olieverbruik blijft hoog. veel blauwe rook

Gestart door matRRR, 10-08-2006 21:58:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matRRR

hallo iedereen. ik wil hier een probleem luchten die ik al met mijn 850R heb sinds de aanschaf in 2004. kort na aanschaf bleek dat mijn toenmalige 16T turbo niet helemaal deed wat die doen moest. het vermogen viel tegen en de auto verbruikte veel olie.. begin 2005 is er een hagelnieuwe 18T onder gekomen. ook dit loste het probleem niet op. olievlekken onder de auto en baluwe pluimen als getuige. vervolgens het gehele carterventilatiesysteem vervangen en de doorloop in het carter. dat helemaal verstopt zat met harde rotzooi schoongemaakt. sindsdien is de motor weer droog van de onderzijde.. alleen bijft hij 1 liter olie op 1000 km verbruiken. als ik stilsta voor het stoplicht of in de file en daarna geef ik gas ziet de hele rijbaan blauw van de walm. wat kan dit zijn. is de turbo weer kapot of moet ik het dieper in het blok zoeken? de krukaskeerringen zijn al vervangen bij de turbo!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

ed

Ik zou eerst eens een compressietest doen. Dan verder zoeken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

matRRR

verder gebruik ik gewoon 10 W40 olie.
ik wil er  daarnaast bij vermelden dat bij inspectie de buizen van het intercoolersysteem best wel een laagje olie bevatten.
nu is het zo: blauwe walm wijst op het verbranden van olie. dit kan vanuit de turbo het inlaattraject door zijn gekomen en vanuit daar in de verbrandingskamers terechtkomen... of... olieschraapveren aan hun einde. maar dan zou de auto juist moeten walmen bij de start. niet?
een andere weg zou lekkage bij koppakking kunnen zijn. maar daar is alles droog...het klinkt me allemaal duur. maar als het de turbo is kan ik dit verhalen op garantie, aangezien het probleem eigenlijk niet helemaal weg geweest is en de laatste tij juist toeneemt..
ik ben al eerder bij de garage geweest met dit verhaal en daar zeiden ze dat het de turbo niet was, maar een antwoord voor het probleem was er niet...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

begin dit jaar een compressietest gedaan. over alle cylinders was de compressie ruim binnen de marge( maar compressie zegt ook niet alles over de toestand van de olieschraapveren).
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Racingbrick

Klepkeerringen ?
of hoe die afdicht dingen ook mogen heten...

daytonawim

Jij bedoelt waarschijnlijk de klepsteel rubbers, als die
zijn uitgehard, kan er idd olie in de motor of bij de uitlaatgassen
komen.

Is wel effe een klussie om die te vervangen, maar die dingen kosten
geen drol, alleen heb je er wel 20 nodig :-(

johan283

hier het zelfde probleem,

nieuwe 16t turbo.....carterventilatie vervangen en toch olie verbruik  >:( Binnenkort eens een keer een compressie test doen