Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10

31   Webdagboek (BLOG) / Re: Volvo 740 T5 motorswap/projectGepost op 13-05-2022 14:36:42

Gestart door Joost740 - Laatste bericht door Joost740

Inmiddels zijn we een aantal maand verder en ben ik (zo nu en dan) weer verder geweest met de motor klaar maken!


Uitlaatspruitstuk is definitief gemonteerd met nieuwe tapeinden, pakkingen en koperen moertjes




Turbo gemonteerd




Daarna de koelstraat in antraciet gespoten, carterpan definitief gemonteerd en alle leidingen gemonteerd






Een van de vorige eigenaren heeft helaas lopen knoeien met remvloeistof, hierdoor was er een gat gerot in de chassisbalk. Hier heb ik (zo netjes mogelijk) een plaatje overheen gelast en goed in de bitumen gezet zodat dit niet weer gaat verroesten :)




Bij het monteren van mijn gasklephuis en de schijf die erop moet komen voor de gaskabel liep ik tegen het volgende aan:





Hiervoor is er inmiddels een ophoogplaat uitgetekend die dit probleem gaat oplossen, deze zal het gehele gasklephuis met zo'n 10mm verhogen.


Nog een ander klein probleem, ik mis de wartel die in het motorblok moet voor de aansluting van de kachelradiateur....



Geen ramp maar wel weet net zoiets kleins wat moeilijk is om te krijgen.

Dat was het voor deze keer! Zodra ik weer wat verder ben zal ik weer een update plaatsten.
Schat zo in dat de motor er met een paar maand wel in kan en dat ik dan bezig kan met de kabelboom, ecu, koelslangen, intercooler, radiateur en waarschijnlijk nog wel 10 dingen waar ik nog helemaal niet over nagedacht heb  :eusa_dance:

32   Overige Techniek / Re: Tellerbak probleemGepost op 13-05-2022 14:01:40

Gestart door MacFever - Laatste bericht door MacFever

Bedankt voor de tip
Waar zit die massa juist ?
Moet het dashboard er daarvoor uit ?

33   Overige Techniek / Re: Tellerbak probleemGepost op 13-05-2022 13:14:03

Gestart door MacFever - Laatste bericht door pcpg.janssen

Wegvallende tellers/boordcomputer kan ook nog wel eens een probleem zijn met een massa kabel onder je dashboard. Daar krijg je soms hele rare dingen van, zoals lampjes die willekeurig aan gaan en wijzers die gekke dingen doen. Ik heb het ooit gehad dat mijn toerenteller en kilometerteller naar 0 vielen als ik richting aangaf (lampje aan, tellers naar 0, lampje uit, tellers weer normaal  ??? ). Bleek ook een massa contact te zijn. Even goed opgeschuurd en opnieuw vastgezet en het probleem is nooit meer terug gekomen.

Nog een kleine opmerking, omdat ik zie dat je een automaat hebt. Volvo heeft ooit gedacht dat deze versnellingsbakken "Sealed for life" zouden moeten zijn en dus werd de vloeistof in principe niet vervangen. Het kan dus geen kwaad om even na te gaan of/wanneer de versnellingsbak vloeistof is vervangen. Mocht je het zelf willen gaan doen, dan is dat aan de hand van deze instructie goed te doen. Hiermee heb ik mijn automaat inmiddels al een keer of 4 doorgetrokken. Je kunt gewoon Dexron III ATF nemen, bijvoorbeeld Mannol 8206.

Gestart door Volvov70Classic - Laatste bericht door pcpg.janssen

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb meerdere youtube-sleutelaars zien wijzen naar het motortje. Ook op Matthews Volvo site zie ik diverse topics over dit probleem.
Opvallend is dat het vaak voorkomt bij warmer weer, wat de thermische beveiliging een verdachte maakt. Maar na minimaal 22 jaar kan het natuurlijk ook zijn dat de koolborstels aan het verslijten zijn waardoor het motortje minder koppel kan leveren.

In mijn geval heeft de bijrijdersdeur dit probleem vrijwel continue, de rechter achterdeur begint inmiddels ook moeilijk te doen. Je ziet het pinnetje van de vergrendeling wel een beetje omhoog komen, maar dan weer inzakken, als je de afstandsbediening gebruikt. Alsof het slot stroef loopt en het motortje onvoldoende kracht kan zetten.

