Pegasus spuiten: wat denken jullie

Gestart door ed, 13-02-2007 11:48:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Was 70 euro per velg incl stoeprandschade wegwerken en voorbewerken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

R o b

Is nette prijs! Er zitten stiekum veel manuurtjes in...........dat zijn  de kosten!

ed

Even een update van de velgen met wat foto's. Ze zitten er sinds het weekend onder, en ik ben zeer tevreden. Ik had de auto nog iets lager willen hebben, maar op één of andere manier heb ik daar nooit geluk mee. Eerst een Weitec setje geprobeerd, maar die was voor veel te hoog. Die heb ik toen afgezaagd, maar het ging lawaai maken. Vervolgens Eibach eronder. Die zijn te zien op de foto's. Als ik bijvoorbeeld foto's zie van Johann zijn S60 staat zijn auto veel lager. Voor zijn exact dezelfde veren dus waarom dat is.....







850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Johann heeft volgens mij KW eronder hoor ;)

Ziet er goed uit Ed, niet gedacht dat ik dat nog een zou zeggen over een S60 ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Nee, hij heeft Eibach en Koni geel eronder (had, want volgens mij heeft hij de S60 niet meer).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ed op 22-03-2007 13:30:49
Nee, hij heeft Eibach en Koni geel eronder (had, want volgens mij heeft hij de S60 niet meer).

Welke bedoel je? de T5? Dat was uiteindelijk Koni/Eibach ja. Heb er ook H&R en Chiel Bos op de achteras gehad trouwens en ook nog Nivomat met verlagingsbrackets... Ze zakken nog wel iets na hoor. Ook zou je nog 10 mm spacers op de achteras kunnen zetten waardoor het wiel is dichter aan de spatbordrand komt en daardoor optisch iets lager lijkt.

De S60R was Eibach met de standaard electronische 4C schokbrekers en 10 mm spacers op alle hoeken.

Schiet me ook net te binnen dat je 225 banden er op heb.. Ik had 235 er op meende ik.

mehn

Citaat van: ed op 22-03-2007 13:30:49
Nee, hij heeft Eibach en Koni geel eronder (had, want volgens mij heeft hij de S60 niet meer).

Euh ja had...idd

Ik bedoelde de R maar blijkbaar lag daar geen KW onder dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Ziet er mooi uit Ed. Niet verder verlagen, zo kan je nog lekker over drempels rijden. Nog veel verschil in stuiteren tussen de 17" en 18" ?

ed

#38
Citaat van: Johann op 22-03-2007 13:35:15
Citaat van: ed op 22-03-2007 13:30:49
Nee, hij heeft Eibach en Koni geel eronder (had, want volgens mij heeft hij de S60 niet meer).

Welke bedoel je? de T5? Dat was uiteindelijk Koni/Eibach ja. Heb er ook H&R en Chiel Bos op de achteras gehad trouwens en ook nog Nivomat met verlagingsbrackets... Ze zakken nog wel iets na hoor. Ook zou je nog 10 mm spacers op de achteras kunnen zetten waardoor het wiel is dichter aan de spatbordrand komt en daardoor optisch iets lager lijkt.

De S60R was Eibach met de standaard electronische 4C schokbrekers en 10 mm spacers op alle hoeken.

Schiet me ook net te binnen dat je 225 banden er op heb.. Ik had 235 er op meende ik.

Ik bedoel de R. Ik heb ook even overwogen om 235 banden te monteren. Ik heb echter het idee dat de banden nu ook af en toe aanlopen (voel weerstand bij straatje keren). Kan ook zijn dat de auto nog moet worden uitgelijnd. Hoelang duurt het nazakken? Ze zitten er nu al 2 weken onder. Hoe is H&R in vergelijk met Eibach?

Ik heb overigens de veren van een benzine genomen (heb een diesel). Deze zijn een fracrie lager aan de voorkant. Dit zijn exact dezelfde veren als jouw R aan de voorkant. Heb je die eigenlijk nog?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Veren onder de R vandaan halen was duurder dan een setje in de winkel kopen dus ik heb ze laten zitten..

H&R zijn doorgaans iets steviger.

Een D5 is ongeveer 30 KG zwaarder op de vooras dan een T5, R zal nagenoeg gelijk zijn aan een T5 qua motor gewicht maar heeft nog de haakse overbrenging voorin zitten.

ed

Ik bedoelde eigenlijk of je de R nog hebt, of hebt je die weggedaan voor de C30?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ed op 22-03-2007 16:26:58
Ik bedoelde eigenlijk of je de R nog hebt, of hebt je die weggedaan voor de C30?

Ja, R is er uit en de C30 er voor in de plaats.

Hij is nog wel in de buurt trouwens, heeft alleen een Heico uitlaat nu.. (Heel veel centjes voor de kwaliteit.. ::) )