Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door arjenT5R

Eerlijk? Na alle zelftunings is het wel heel verfrissend dat hier een kabelboom in zit met 6 draadjes.
Heerlijk!

Dus het wordt NA tunings, niet dat dat niet spannend is :)
Volgens Tinus kan 200pk niet uit een B22 dus dat is wel het plan, liefst nog een beetje meer natuurlijk.
Ben al druk aan het hoarden. Wat het ongeveer moet gaan worden;

- B22(opgeboorde B20 naar 92mm)
- 48mm dcoe's met gasmengers, kelken de hele bende
- Kopje max, kleppen max 46 / 38.5
- 1 op 12.5 a 1 op 13 compressie
- TT10a nokkenas 12.9 lift 284 duur overlap 60 graden en vrij agressieve klep opening.
- Licht vliegwieltje
- 123 ontsteking
- en alle andere mods die hiervoor nodig zijn.

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door MikeyQR

Nice 8)

Nee joh een T-5 blok, of nog mooier een V8. ;D

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door Stefan

Very nice  8)
Daar komt ook een turbo is neem ik aan? Een B230FT of zo....  ;D

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door arjenT5R

Fotootje van de AMA dan maar  ;D

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door arjenT5R

Moest de titel van het weblog maar eens veranderen de meeste autos zijn alweer pleite

Gestart door Boom89 - Laatste bericht door Boom89

7   Webdagboek (BLOG) / Re: De Vliegende Sinaasappel🍊Gepost op 21-05-2022 23:50:54

Gestart door Friso - Laatste bericht door Friso

Hey Dave & andere liefhebbers hier!

Lang offline geweest, veel gebeurd maar nog steeds rijdend!

Sinds een maand of 2 is de 850 niet meer mijn dagelijkse auto. Ik rij een auto van de zaak en kan hierdoor de 850 inzetten als plezier/zondag/hobby/vakantie auto. Deze transitie leidde er ook toe dat hij heel even op een laag pitje heeft gestaan. In de tussentijd heeft de 850 wel een welverdiende beurt gehad, zijn er wat algemene zaken nagekeken & mag die binnenkort weer voor de APK bedenk ik mezelf net nu ik dit typ. De dingen die nog niet opgelost zijn en hopelijk in juni worden verholpen bij Bluekens:
- Berg vacuumlekken in het motorruim. Rookmachine erop gezet en waar ik ook keek kwam rook vandaan. Oftewel even wat dichtmaak werk.
- Auto ruikt naar koelvloeistof als je uitstapt, samen met een flink hoog peil in het koelvloeistof reservoir. Blijft een beetje struggelen maar zie nergens sporen van verlies.
- Het verbruik en trekkracht zijn verre van over naar huis te schrijven (10+ seconden 0 naar 100, hoog verbruik van rond de 1 op 7 maximaal. Ik denk dat het te maken heeft met alle vacuumlekken)
- De airco heeft het afgelopen zondag opnieuw begeven, ik zag ook een airco oliespoor rechtsvoor in het motorruim vanaf de bestuurder gezien. Ik schat een van de leidingen of de verdamper)

Verder is het nog steeds enorm leuk om ermee op pad te zijn. De schokdempers & veren beginnen een beetje in te dalen na een paar maanden en hij staat ondertussen enorm mooi ingeveerd op z'n wielen. Ik heb hem vorige maand laten polijsten voor ik schat zomaar de eerste keer in zijn leven en probeer er ondanks het weinig mee rijden wel schoon te houden en de accu geladen. We willen er deze zomer mee met een roadtrip (The Scotland Rally) naar Schotland in combinatie met een daktent, dus we hebben nog wel wat werk voor de boeg voor we ermee weg kunnen en niet failliet gaan aan brandstof en stikken van de hitte.

Ook heb ik een aantal weken terug nieuwe koplampglazen gekregen NOS nog in de doos. Niet zomaar koplampglazen, maar Amerikaanse varianten die dus anders zijn dan de Europese. Zijn doorzichtiger en hebben een ander glaspatroon wat ook meer matched met de Amerikaanse sidemarkers.