Ik had bij 1 slot geprobeerd het motortje open te maken om de thermische beveiliging te verwijderen/overbruggen met VD draad, maar na me 3 keer te hebben gesneden met een schroevendraaier was ik het zat. Het nieuwe plan is om deze motortjes te gaan bestellen bij Ome Ali, in de hoop dat dit het probleem oplost. Voor die paar tientjes, kun je niet al te lang nadenken.
Het originele motortje is trouwens gemaakt door Johnson uit HongKong, hoewel ik meen dat ze in China produceren. Wat dat betreft durf ik het wel aan om een ander chinees motortje te gebruiken.

Volgens de dealer kun je voor sommige types nog wel een nieuw slot krijgen, maar sommige types zijn er niet meer. En van de prijs wordt je ook niet echt blij: +/- 250 euro per stuk.

Gestart door elmarconi - Laatste bericht door 850blues

Moeilijke afweging idd.

Qua lekkage stuurhuis, in het verleden weleens positieve berichten gelezen van medeforummers over LeakLock.
Misschien het proberen waard.
(hoewel dat mogelijk later weer gedoe geeft als je het stuurhuis als ruildeel moet inleveren bij aanschaf van een nieuwe...).

36   Alarmsystemen / Re: Originele afstandsbediening 850Gepost op 13-05-2022 12:35:59

Gestart door MacFever - Laatste bericht door pcpg.janssen

Ik verwacht dat het gewoon 433,92Mhz zal zijn met een rollende code. Maar je schijnt een code (en waarschijnlijk een systeemtester) nodig te hebben om de afstandsbediening te kunnen koppelen.

Wat leesvoer:

Via de zoekfunctie zul je nog wel wat meer kunnen vinden, denk ik.

37   Alarmsystemen / Re: Zekering 10 lekstroomGepost op 13-05-2022 10:56:51

Gestart door Ba - Laatste bericht door Ba

Als je zou willen laten weten als je wat vindt, heel graag. M'n handen kriebelen ook om te gaan kijken, maar heb momenteel en de komende tijd geen tijd hiervoor helaas.
Als het vergelijkbaar is met de P2 V70 dan zou ie onder het rechter spatbord moeten zitten, voor die P2 werd aangeraden de wielkuip los te halen (kunststof popnagels eruit boren). Ik weet niet of het bij late P80-ers ook zo zit.

En bedankt voor het bumpen Jerra! :)

Gestart door Volvov70Classic - Laatste bericht door Volvov70Classic

Het is lang geleden dat ik actief was op dit forum. Toen nog bezitter van een 850. Nu inmiddels al weer jaren bezitter van een v70 classis uit ‘99. De meeste problemen krijg ik of de garage opgelost met behulp van dit forum, echter nu heb ik een vreemd probleem.

Als de zon op de bestuurderskant op het portier geschenen heeft ontstaan de volgende situatie.
De bijrijdersdeur, rechtsachterdeur en de achterklep gaan open bij gebruik van afstandbediening. Links voor en links achter deuren blijven opslot bij gebruik van ab. Bij gebruik van de sleutel sluit links voor, rechts voor en rechts achter en de achterklep. En openen met sleutel links voor rechts voor en achterklep en rechts achter maar links achter niet.

Wie weet er raad? Ik zag op youtube een filmpje, dat het probleem door thermischebeveiliging in de deursloten kan ontstaan. Maar dat vind ik niet terug op dit forum.

Alvast bedankt voor jullie ideeen of oplossingen

Nout

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door Marc O.

Ze dacht ergens iets van emotie te hebben gezien  ;D

 :o

 ;D

Gestart door arjenT5R - Laatste bericht door arjenT5R

Je wordt ouder papa :P

Nou ik denk vooral dat door de geboorte van er een soort zintuig zich meer ontwikkeld of juist niet, is maar net hoe je het ziet.

Maar de onverschrokkenheid is wel een beetje aan het vervagen ja...

Jacomine merkte het laatst ook al op... Ze dacht ergens iets van emotie te hebben gezien  ;D

De vuurton in de tuin wordt kleiner, er gaat geen afgewerkte olie meer op.

Ik heb ineens interesse in NA tuning en carburateurs?  :eusa_shhh: :eusa_shifty:
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10