240 k Beurt

Gestart door AEO, 06-03-2006 13:00:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AEO

Mijn V70 TDI heeft er inmiddels 240000 km op zitten en gaat dus binnenkort voor de groooote beurt: distributieriem etc. en dus ook een ideaal moment om de pompafstelling perfect te krijgen. Nu las ik in een ander artikel dat het slechte starten dat ik ervaar ook door de pomp afstelling veroorzaakt wordt:
"
Bij een 850 of S/V70 die koud slecht start en de EERSTE KEER AFSLAAT staat  ALTIJD de brandstofpomp VERKEERD.
Even bij de Volvo-dealer heel het zaakje op tijd laten zetten, incl. nokkenasafstelling, basis-afstelling brandstofpomp en nadien even de brandstofpomp PRECIES op tijd zetten met de VIDA-kast.
"
En dan krijg ik meteen nog een vraag erbij: kan dan ook de (karateristieke) zwarte rookpluim verminderd worden?

Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

Engineer

Hallo AEO,

Die zwarte rookpluim is inherent aan het 2.5D (of TDI) concept en zul je moeten aanvaarden. De conventionele motor met zijn 2 kleppen per cilinder, roterende inspuitpomp, relatief lage inspuitdruk en een conventionele turbocompressor zorgen nu eenmaal voor onvolledig verbrande brandstofdeeltjes bij hogere belastingen. En die zie je in je binnenspiegel terug in de vorm van roet. Pompafstelling heeft er zeker mee te maken maar zal het niet laten verdwijnen. Je noemt zelf al het woord "karakteristiek"............

Groeten, Engineer

denkweb

Citaat van: Engineer op 22-05-2006 10:55:27
Hallo AEO,

Die zwarte rookpluim is inherent aan het 2.5D (of TDI) concept en zul je moeten aanvaarden. De conventionele motor met zijn 2 kleppen per cilinder, roterende inspuitpomp, relatief lage inspuitdruk en een conventionele turbocompressor zorgen nu eenmaal voor onvolledig verbrande brandstofdeeltjes bij hogere belastingen. En die zie je in je binnenspiegel terug in de vorm van roet. Pompafstelling heeft er zeker mee te maken maar zal het niet laten verdwijnen. Je noemt zelf al het woord "karakteristiek"............

Groeten, Engineer

EGR afsluiten, K&N filtertje erin en weg is de roet! Zie elders op dit forum...

Maarten

Daan ,waarom de EGR afsluiten??
Groet
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

VolvoSpecialist

Citaat van: Maarten op 29-05-2006 22:25:32
Daan ,waarom de EGR afsluiten??

Kijk maar eens in je inlaatspruitstuk !!!  ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Maarten

Wat ga ik dan zien??
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

denkweb

Citaat van: denkweb op 22-05-2006 14:14:45
Zie elders op dit forum...
Even zoeken op EGR.

Maarten

Bedankt Daan, ik ga het proberen.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Maarten

2500 km verder, ik heb de EGR afgesloten en hij rookt bijna niet meer en verbruik is van 6,2 gezakt naar 5,7  per 100 km, dat is weliswaar niet zo veel maar het helpt toch.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!