Doffe Achterlichten?

Gestart door mehn, 22-10-2005 19:10:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Zippo op 23-10-2005 20:18:47
Homokneet, geen eis.
Gescheur achterlicht, geen eis (mits het reflector niet is beschadigd en er geen wit licht naar achter schijnt.
Uitlaatspruitstuk moet zichtbare lekkage hebben anders kan deze ook niet worden afgekeurd.
Weigerende handrem... weet niet wat je daarmee bedoeld.
2 vd 5 ruitenwissers werkend... weet ook hier niet wat je bedoeld.

Koplamp te hoog, wel een afkeurpunt v.w.b. dimlicht hoogte.

Blanke lak heeft geen kleur... hier heb je gelijk in, ik geef alleen aan dat de kans bestaat alszijnde afkeur. ;)

Zippo

Ik geef alleen aan dat een keuring een momentopname is en bedankt voor je waarschuwing ;)

Alleen de ruitewissers van de voorruit deden het (koplampen en achterruit niet, keurmeester inspecteerde ze toch even ???), handrem deed het initieel niet op de remmenbank pas na een hoop gepiep en gekraak sloegen ze aan en toen de meters links en rechts zo'n 1,5 kN verschilden :-X wilde de handrem niet meer lossen. Keurmeester keek niet blij maar toen ik zei dat de auto een tijdje stil had gestaan ging hij mopperend akkoord.


Gr 8)

Hen3

Ik heb lange termijn ervaring met blanke lak op de achterlichten (hoewel ik m'n 850 nu niet meer heb...) en die is goed! Bij mij was schuren zelfs niet nodig... hoewel je door de blanke lak heen van dichtbij de krassen zag zitten glimden ze als een spiegel!

Zippo

Citaat van: thuur op 23-10-2005 22:59:04
Citaat van: Zippo op 23-10-2005 20:18:47
Homokneet, geen eis.
Gescheur achterlicht, geen eis (mits het reflector niet is beschadigd en er geen wit licht naar achter schijnt.
Uitlaatspruitstuk moet zichtbare lekkage hebben anders kan deze ook niet worden afgekeurd.
Weigerende handrem... weet niet wat je daarmee bedoeld.
2 vd 5 ruitenwissers werkend... weet ook hier niet wat je bedoeld.

Koplamp te hoog, wel een afkeurpunt v.w.b. dimlicht hoogte.

Blanke lak heeft geen kleur... hier heb je gelijk in, ik geef alleen aan dat de kans bestaat alszijnde afkeur. ;)

Zippo

Ik geef alleen aan dat een keuring een momentopname is en bedankt voor je waarschuwing ;)

Alleen de ruitewissers van de voorruit deden het (koplampen en achterruit niet, keurmeester inspecteerde ze toch even ???), handrem deed het initieel niet op de remmenbank pas na een hoop gepiep en gekraak sloegen ze aan en toen de meters links en rechts zo'n 1,5 kN verschilden :-X wilde de handrem niet meer lossen. Keurmeester keek niet blij maar toen ik zei dat de auto een tijdje stil had gestaan ging hij mopperend akkoord.


Gr 8)

Ruitenwisser hoeven alleen te werken op de voorruit. Koplampwissers en achterruitenwisser is ook geen controle eis.
Handrem moet 1,2 m/s halen... dus als beide kanten werken is dat voldoende op een remmenbank. 8)
Dit ff ter info.

p2V7025T

mehn thx voor de test handig voor als het bij die van ons ook zo word !!
V70 Classic V70 2.5T

I love the sound of a V5 in the morning

p2V7025T

misschien een Stukje tape plakker over het e keur merk voor dat je gaat schuren ?
V70 Classic V70 2.5T

I love the sound of a V5 in the morning

Jur

Ik ben ook aan het poetsen geweest op de lichten.
Een vriend van me heeft veel met plexiglas gewerkt tijdens zijn studie. Daar gebruikte ze eerst Waterproof schuurpapier en daarna Zilverpoets om het superglad te krijgen.

