Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tom480

Citaat van: big ben op 18-04-2020 16:49:33
Thnx Tom, voor jou nog niet een classy erbij??
Zou mooi zijn!
Achteraf ( is mooi wonen) had ik de T-5R nooit moeten verkopen, leuk voor mooi weer ritjes enzo  8).
Maar serieus een bult schik van gehad.!
Ik gebruik de V40 eigenlijk praktisch niet, af en toe in het weekend.
Mn vriendin maakt er de meeste kilometers mee.
Ik Kan op de fiets naar mn werk, en anders zit ik op de motor.
De S40 is eind vorig jaar verkocht.
- R1200GS -

big ben

Citaat van: KIM op 19-04-2020 18:27:38
En leuk dat zo'n oud hok dan nog zo'n smile op je gezicht kan toveren. Ik heb dat al jaren met de R.

Inderdaad... vanavond weer aan het vervangen geweest van diverse kunststof delen o.a. de middenconsole  :D
Citaat van: Sbv op 19-04-2020 19:36:38
pomp is nog beschikbaar bij mijn weten
Citaat van: maruska op 19-04-2020 19:45:55
klopt. stuur even een pb, Ben.

Stuurpomp word geregeld  :eusa_clap:

Citaat van: BBS op 19-04-2020 20:58:31
Ik vind het knap, 477K en dan de eerste stuurpomp moeten vervangen. Ik heb intussen nummer 5 binnen 6 jaar er al in zitten ;D

Toch blijft het een prachtige alter 1 Ben! :D :eusa_clap:

Thnx BJ...  ;) maar wel apart ja...dat jij er velen hebt versleten  :eusa_eh:

Citaat van: Taranis op 20-04-2020 11:46:36
Ik heb me er ook al eens over verwonderd ja maar gewoon van het schutbord af trekken is de juiste methode. Vergeleken met de C30/S40/V50 (ook een Ford ontwerp) is dit al een wereld van verbetering dus ik kan er mee leven :)

Mooi dat beide auto's relatief probleemloos zijn maar de alter I blijft toch echt leuker dan zo'n modern hok, al kan ik me goed voorstellen dat je de 850 niet meer als dagelijkse auto in wil zetten.

Dat dus, de A1 is een topper maar die gaat gewoon niet kapot  :eusa_shhh: (klopt hard op hout  :angel:), de V70 rijd gewoon super makkelijk, je zou zomaar spontaan naar Frankrijk of Spanje kunnen rijden  ;D

Citaat van: tom480 op 20-04-2020 16:25:51
Zou mooi zijn!
Achteraf ( is mooi wonen) had ik de T-5R nooit moeten verkopen, leuk voor mooi weer ritjes enzo  8).
Maar serieus een bult schik van gehad.!
Ik gebruik de V40 eigenlijk praktisch niet, af en toe in het weekend.
Mn vriendin maakt er de meeste kilometers mee.
Ik Kan op de fiets naar mn werk, en anders zit ik op de motor.
De S40 is eind vorig jaar verkocht.

Wie weet  Tom, komt het ooit weer op je pad  :D




Verder lag er al een hele tijd een donkergrijze middenconsole op zolder, en die moest er nog een keer in. Het was er nog niet van gekomen, de huidige was op het welbekende punt afgebroken  :azn:.



Ik merk zelf ook wel dat op de sloperijen bijna geen 850 serie met goede delen te vinden is...dit is wel een van de "laatsten der Monikanen" . Ook het bakje aan de bestuurderskant was aan vervanging toe, dus vanavond lekker aan de klus  :D

Ik ben begonnen met de deur, dat was binnen korte tijd voor elkaar, de pootjes waren afgebroken en een hoekje eruit.





Vervolgens verder met de console, die was er ook zo uit:





Het middendeel moest overgezet worden:



De middenconsole heb ik wat veranderd, dwz achter bij de bekerhouder heb ik een pin tussen gezet....zodat het niet meer eenvoudig kan afbreken. Ik heb er maar een imbussleutel aangewaagd  :D



Het plastic tussen de schroefjes heb ik weggehaald zodat de imbus er goed zou achter passen:





Het enigste wat veranderd is de hoogte van de bekerhouder, deze wil nu niet meer helemaal recht op. Maar beter dit dan opnieuw gebroken. En voor je het weet vraag je je af waarom dit nou zolang heeft moeten duren  :P



En het eindresultaat:





De V70 staat momenteel bij de spuiter o.a. de motorkap en bumper waren erg beschadigd, waarschijnlijk eind van de week of anders wat later klaar.









T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

Miyel

Citaat van: big ben op 22-04-2020 21:39:52
Verder lag er al een hele tijd een donkergrijze middenconsole op zolder, en die moest er nog een keer in. Het was er nog niet van gekomen, de huidige was op het welbekende punt afgebroken  :azn:.

De middenconsole heb ik wat veranderd, dwz achter bij de bekerhouder heb ik een pin tussen gezet....zodat het niet meer eenvoudig kan afbreken. Ik heb er maar een imbussleutel aangewaagd  :D

Het plastic tussen de schroefjes heb ik weggehaald zodat de imbus er goed zou achter passen:

Het enigste wat veranderd is de hoogte van de bekerhouder, deze wil nu niet meer helemaal recht op. Maar beter dit dan opnieuw gebroken. En voor je het weet vraag je je af waarom dit nou zolang heeft moeten duren  :P

Grappig, ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem soortgelijk opgelost :D

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81901.msg1773185.html#msg1773185
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Died850

Pfff wat een plaatje blijft dit!! Leuk dat je er nog steed mee bezig bent en die velgen staan m goed zeg!

big ben

Citaat van: T5-4life op 22-04-2020 21:44:37
Man wat ziet dat ouwe hok er nog goed uit!

