Potential stelt zich voor...

Gestart door Potential, 17-12-2011 14:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Potential

Hallo forumleden,

Hierbij wil ik me even voorstellen en aangeven waarom ik het forum bezoek.

Ik ben 'Potential', getrouwd en vader van 3 kinderen. I.v.m. een nieuwe baan moet ik mijn lease-auto inleveren en ben dus op zoek naar een alleskunner. De nieuwe auto moet comfortabel mijzelf en mijn gezin kunnen vervoeren (en ik wil er ook lol aan beleven). Bovendien moet de auto een caravan kunnen trekken van 1200 kg door de Franse Alpen. Hierbij dacht ik aan een 854/855 of een S/V70 met een 2.5 10V of 20V motor.

Ik hoop op het forum de informatie over deze auto's te vinden en wellicht mijn nieuwe auto.


Marc O.

Welkom hier en succes met je zoektocht :D Alhoewel een 10v of 20v voldoende pit heeft om die caravan over de bergen te sleuren, zou je ook eens kunnen kijken naar bijv. een T-5, dan heb je net wat meer 'oempf'. En het is nog wat leuker ook ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

wietseschuiling


wat  dacht je van een TDI, perfect voor de sleurhut
in de bergen.

Welkom
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

pwberg

Welkom hier.

Ikzelf heb mijn 855 2.5TDI enkel en alleen gekocht voor de sleurhut. Ben er vorig jaar ( 3 dagen na aanschaf  :eusa_whistle: ) met de sleuthut (1K kg) mee naar Frankrijk geleden en mijn god, wat een genot. Constant 90 - 95 km/h op de cruise control, geen centje pijn. Berg-op de cc er even af, terug naar 4, gaspedaal naar beneden en daar gingen we weer.

Ben onderhand redelijk verslaafd geworden aan de auto, en hoewel hij met 10K km/jr eigenlijk veel te duur voor me is gaat hij voorlopig onder geen beding weg. Onder voorbehoud van extreme kosten, natuurlijk.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Potential

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik tussen de 15k en 20k per jaar ga rijden (vnl. snelweg) en dan lijkt mij de diesel nog steeds te duur. Ik heb overigens voor mijn leaseauto een Xantia 2.0 15V gehad en die deed het ook prima. Dan moet het met een 5 cylinder toch helemaal goed gaan?

Mijn keuze neigt toch wel naar een Estate en ben al het web aan het afspeuren. Paar leuke 850's gezien en een enkele V70. Ik zoek er een met boekjes en het liefst net een riemwissel. Als ik het goed gelezen heb is dat om de 120k.

volvojimmy

Voor de riemwissel zou ik een goede 850/v70 niet laten staan. Als je alleen de riem laat wisselen dan ben je nog geen 150 euro kwijt denk ik. Beter is waterpomp en spanrollen erbij wisselen maar als je er een koopt waarbij de riem net vervangen is ,verwacht dan niet dat dat bij alle riemwissels deze ook gewisseld zijn. 

grijzev70tdi

Citaat van: volvojimmy op 18-12-2011 16:46:24
Voor de riemwissel zou ik een goede 850/v70 niet laten staan. Als je alleen de riem laat wisselen dan ben je nog geen 150 euro kwijt denk ik. Beter is waterpomp en spanrollen erbij wisselen maar als je er een koopt waarbij de riem net vervangen is ,verwacht dan niet dat dat bij alle riemwissels deze ook gewisseld zijn. 

Altijd spanrollen mee nemen met een wissel. Het spul ligt nu toch los, en die spanrollen kosten je de kop ook niet. En het zou jammer zijn als je motor daardoor in de soep loopt.

Citaat van: Potential op 18-12-2011 14:41:28
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb overigens voor mijn leaseauto een Xantia 2.0 15V gehad en die deed het ook prima.


Ben wel benieuwd naar die motor van de Xantia, een 15 klepper ;D

Grolsch, het klinkt al lekkerder

henry classic v70

Citaat van: Potential op 18-12-2011 14:41:28
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik tussen de 15k en 20k per jaar ga rijden (vnl. snelweg) en dan lijkt mij de diesel nog steeds te duur. Ik heb overigens voor mijn leaseauto een Xantia 2.0 15V gehad en die deed het ook prima. Dan moet het met een 5 cylinder toch helemaal goed gaan?

Mijn keuze neigt toch wel naar een Estate en ben al het web aan het afspeuren. Paar leuke 850's gezien en een enkele V70. Ik zoek er een met boekjes en het liefst net een riemwissel. Als ik het goed gelezen heb is dat om de 120k.

Dan zou ik er 1 zoeken waar een LPI installatie inzit, omslagpunt ligt al bij ong. 6-7000 km/jr
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Potential

Ik heb een mooie V70 met LPG-G3 gezien met 378k, als er boekjes bij zitten met aantoonbaar recent onderhoud dan zou dit een serieuze kandidaat kunnen zijn. Zie http://www.autowereld.nl/volvo/v70/2.5-bj-97-lpg-g3-airco-met-18-inch-exclusive-com-2143859/details.html

SjamaaN

Welkom hier en veel plezier,

ik heb trouwens nog wel een mooie V70 in de uitverkoop ;) kijk maar even op het forum bij Te koop aangeboden 8)
SjamaaN

Boeijke

Citaat van: Potential op 18-12-2011 21:40:16
Ik heb een mooie V70 met LPG-G3 gezien met 378k, als er boekjes bij zitten met aantoonbaar recent onderhoud dan zou dit een serieuze kandidaat kunnen zijn. Zie http://www.autowereld.nl/volvo/v70/2.5-bj-97-lpg-g3-airco-met-18-inch-exclusive-com-2143859/details.html

Welkom.

Heb die stickertjes op het dashboard een tijdje terug ook al gezien. Ergens op een grijze S70.
(toeval ?)

Succes met de zoektocht.

Willem

fust850


Welkom en success met de zoektocht.

Als je een mooie roffel gevonden hebt, even wat leuke fotootjes posten!
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.