Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door T5-4life

Toyota Previa

Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door aloisdecroon

Europees, Amerikaans of Japans ?

Ik gok iets Japans..

Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door Peultje

Mijn oude Previa voldoet aan de beschrijving.

Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door Ries van de Zilverschuit

Aardige hokjes, maar ik zou ze niet willen hebben qua betrouwbaarheid.

Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door BBS

Fiasco MultiVlaai.... :o

Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door elmarconi

Een Chrysler Voyager

7   Dieselen / Re: Turbodruk te laag tot 2500rpmGepost op Gisteren om 21:24

Gestart door gub - Laatste bericht door gub

Uitlaat aan de turbo zijde losgehaald.
Kan je dus niet bij de waste gate :(
Proberen bouten los te krijgen van de waste gate, de 3 inbus, maar durf ik zo niet. Zitten vrij vast en iets harder trekken dan verwacht ik dat ze breken.

Dus eens gegoogled op de hammermod. Deze geeft 4.0mg/stroke aan. Ik moet best wat gas geven tot een 1300 toeren voordat deze waarde wijzigt.
Zie enkele meetwaarden hieronder vanuit VIDA, eerste meting is stationair.
Ik heb geen idee wat de normale waarden zouden zijn, vooral voor de LMM.


ECM-Injection quantity   4 mg/stroke
ECM-Turbocharger control valve   10 %
ECM-Boost pressure, actual value   1016 hPa
ECM-Air mass, actual value   490.1 mg/stroke
ECM-Air mass, desired value   1000 mg/stroke
ECM-Fuel consumption   0.54 l/h
ECM-Quantity of fuel actual value    1372.40 mV
ECM-Quantity of fuel desired value    1304.03 mV
ECM-Boost pressure, desired value   1060 hPa

ECM-Injection quantity   4.69 mg/stroke
ECM-Turbocharger control valve   12.29 %
ECM-Boost pressure, actual value   1107 hPa
ECM-Air mass, actual value   553.3 mg/stroke
ECM-Air mass, desired value   1000 mg/stroke
ECM-Fuel consumption   2.25 l/h
ECM-Quantity of fuel actual value    1398.05 mV
ECM-Quantity of fuel desired value    1423.69 mV
ECM-Boost pressure, desired value   1101 hPa
ECM-Engine Speed   2020 rpm

ECM-Injection quantity   6.83 mg/stroke
ECM-Turbocharger control valve   10 %
ECM-Boost pressure, actual value   1347 hPa
ECM-Air mass, actual value   672.1 mg/stroke
ECM-Air mass, desired value   1000 mg/stroke
ECM-Fuel consumption   4.07 l/h
ECM-Quantity of fuel actual value    1489.62 mV
ECM-Quantity of fuel desired value    1512.82 mV
ECM-Boost pressure, desired value   1374 hPa
ECM-Engine Speed   3068 rpm

ECM-Injection quantity   9.6 mg/stroke
ECM-Turbocharger control valve   10 %
ECM-Boost pressure, actual value   1614 hPa
ECM-Air mass, actual value   768.5 mg/stroke
ECM-Air mass, desired value   1000 mg/stroke
ECM-Fuel consumption   8.69 l/h
ECM-Quantity of fuel actual value    1924.30 mV
ECM-Quantity of fuel desired value    1921.85 mV
ECM-Boost pressure, desired value   1692 hPa
ECM-Engine Speed   4161 rpm

ECM-Air mass, actual value   753.9 mg/stroke
ECM-Air mass, desired value   1000 mg/stroke
ECM-Boost pressure, actual value   2215 hPa
ECM-Boost pressure, desired value   2099 hPa
ECM-Engine Speed   2603 rpm
ECM-Fuel consumption   15.43 l/h
ECM-Injection quantity   6.73 mg/stroke
ECM-Quantity of fuel actual value    3019.53 mV
ECM-Quantity of fuel desired value    3072.04 mV
ECM-Turbocharger control valve   23.63 %

Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door Ries van de Zilverschuit

Zo even stof afblazen. Er is reden toe, want de Volvo heeft gezelschap gekregen van iets anders.

Nou, ik heb in de hele auto nog geen Bosch-logo kunnen vinden, wel zes captain chairs. Hij heeft er negentien levensjaren opzitten en toen slechts 230.000 km afgelegd. Hij staat te boek als oerdegelijk en het vele plastic in het interieur is van een kwaliteit waar Volvo in de verste verte niet aan kan tippen. Afwerking is duidelijk minder, want de bevestigingsschroeven van de interieurdelen zitten gewoon in het zicht en de kieren zijn ruim bemeten.

Motor is niet veel soeps, althans qua klank. Net een soort koffiemolen, die vierpitter. Wel een distributieketting en qua cilinderinhoud ontloopt hij de Volvo niet veel, maar een turbo moet hij ontberen. Net iets meer dan 150 pk, dus zeker niet niets. Maar je moet hem wel in de toeren jagen om dat er goed uit te krijgen. Koppel is ook erg mager vergelijken bij de roffel.

Sturen doet hij vederlicht, zeker gezien zijn omvang, maar is hij wel duidelijk rumoeriger dan de Volvo.

Enfin: de jongere familieleden zijn erg in hun nopjes met al die ruimte. Ze vonden de Volvo toch wat krap worden. Zeker in de achterbak.

Rara, wat zou het zijn?

Gestart door Cleon - Laatste bericht door discovery

Je kan ook overwegen je gehele systeem te vervangen, radiateur kost niet een vermogen en je gaat niet de eerste zijn waarbij de radiateur doorslaat waardoor er koelwater in de automaat komt. Daarnaast hebben koelslangen vaak ook hun beste tijd gehad en scheuren van binnenuit langzaam door naar buiten.

10   Dieselen / Re: Turbodruk te laag tot 2500rpmGepost op Gisteren om 10:34

Gestart door gub - Laatste bericht door Noot

Check eens je fuel IQ (injection quantity), dan weet of hij genoeg brandstof krijgt. Standaard is die rond de 4 mg/stroke. Hoe lager deze waarde, hoe meer brandstof er ingespoten wordt, en hoe hoger deze waarde, des te minder brandstof wordt er ingespoten. Je kunt deze hoeveelheid aanpassen door het middelste deel van de brandstofpomp los te schroeven en te verschuiven (google maar eens op TDI "hammer mod").
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10