Doffe Achterlichten?

Gestart door mehn, 22-10-2005 19:10:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mba

Citaat van: cas op 30-01-2010 13:01:07
Voor zilver heet "SILVO" heb het in mijn handjes nu hier. geschikt voor de edelmetalen, glas en ander fijn werk staat er op.
niet dat spul van de kruidvat, want dat is stukken minder. Zelfde busje als braso ( brass)  maar met blauwe strepen ipv de rode. en blauwe dop. 5 000146048466 

Brasso, Silvo gaat prima. je kan ook Commandant gebruiken of elk ander zacht polijsten middel. Resultaat is super!

The Demon

Ik heb vandaag een tip gekregen van een monteur.
Gebruik geen blanke lak want dat wordt na korte tijd weer dof.
Neem botenlak, met een rollertje opbrengen en ze glimmen je tegemoed.
Ik weet niet of het echt werkt maar ik ga het binnenkort proberen.

Groet,
The Demon.

jgvdv

ik heb nog wel een setje hele doffe voor de liefhebber ;)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

V70R-obert

Als je achterlichten dof zijn, zo dof dat je denkt aan een APK-afkeuring: Je achterlichten cleaneren, goed schoonmaken met een sopje en dan inwrijven met olijfolie. Ze zien er dan weer als nieuw uit. De haarscheurtjes en krasjes in de achterlichten nemen deze olie op en na een paar keer herhalen blijven je achterlichten lang mooi en goed.

herm

@jgdv,
Hier is een liefhebber voor je achterlichten. Ik knap ze wel op. Geen gedoe met Brasso of blank lakken. Neen, eerst schuren met waterproof schuurpapier en dan polijsten met verschillende polijstschijven. Het resultaat: "als nieuw". Het is wel een hele klus maar het resultaat mag er zijn.

peteRRR

Citaat van: herm op 15-04-2010 07:52:28
@jgdv,
Hier is een liefhebber voor je achterlichten. Ik knap ze wel op. Geen gedoe met Brasso of blank lakken. Neen, eerst schuren met waterproof schuurpapier en dan polijsten met verschillende polijstschijven. Het resultaat: "als nieuw". Het is wel een hele klus maar het resultaat mag er zijn.

Goede tip man,scheelt ook weer wat spanning bij de APK met die blanke lak,is volgens mij een hele goede techniek om ze weer
op orde te krijgen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Allemaal tijdelijke oplossingen.door de jaren heen is er van alles gedaan maar de enige permanente oplossing zijn nieuwe achterlichten.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

jgvdv

Citaat van: herm op 15-04-2010 07:52:28
@jgdv,
Hier is een liefhebber voor je achterlichten. Ik knap ze wel op. Geen gedoe met Brasso of blank lakken. Neen, eerst schuren met waterproof schuurpapier en dan polijsten met verschillende polijstschijven. Het resultaat: "als nieuw". Het is wel een hele klus maar het resultaat mag er zijn.

de auto is weggegaan met de lampen , zal wel even vragen of hij ze nog kwijt wil
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Teddy81

#83
Ik heb de mijne afgelopen weekend behandeld met yacht lak. Ik moet zeggen het resultaat is echt mooi.
Wel aan aantal opmerkingen. Niet met een roller want dan krijg je allemaal kleine luchtbelletjes. Gewoon een brede kwast met zachte haren gebruiken. Niet te dik opbrengen want dan krijg je druipers, beter is meerdere dunne lagen met tussendoor even schuren.
Laatste tip: Niet onder een boom met bloesem gaan staan want dan ben je een uur bezig met het verwijderen van bloesems uit je verse lak. De lak droogt erg langzaam dus beter zet je je auto in de garage als je het doet of verwijder je de units. Ik heb mijn auto 's avonds de laatste laag gegeven. De volgende dag was het mooi droog. (Heb mijn auto toch maar even in de garage geparkeerd, eerst opruimen en daarna met 1cm speling aan beide kanten de auto naar binnen gemanouvreerd. Ik kon de auto uitkomen door het raam.  ;D )

Mijn conclusie: De lampen glimmen je tegemoet, maar het resultaat is niet vergelijkbaar met nieuwe lampen. Van een afstand lijkt het heel mooi, van dichtbij is (duidelijk) te zien dat er iets anders is aan de lampen, maar misschien ben ik te perfectionistisch. Voor €20,- aan materiaal is het een goed alternatief voor nieuwe lampen en is het het waard om een risico te nemen.
Maar..... het is maar de vraag hoe lang het mooi blijft en of ik ermee door de APK kom.

For future reference, de lampen zijn geschilderd op 24-4-2010

Edit: @The Demon, bedankt voor de tip. Dat normale blanke lak niet goed blijft wist ik namelijk al.  ;D

Teddy81

Bij een verhaal horen natuurlijk ook foto's.

Zo was het origineel. Overigens heb ik MY '96 lampen met een '96 gietmarkering erin. Deze zouden niet moeten verkleuren maar doen dit dus ook gewoon. Maar goed de foto's:





De benodigheden. De roller heb ik dus ingeruild voor een kwast:



Lampje geschuurd:



Eerste laklaag, zie het verschil tussen links en rechts:



Close up van het resultaat:



Zoals jullie kunnen zien, het is de €20,- zeker wel waard. Ik rji weer met glimmende achterlichten en mijn achterliggers kunnen weer zien of ik rem of niet.

FGG

Nu even afwachten hoe lang ze zo (mooi) blijven...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Teddy81

Vandaag even een wasstraatje gepakt. De lampen glimmen nogsteeds. ;)

francois

eens kijken voor hoe lang ze glimmen
meschien heb je de oplossing (hoop ik)



gr

The Demon

Dat je beter een kwast dan een roller kan gebruiken ben ik ook inmiddels achter.
De roller laat luchtbelletjes achter.
Maar ik moet zeggen dat na dik twee maanden ik nog geen verkleuring heb gezien.
Misschien is het een optie om de lak een klein beetje te verdunnen, om op die manier het "deze unit is bewerkt" effect te verminderen.

Maarrrehhhhhh, ik durf het bijna niet te vragen, Zou dit de gouden tip zijn :eusa_think:
En kan ik daar een claim opleggen zodat iedereen die hem gebruikt mij moet betalen :eusa_dance:

Groet,
The Demon.

Markkie

Citaat van: Teddy81 op 30-04-2010 20:32:40
Vandaag even een wasstraatje gepakt. De lampen glimmen nogsteeds. ;)

Zijn ze nog steeds mooi ?!

gr
Markkie