Waarschuwingslampjes

Gestart door ThomasGLT, 05-03-2006 12:43:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThomasGLT

Sinds twee dagen heb ik een raar iets, tijdens het rijden gaan soms zomaar veel waarschuwingslichtjes een beetje half branden. Ik heb even gezocht, en lees dat dit aan de dynamo of laadregelaar kan liggen.

Het vreemde is wel dat de lampjes maar halve sterkte branden, als ik nu echt de parkeerrem aantrek gaat die bijvoorbeeld feller branden.

Ook gaan de lichtjes wel weer eens uit, en later weer aan. Heeft iemand dit eens eerder meegemaakt? Loszittend contact?

thuur

Klinkt als een zwakke plus of zwakke massa.

Zwakke plus kan komen door stekker die er niet goed op zit, laadspanning of -regelaar dynamo haperend, of wellicht een losse zekering. Meet de spanning eens als de motor stationair loopt en als deze ca. 2000 toeren maakt als je wilt..?

Zwakke massa komt door de jaren heen. Massarail achter je koplamp en die 2 metalen strips van je motor naar het chassis losmaken en goed schoonmaken (remmenreiniger en staalborstel).


Gr 8)

Claudia

Heb, sinds vanmorgen, zelfde probleem als Thomas.
Lijkt wel kermis....aan/uit.....aan/uit......sommige lampjes zwak, andere fel.

Kan toch niet ineens stil komen te staan, he?
Of???
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

ThomasGLT

Claudia, zou het een verband hebben dat de 850glt jaloers is op de amazon, we zitten geloof ik beide met dezelfde auto`s....

Ik denk een gevalletje vochtigheid, misschien met combinatie van opvriezing.
Ze gaan soms ook wel weer uit, en tsja, als de dynamo niet bij ging laden was de accu allang leeg geweest volgens mij. Anders bel ik de ANWB wel.

Claudia

In mijn geval hoeft ie niet jaloers te zijn op de Amazon....is toch niet helemaal mijn type :)

Heb het niet eerder gehad....maar wel toevallig dat jouw auto het ook nu juist heeft (vochtig weer).

Heb Thuur's advies uitgeprint en op tafel neergelegd. ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Claudia

#5
Rara....wat ontbreekt hier? (onder andere ;D)

:(





Dit ding dus.......dat vol zit met veren ::
Kan me niet herinneren een kip te hebben aangereden :-X

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Claudia

Nou...het gereviseerde ding is er.
I.p.v. 100 eh....ampere ( ???)...watt ( ???), nu 120 (whatever).
Kan ie het beter trekken met de airco voluit. Hij wilde nog weleens inzakken.

Nu maar hopen, dat alle onderdelen die op de grond liggen ook weer onder de motorkap verdwijnen....liefst ook nog daar waar ze vandaan kwamen.
Af en toe geef ik even wat aanwijzingen 8)

Eh...Thomas?
Hoe'st nou met jouw lampies? ::)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

ThomasGLT

Mijn lampjes zijn helemaal over, ik denk dat wat smeltsneeuw in de zekeringkast is gelopen ofzo.
Maareh, je auto trekt niks harder met airco door een zwaardere dynamo hoor.

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Hen3

ja hoor Clau, die van jou wel hoor!

thuur

100 Ampere is inderdaad de dynamo voor een 850 met airco. Ik wist niet dat er 120A exemplaren bestonden, maar ben er maar trots op hoor.... Toch weer wat extra 8)

Zei de revisie-meneer nog iets? Bart nog boos? ;)


Gr :)

Claudia

Citaat van: thuur op 07-03-2006 18:07:02
100 Ampere is inderdaad de dynamo voor een 850 met airco. Ik wist niet dat er 120A exemplaren bestonden, maar ben er maar trots op hoor.... Toch weer wat extra 8)

Psies...laat mij maar in die waan 8) Naar mijn idee gaat ie nu ook de sleurhut (nóg) gemakkelijker trekken.

Citeer
Zei de revisie-meneer nog iets? Bart nog boos? ;)


Gr :)

Heb de hele dag een boel gemopper gehoord buiten....steeds dingen als: "jij met je 850!!!...oude bak!....kloteding!....blablabla". (hij was nog niet vergeten, dat ie gisteravond de auto 500 meter naar huis heeft moeten duwen ;D)   En ik maar angstvallig in de gaten houden of alle verwijderde onderdelen ook weer onder die motorkap terug werden geplaatst :-X
Maaaar......hij rijdt weer als een zonnetje, dus mij hoor je niet klagen.......voorlopig!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

thuur

Citaat van: Claudia op 07-03-2006 19:17:37
Citaat van: thuur op 07-03-2006 18:07:02
100 Ampere is inderdaad de dynamo voor een 850 met airco. Ik wist niet dat er 120A exemplaren bestonden, maar ben er maar trots op hoor.... Toch weer wat extra 8)

Psies...laat mij maar in die waan 8) Naar mijn idee gaat ie nu ook de sleurhut (nóg) gemakkelijker trekken.

Citeer
Zei de revisie-meneer nog iets? Bart nog boos? ;)


Gr :)

Heb de hele dag een boel gemopper gehoord buiten....steeds dingen als: "jij met je 850!!!...oude bak!....kloteding!....blablabla". (hij was nog niet vergeten, dat ie gisteravond de auto 500 meter naar huis heeft moeten duwen ;D)   En ik maar angstvallig in de gaten houden of alle verwijderde onderdelen ook weer onder die motorkap terug werden geplaatst :-X
Maaaar......hij rijdt weer als een zonnetje, dus mij hoor je niet klagen.......voorlopig!

Fijn om te lezen 8)

Accu doet het ook nog goed?


Gr ;)

Claudia

Accu heeft een nacht aan de lader gehangen...dus ja.
Maar ik rij morgen iets meer dan 300 km....dus dan is het écht goed...toch? ::)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

thuur

Citaat van: Claudia op 07-03-2006 21:41:40
Accu heeft een nacht aan de lader gehangen...dus ja.
Maar ik rij morgen iets meer dan 300 km....dus dan is het écht goed...toch? ::)

Yep!

Toch maar goed luisteren naar de startmotor. Als ie merkbaar langzamer begint te draaien zou ik toch voor een nieuwe kiezen.

Maar dat hoeft allemaal niet hoor. Ik heb een 8 jarige merkloze accu die ik al 2x leeggestart heb. Ding werkt nog prima :o


Gr 8)