Na deze behandeling op mijn achterlichten losgelaten te hebben,  naderhand nog flink met Plastishine lopen poetsen. Resultaat was erg bevredigend(voor die 10,- investering). Echter na paar maanden was het al weer uitgewerkt.  >:(
Nu poets nog ik af en toe met Plastishine de lichten.

Maar na het lezen van dit topic ga ik maar eens flink schuren en een bus goede lak halen.

Jurjen

mehn

#21
Waarschijnlijk kan iedereen zich de volgende foto uit het begin van dit topic nog wel herinneren:



Het idee was goed, de uitvoering ook (al zeg ik het zelf) en het resultaat was uitstekend.

Het resultaat bleek echter op lange termijn niet goed te zijn, omdat al na enkele weken het probleem van de doffe achterlichten terug kwam.
Het is inmiddels bijna 6 maanden geleden en zo zien de lampen er op dit moment uit  :-[



Zoals op de laatste foto te zien is zijn ze inmiddels weer van de auto af en ga ik nog maar eens een poging wagen...

Wat er nu op de auto zit?



Met dank aan CeeBee.  ;) Gelukkig zijn er ook 850 rijders die V70 achterlichten op hun auto willen  ;D
Het zijn nog niet helemáál de lampen waar ik naar op zoek ben (deze zijn van 95 ik wil 96), maar deze kunnen er een paar jaar tegen  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

CeeBee

Gatver , zulke had ik ook............................. ;D

Ik zal eerdaags de onderste ook vernieuwen, die beginnen wel mat uit te slaan bij mij.
Van welke productie maand en jaar kwam dat nieuwe spul?
V70N 2.5T AWD


mehn

Citaat van: CeeBee™ op 17-04-2006 17:43:01
Gatver , zulke had ik ook............................. ;D
Ik zal eerdaags de onderste ook vernieuwen, die beginnen wel mat uit te slaan bij mij.
Van welke productie maand en jaar kwam dat nieuwe spul?

Goede vraag....iig uit 1996. Dat is namelijk te zien aan de buitenkant. Voor de maand moet de lamp gedemonteerd worden.
Als je de onderste gaat vervangen hoor ik het graag ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jur

Ik heb mijn achterlichten(onder en boven) vrijdag gespoten. Ik heb als basis de tips van Mehn gebruikt. Alleen heb ik "plastic primer" en "2 lagen " lak gebruikt.

Ik zal de foto's en de manier hoe ik het gedaan straks proberen online te zetten. Alleen me eigen PC is naar het hiernamaals vertrokken en ik verwacht hem op korte termijn niet terug ;D  (It has dead and gone to heaven)   :'(


CeeBee

Citaat van: mehn op 17-04-2006 17:52:32

Als je de onderste gaat vervangen hoor ik het graag ;)

De onderste bij mij zijn ook mat aan het worden, ik denk dat die zeker nog het oude plastic zijn, van de jouwe denk ik toch al de nieuwe.
V70N 2.5T AWD


mehn

Citaat van: CeeBee™ op 17-04-2006 21:48:02
Citaat van: mehn op 17-04-2006 17:52:32

Als je de onderste gaat vervangen hoor ik het graag ;)
De onderste bij mij zijn ook mat aan het worden, ik denk dat die zeker nog het oude plastic zijn, van de jouwe denk ik toch al de nieuwe.

Volgens mij niet, dat verschil is goed te voelen. Vraag maar aan Marko, die heeft ook nog ff stan wrijven aan de lampen van Marcel ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

CeeBee

Op zoek naar de geest in de lamp?
Heb jij nog wensen dan??? :o
;D
V70N 2.5T AWD


mehn

Citaat van: CeeBee™ op 18-04-2006 07:49:21
Op zoek naar de geest in de lamp?
Heb jij nog wensen dan??? :o
;D

Ja. Lampen uit 96 ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

tdidude

UV is de boosdoener.. Zit er een UV filter in de lak die je gebruikt? zo niet dan is het harde werk snel weer te niet gedaan.

Wellicht is blanke bootlak een optie.. is gemaakt voor altijd buiten condities en heeft sterk UV filter.

Of nieuwe PIMPIE achterlichten kopen bij Mark
5 cilinders is meer dan 4