Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

1   Webdagboek (BLOG) / Re: 855 R van ChickenthiefGepost op Vandaag om 12:23

Gestart door Chickenthief - Laatste bericht door Chickenthief

Op zich kan er aan een compressorhuisje natuurlijk niet zoveel stuk...
Maar je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een nieuwe 19T chra?

Goed punt, dat is eigenlijk een prima optie om voor te gaan. Thanks!

Goed nieuws: Het T3 blok wat ik heb laten controleren blijkt een goede basis voor de rebuild, de H-profiel drijfstangen kunnen hergebruikt worden en geen kromme krukas!
Moet nog wel even wat meer geduld hebben, het revisiebedrijf heeft het momenteel erg druk.
Gelukkig komt mij dat financieel gezien helemaal niet verkeerd uit, met dank aan Covid-19 en de "verboden" evenementen zit ik al een tijdje thuis zonder werk. Gelukkig mag ik volgende week beginnen bij mijn nieuwe baantje  8)

Gestart door 850 T5 Freak - Laatste bericht door )()()sT

De auto in z’n natuurlijke habitat; het tankstation ;D

Gestart door Michaell - Laatste bericht door Sbv

gelukkig dat het opgelost is. Nu weer lekker stil rijden.

Gestart door Jankooo - Laatste bericht door freefall

Laat desnoods bij 1 van de forumtuners een ecu prepareren met logfunctie. Daar kun je al een hoop info uithalen.

Gestart door Jankooo - Laatste bericht door Stefan

Ben zeker geen expert, maar die lambdasonde ziet er niet fris uit.....
Wat gebeurt er als je die massakabel los haalt?  :eusa_think:
is dit wat: https://carpartsdeal.nl/BOSCH-BOSCH-0%20258%20005%20097?gclid=EAIaIQobChMIibLct9Dr6QIVTud3Ch0O7Q69EAQYAyABEgIIIvD_BwE
Stekker lijkt ok, wel ff checken!

Gestart door Jankooo - Laatste bericht door Jankooo

Betreft het net niet helemaal lekker lopen van het blok de laatste tijd: veel over opgezocht hier op het forum en veel over lopen beredeneren wat het kan zijn.
Goed om te weten is dat er GEEN lambda / storingslampje gaat branden op dash. Na uitlezen alleen foutcode A2 - 414 = Boost pressure regulation. Dit zou veroorzaakt kunnen zijn doordat ik eerder de wast gate actuator tijdelijk strakker had gezet wellicht?? In ieder geval kan dit m.i. niet iets te maken hebben met met net niet lekker lopen van het blok.

Dit is natuurlijk advies wat wijs is om op te volgen en ga ik ook zeker doen (dank!):
op de foto van de beide luchtfilters is de bobine zichtbaar. Ook zie je al aardige witte aanslag, dus die zou ik vervangen.
Toch heb ik het gevoel dat het evengoed / tevens iets anders is. Ik neem jullie graag mee in mijn gedachtenkronkels en ben benieuwd wat jullie er van denken.
Bij een minder wordende bobine zou ik eerder verwachten dat er af en toe een vonkje gemist wordt en dat dat soms beter en soms slechter is. En laat dat nu niet zo zijn. Hij loopt cryptisch gezegd heel regelmatig onregelmatig :-) Dus de hele tijd, ongeacht omstandigheden net niet helemaal lekker. Je voelt het gewoon. Iets minder soepel, iets meer trillingen, iets meer lawaai. Alleen bij gaspedaal flink intrappen gaat ie nog steeds als de brandweer. Het is ook niet zo slecht dat ie op 4 van de 5 cilinders loopt. Eén voor één de injectiestekkers lostrekken levert veel slechter lopende motor op. En in brandstofsysteem zit het niet gezien er nul verschil is op benzine of gas.
Het moet ontsteking gerelateerd zijn of iets in het blok zelf ( 1 cilinder minder compressie?) of de ECU krijgt verkeerde info / verwerkt deze niet goed.
- Betreft ontsteking: bougies leken nog prima, sowieso alle 5 zelfde beeld. Verder bougiekabels en rotor - verdelerkap nog recent. Alleen bobine dus op nominatie.
- Betreft blok zelf: zou kunnen zijn, alleen verwacht ik dan weer niet dat ie bij flink gas geven gewoon nog even hard trekt als eerder.
Ook vacuumslangetjes al eens nagelopen en flink lopen spuiten met remreiniger en geen enkel effect.
- Betreft ECU foute info: Nieuwe (originele) temperatuurzender had ik al klaarliggen en leverde geen verschil op na inbouw. Andere input die gemakkelijk fout signaal kan geven als ik het goed heb: Lambda en LMM. Lambda sws al beetje verdacht gezien een vorige eigenaar er al eens een losse massadraad aan heeft gezet welke verbonden is met de bak.


