Startprobleem / uitvalprobleem

Gestart door Mauzer, 19-05-2010 15:03:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mauzer

Beste mensen,

Wij rijden al bijna 2 jaar als bedrijf in Volvo 850's (7 stuks) en tot nog toe naar grote tevredenheid. Uiteraard hebben wij het nodige meegemaakt op het gebied van onderhoud en reparaties, maar tot voor kort hadden wij geen reden tot klagen. Echter, er is nu een auto met een vervelend probleem:

Type: 855 2,5ltr 20v
Transmissie: Automaat
KM-stand: ongeveer 300.000

Problemen:
1: Auto slaat soms niet aan; De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan. Als de garage of ANWB ter plaatse is dan doet die het plotseling wel en kunnen we dus niet ontdekken of er geen vonk of geen benzine is.
2: Uitval tijdens het rijden, alleen gebeurd bij lage snelheden.

De garage heeft geen idee wat het is omdat het probleem niet te reproduceren is. We hebben relais 103 al uitgewisseld met een andere 850, dit heeft het probleem niet opgelost. Tevens heeft de garage op advies van Volvo de BDP sensor vervangen. Hierna is het probleem een paar dagen weggeweest.

Volgens garage zien alle "ontstekingsonderdelen" er goed uit

Er heeft een (niet orignele) start-onderbreker in gezeten. Deze is er een half jaar voordat het probleem optrad uitgehaald.

Ik heb op het forum gezien dat meer mensen dit probleem hebben/gehad hebben. Heb er echter geen duidelijk antwoord uit kunnen halen.

Wellicht kan deze thread als uitgangspunt (sticky) werken voor iedereen die dit probleem heeft.

Ludo

Citaat van: Mauzer op 19-05-2010 15:03:58
Volgens garage zien alle "ontstekingsonderdelen" er goed uit

Ik neem aan dat je de historie van de auto kent.
Anders vervangen, ongeacht of het goed of niet goed "uitziet".
Een probleem kan je enkel oplossen als je dingen volledig kan uitsluiten.
Tenslotte zijn de ontstekingsdelen, onderdelen die vroeg of laat toch moeten vervangen worden.

Treden er foutcodes op?.
Soms niet aanslaan, zit daar een regelmaat is?, bv enkel met koude motor, of enkel bij warme motor?.
...

markey

ik denk brandstofpomp, hoor je hem lopen als het contact aan staat?
De mijne heeft het vorige week begeven na 355.000km

Mauzer

Citaat van: Ludo op 19-05-2010 15:52:29
Ik neem aan dat je de historie van de auto kent.
Anders vervangen, ongeacht of het goed of niet goed "uitziet".
Een probleem kan je enkel oplossen als je dingen volledig kan uitsluiten.
Tenslotte zijn de ontstekingsdelen, onderdelen die vroeg of laat toch moeten vervangen worden.

Treden er foutcodes op?.
Soms niet aanslaan, zit daar een regelmaat is?, bv enkel met koude motor, of enkel bij warme motor?.
...

- Historie van de auto is niet bekend (is geimporteerd uit duitsland zonder onderhoudsboekje oid)
- Problemen (zowel startprobleem als uitvalprobleem) treden random op met koude en warme motor

Citaat van: markey op 19-05-2010 15:56:33
ik denk brandstofpomp, hoor je hem lopen als het contact aan staat?
De mijne heeft het vorige week begeven na 355.000km

Was ook mijn idee, we horen 'm (zover bekend, is auto van collega) wel lopen inderdaad. Vind het alleen redelijk spanned om deze te vervangen terwijl we geen absolute zekerheid hebben dat dit het probleem oplost. Is toch gauw reparatie van 400+.

Meestal helpt een klap op de tank ook als de pomp defect is. In het geval van deze auto werkt dit ook, jammerlijk puntje is dat als je geen klap geeft hij het soms ook weer doet...

Thijssie!

Hoezo 400 eurie. Dit is vrij gemakkelijk zelf te doen joh. Als ik mij niet vergis staat er ergens op het forum een fotoreportage van een forumlid die het heeft gedaan.

Een nieuwe brandstofpomp kost ook niet te wereld... ;)

Freakybaby

Als ze alleen de bdp(krukas) sensor vervangen hebben zou ik de nokkenassensor eens uitwisselen met een andere auto.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

mehn

Ik zou ook eerder de nokkenassensor verdenken dan de krukassensor.

Wel leuk te horen dat jullie nog steeds tevreden zijn met de 7 zwarte 850's :D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mevita

Ik gok hier maar weer eens op de temperatuursensor, of een relais wat te heet wordt daar als hij even gestaan heeft (relais afgekoeld) hij weer normaal start.Vroeger al eens n.l. meegemaakt doordat het relais van de mistlampen te heet werd met als gevolg uitval tijdens het rijden.

gr mevita

razorx

Citaat van: mehn op 19-05-2010 16:40:57
Ik zou ook eerder de nokkenassensor verdenken dan de krukassensor.
..
mee eens

Mauzer

Tot zoverre bedankt voor alle reacties.

Vandaag wisselen we de nokkenas sensor uit met een andere auto. Ben benieuwd naar de resultaten. Ik houdt jullie op de hoogte