jaren mee en een aftermarket performance filter kan je prima schoonmaken en gaat wel jaren mee.
Als ik 2x per jaar mijn originele Volvo filter zou vervangen dan heb ik na 2 jaar mijn performance filter betaald.
Daarbij komt er redelijk wat ruimte vrij waar je wat anders kan monteren en ziet het er natuurlijk een stuk fraaier uit.


We hebben het hier toch over de prestatie's en niet over de knaken en of aangezicht  ::) ???
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Eugene op 08-12-2009 09:02:19
Dat had dan 360 kunnen zijn.....

geintje  ;D

Dat was in Goes makkelijk 380 geweest :P
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 08-12-2009 09:32:29
Het is niet voor niks dat allerlei merken zoveel mogelijk een Cold Air duct hebben om ergens koude lucht vandaan halen.

Dat is natuurlijk geen argument...
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 08-12-2009 10:05:49
Het is niet voor niks dat allerlei merken zoveel mogelijk een Cold Air duct hebben om ergens koude lucht vandaan halen.

Dat is natuurlijk geen argument...

Wat probeer je nu te zeggen ?
Ga je mij vertellen dan een Cold air intake geen functie heeft aangezien er toch intercooling plaats vind ?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 08-12-2009 10:12:12
Het is niet voor niks dat allerlei merken zoveel mogelijk een Cold Air duct hebben om ergens koude lucht vandaan halen.

Dat is natuurlijk geen argument...

Wat probeer je nu te zeggen ?
Ga je mij vertellen dan een Cold air intake geen functie heeft aangezien er toch intercooling plaats vind ?

Nee, dat juist zo een anti argument (het zou goed zijn OMDAT iedereen het gebruikt) voor jou altijd een punt is om te reageren. En nu kom je er zelf mee...

En ja, ik wil zo ver gaan dat de functie van een CAI in het niet valt bij een goede IC. Wederom zal het bij 700pk een verschil gaan maken, maar niet bij de 300 pk waar we het hier meestal over hebben...
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 08-12-2009 10:24:31
Dus in jouw ogen brengt een IC altijd de temperatuur terug naar een bepaalde waarde ongeacht de temperatuur bij het begin van het circuit ?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 08-12-2009 10:32:48
Dus in jouw ogen brengt een IC altijd de temperatuur terug naar een bepaalde waarde ongeacht de temperatuur bij het begin van het circuit ?

Dat is erg kort door de bocht, maar bij iedereen hier met een dikke IC: ja
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 08-12-2009 11:06:51
Mijn ervaringen zijn anders, en heb temperaturen gemeten ...
Zo merk je dus dat een IC een bepaalde delta T heeft en dat je op een gegeven moment niet meer de temperaturen kan halen zoals je die daarvoor wel had (met andere buitentemperaturen).
Heb dat destijds ook gemeten met de Golf (Met vreselijk dikke Rallye intercooler) en dat was hetzelfde verhaal.
En ja, ik had een pre IC tempsensor en 1 na de IC om zo het verschil te kunnen zien.
De temp (intake) was dus wel degelijk bepalend, want naast de buitentemp zorgde ook de intake temp voor het heatsoaken van de rest.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 08-12-2009 11:21:32
En nu voor de koelkast: merk je dat verschil ook?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 08-12-2009 11:22:59
Het verschil tussen zomer en winter kon ik wel duidelijk merken maar daartussen niet echt.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Eugene op 08-12-2009 11:43:36
Ik heb hier nog een BMC liggen, iemand interesse? ;D

Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbobiker op 08-12-2009 11:50:46
Het verschil tussen zomer en winter kon ik wel duidelijk merken maar daartussen niet echt.


En zou het niet zo kunnen zijn dat een IC beter koelt als het buiten kouder is?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 08-12-2009 12:14:03
Het verschil tussen zomer en winter kon ik wel duidelijk merken maar daartussen niet echt.


En zou het niet zo kunnen zijn dat een IC beter koelt als het buiten kouder is?
Jazeker, dat is vanzelfsprekend.
Maar dat wat je minder moet koelen scheelt altijd en je heatsoak zal langer uitblijven. Alle beetjes helpen.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Euro op 20-12-2009 14:56:52
Ik heb hier nog een BMC liggen, iemand interesse? ;D



Kosten? :) Ken mogelijk iemand!
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: combinedforces op 20-06-2011 15:30:25
Hoe kan ik dit filter op de juiste manier reinigen eigenlijk?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: cas op 20-06-2011 15:47:50
Hoe kan ik dit filter op de juiste manier reinigen eigenlijk?

