Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Die dingen hebben gevoelens. Sinds dat mijn 850 weet dat hij niet mee mag op vakantie heb ik niets als last ermee. ;D

Ewout Schalkwijk

Sorry Ben, maar ik vind eigenlijk niet dat jij naar zo'n 'nieuw hok' kan upgraden. Jij hebt/had de mooiste 850 van het forum (mijn mening) en vind het gewoon niet ok dat je die aan de kant schuift... :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Citaat van: Vulk op 12-07-2019 18:20:36
Die dingen hebben gevoelens. Sinds dat mijn 850 weet dat hij niet mee mag op vakantie heb ik niets als last ermee. ;D

Mijn R lacht me altijd toe met z'n vriendelijke neus als ik de garage in loop. Blij dat ie lekker binnen staat 8)
Gefeliciteerd Ben!! En nog wel een 2.5T, tenminste een Volvo blokkie :)

Chris

Mooie stap! Niks mis met eens wat nieuwers gaan rijden. Hoewel de 850/classic veel meer beleving hebben, rijdt nieuwer spul toch echt wel een stuk meer ontspannen vind ik. De 850 lekker erbij houden voor de hobby, prima combi.

Goede motor in de nieuwe in ieder geval. 2.5T vind ik een van de fijnste blokken. Veel plezier ermee.

razorx

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-07-2019 23:46:37
Sorry Ben, maar ik vind eigenlijk niet dat jij naar zo'n 'nieuw hok' kan upgraden. Jij hebt/had de mooiste 850 van het forum (mijn mening) en vind het gewoon niet ok dat je die aan de kant schuift... :-*
Mee eens.

big ben

Citaat van: henry classic v70 op 12-07-2019 17:40:33
Karma...

Zoiets dacht ik ook  ;D

Citaat van: Vulk op 12-07-2019 18:20:36
Die dingen hebben gevoelens. Sinds dat mijn 850 weet dat hij niet mee mag op vakantie heb ik niets als last ermee. ;D

Je zou het bijna gaan denken, ik denk dat het meer te maken heeft met de algehele leeftijd en km stand  :P ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-07-2019 23:46:37
Sorry Ben, maar ik vind eigenlijk niet dat jij naar zo'n 'nieuw hok' kan upgraden. Jij hebt/had de mooiste 850 van het forum (mijn mening) en vind het gewoon niet ok dat je die aan de kant schuift... :-*
Citaat van: razorx op 13-07-2019 15:46:42
Mee eens.

Hij blijft gewoon hoor, hij krijgt het alleen maar beter, verse voorschermen en een dorpelcontrole inclusief versgespoten kappen. Tevens staat ie straks in een afgesloten schuur en blijf het zout hem bespaard  :eusa_angel:.

Citaat van: )()()sT op 13-07-2019 02:22:28
Mijn R lacht me altijd toe met z'n vriendelijke neus als ik de garage in loop. Blij dat ie lekker binnen staat 8)
Gefeliciteerd Ben!! En nog wel een 2.5T, tenminste een Volvo blokkie :)

Citaat van: Chris op 13-07-2019 09:38:23
Mooie stap! Niks mis met eens wat nieuwers gaan rijden. Hoewel de 850/classic veel meer beleving hebben, rijdt nieuwer spul toch echt wel een stuk meer ontspannen vind ik. De 850 lekker erbij houden voor de hobby, prima combi.

Goede motor in de nieuwe in ieder geval. 2.5T vind ik een van de fijnste blokken. Veel plezier ermee.

Dat is inderdaad zo , de beleving is minder maar er komt veel comfort voor terug! Moet eerlijk zeggen dat deze V70 zeker een wauw factor heeft  8)  :evil:

razorx

Ennuh Ben: Gefeliciteerd met je aanwinst!  :eusa_dance: :eusa_clap:

big ben

Citaat van: razorx op 13-07-2019 20:47:37
Ennuh Ben: Gefeliciteerd met je aanwinst!  :eusa_dance: :eusa_clap:

Dankjewel!   :D
Zo gauw die er is plaats ik foto's

elianmars

Jee, Ben in een 'nieuwe'.....  :eusa_shifty: ;D

Ik ben er wel benieuwd naar!

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-07-2019 23:46:37
Sorry Ben, maar ik vind eigenlijk niet dat jij naar zo'n 'nieuw hok' kan upgraden. Jij hebt/had de mooiste 850 van het forum (mijn mening) en vind het gewoon niet ok dat je die aan de kant schuift... :-*

Hier ook helemaal mee eens.

Neemt niet weg: van harte gefeliciteerd Ben! :) Geniet van de stilte en het weggedrag!

big ben

Nou........zojuist de 850 in de stalling gezet , hij staat mooi droog en aangenaam  :), iedereen bedankt voor de hartverwarmende reacties en PB's ......voorlopig blijft die bestaan  ;D


En verder met onze andere "ride"  , vorige week de v70 opgehaald van de verkoper en direct door gecrost naar mijn adresje voor het spuiten van de auto  ::).

Specs:

Motor :2.5T polestar getuned af fabriek a 258 pk
Bouwjaar: 2011
Km stand : 155.000
Uitvoering:  R design

Natuurlijk zaten er gebruikssporen op zoals beschadigde cratus 18', een bekraste achterbumper en een put van een trekhaak oid. Bij het ophalen van de V70 hadden de jongens al gezegd dat ik er binnen het jaar weer zou staan om de kop te laten spuiten. Dit ivm de steenslag van de Zweedse gravelwegen in combinatie met de zwarte kleur, voorlopig eerst maar eens rijden en dat doet ie  :D.

De 258 pk is alert aanwezig, heerlijk cruisen met een cooooole airco en geartronic en met een maagdelijke 155K op de mooie blauwe R design klokken. De geluidsinstallatie is eveneens dik voor elkaar, een grote platte subwoofer dit in combinatie met een high performance radio, volgens de verkoper stond dit garant voor een hoog gabbertjes gehalte in de straat  ;D.

Bijgevoegd de gebruikelijke foto's, beter een paar te veel dan te weinig  :evil:  ;)


De "deuk"





Raamkappen die beschadigd waren:





Ook de twee velgen waren niet ontzien :azn:



Zweeds souvenier  :eusa_shhh: ;D:



Daarna begon de wederopstanding , ook zelf nog een dagje geassisteerd met het maken van een pan gehaktballen en omdat ik er goed bij kon schoongemaakt en behandeld:







Upgrade van de "taillights" dmv het plaatsen van een module:





We zijn er bijna  :P









En deze staat op repeat   :eusa_shifty::




Ewout Schalkwijk

Mooi :D

Ik heb bij onze bumper twee weken geleden ook 25 kilo aarde weggehaald ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Dikke kont  :D mooie auto hoor, veel plezier ermee!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Mooie V70 Ben en een voordeel je kan er een fles jenever in gooien als de tank leeg is ;D
Veel goede en veilige kilometers.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

big ben

Citaat van: cornelis-b op 26-07-2019 19:12:48
Mooie V70 Ben en een voordeel je kan er een fles jenever in gooien als de tank leeg is ;D
Veel goede en veilige kilometers.


Dank je Henk !

Ja dat moet wel kunnen ....moonshine in de tank  ;D
Ik weet alleen niet hoe dat werkt, of je die twee kunt mixen mbt benzine en bio-ethanol  ::). Wat wel zo is dat je er een ander onderhoudsinterval op na moet houden.