Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10

Gestart door daanium - Laatste bericht door daanium

Ik heb er nog niet mee gereden, maar die oude pook was ook al fijn met tippen.
Misschien morgen effe de benen strekken van de Volvo, ik laat nog weten hoe het beviel :D

22   Webdagboek (BLOG) / Re: T-5R + XC70 maartendebGepost op Gisteren om 14:36

Gestart door maartendeb - Laatste bericht door maartendeb

Helaas de zwarte 850 is niet meer.
Gedemonteerd recentelijk. Vele delen leven voort in een groene 850R

Hoorde het van André, jammer maar begrijpelijk! Ben nog steeds onder de indruk van die doorgeroeste achterbankbevestiging, dat moet toch haast wel aan de gang geweest zijn in mijn tijd al? Of kan dat zo snel gaan...Heb er m'n archief nog op nageslagen maar kon geen foto vinden waar die bevestiging op stond. Wel erg tof hoe jullie dan weer in een paar dagen een "nieuwe" R bij elkaar Lego'en ;D

23   Webdagboek (BLOG) / Re: T-5R + XC70 maartendebGepost op Gisteren om 14:05

Gestart door maartendeb - Laatste bericht door Chris

Gestart door daanium - Laatste bericht door Chris

Mooie upgrade weer! Staat inderdaad een stukje moderner.

Is ook een fijn pookje :). Met manuele stand kan je lekker kort 'tippen'. Weet niet hoe dat bij het oude model was.

Gestart door daanium - Laatste bericht door daanium

Gisteren en vandaag bezig geweest met het vervangen van de schakelpook.

De Heico uitvoering werd geleverd met een hippe Heico pookknop:



Maar het facelift model had deze, wat ik veel mooier en vooral moderner vind



Om te beginnen maar eens begonnen met het middendeel los te halen, dat had ik al eerder gedaan bij het monteren van de front camera.







Daarna moest nog de armsteun losgemaakt worden, omdat die iets naar achteren moet.
De bodem van het opbergvakje is een dubbele bodem, met daar onder 4x TX25 schroeven die los moeten



Daarna zat ik vast. Het midden deel kreeg ik niet los, wat ik ook probeerde.
Dat deel bestaat uit een donker en een wat lichter deel en die twee zitten met een paar schroeven vast.
Achteraf gezien hoeven die helemaal niet los, maar ik wist niet hoe nu verder, dus allemaal maar los gedraaid.
Inmiddels werd het koud en donker buiten, dus hield ik het gisteren maar even voor gezien.

Onder het genot van een kopje koffie ging ik eens rondneuzen op Youtube om te kijken hoe dat nu los moest.
Gelukkig is alles wel zo'n beetje gedaan met wagens van 10 jaar en ouder, dus had ik al snel dit filmpje gevonden  :eusa_dance:



Nice! Dat hele midden ding moet je er druk gewoon uit rukken ;D
Achteraf bleek aan de bijrijderskant een stukje te zitten wat klemt.



Dat plastic deel zit strak om het metalen deel, met een platte schroeven draaier wip 'm los en dan pak je het midden deel er zo uit.



EINDELIJK! Nu kan ik weer verder.
Als je zo ver bent, dan moet de kabel los uit de oude pook, die zit op twee plaatsen vast.
Het witte 'dopje' bij de rechter pijl moet je met een kleine platte schroevendraaier omhoog wippen.
De witte klem bij de linker pijl moet je indrukken, ook met een platte schroevendraaier.
Als die twee los zijn, pak je de kabel er zo uit.



Dan is het een kwestie van de nieuwe pook pakken, beide punten van de vorige foto vast klikken en alles weer in elkaar zetten.
Valt reuze mee, achteraf gezien ;)





Weer een relatief goedkope upgrade, wat de wagen wel een stuk beter/moderner uit laat zien :eusa_dance:
Dit type schakelpook is vaak op Marktplaats of eBay voor een paar tientjes te koop (tussen de 40 en 70 euro)
Het partnummer van deze nieuwe pook is 31367485

26   Webdagboek (BLOG) / Re: T-5R + XC70 maartendebGepost op Gisteren om 13:44

Gestart door maartendeb - Laatste bericht door Taranis

Jouw groene 850R?

Gestart door Nieuwe850liefhebber - Laatste bericht door Sbv

28   Webdagboek (BLOG) / Re: T-5R + XC70 maartendebGepost op Gisteren om 12:42

Gestart door maartendeb - Laatste bericht door Sbv

Helaas de zwarte 850 is niet meer.
Gedemonteerd recentelijk. Vele delen leven voort in een groene 850R

Gestart door Nieuwe850liefhebber - Laatste bericht door V70geRwin

Hoe weet je zo zeker dat de kop gereviseerd is? Eerste verdachte zijn toch de klepseals.

Het kenmerk van een pluim na stationair hoort idd bij de klepseals.

Ben ze op dit moment ook aan het doen.

En gezien je verhaal over veel olie bij de turbo inlaat zou ik ook kijken of de opening in het blok vanuit het potje van de carterventilatie nog wel open is. Achter je inlaat spruitstuk zit dit potje, aan de onderkant van het potje zit de leiding waardoor de olie retour stroomt naar het carter. Dit loopt in het blok onder een hoek. Als je het potje even loshaalt kun je met iets flexibels, ik gebruikte een lange ty wrap er doorheen om te kijken of het nog open is richting het carter.

Als je bij dit klusje wat meer ruimte wil hebben is het simpel om eerst de ventilator even eruit te nemen.

En mocht je de dikkere plus- en massakabels van dynamo - startmotor - acccu nog willen doen dan is dat ook gelijk een goed moment.

30   Elektrisch/Electronisch / Re: Foutcode A3 1-4-2Gepost op Gisteren om 09:36

Gestart door Nieuwe850liefhebber - Laatste bericht door mitsupiet

A3 is een foutcode op de ABS.
LIjkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Ontsteking is toch het meest waarschijnlijke. He je ook de bougie kabels vervangen?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10