;D...daarom
Citaat van: Miyel op 22-04-2020 21:48:19
Grappig, ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem soortgelijk opgelost :D

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81901.msg1773185.html#msg1773185

Ik wist dat ik het gelezen had,  :D.....omdat dit niet echt gepland was .....en ik het ooit al had uitgeprint ....en niet meer terug kon vinden....maar zo gedaan  :D.

Citaat van: Died850 op 22-04-2020 21:50:56
Pfff wat een plaatje blijft dit!! Leuk dat je er nog steed mee bezig bent en die velgen staan m goed zeg!

Thnx !


Ewout Schalkwijk

Was jij niet degene die altijd schreef dat anderen zoveel aan hun eigen auto konden doen? Volgens mij ben jij stilletjes al een hele beste handige Harry geworden Ben. :eusa_think: :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

big ben

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2020 15:22:57
Was jij niet degene die altijd schreef dat anderen zoveel aan hun eigen auto konden doen? Volgens mij ben jij stilletjes al een hele beste handige Harry geworden Ben. :eusa_think: :eusa_clap:

;D....Ok alleen het technische deel blijf ik vanaf  :P

big ben

Vanaf april rijd ik weer in de Alter 1. Omdat het nu een hobby Volvo is, en ik niet zou weten hoe het zou gaan heb ik er dit eerst niet veel aan gedaan. Behalve apk, en airco afvullen.

Nu bijna zeven maand en 3000 km verder blijf ik het erg leuk vinden. Eén deze weken gaat die weer de winterstalling in. Gisteren dan wel weer een olieflush, verse olie + filter en stuurhuisolie ververst. Kwa luxe ,comfort, souplesse kan de A1 niet in de schaduw staan van zijn grotere broer. Maar zoals gezegd wat een lol in de A1 :D.....al diverse duimpjes gekregen bij het stoplicht, dit is mij nog niet gebeurd bij de V70  ;D.

Voor volgend jaar staat de kokerbalk check op de lijst, de overzet dorpels spuiten en twee verse schermen in kleur. De teller staat inmiddels op 481.000  ;). Ook aan de V70 diverse updates gedaan zoals een rvs custom uitlaat , made bij Floris F  ;D.





)()()sT

Het blijft een plaatje hè, die alter1. Inderdaad is zo'n 850 een Spartaanse wagen in vergelijking tot de modernere broer maar de looks en de duimpjes zijn echt top.
Je V70 staat er ook lekker bij; lookalike van de rode van Sven 8)

Stefan

Citaat van: big ben op 22-04-2020 21:39:52
En het eindresultaat:



Het valt me nu pas op ::) wat is dat voor kek stuurtje? :eusa_think:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

big ben

#1451
Inderdaad, zo is het maar net :D....voor velen is een zwarte NN niet veel meer dan een "salesman car"  ;D.




big ben

Citaat van: Stefan op 02-10-2020 21:20:56
Het valt me nu pas op ::) wat is dat voor kek stuurtje? :eusa_think:


Le Mans stuur is een origineel Alter 1 stuur, best wel zeldzaam  :D

Chris

#1453
Citaat van: big ben op 02-10-2020 21:22:36
Inderdaad, zo is het maar net :D....voor velen is een zwarte NN niet veel meer dan een "salesman car"  ;D.





Gave foto Ben!

Hoewel de nieuwere modellen subliem rijden, en ook echt wel mooi zijn, is het gewoon een anonieme(re) auto. Als je hem nog een beetje aanpakt wordt het al iets unieker maar je ziet/zag ze gewoon erg veel. Zeker in de tijd dat die R-design 2.0t veel als lease over de toonbank ging. Meer dertien in een dozijn.

Voor de hobby is een 850 of classic gewoon top. Ik vind de aanspraak, zeker met de saf, ook echt leuk. En het rijden geeft op meerdere aspecten veel meer beleving. Lekker blijven koesteren die 850 ;D.

gero

Citaat van: big ben op 02-10-2020 21:22:36
Inderdaad, zo is het maar net :D....voor velen is een zwarte NN niet veel meer dan een "salesman car"  ;D.





Ik heb net zoals jij nog steeds mijn 850, dit jaar schokbrekers rondom vervangen icm verlagingsveren voor BilsteinB6, veerpootbrug
voor/achter, 17 inch wielen met 215/45/17   Michelin PS4. rijdt als een kart.binnenkort komt er 225/35/18 op van Continental
Michelin heeft ze niet in die maat.
Ik heb ook die V70R , met de rij modus   COMFORT/SPORT-ADVANCED,  die V70 moet op stand ADVANCED gezet worden om die 850
te evenaren, Ik heb het niet over PK´S , mag je ook niet vergelijken, die 850 is een automaat , 10-klepper 2,5 , die V70 is een handgeschakelde bak, veel beter bij de les. :evil:
Hoe is het met de Black Bird, als ik op de motor rijdt dan is het helemaal een feest, gevaarlijk voor je rijbewijs. :police:

Hou ze binnen de lijntjes.

Groetjes

Audy