Signaalhoorn géén geluid

Gestart door 850EstateMLG, 01-11-2005 19:22:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850EstateMLG

Ik heb het slot op de signaalhoorn gevonden en wanneer  ik deze op "Aan" zet krijg ik heel even een geluidje wat vervolgens weer langzaam wegvalt.

Optie 1: Accu in de signaalhoorn defect en vervangen, maar hoe??

Optie 2: Signaalhoorn op "Aan" laten staan en de accu gaat wel opladen wanneer ik een stuk gereden heb of niet??

Wie heeft er een goed advies??

Alvast bedankt voor jullie reacties

thuur

Ik denk dat je eerst even naar de contacten aan de sirene moet kijken. Krijgen toch wel zwaar weer: veel regen, zout, zand etc. Vaak zijn deze contacten gecorrodeerd.

Uiteindelijk is het zo slecht met de sirene gesteld dat je beter af bent met een nieuwe (dus incl. accu). Tenzij je ervoor kiest om zonder sirene verder te gaan.

Als je handig bent zou je nog kunnen proberen enkel de accu te vervangen (heeft immers ook niet het eeuwige leven). Ik ben niet bekend met een kant en klaar bestelnummer of fabrikant, vandaar dat je hem eerst zult moeten demonteren en vergelijkbare cellen zult moeten aanschaffen (op farnell.com staan er genoeg ;)).


Gr 8)

PS: Welkom op het forum! Stel jezelf even voor in het 'wie ben ik' topic ;D (foto's worden erg op prijs gesteld ;))

855T5+

Ik heb onlangs lopen klooien met de alarmhoorn (zie een andere thread hier op't forum, zoek op mijn naam).

Even een paar vraagjes ter verduidelijking:
1. Was je je alarm aan't testen of zette je alleen de sirene aan met de sleutel (terwijl het alarm systeem natuurlijk zelf in de inactieve stand stond)?
2. Was de hoofdaccu van de auto aangesloten tijdens het verdraaien van de sleutel of niet?
3. Trad het uitsterven van de sirene alleen op bij het testen van 't alarm (dus altijd bij afgaan) of alleen bij 't verdraaien van de sleutel in de on-stand als hierboven bedoeld ?

In het laatse geval (dus alarm inactief en sleutel verdraaien op sirene naar on-stand) geeft de sirene een kort signaal ten teken dat ie actief is gezet (het uitsterven ken ik niet, maar dat hoeft geen probleem te zijn: aanzetten leidt electronisch tot het vullen van een condensator die vervolgsn na de korte impuls weer leeg loopt en uitsterevn kan veroorzaken bij hele gevoelige transducers). In dat geval is er dus geen probleem.

Als't alarm geactiveerd wordt (bij een test bijvoorbeeld) en het effect treedt op dan is er iets anders aan de hand. Afhankelijk van je antwoord, moet dat nog duidelijk worden.

Overigens moet ik zelf nog preecies uitzoeken in welke stand van het contactslot (!) je eigenlijk de schakelaar naar de on-stand mag/moet zetten. Het zou wel eens kunnen dat je dat alleen in stand 2 van 't contactslot mag/kunt doen. Uitzetten levert dezelfde vraag op. Ik weet het antwoord (nog niet), heb dat nog niet getest. Het verdraaien in de verkeerde stand kan ook ongewenste effecten opleveren, al weet ik (nog) niet welke, want heb dat nog niet uitgetest.

Het is dus nog maar de vraag of je backup batterij iets van doen heeft met je "probleem", als er al een probleem is!

Zelf heb ik de noodstroom/back-up batterij in de sirene verwijderd en weet dus hoe je'm openmaakt en hoe't er van binnen uitziet (Heb er zelfs foto's van gemaakt, maar nog niet hier geplaatst).

Ik ben benieuwd.

Groet.
Volvo: Mutatis Mutandis

850EstateMLG

Ik heb de instellingen (volgens de tabel) zo aangepast dat hij ten alle een signaal zou moeten geven dus ook bij het inschakelen en uitschakelen van het alarm. Vervolgens het ik de schakelaar op de Signaalhoorn op "Aan" gezet. Met als gevolg het langzaam verzwakken van het signaal. Dit doe ik overigens zonder de sleutels in het contact. Daarna het alarm aan gezet en getest met als gevolg knipperende lampen maar nog geen geluid!

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn uitleg!?

Groeten