K&N heeft speciale onderhoud setjes. dus na reiniging moet hij ook weer behandeld worden.

http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html (http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html)

Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: mikky op 20-06-2011 20:25:28
Doe die van mij af en toe leeg kloppen en voor de rest niets  :eusa_whistle:
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: 850-2.520V-Driver op 24-06-2011 18:20:39
Hmm, ik vraag mij af... Ik heb nog een K&N open luchtfilter liggen, volgens mij een 57i, maar komt uit 1 van m'n vorige auto's (Ford Escort RS).
Zou ik deze gewoon in m'n 20V kunnen plaatsen? In principe is het alleen maar een openluchtfilter natuurlijk.
Nee, ik verwacht geen vermogenstoename, het gaat me zelfs niet om de looks, maar ik vond dat ''gorchelende'' geluid altijd wel lekker eigenlijk :)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: elianmars op 25-06-2011 10:23:51
Hoe kan ik dit filter op de juiste manier reinigen eigenlijk?

K&N heeft speciale onderhoud setjes. dus na reiniging moet hij ook weer behandeld worden.

http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html (http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html)



Teveel olie op je filter is ook niet goed. Daar wordt de LMM niet vrolijk van.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Sven850 op 25-06-2011 14:24:53
Hmm, ik vraag mij af... Ik heb nog een K&N open luchtfilter liggen, volgens mij een 57i, maar komt uit 1 van m'n vorige auto's (Ford Escort RS).
Zou ik deze gewoon in m'n 20V kunnen plaatsen? In principe is het alleen maar een openluchtfilter natuurlijk.
Nee, ik verwacht geen vermogenstoename, het gaat me zelfs niet om de looks, maar ik vond dat ''gorchelende'' geluid altijd wel lekker eigenlijk :)

Zolang de aansluiting even groot is zou dat moeten kunnen.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: peteRRR op 25-06-2011 18:14:34
Hoe kan ik dit filter op de juiste manier reinigen eigenlijk?

K&N heeft speciale onderhoud setjes. dus na reiniging moet hij ook weer behandeld worden.

http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html (http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html)



Teveel olie op je filter is ook niet goed. Daar wordt de LMM niet vrolijk van.

Heb er nog nooit van die olie op gedaan,ook bij alle andere auto,s.

Groet.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: combinedforces op 25-06-2011 21:26:11
Ik voel er ook niet veel voor om er olie op te doen eigenlijk. Tot op heden ben ik de LMM-ellende bespaard gebleven en dat houd ik graag zo.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: UserID6342 op 25-06-2011 21:35:36
Met mate lieve kijkbuiskindertjes, met mate dan is het goed ;D
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: 850-2.520V-Driver op 27-06-2011 11:35:16
Hmm, ik vraag mij af... Ik heb nog een K&N open luchtfilter liggen, volgens mij een 57i, maar komt uit 1 van m'n vorige auto's (Ford Escort RS).
Zou ik deze gewoon in m'n 20V kunnen plaatsen? In principe is het alleen maar een openluchtfilter natuurlijk.
Nee, ik verwacht geen vermogenstoename, het gaat me zelfs niet om de looks, maar ik vond dat ''gorchelende'' geluid altijd wel lekker eigenlijk :)

Zolang de aansluiting even groot is zou dat moeten kunnen.

Late reactie, maar thanks! Zullen we dat eens voor de gein gaan bekijken :)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 18-07-2011 14:18:22
Met mate lieve kijkbuiskindertjes, met mate dan is het goed ;D

Helemaal mee eens.


( Overgens zijn de berichtgevingen over het stukgaan van sensoren sterk overdreven. http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm )
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Johann op 18-07-2011 14:33:07

( Overgens zijn de berichtgevingen over het stukgaan van sensoren sterk overdreven. http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm )

Goeie bron hey..  ;)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 18-07-2011 14:45:59
Sarcasme?

Jij hebt het "echte" bewijs?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 18-07-2011 16:18:27
K&N is natuurlijk NOOIT objectief mbt dit euvel, kortom hun info lezen omtrent problemen die hun markt kunnen beinvloeden.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 18-07-2011 16:47:14
Dus, je kan niets bewijzen..... Maar je vindt gewoon dat het zo is?! Waarom? omdat?

(Het lab is/was overgens wel objectief. testresultaten openbaar.)


Wanneer je gewoon de gebruikershandleiding volgt is er GEEN verhoogde kans op kapotte sensoren.
Net zoals met zoveel dingen, common sence.

Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Johann op 18-07-2011 17:50:16
Wat heet bewijzen.. Zet je een K&N op een nieuwe auto en de luchtmeter gaat eerder stuk dan bij eenzelfde auto zonder K&N dan is de meest voor de hand liggende conclusie dat et aan het filter zal liggen maar dat hoeft natuurlijk niet.

Volvo heeft op een X type luchtmeter van modeljaar 2001 tijden een coulance regeling gehad, prijs vervanging 50 euro ex ipv iets van 360 euro, omdat deze meters relatief snel stuk gingen. Op zo'n moment zeg je zie je wel, ligt wel aan de luchtmeter.