Een aantal weken geleden ben ik met een vriend met zijn Volvo (c30 2.4 zie bijlage) op een roadtrip geweest naar Zweden met als eindbestemming Gothenburg. Uiteraard daar het Volvo museum bezocht en tot mijn grote blijdschap was er een exhibitie over de Volvo 850. Super gaaf met onder andere een cabrio, coupe, 2 BTCC's en nog meer toffe unieke exemplaren. (Mocht je mij nog niet kennen, die rare vent in die Volvo 850 kofferbakbank ben ik  ;) )

Tot slot heb ik hem vorige week omgebouwd naar zomer spec; trekhaak eraf, rubber matten eruit & velours matten erin + de originele Volvo zonneschermen vanaf de B stijl. oogt toch altijd wat fraaier.

Momenteel ben ik een artikel aan het schrijven voor het VolvoDrive magazine. Ik had Paul van Vugt na het vertellen over de auto beloofd een artikel te schrijven over deze auto. Dat was tijdens de introductie van de C40.. Beetje lang mee gewacht Friso... Klopt, dus verwacht binnenkort een tof artikel over deze sinaasappel!

Tot de volgende update na 21 juni, wanneer de 850 hopelijk is gefixed!

8   Webdagboek (BLOG) / Re: T-5R BLOGGepost op 21-05-2022 20:27:28

Gestart door MikeyQR - Laatste bericht door MikeyQR

Dank je, helaas niet erg veel foto’s maar ik zat dan ook met de tijd, ik moest ook weer optijd weg.

Ja dat is zeker een goede aanvulling.
Heb ze ook wel eens andersom gemonteerd gezien :eusa_wall:

9   Webdagboek (BLOG) / Re: T-5R BLOGGepost op 21-05-2022 20:11:02

Gestart door MikeyQR - Laatste bericht door 850blues

Dankbaar klusje en mooi verslag weer.  :eusa_clap:


Uiteraard voor de mensen die ook T-5 of R rijden, vernieuw de oliekoeler klemmetje en doe er een slangklem omheen, de kans bestaat dat die klemmen los komen of breken en met deze methode zijn ze extra geborgd.

Kleine aanvulling op deze tip, let er ook even op dat je die klemmetjes op de juiste manier monteert.
Mike weet hoe het wel moet, maar dat gaat weleens verkeerd.
De specialist die een paar jaar terug bij mij een nieuwe radiateur plaatste had er eentje (van de automaat leiding) verkeerdom gedaan.
Gelukkig kende ik dit draadje van Daanium - met uitleg fotootjes - en heb hem dat toen ook laten zien: https://volvo850forum.nl/index.php?topic=55272.msg1691989#msg1691989

 8)

10   Webdagboek (BLOG) / Re: T-5R BLOGGepost op 21-05-2022 18:08:19

Gestart door MikeyQR - Laatste bericht door MikeyQR

371508 km.

De radiateur en airco condensor zijn vervangen.
Was wel een aardig klusje, en ja het zat niet geheel mee. :eusa_eh:
Airco condensor was nog nooit vervangen die heeft het dus 27 jaar volgehouden! :eusa_clap:
Deze was ook wel op, er zat een gaatje aan de achterzijde en de o-ringen waren vergaan.
Deze is vervangen voor een Nissens condensor, aircopomp was al nieuw, systeem opnieuw gevuld en het wordt weer lekker cool is de auto. 8)

De radiateur geen idee of deze ooit is vernieuwd heb de rekeningen die ik heb vanaf nieuw is doorgespit maar niets gevonden, kan mij haast niet indenken dat deze ook 27 jaar is meegegaan? :eusa_think:
Uiteraard met los halen breekt de moer die in het plaatwerk zit gelast aan 1 kant, dus de luchtzaag in de radiateursteun gezet en eraf gebroken, oude bout ook weg geslepen daar zit nu weer nieuw spul in boutje moertje dan maar.
Voor de rest ging het opzich prima, intercooler steunen anders gemonteerd omdat die kleine pikkies in de intercooler weg waren gecorrodeerd, dus de steunen links rechts gewisseld zodat je afstand behoud van de radiateur.
Nieuwe o-ringen voor de oliekoelers (automaat en motor) man wat een geld kost dat!! :eusa_doh:

Uiteraard voor de mensen die ook T-5 of R rijden, vernieuw de oliekoeler klemmetje en doe er een slangklem omheen, de kans bestaat dat die klemmen los komen of breken en met deze methode zijn ze extra geborgd.









 


Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10