Niet aanslaan diesel (na riem wissel)

Gestart door Herb, 27-06-2006 16:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herb

Vorige week bij een Volvo dealer mijn distributie en waterpomp laten vervangen. De km staan bedraagd 232000 en het is een V70 uit 1999. Ik kreeg de wagen mee en de volgende dag koud gestart alles ok. Warm gestart ook geen probleem. Maar als de wagen half koud of half warm ('t maar hoe je het bekijkt) wil die erg moeizaam aanslaan. Ik dacht gelijk aan de dieselpomptiming. De wagen terug naar de dealer De werkelijke waarde van de inspuiting fluctueerde tussen 1.1 en 3.5. Hij staat nu al 2 dagen en ze komen er niet uit. Ze hebben de timing van de distributie nagelopen en die staat perfect Ik heb hier voor nooit problemen gehad.

Iemand van hier een idee.

Herbert
Volvo en Alfa Romeo gaan goed samen

VolvoSpecialist

Ook het brandstoffilter vervangen toevallig ???, anders nog een keer proberen met een ander filter, of hebben ze de oude ring (ook nog) laten zitten, die wil namelijk wel eens blijven hangen en dan zuigt hij een beetje lucht mee, net genoeg om slechter aan te slaan en lekken doet hij niet omdat er geen druk op dat gedeelte staat, aleen een beetje vacuum.   ???

Wat betreft distributie,  even achterste nokkenastandwiel eraf, en timing van de nokkenas met het caliber afstellen en dan de brandstofpomp met de meetklok afstellen en nacontroleren met Vida.   ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Jeroentjuh

Citaat van: Herb op 27-06-2006 16:41:16
De werkelijke waarde van de inspuiting fluctueerde tussen 1.1 en 3.5.

Is dat de waarde bij het controleren van de brandstofpomp via Vida?

Herb

Het probleem was dat (toen ik er bij was) dat ze geen contact kregen tussen de auto en Vida. Ik denk dat ik een overgangs model tussen de MSA 15.7 en 15.8. Dit euvel was er verleden jaar ook toen ik de timing liet controleren. Daarna met de handheld unit ging het beter. Toen ik mee keek was de afgelezen waarde erg onstabiel tussen de genoemde waardes 1.1 en 3.5 (norm waarde was meen ik 2.4. ( Zijn dit zijn graden voor het BDP?). Verleden jaar bleef de waarde toen mooi constant.

Volvo en Alfa Romeo gaan goed samen

denkweb

Sinds mijn riemwissel vorige week heb ik hetzelfde probleem met mijn 96'er 850 Tdi.

Gisteravond Volvo ASS. gebeld, dealer was er met 10 minuten. Auto wilde niet meer aanslaan.

Ter plaatse deed de auto het uiteraard gelijk weer... geen diagnose, alleen vermoedens.

Vanwege de 40 graden onder de motorkap zou het aan een luchtlekkage in de brandstof(retour)leiding kunnen liggen. Dit durf ik te betwijfelen daar de auto enige tijd later wel weer zonder problemen en haperen aanslaat.

Desalniettemin gaan we het nu anders doen. Morgen gaan we op stap met de auto, de situatie nabootsen. Uur rijden. Stoppen bij de dealer, auto in de volle zon zetten. Bakkie koffie doen,  beetje leuten en dan weer proberen te starten! Eens zien of we dan ook hetzelfde probleem hebben (wat ik wel verwacht).

denkweb

Dit geloof je niet:

Er heeft iemand na de riemwissel vergeten de fan opnieuw aan te sluiten  :-X :-X

mehn

Citaat van: denkweb op 07-07-2006 12:06:14
Dit geloof je niet:

Er heeft iemand na de riemwissel vergeten de fan opnieuw aan te sluiten :-X :-X

Hahahaha....

Moet die (of de stekker) los dan? ???
Sukkels

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb

Ik kon er echt niet meer om lachen... net met +35 graden retourtje Arnhem gemaakt....  ::)