BMC airfilter Carbon

Gestart door will, 19-09-2004 17:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

will

Heb van Marc een BMC luchtfilter liggen en wil hem van de week monteren.

Wie van jullie heeft ervaring met deze filter en montage?

Alles is welkom.

Entuscan

Kan wel eens een lastigere klus worden als het eerst lijkt.
Kijk eens naar de buis van de turbo naar de MAF/luchtfilterhuis. Is dat een "stijve" buis of een relatief plooibare ?
Deze buis, althans de kop waar de maf op zit, zit momenteel op zo'n 45°(tov het chassis) naar de luchtfilterhuis toe. Die buis moet nu inlijn met de wagen komen.

Daar zit eventueel (afhankelijk vh model/bouwjaar) HET probleem. Al de rest is relatief plug en play.

Oh ja Proficiat met je aankoop. Erg goede luchtfilter, ik ben er hééél tevreden over.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

will

bedankt,

De 'onderbuis'is flexibel kunstof met een hard eindstuk van 45/90 graden op het filterhuis.Bouwjar '98

waar ben je vooral tevreden over?

Entuscan

Op een 98'r heb je geluk, daar zou indd de flexibele buis op moeten zitten.
99 en up heeft een vaste buis en dat is redelijk kl*te. Nuja ook aanpasbaar hoor (nog bedankt Marc).

Hier zijn een paar foto's die je wat kunnen helpen bij de montage.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

Het plaatje in L vorm plooien en onder de batterij vastzetten en dan zit alles bijna goed.

Vooral tevreden als ik de wagen gechipped zet ... Daar kon de standaardluchtfilter echt totaal niet volgen.
Iets snellere spool-up en vooral vlotter in de toeren vanaf 4500 toeren
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

M a r c

Je kunt 'm ook gewoon op de plek van de originele luchtfilterbak monteren, accu richting het midden schuiven en de aanzuigbuis achterlangs leggen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Entuscan

Citaat van: MH op 19-09-2004 22:08:45
Je kunt 'm ook gewoon op de plek van de originele luchtfilterbak monteren, accu richting het midden schuiven en de aanzuigbuis achterlangs leggen.

Gaat wel maar is:
1) niet erg mooi, rechtdoor staat mooier
2) minder eff. als rechtdoor. Langere weg voor de lucht en meer bochten.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

will

Ik zal kijken wat het beste uitkomt ;)

Zippo



Hier nog een foto!

Zippo

will

bedankt! ;)

Hoe kom ik aan die buis?

Rudi

Nog een week en ik heb 'm ook in m'n auto...nou liep ik toevallig vandaag tegen dit topic aan  valt het allemaal mee of moet ik voor de winter m'n standaard filterhuis laten zitten ???
Dr.Go-Fast...

Entuscan

De Bmc Cda zit er hier ondertussen al meer als een jaartje in (gvd wat gaat de tijd snel) en ik heb totaal geen problemen.
De wagen staat zelfs buiten dus veel kouder kan het niet worden ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

@Marc,hij is geplaatst.Staat echt mooi en hij is onderin duidelijk feller,kan je wel merken.Het motorgeluid is zelfs nog iets donkerder dus al met al ben ik wel tevreden.Thom is ook nog een blokje om geweest....

Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Wat een wereldbedrijf,heeft me van alles uitgelegd en laten zien.gelukkig had ik de filmcamera mee,die BTTC is echt te mooi voor woorden.

Van hem kunnen veel Volvo dealers nog wat leren vwb klantgerichtheid.Al met al een leuk dagje uit ;)

O ja heb ook nog een nieuwe accu,bleek dat er een diesel accu in zat ??? en daar past hij niet langs.Snap niet hoe dat ding er in komt maar goed heb nu weer een nieuwe :)
Dr.Go-Fast...

M a r c

Citaat van: Rudi op 03-01-2005 19:31:37
Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Ik stuur je wel een lampje na wat je er aan de achterkant in kunt klikken.

En?  Hoeveel druk geeft ie aan?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Citaat van: MH op 03-01-2005 19:46:25
Citaat van: Rudi op 03-01-2005 19:31:37
Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Ik stuur je wel een lampje na wat je er aan de achterkant in kunt klikken.

En?  Hoeveel druk geeft ie aan?

We hebben op dat kleine weggetje daar tegenover gereden en toen kwam hij op 1,1bar.ben terug via Duitsland gereden maar heb toen niet gecheckt bij volgas en hoge snelheid maar dat zal wel hetzelfde zijn.

Thom heeft me een drijfstang laten zien die met 1,3 bar te maken kreeg dus misschien beter zo.Zelfs die gesmede uit de nieuwe R kreeg hij krom...
Dr.Go-Fast...

M a r c

#14
Citaat van: Rudi op 03-01-2005 21:35:54
Citaat van: MH op 03-01-2005 19:46:25
Citaat van: Rudi op 03-01-2005 19:31:37
Turbo meter staat ook mooi alleen jammer dat er geen verlichting in zit ::) ;D

Ik stuur je wel een lampje na wat je er aan de achterkant in kunt klikken.

En?  Hoeveel druk geeft ie aan?

We hebben op dat kleine weggetje daar tegenover gereden en toen kwam hij op 1,1bar.ben terug via Duitsland gereden maar heb toen niet gecheckt bij volgas en hoge snelheid maar dat zal wel hetzelfde zijn.

Thom heeft me een drijfstang laten zien die met 1,3 bar te maken kreeg dus misschien beter zo.Zelfs die gesmede uit de nieuwe R kreeg hij krom...


OK. Zo'n 1,3 bar kan ie makkelijk hebben, als het maar boven de 4.000 tpm is. Hoge druk bij een te lage zuigersnelheid veroorzaakt vaak kromme drijfstangen, of mensen die gaan planken vanaf 2.000 tpm in een té hoge versnelling. Die 1,1 bar die je nu hebt, daar blijft in de zomer bij temperaturen boven de 20-25 graden wellicht 'maar' 0,9 tot 1,0 bar van over.

Heb je nog foto's van het BMC filter en de meter in jouw auto? Ben wel benieuwd.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl