winterbanden, ja of nee

Gestart door marcelV70R, 20-11-2005 22:20:40

Vorige topic - Volgende topic

marcelV70R

zo, sinds zaterdag heb ik de winterbanden er weer onder.
ik heb ze meestal vanaf begin november tot eind maart eronder.
dit x wat later, omdat het tot nu toe een zachte herfst was.
en ik moest nog een setje regelen voor de V70,
ik had de set verkocht met de 850.

Marcel

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Ook deze winter geen speciale bandjes...

Zo'n GLE nodigt toch niet uit om flink te crossen en die 245's glijden toch wel alle kanten op met het kontje ;D

Gr 8)

Johann

Na lang wikken en wegen heb ik besloten toch voor de winterbanden te gaan op de S70...

Nu hopen dat ze het een beetje leuk doen.

Reitse

Aangezien nederland toch geen winters meer heeft, dit jaar gewoon door op de all-season bandjes. (Definitie van winter: een periode waarin zowel Elfstedentocht als Noorderrondritten verreden worden)

peterr

Waarbij de Noorderrondritten natuurlijk de echte graadmeter is. Als dat ge-ijstransplanteer en gekluun.

't is pas winter as Botterdaip dicht licht en de boot noar 't ailand nait meer voart. Van Winsum noar Zoltkamp met wiend stief op kop.

Zucht.. Dat krijg je als je als Groninger in Fryslân woont....

By the way, er liggen net 4 nieuwe zomerbanden om de roffel.

911sap11

Ik heb ze er vanochtend weer onder gezet. Niet echt mooi, maar wel veilig. Zag dat mijn zomer voorbanden aan vervanging toe zijn.  Jammer :'(

EdoDonkers

Komende winter weer een keer of 3 naar Tsjechië. Gaan er zeker onder dus. Daar is het ook min of meer verplicht. Veroorzaak je een gevaarlijke situatie die voorkomen had kunnen worden met winterbanden ben je de sigaar.

Mijn eertse echte auto na de MGF. Maar de Jaguar xj40 gaat er bijna overheen.

Vertigo

Heb de winterbanden er gister ook maar weer onder gelegd. Heb ze meestal van begin november tot eind maart onder de auto liggen, maar die periode is mede afhankelijk van de temperatuursomstandigheden waarin ik moet rijden.
Had de zomerbanden er nog onder liggen omdat het tot nu toe eigenlijk nog 'zomers' was en niet vroor. afgelopen zaterdagnacht echter met 30km/u moeten remmen voor een krappe bocht. Ging gewoon rechtdoor met die zomerbandjes op een licht opvriezend stukje polderweg. Dus direct de volgende dag winterbanden gemonteerd. Kwam ook wel van pas in het losse zand op sommige stukken van de nachtrally ;)

Edwin

Heb ze sinds vrijdagochtend er weer onderzitten. Op weg naar de bandenboer tot 2 x toe weggegleden en NEE, ik reed dit keer niet onbenullig want het had gevroren en het rode ijzellampje van de BC brandde.. Echt die Michelin Pilootjes....

+ H²O + = :smiley4:   ;)

gr. Edwin.  8)

bert_jansen

kheb ze afgelopen vrijdag ook onder mijn S70 gezet, en ben er toch wel iets geruster op.
over een paar weken gaan we op vakantie naar duitsland en daar is het helemaal wenselijk als je in de sneeuw rijdt.
geen gezeur met kettingen meer.

volgend jaar verplicht in dl

bert
GBJ

BenC70ES

Al een dag of 10, op de Centaurus velgen in de maat 205/55/16 (Uniroyal):

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mathh

Sinds vandaag, eerst de zomerbanden opgestookt.....
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Laserblue

Eind deze week denk ik.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Walter

al een paar weken, Cetus met Pirelli

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937