c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

denkweb


Christiaan

Heeft niks met het topic te maken, maar Emiel, heb jij een abo op het uitroepteken!!!????Mennn.
Christiaan

denkweb

Topic veranderd straks ook van naam: C70-rijder verliest vermogen... ;)

Emiel

Citaat van: Christiaan op 23-08-2005 16:08:29
Heeft niks met het topic te maken, maar Emiel, heb jij een abo op het uitroepteken!!!????Mennn.
Christiaan

;D Het viel me ook al op ::)

thuur

Citaat van: Emiel op 23-08-2005 18:52:54
Citaat van: Christiaan op 23-08-2005 16:08:29
Heeft niks met het topic te maken, maar Emiel, heb jij een abo op het uitroepteken!!!????Mennn.
Christiaan

;D Het viel me ook al op ::)

Emiel heeft gewoon de punt-toets kapot :-X


Gr ;D

emielC70

Jullie benieuwd ik nog meer gefrustreerd!!! oooh sorry .....

Ik was daar om 2 uur en roel junior ging rondje rijden en idd hij mist wat. Op de rollerbank had hij 280 pk en 405nm. Vervolgens hebben ze 2 andere chips geprobeerd maar dat werkt niet. Uiteindelijk ging roel senior een chip op maat schrijven. Uitkomst 307 pk en 439 nm koppel. Ikke behoorlijk tevreden en opgelucht. Dus ik er mee naar huis. Maar op de snelweg had ik het idee dat het voor geen meter klopt hij is beduidend langzamer dan hij was. Net nog ff flink wezen gasgeven maar het is net of je in een achtbaan zit. Ik hoor hem nu ook heeeeeel duidelijk echt afblazen bij ff ruim 4000 toeren terwijl in volgas heb en de dumpvalve ertussen uit is. Ik moet zeggen dat hij nu echt veel beroerder rijd dan dat hij deed! Misschien heeft hij nu wel meer topvermogen maar dat andere rijd veeeel beter. Hij heeft nu zijn max koppel bij ruim 4500 toeren terwijl hij dat eerder bij 3500 toeren had. Me broertje zat naast me en vroeg wel 3 keer of ik nu volgas gaf want hij kon dat niet geloven. Dus ik vrees dat ik morgen maar weer ff met rica moet bellen want dan maar liever mijn 280 pk terug en normaal kunnen rijden want nu word je eerst in je stoel gedrukt vervolgens kom je helemaal naar voren en doet ie ff nix en dan gaat ie weer!! Echt heel raar!!

Ik snap niet waar dat afblazen vandaan komt. Ze hebben de wastegate nog strakker gezet zelfs. Zou mijn interne dumpvalve kapot kunnen zijn en dat die boven 1 bar afblaast?? Zij zeiden ook dat hij gewoon niet boven de 1 bar wou komen. Ze hadden software draaien waarmee hij normaal naar 1.4 bar moest gaan maar die van mij bleef gewoon bij 1 bar verder gaat ie gewoon niet

animalT5R

hey emiel,
heb dat drukverschil niet te maken met het ''gat''in je slang waar je dumpvalve heb gezeten?
gezien ze een chip hebben gemaakt die normaal 1,4 bar draaid,en is dat niet gevaarlijk?
Niet lullig bedoeld,maar oele(michiel)reed met 1,5,ja hij had hierbij ook een betere intercooler geplaatst,maar ik draai met een geschat 1,2 bar en vind persoonlijk 1,4 wel behoorlijk.
lijkt me verstandiger om iets minder druk op je blok te zetten,maar daar kunnen andere een beter antwoord op geven,lijkt me.

johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

emielC70

Dat is het probleem. Ik draai geen 1,4 bar alleen wel software die normaal goed genoeg is voor 1,4 bar. Om een of andere duistere reden komt die van mij niet boven de 1 bar.

Ik begin hoe langer hoe meer het idee te krijgen dat mijn standaard dumpvalve gewoon open gaat op een gegeven moment. Volgens mij gooit die gewoon alle druk boven 1 bar naar buiten. Ik weet het ook allemaal niet meer. ik weet alleen wel dat hij nou echt niet lekker rijd. Ik zal zo ff proberen een uitdraai van vermogensbank te plaatsen

animalT5R

maar dat  is dan toch allemaal software matig te veranderen?
alles is via de software te veranderen in mijn ogen,dus ook wanneer de wastegate open gaat e.d.
misschien is de wastegate wel te zwak,en drukt ie em met de 1 bar geheel open en heb je dus dit probleem..
neem aan dat je rica weer gaat bellen om het probleem vor te leggen,en het is wel leuk hoor,om te zeggen dat je 300+ pk heb en een koppel van 2 diesels ;)maar een ''rijbare'' auto is iets waar je veel meer aan heb.
want ik las even terug dat ze behoorlijk je wastegate hadden versteld,misschien is die wel stuk.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

emielC70



Hier een uitdraai van de vermogensbank! Koppel komt er ook veeel langzamer in dan eerst!!

emielC70

kan het niet zijn dat me interne dumpvalve afblaast ipv dat het de wastegate is?

JCviggen

Citaat van: emielC70 op 24-08-2005 08:42:37
kan het niet zijn dat me interne dumpvalve afblaast ipv dat het de wastegate is?

je kan druk verliezen door de CBV maar ik zie het ding niet gaan afblazen onder druk, is relatief onwaarschijnlijk. De cijfers zien er trouwens goed uit, met hogere turbodrukken wordt de curve er allicht niet veel mooier op denk ik. Gewoon alle vacuumleidingen en turboslangen in goede staat brengen/houden en je kan ook wel eens testen of je wastegate actuator nog in goede staat is door te testen bij welke druk ie open gaat
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

animalT5R

Citaat van: emielC70 op 24-08-2005 08:42:37
kan het niet zijn dat me interne dumpvalve afblaast ipv dat het de wastegate is?
op het moment dat je wastegate open gaat,blaast ie de lucht naar je interne dumpvalve.
en de wastegate word weer geregeld door de ECU,en als ie softwarematig ingesteld staat op 1.4 bar(wat rica zegt) en ze hebben ze wastegate strakker gezet,heb ik het vermoeden dat het in je wastegate zit.

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Zippo

Welke turbo heb jij erop zitten?
1,4 bar geeft bij mij kromme drijfstangen....... zou maar oppassen!

Zippo

emielC70

Wat voor druk het uiteindelijk geworden is weet ik niet maar roel junior had verschillende chips geprobeerd waarvan er tenminste 1 normaal goed is voor 1,4 bar en bij mij bleef hij niet verder komen dan 1 bar.

Je ziet gewoon dat de auto tussen 2600 en 3400 toeren gewoon vrijwel nix doet qua torque.

Zelf denk ik dat het probleem weleens weg kan zijn als ik kan vinden waar hij afblaast. ik heb gisteravond laat er nog meer gereden en je hoort hem gewoon heeel kort maar hard afblazen (volgens mij bij 4000 toeren). Over die acurator heb ik al wel eerder wat gehoord kan je die op een of andere manier laten meten ofzo?