En nu word ik inmiddels helemaal gek (nou ja bijna) van alle info hier over lambda's en welke versie het beste te bestellen. Duidelijk is dat ik er goed aan doe origineel te nemen,wat gelijk staat aan Bosch. Ik vind alleen de originele incl juiste stekker: https://www.estateservices.nl/lambdasonde-850-s70-v70-xc70-c70-20v-voorste-bosch.html wel een heel stuk duurder (minstens x2) dan de universele Bosch: https://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/1149529
- Vraag 1: Is de laatstgenoemde even goed als de versie met juiste stekker (los van wat extra werk)?
- Vraag 2: Zijn dit sws wel de juiste lamba versies?
- Vraag 3: Wat is jullie mening over bovenstaande gedachtengang en waar komen jullie op uit als meest logisch verklaarbare oorzaak?
BVD voor het meedenken!

Gestart door Jankooo - Laatste bericht door Jankooo

Knap hoe die kabelbende van de gasinstallatie weggewerkt is!
Dank je wel. Hele verbetering idd. Wilde het nog mooier doen maar de kabels van de gasinjectoren waren al zo hard geworden dat het niet slim leek daar nog verder aan te gaan lopen trekken en buigen. Voor nu eerst prima!

Gestart door Jankooo - Laatste bericht door Jankooo

Batterijtjes van de grijze 1-knops Guard-1 AB waren al een paar weken leeg, daarvoor deed ie het prima. Nieuwe (juiste type) batterijtjes besteld en correct gemonteerd. Rode LEDje op de AB gaat wel branden als je knopje induwt, echter auto reageert geheel niet. De driehoek op de A-stijl negeert de AB volledig. Wat rondgeloerd hier op het forum en uitgezocht hoe de AB opnieuw in te leren (dat zal dan wel moeten toch) maar werkt ook niet. Netjes volgens procedure uit “Volvoguard-instruction-owners-manual-NL-Dutch” gevolgde echter de LEDjes in de driehoek reageren helemaal nergens op. De knippercode van de driehoek gecheckt: deuren op slot of niet, maakt helemaal niks uit, de knippercode blijft gelijk. Zal dus wel meer aan de hand zijn? Of moet ik gewoon de accuklem eens loshalen en dan opnieuw proberen?

Opgelost na accuklem los en weer vast doen, hoe makkelijk kan het soms zijn :-)

9   Overige Techniek / Re: ploffen en hikkenGepost op Gisteren om 21:18

Gestart door cjgeurkink - Laatste bericht door cjgeurkink

Update ploffen en hikken

Ondertussen weet ik dat de mijn Volvo ook een beetje hikt op de snelheid 72 tot 75 km/h als ik op benzine rijd, net als de automaat naar de hoogste versnelling gaat, de auto houdt dat heel iets in. Je voelt het in je stoel.
Dit effect is voelt heftiger op LPG.

Morgen bougies, kabels, verdelerkap rotor bobine en voorschakel dingetje vervangen.

Ik hoop op het beste.

groet chris


Gestart door BVM - Laatste bericht door BVM

Te Koop Volvo 850 R 2.3

Zeer goed onderhouden Volvo 850 R.
Linksachter aangereden op parkeerplaats.  :-[
Gaat weg omdat het reeds de tweede auto.
Opknapper dus. Mag weg naar een liefhebber tegen een redelijk bod.

460.000 km - motorisch top - goed en met liefde onderhouden.
Inclusief alle luxe welke bij een 850 R behoort.

Voor vragen, graag even een pb-tje
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10