lambdalampje brandt soms + soms verlies power TDI

Gestart door Volvokoen, 24-08-2008 01:15:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvokoen

Beste Co-roffelaars,

De computer had geen foutcode te melden bij het uitlezen. Vreemd, nee? Die kameraad van mij is na wat verder onderzoek er quasi zeker van dat de brandstoffilter niet goed meer zou werken. Hij heeft hem dus vervangen. Tot nu toe doet de auto het goed, maar dat deed ie al een week na het voorval ook al. Binnen twee weken ga ik naar DL...dan komt de echte test: berg op, turbo aan, bergaf, turbo uit enz. Benieuwd of dan alles ok blijft.

Kunnen jullie jullie vinden in die diagnose?

Als er iets verandert aan de situatie, dan lezen jullie het wel.

Groetne,

koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

reneetje

Citaat van: Volvokoen op 09-09-2008 22:20:09
Beste Co-roffelaars,

De computer had geen foutcode te melden bij het uitlezen. Vreemd, nee? Die kameraad van mij is na wat verder onderzoek er quasi zeker van dat de brandstoffilter niet goed meer zou werken. Hij heeft hem dus vervangen. Tot nu toe doet de auto het goed, maar dat deed ie al een week na het voorval ook al. Binnen twee weken ga ik naar DL...dan komt de echte test: berg op, turbo aan, bergaf, turbo uit enz. Benieuwd of dan alles ok blijft.

Kunnen jullie jullie vinden in die diagnose?

Als er iets verandert aan de situatie, dan lezen jullie het wel.

Groetne,

koen

Nee, ikke niet tenminste, verwissel nu die LMM eens, dat is voor 99,9 % de boosdoener  ::)

Kun je met niemand even uitwiselen ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

onnaj

Citaat van: Volvokoen op 09-09-2008 22:20:09
Beste Co-roffelaars,

De computer had geen foutcode te melden bij het uitlezen. Vreemd, nee? Die kameraad van mij is na wat verder onderzoek er quasi zeker van dat de brandstoffilter niet goed meer zou werken. Hij heeft hem dus vervangen. Tot nu toe doet de auto het goed, maar dat deed ie al een week na het voorval ook al. Binnen twee weken ga ik naar DL...dan komt de echte test: berg op, turbo aan, bergaf, turbo uit enz. Benieuwd of dan alles ok blijft.

Kunnen jullie jullie vinden in die diagnose?

Als er iets verandert aan de situatie, dan lezen jullie het wel.

Groetne,

koen

Welk programma heeft hij hier hiervoor gebruikt? Bij mijn TDi toenertijd was alleen Vol-FCR geschikt om de codes uit te lezen.

En als je al met een OBDII (computer uitlees)programma uitleest kan hij goed niets of niet de volledige foutmeldingen weergeven. De TDI is als ik me niet vergist niet geheel OBDII compatibel.

kyro

heb geen idee, of er bij de mijne ooit 'n
nieuwe LMM ingekomen is !
maar is 't mogelijk dat 't na 3,5 ton
nog steeds de eerste is ?
of is dat wel uitgesloten ?


Volvokoen

Tja, het probleem is dat het euvel maar zeer zelden voorkomt. Tot nu toe rijdt hij normaal, maar ik ben benieuwd als ik binnen 2 weken naar DL rij en daar wat in de heuvels moet rijden. Dan zullen we zien of het niet de brandstofffilter is, maar iets anders, eventueel de LMM.
Ik weet niet met welke software hij de auto heeft uigelezen. Heb ik het begrepen dat OBD-II-software niet altijd goed de codes kan lezen? Ik zal het ns navragen.

Alvast bedankt voor jullie mening en input en ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,

Volvokoen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

jetse

Onderschat de onbetrouwbaarheid van de turbomodulatieklep niet (pierburg geloof ik, bij lhm in rubberen houder). Deze hebben bij hoge km stand nogal eens de neiging om niet berouwbaar te zijn. Spreek uit ervaring, scheelt weer een luchthoeveelheidsmeter.....

Volvokoen

Heb nu 2d km erop zitten na vervanging brandstoffilter en nog steeds geen problemen met inhouden...
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km