distributieriem gebroken na 25000 km

Gestart door jeroenh, 07-11-2005 20:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenh

De 2.5D staat overigens nog steeds bij de garage.
Denk wel dat we eruit komen wat betreft de kosten van de reparatie, garage heeft anders een reputatie te verliezen.
Zal morgen een paar mooi foto's proberen te posten van de nokkenas in 3 stukken.
Kon geen schade ontdekken aan de zuigers of cylinders, alles ligt los, ze gaan 'm deze week weer opbouwen. :)
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

Christiaan

Citaat van: denkweb op 20-11-2005 07:59:05
Ook zien we relatief veel LPG Volvo's terugkomen de laatste tijd, allemaal met een lekke koppakking. Lijkt me ook een nieuw fenomeen!

Misschien niet het goede topic, maar vertel eens Daan......... om welke types gaat het hier en wat kan een/ de reden zijn?
Christiaan

jeroenh

Jaaa, gisteren gezien dat de revisiekop binnen is. :)
Motor moet volgende week wel weer in elkaar zitten


Hier nog een foto van de schade aan de kop  :(   (nokkenas niet in 3 maar in 4 stukken)

C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

Emiel

Ze zijn nu dus al 3 weken bezig met je auto? Ik zou helemaal gek worden van het wachten...

jeroenh

Sinds begin deze week rij ik weer in m'n diesel ;D.
Heeft allemaal wat langer geduurd.....
Heb het idee dat 'ie wat minder roet uitblaast, LMM is ook vervangen omdat die niet goed zou zijn geweest.  Verder het idee dat ik wat meer dieselgeur in de auto ruik, vooral tijdens het starten- moet maar eens nakijken of alles lekdicht is aangesloten (of misschien heb ik weer te lang in een benzine auto gereden).
Koelvloeistofpeil blijft vooralsnog constant, evenals het oliepeil.
Hij loopt in ieder geval stiller, geen bijgeluiden, we zien wel hoe dat blijft.
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

daytonawim

Citaat van: Christiaan op 21-11-2005 20:10:31
Citaat van: denkweb op 20-11-2005 07:59:05
Ook zien we relatief veel LPG Volvo's terugkomen de laatste tijd, allemaal met een lekke koppakking. Lijkt me ook een nieuw fenomeen!

Misschien niet het goede topic, maar vertel eens Daan......... om welke types gaat het hier en wat kan een/ de reden zijn?
Christiaan

Ben ook wel heel erg benieuwd hoor !!

denkweb

Het 'vervelende' aan de Volvo's met pech die wij vervoeren is dat er al een diagnose gesteld is door de dealer of wegenwacht (Volvo Assistance overwegend), dus een echte oorzaak kan ik niet pinpointen, wel valt op dat er relatief veel V70's op gas voorbijkomen. De nieuwe modellen echter weer bijna niet.

Bij de diesels met defecte distri-riemen gaat het veel om de 2.5D uitvoering boven de 2.5 TDI.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de kwaliteit van de riemen ook iets in te brengen hebben, zou er een bepaald merk niet-volvo riemen in omloop zijn die wat minder van kwaliteit zijn??

Vanavond trouwens een Amazone  vanaf de A50 met een afgebroken fan-blad afgesleept. Is zwaar stukje metaal, de schade was aanzienlijk!