Er zijn mensen die kopen een K&N of ander merk "olie" filter. zit een potje olie bij, staat in de "fuckin manual" dat je lichtjes de olie op de buitenkant moet aanbrengen maar handleiding lezen is deze mensen vreemd en vervolgens mieteren ze het gehele potje olie in het filter en schudden eens flink tot de olie er aan de buitenkant uit komt en zetten "m op de motor. Einde straat is het afgelopen en het lag dan toch echt aan het luchtfilter.

Hoe ver wil je hier mee gaan?  Feit is dat een luchtmeter een element heeft welke doormiddel van weerstand een waarde moet doorgeven aan het motormanagement. Op het moment dat er een vreemde substantie op dat element blijft plakken krijg je rare dingen. Misschien blaas je de luchtmeter met een beetje lucht of remreiniger wel weer tot leven maar een garage zal dan liever een nieuwe verkopen natuurlijk, mede omdat de meter door het filter stuk is gegaan...

Of ik bewijs heb.. Niet zoveel maar wel iets soortgelijks.

(http://www.swededemon.com/images/V70R/adac/adac1.jpg)

Hele dag naar de kloten en gelukkig, vanwege hulp via dit forum, de auto maar anderhalve week kwijt.
Reden? ITG carbon airbox met foam filter welke gewoon grotere deeltjes doorliet dan de luchtmeter hebben kon.
Deze deeltjes zaten opgepot in het deel waar de luchtmeter zijn werk doet. Schoonmaken hielp niet meer.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 18-07-2011 18:18:33
Bewijs ?
Ga maar eens met Subaru impreza eigenaren praten die weleens de LMM stuk hadden en de gevolgen daarvan, en dan vragen welk filter ... Juist een K&N filter of een soort gelijke met een vettige olielaag.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 18-07-2011 18:21:07
Verkeerd filter monteren is niet de schuld van het filter.......

een vliegendeur maak je ook niet met kippengaas ;)

Commen sence, zoals ik al zei.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 18-07-2011 18:36:57
Bewijs ?
Ga maar eens met Subaru impreza eigenaren praten die weleens de LMM stuk hadden en de gevolgen daarvan, en dan vragen welk filter ... Juist een K&N filter of een soort gelijke met een vettige olielaag.

vettige olie laag, READ THE FUCKING MANUAL dan eens.......
(er vanuitgaande dat het daadwerkelijk filter olie is en geen carterdampen, etc.)

Wanneer je alle bouten kapot draait met een grote ratel, is het dan ook de schuld van de ratel........
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 18-07-2011 18:57:38
???????????????
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: thuur op 19-07-2011 00:08:10
(Het lab is/was overgens wel objectief. testresultaten openbaar.)

Nou, ik vind die "zwarte lijst" op de site toch erg dubieus. Een beetje je klanten te kakken zetten..
http://www.knfilters.com/MAF/MAFTestresults.htm


Gr :eusa_naughty:
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 19-07-2011 00:19:16
Die bedrijven zijn niet de klanten (consumenten).

Hadden ze maar een juiste diagnose moeten stellen.

Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Turbo-Geek op 19-07-2011 06:24:51
Vraag me echt af waarom je dit zo met hand en tand zit te verdedigen .... Werk je soms voor K&N ?
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 19-07-2011 09:23:06
Omdat verkeerde informatie verschaffen, verkeerd is......

Omdat het ten onrechte is.

"Werk je soms voor K&N" Op deze kleine kindjes logica ga ik niet meer in.
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: Laserblue op 19-07-2011 09:29:15
Omdat verkeerde informatie verschaffen, verkeerd is......

Omdat het ten onrechte is.

"Werk je soms voor K&N" Op deze kleine kindjes logica ga ik niet meer in.



Wow, wat ben jij agressief zeg  :o

Heeft een hoog:"Wij van wc-eend adviseren wc-eend!" gehalte  ::)
Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: NinaPaul op 19-07-2011 13:06:25
Omdat verkeerde informatie verschaffen, verkeerd is......

Omdat het ten onrechte is.

"Werk je soms voor K&N" Op deze kleine kindjes logica ga ik niet meer in.



Wow, wat ben jij agressief zeg  :o

Heeft een hoog:"Wij van wc-eend adviseren wc-eend!" gehalte  ::)

Agressie? waar?

Wanneer je deze ("Wij van wc-eend adviseren wc-eend!") vergelijking zou doortrekken zou het meer iets zijn dat wc eend een onderzoek doet naar het in zijn geheel (fles + inhoud) in de wc flikkeren en daar de testresultaten van verstopping geven.
Slecht of onkundig gebruik geeft slecht/verkeerd resultaat.

Nogmaals
Men beweert niet dat de olie niet schadelijk is (alle vervuiling kan immers schadelijk zijn), men beweert dat bij correct gebruik er geen vrijkomt.

Titel: Re: BMC airfilter Carbon
Bericht door: thuur op 20-07-2011 02:06:36
Die bedrijven zijn niet de klanten (consumenten).

Hadden ze maar een juiste diagnose moeten stellen.



Toch vind ik dat er inherent iets mis is met openbare zwarte lijsten.


Gr :D