Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10

Gestart door Reinier850 - Laatste bericht door arjenT5R

Haha ik gebruikte een catchcan daar kun je gewoon de ballen mayonaise uit vissen soms... Is zeker icm LPG normaal

Gestart door mario850 - Laatste bericht door mario850

Donker grijs compleet.

135 euro

Enkel op te halen in sleeuwijk

Gestart door Reinier850 - Laatste bericht door hilko73

Dit is nog niet zorgwekkend, als het goed is verdwijnt het na een rit waarbij de motor lekker warm geworden is.

Verder is het een beetje raden zo. Wat is ruw lopen? Misfires, of slaat ie helemaal een cylinder over? Weet je zeker dat alle bougiekabels op de juiste plaats zitten? Rotor en verdeler ok? Enzovoort.

Gestart door Reinier850 - Laatste bericht door Reinier850

Nieuwe buis zit erop, maar helaas rookt hij nog steeds en klinkt alles nog steeds ruw...

Ik zag dit nu in de buis van de carter richting gasklephuis, iets van vocht wat olie gemengd is?
Wellicht dat toen ik op de goede/verkeerde pakking moest wachten er wat condens in het systeem is gekomen?

25   Webdagboek (BLOG) / Re: De CrossZeeuwGepost op 13-05-2022 23:41:32

Gestart door Taranis - Laatste bericht door T5-4life

De Y-kabel in je rugleuning is waarschijnlijk gebroken.
Zijn al een paar jaar niet meer leverbaar.  Je moet dus wat knutselen met bijv. kabeltonnetjes

Gestart door elmarconi - Laatste bericht door pcpg.janssen

Stuurhuis kun je inderdaad eens een flesje LeakLock in kegelen. Al dan niet samen met verse vloeistof. Dat kun je redelijk makkelijk zelf doen.

Draagarmen en distributie zijn op zich ook wel aardig zelf te doen. Maar die druppels ATF en motorolie baren me dan toch wat meer zorgen. De ATF zal hoogstwaarschijnlijk uit de keerringen lekken waar je aandrijfassen doorheen lopen. Met het juiste gereedschap is dan niet heel lastig te vervangen. Maar als er ook motorolie gevonden wordt heb je kans dat je krukaskeerring aan de beurt is. Dan mag de bak eraf en dat zal wel in de papieren gaan lopen.

Het vervelende met dit soort dingen is: de onderdelen zijn best wel te overzien (waarschijnlijk ben je onder de 600 euro wel klaar), maar er gaat nogal wat arbeid in. En als je dat laat doen, dan loopt de meter hard.

Ik zou beginnen met een fles LeakLock. Bestel een halve liter fles, dan heb je voldoende voor je stuurhuis, je blok en je versnellingsbak. Voor ongeveer 55 euro, lijkt het me de gok wel waard. En het is een kwestie van inschenken, dus als je een trechter (en voor de zekerheid een doekje) hebt zou je het nog thuis voor de deur kunnen doen. Als je lekkages dan een stuk minder zijn (of het liefst nog: helemaal weg), dan is de distributie en de draagarmen nog wel te overzien.

Gestart door elmarconi - Laatste bericht door Taranis

Draagarmen is bij een N echt prima zelf te doen hoor: zelfs ik kan het :P

Distributie is met behulp van een handige mede-forummer ook nog wel te doen. De distributieset kost nog geen 200 euro bij de dealer.

Stuurhuis valt ook mee: 495 euro

Montage is mooi te combineren met nieuwe draagarmen, eventueel meteen nieuwe stuurkogels mee monteren als je toch bezig bent: kun je die oude brol gewoon direct aan bonken slijpen, gaat een stuk sneller.

Afgezien van de lekkage aan motor of bak denk ik dat je voor distributie, draagarmen en stuurhuis met een kleine 1000 euro delen + een dag klussen klaar bent.

De druppels aan motor of bak: een druppeltje zweet mag best, zolang ie z'n territorium maar niet markeert.

28   Webdagboek (BLOG) / Re: Volvo 740 T5 motorswap/projectGepost op 13-05-2022 15:06:28

Gestart door Joost740 - Laatste bericht door Taranis

en waarschijnlijk nog wel 10 dingen waar ik nog helemaal niet over nagedacht heb  :eusa_dance:

Je optimisme siert je :D

Mooi werk! Die ophoogplaat is wel een simpele maar sjieke oplossing :)

Gestart door basserd - Laatste bericht door Joost740

Dit puur om het gezeur te voorkomen dat ik weer terug zou moeten komen bij het RDW

Bijna gelukt Bassie :P
Volgende keer zijn we met een kwartiertje weg bij het bureaucratische RDW :eusa_dance:

30   Overige Techniek / Re: Tellerbak probleemGepost op 13-05-2022 14:55:36

Gestart door MacFever - Laatste bericht door pcpg.janssen

Ehm, je dashboard hoeft er volgens mij niet uit. Uit m'n hoofd zit het massapunt wat je in dat geval zoekt, een beetje ter hoogte van de pedalen. Het zal achter de bekleding van de voetenruimte van de bestuurder zitten of vlak daarboven, naar het relais-rackje. Even de schopplaat boven je pedalen/onder je stuur verwijderen, en dan zou je hem snel moeten kunnen vinden. Het massa punt zit uiteraard tegen het chassis aan gemonteerd (want chassis is massa) en er komen daar meerdere zwarte (soms bruine) kabels bij elkaar in een oogje. Dat oogje is het massa puntje wat je zoekt. Als ik me niet vergis, kun je met een dopje 10 en een stukje schuurpapier dan een eind komen.

Accu kabels zijn na een tijdje trouwens ook wel een ding, dus die zou je preventief kunnen vervangen. Je kan bij diverse winkels stukken kabel bestellen. Sommigen bieden ook als service aan, om er alvast het oogje op te knijpen voor je. Ik heb voor de zekerheid m'n accu- en massa kabels vervangen rond 2015 (zie de glimmende klemmen en dikke rode+zwarte kabels hieronder):
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10