De introductie...

Gestart door Jur, 13-10-2005 20:10:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: Taranis op 24-01-2009 12:54:36
Geweldig verhaal, erg veel succes daar gewenst! :eusa_clap: Erg knap om gewoon de stap te zetten :D

stiekem best een beetje jaloers  :eusa_shhh:

Helemaal + 1 !! ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jur

Net ski's gekocht. De sneeuw blijft nog komen. We zitten nu op een centimeter of 50-60 zegt de buurman. Viel mee zei hij. Vorig jaar hadden ze er nog 2 meter bij  :eusa_wall:

Zelf zie ik het niet als een grote stap. We hebben geen kinderen. We hadden geen duur huis wat een groot  risico zou zijn. En ja we laten wel vrienden en familie achter. We Skypen, MSN-en, mailen en bellen wel geregeld.

Zij krijgt prima betaald zodat ik me niet zo druk hoef te maken over het opstarten van een eigen bedrijf(-je). Als dat voor mezelf werken niet lukt dan ga ik of bij een van de gemeentes hier in loondienst of ik ga weer terug de bouw in.

En als we geen van beide niet kunnen aarden dan gaan we gewoon terug! Daar zou ik mij niet voorschamen.
Dan laat ik wel de Volvo hier want dat hele circus van afgelopen weken heb ik geen trek meer in. Maar voor als nog vinden we het echt te gek hier. Kijk vooral eens op ons online album.

RobbertC70

En ook respekt dat je als echte Volvoliefhebber nog eventjes zo'n bedrag neerlegt om je wagentje bij je te houden!  :eusa_clap:
'Dat kan er dan ook nog wel effe bij'

Ski-ze

gr Robbert

elianmars

Grote stap genomen. Knap hoor. Gewoon proberen en als het niet lukt, net zo makkelijk terug naar Nederland.
Je bent jong en je wilt wat.

Geniet er van, beiden!  :eusa_clap:

Jans Duiven


Jur

Het is een mooie wereld hier. Sneeuw op de grond, en enorme hoeveelheid rijp aan de bomen. Ik zal straks naar buiten om er foto's van te maken.

Tis -14 momenteel. In de loop van de week zou het -18 worden. Gisteren op weg van Oslo naar huis hadden we -19 op de teller. Dat is een persoonlijk record in de Volvo.

Eea aan vage storinkjes had ik wel. Daarover zal ik in het LPG topic nog wel eens wat openen.

Edit:

En natuurlijk dank voor jullie reacties!

Jur

Na 615.000 plezierige kilometers en vele avonturen (waaronder emigratie) houdt hij het voor gezien.
Er zijn vele kleine mankementjes en het oplichten van (bijna) alle lampjes op het dashboard(dynamo?) is genoeg reden om de 850 te pensioneren.

Ik heb een V70 van '98 gekocht. De 2.0L (zonder turbo) is wel even slikken. Hij ziet er uit als een zwijnestal dus genoeg schoon te maken.
Net een deel van de achterlichten overgezet want dat was stuk. Ook de achterklep was slap dus mijn bijna nieuwe veren overgezet. Zomerbanden zijn helemaal af maar die had ik net nieuw gekocht voor de 850. Daarnaast heb ik een derde van de prijs afgepraat en kreeg de auto mee voor circa €2500,00.
Ook heb ik de achterklep spoiler er afgeschroefd maar die moet ik nog even spuiten.

Niet zo zeker over de motor van de V70, er zit wat witte smeurie onder de oliedop. Maar dat moeten we maar even aankijken.

ronnievolvov70

als ik jou tekst lees vind ik 2500 euro wel prijzig voor een v70 van 1998
blij dat ik v70 rij:P

Sbv

Citaat van: ronnievolvov70 op 20-03-2012 12:59:57
als ik jou tekst lees vind ik 2500 euro wel prijzig voor een v70 van 1998
het is wel in Noorwegen, daar liggen de prijzen wel wat anders als in Nederland

FGG

Citaat van: Sbv op 20-03-2012 13:06:34
Citaat van: ronnievolvov70 op 20-03-2012 12:59:57
als ik jou tekst lees vind ik 2500 euro wel prijzig voor een v70 van 1998
het is wel in Noorwegen, daar liggen de prijzen wel wat anders als in Nederland

Hoger, denk ik. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: FGG op 23-03-2012 19:28:27
Citaat van: Sbv op 20-03-2012 13:06:34
Citaat van: ronnievolvov70 op 20-03-2012 12:59:57
als ik jou tekst lees vind ik 2500 euro wel prijzig voor een v70 van 1998
het is wel in Noorwegen, daar liggen de prijzen wel wat anders als in Nederland

Hoger, denk ik. ::)
Noorwegen ligt inderdaad hoger dan Nederland, vanaf Nederland gezien.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Volvo850 93

Welkom en veel plezier met je 850

Mvg Dennie

mark760

Prijzen in Noorwegen wat hoger.......... Zeg maar gerust 2x zo hoog. Tijdens ons Noorwegen avontuur heb ik een 760GLE  van 1989 gekocht voor het lieve bedrag van 5000 euro.

Maar eerlijk is eerlijk, waarschijnlijk de fijnste auto die ik ooit heb gehad (zelfs de waanzinnige V70 ten spijt!).

Jur, ik wens je net zoveel of zoniet meer veilige kilimeters toegewenst in je V70!

Mvh,

Mark

Emiel

Citaat van: Volvo850 93 op 25-03-2012 10:14:15
Welkom en veel plezier met je 850

Mvg Dennie

lol... ;D

Ewout Schalkwijk

Hee Jur,

Waarschijnlijk dat blok gewoon eens door en door warm rijden, olie vervangen wil ook wel helpen. Die mayonaise is water in de olie. Dat hoeft niet ernstig te zijn.
check ook je kvs niveau, kijk of het niet zakt.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein