Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

Gestart door marc-850 - Laatste bericht door aloisdecroon

De (originele) wd40 is ontwikkeld voor de luchtvaart om vocht te verdrijven, btw.

Gestart door marc-850 - Laatste bericht door The Demon

sprite mag best als 7-up.....
Maar smaakt nog steeds niet hetzelfde.

WD-40 heeft als hoofdbestanddeel visolie, dat er ook kruipolie onder die merknaam is doet niets af aan het feit dat de multispray het meest verkocht word en dat ze claimen dat het losmaakt wat vastzit en daarmee suggereren dat het kruipolie is.

Gestart door marc-850 - Laatste bericht door NinaPaul

Het merk wd-40 heeft ook kruipolie. De bekende wd-40 multispray is inderdaad geen kruipolie.

"Magnetron" hoeft ook geen Philips meer te zijn en sprite mag best als 7-up.....

Gestart door marc-850 - Laatste bericht door arjenT5R

WD-40 is eigenlijk gewoon een soort placebo ;D
Je kan er goed je handen mee schoon maken en het ruikt lekker ;D

Gestart door Snellebaksteen - Laatste bericht door Snellebaksteen

Vandaag alles vervangen. Ging eigenlijk van een leien dakje op een afgebroken boutje in het tussenlager steunbracket na. Netjes uitgeboord en een helicoil in gezet.
Morgen uitlijnen bij S&G in Numansdorp al betwijfel ik of er veel valt af te stellen. Hij spoort goed, trekt niet en het stuur staat recht.

Gestart door rob850/480 - Laatste bericht door 850-2.520V-Driver

Zit wat in hoor. We laten 'm nog "even" staan tot na de geboorte van junior (is de V40 dan afdoende of is zo'n grote auto als de XC toch wel erg fijn?) en nadat duidelijk is hoe mijn werkgelegenheid eruit komt te zien. Ik heb de eerste ontslagronde overleefd maar als er een 2e lockdown komt, komt er ook een nieuwe ronde. Als die variabelen opgehelderd zijn, weten we ook hoe verder. Voorlopig kost ie niets als behalve wat verzekering en inderdaad afschrijving.

Gefeliciteerd!

Ik ben 30.04 vader geworden van zo'n klein wondertje ;D

Enkele maanden geleden noodgedwongen vervanging voor de N gezocht. Dat resulteerde in een NN 2.5T benzine ipv diesel.
Daarnaast rijdt m'n partner nog steeds haar C30 diesel ivm haar kilometrage van zo'n 180km per dag. Geloof me, daar krijg je nog gerust een Bugaboo achterin. Maxi cosi op de Family fix op de achterbank en gaan. Geen centje pijn.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat bovenstaand alleen van toepassing is wanneer ze 's ochtends onderweg naar dr werk de kleine bij m'n ouders afzet. Wanneer we in onze vrije tijd ergens heen gaan pakken we lekker de NN.

Lang verhaal kort, de V40 is groot zat voor deze doeleinden maar een NN rijdt zo lekker ;)

Gestart door marc-850 - Laatste bericht door Dazzle

Waarom geen WD-40 in dit geval?  Ben nieuwsgierig…..

Gestart door rob850/480 - Laatste bericht door Taranis

Pfoe. Dan kun je nog zo'n kreukelzone hebben, daar is weinig tegen bestand  :-\

Gestart door marc-850 - Laatste bericht door The Demon

In het thermostaathuis onder de slang naar de radiateur.
Thermostaathuis moet open om erbij te komen.
Lees je daar even over in, want die boutjes willen nog wel eens sneuvelen met los draaien.
Het beste is een dag van te voren even goed inspuiten met kruipolie (GEEN WD40!), en met een goed passende torx 40, die er recht inzit, in één ruk lossen.
Als je langzaam kracht gaat zetten loop je de kans dat je de kop dol draait.
Bij weer monteren neem je bij voorkeur nieuwe boutjes en smeer die dan even in met kopervet.

10   Overige Techniek / Re: Licht inhouden op constante snelheidGepost op Gisteren om 18:34

Gestart door marc-850 - Laatste bericht door marc-850

Vandaag heb ik de bougies, rotor en verdelerkap vervangen. Daarna heb ik een stuk snelweg gereden, met een constante snelheid. Zowaar heb ik van inhouden totaal niets gemerkt.
Maar om niet te vroeg te juichen: ik lees op het forum dat een brakke/kapotte KVS temp. sensor ook soortgelijke problemen kan opleveren. Ook gaat bij mij heel af en toe het lambda lampje branden, maar na een paar dagen gaat dan ook weer uit. Tot nu toe weinig aandacht aan besteedt. Maar schijnbaar kan dat ook te maken hebben met deze sensor?

Om meer problemen voor te zijn, wil ik deze sensor morgen toch ook maar vervangen (origineel van de dealer).

Wie kan mij vertellen waar deze sensor ongeveer zit? Is daar een beetje makkelijk bij te komen?
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10