Voorstellen

Gestart door Frank Selen, 03-01-2006 16:57:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

animalT5R

#60
denk dat Frank S dat zelf al snapt.... ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

guss

#61
Een 71 er ds 20 in de afbouw fase.
Daarvoor heb ik een zwarte id 19 gehad waar ik per jaar ongeveer een 40.000 km mee reed.

Deze heb ik verkocht en ik rij nu buiten de volvo, ook nog in een jaguar van 71 XJ serie 1

guss

Je weet maar nooit animal...
Ik help graag.

Frank Selen

Citaat van: guss op 08-01-2006 15:15:34
Een 71 er ds 20 in de afbouw fase.
Daarvoor heb ik een zwarte id 19 gehad waar ik per jaar ongeveer een 40.000 km mee reed.

Deze heb ik verkocht en ik rij nu buiten de volvo, ook nog in een jaguar van 71 XJ serie 1

Mooi hè, allemaal dat oud spul èn vrij oud spul  ;)
Groetjes, Frank


guss

Jazeker, ik heb er nog een, een Golf serie 1 met 67000 originele km op de teller
van de eerste eigenaar.

Wat een freak he.

Frank Selen

Net even gebeld om een afspraak te maken om de 850 morgen te gaan bekijken. Blijkt ie vanmiddag verkocht te zijn... :-[ :-[
Er was natuurlijk wel een kans dat het zo zou lopen.
Maar goed, ik ben echt heel veel wijzer geworden wat betreft de 850. En... inderdaad besmet  :D, wat rijden er toch nog veel -mooie- rond.
Nu kunnen we hier thuis ook eens alles op een rijtje zetten. Want als het  echt serieus wordt dan komen er toch zaken ter sprake zoals, wat indien onze oudste zoon toch mee op vakantie gaat en we dus met z'n zessen reizen; hoe zit het met eventueel inruilen van de Space Wagon?
Ik wil iedereen erg bedanken voor alle adviezen en vooral Maikel, die zelfs voor mij is gaan kijken!!
Dus nu even bezinnen, of even niks, of eerst de Space wagon verkopen, of gelijk verder zoeken?? Er staan er inderdaad nog genoeg te koop, misschien net niet zo gunstig als deze leek  ;)
Groetjes, Frank


mehn

Citaat van: Frank Selen op 10-01-2006 17:24:02
Net even gebeld om een afspraak te maken om de 850 morgen te gaan bekijken. Blijkt ie vanmiddag verkocht te zijn... :-[ :-[

Ah nee hè  :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frank Selen

Groetjes, Frank


elianmars

Citaat van: Frank Selen op 10-01-2006 23:07:13
Citaat van: mehn op 10-01-2006 17:49:15
Ah nee hè  :-\

Tja...

Balen!

Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere te koop. Succes met verder zoeken!  ;)

Frank Selen

Nu blijf ik nog met twee vragen zitten:
*Hoe komt het dat ik met een 850 en 140 pk veel vlotter de bergen en heuvels over ben (met caravan erachter) dan met de 133 pk van de Space Wagon? Vijf cilinders, ander koppel?
*En de leeftijd maakt eigenlijk ook niet zoveel uit? Of de 850 nou uit 1993 of uit 1996 komt? Als je maar weet wat er aan gebeurd is of nog moet gebeuren?
Groetjes, Frank


The Saint

Frank, check ons eigen advertentieboard op dit forum. Misschien is jouw auto daar wel te koop gekomen  ;) Is de advertentie van Volvomafia. Klinkt allemaal errug goed.

Afijn kijk maar.

The Saint, die net als Volvomafia geen enkel belang heeft anders dan dat mooie auto's bij liefhebbers terecht komen.
No shirt no shoes, no pinball

crd

Citaat van: Frank Selen op 10-01-2006 23:20:21
Nu blijf ik nog met twee vragen zitten:
*Hoe komt het dat ik met een 850 en 140 pk veel vlotter de bergen en heuvels over ben (met caravan erachter) dan met de 133 pk van de Space Wagon? Vijf cilinders, ander koppel?


Koppel zegt in dit geval meer dan pk's.

Maar de snelheden die jij noemt zijn wel extreem laag. Dan zit je dus in de 3e versnelling wellicht zelfs in de 2e. Ik weet niet wat die space wagon weegt (verhouding gewicht/pk zegt ook nog wat) Maar is het echt zo dat je die mistsu in de 3 nóg niet op toeren krijgt?

Frank Selen

Citaat van: elianmars op 10-01-2006 23:13:08
Balen!
Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere te koop. Succes met verder zoeken!  ;)

Dank je Elianmars!

Citaat van: The Saint op 11-01-2006 22:07:08
Frank, check ons eigen advertentieboard op dit forum. Misschien is jouw auto daar wel te koop gekomen  ;) Is de advertentie van Volvomafia. Klinkt allemaal errug goed.

Afijn kijk maar.

The Saint, die net als Volvomafia geen enkel belang heeft anders dan dat mooie auto's bij liefhebbers terecht komen.

The Saint, bedankt voor je tip, ik had hem al gezien. Maar zoals ik al had verteld zijn we hier thuis even in beraad  ;)

Citaat van: crd2 op 11-01-2006 22:32:16
Koppel zegt in dit geval meer dan pk's.
Maar de snelheden die jij noemt zijn wel extreem laag. Dan zit je dus in de 3e versnelling wellicht zelfs in de 2e. Ik weet niet wat die space wagon weegt (verhouding gewicht/pk zegt ook nog wat) Maar is het echt zo dat je die mistsu in de 3 nóg niet op toeren krijgt?

crd2, mitsu weegt ongeveer hetzelfde als een 850. Maakte dan wel veel toeren, maar goed zijn daar wel steile stukken en wel kort hoor. Veel auto's met caravan gaan die stukken even 60 km/uur. Toen niet opgelet hoe de 850's het deden  ;)
Ik zou alleen willen weten in het kader hiervan of 140 pk zeker voldoende is of dat ik -indien ik verder ga zoeken- toch naar 170 pk moet gaan...

Frank, die nog even geen keuze heeft gemaakt...
Groetjes, Frank


Bas850

Ik rij met de 170pk erg makkelijk met de caravan, ik kan niet oordelen over de 140pk. Volgens mij is het prijsverschil tussen de 140 en 170pk versie nihil dan zou ik toch voor de 170 gaan.

Bas

Citeer even mezelf van 2 jaar terug

Citaat van: Bas850 op 08-01-2004 10:23:57
Rij ook in een automaat en wil niet anders meer.

Afgelopen zomer 5000km door Zweden en Noorwegen met een caravan van 1300kg gereden, en heel veel auto's uitgelachen als we weer een heuvel op moesten en zij terugvielen naar 70 km/u en ik gewoon wat gas bij gaf en met 110 km/u naar boven reed. ;D

Voor mij dus geen twijfel.  ;)

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Frank Selen

#74
We zijn inmiddels anderhalf jaar verder, maar het is dan zo ver:



Het is de Siversand van Mike855 geworden die hier op het forum te koop stònd!
En het eerste ritje gaat naar:



Het tankstation  ;)
Maar wat rijdt dat fantastisch!! Ik moet er echt aan wennen dat je je een beetje aan de snelheid houdt! Want qua geluid en wegligging merk je nauwelijks verschil tussen 120 en 160 km/u.



En nu maar gaan genieten  :D :D

Groetjes, Frank