Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

big ben

Zoals al eerder geschreven is worden toch wel veel "oudjes" gebruikt als hobby auto  :D.... mooi dat het kan !!

De bird is er zeker nog, kan mij gelukkig goed beheersen  ;), die gaat ook binnenkort op stal ben wel een mooi weer rijder  ::). Worden de banden apart verkocht indien deze nog ok zijn ? ;D

gero

Citaat van: big ben op 03-10-2020 12:06:34
Zoals al eerder geschreven is worden toch wel veel "oudjes" gebruikt als hobby auto  :D.... mooi dat het kan !!

De bird is er zeker nog, kan mij gelukkig goed beheersen  ;), die gaat ook binnenkort op stal ben wel een mooi weer rijder  ::). Worden de banden apart verkocht indien deze nog ok zijn ? ;D

wat bedoel je

big ben


Vulk

Hoe ga je de kokerbalken checken/behandelen?

big ben

Citaat van: Vulk op 04-10-2020 11:42:48
Hoe ga je de kokerbalken checken/behandelen?

Ik ga de kappen eraf halen en dan wacht ik in spanning af ;D. Desnoods andere delen in lassen.

Chris

Citaat van: big ben op 04-10-2020 12:36:07
Ik ga de kappen eraf halen en dan wacht ik in spanning af ;D. Desnoods andere delen in lassen.

Moet ik ook eens doen. Wil hem eigenlijk helemaal goed maken tzt. Roest aanpakken, deels spuiten. En dan moet ie (met de schorsing) naar binnen.

Vind het altijd een spannende exercitie om onder die kappen te gaan kijken ;).

)()()sT

Heeft dat gare hok van jou roest Chris?


;D

Ik zag bij de 850 ook al tekenen van.... maar ik laat het maar ff zo  :eusa_shifty:

Chris

#1462
Citaat van: )()()sT op 04-10-2020 15:44:27
Heeft dat gare hok van jou roest Chris?


;D

Ik zag bij de 850 ook al tekenen van.... maar ik laat het maar ff zo  :eusa_shifty:

Haha... gezien de kleur is het één bonk roest ;D.

Zonder gein: je ziet in de hoeken aan het einde van de dorpelkappen alweer wat roest. Ik wil gewoon eens weten hoe het eronder eruit ziet. Hopelijk valt t mee. Maar voor behoud wel behandelen wat er zit.

Vulk


Chris

Dat viel zeker reuze mee!

Ik zie wat bobbeltjes van roest in enkele hoeken van de dorpels, net buiten de kappen. Hopelijk is dat ook alles.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

big ben


NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Stefan

Citaat van: NinaPaul op 09-10-2020 10:09:53
Citaten zijn nu beperkt tot één, blijkbaar. Was dus meer voor stefan ;)

Dank voor de tip 8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

big ben

Waarschuwing: er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.


"Ja ik wil"....... ;D

Vorige week de 20v weer opgehaald uit de verwarmde stalling, tegen de tijd dat de zomertijd eraan komt dan word ik onrustiger  :azn:....de 20v kan weer op de weg. Vorig jaar had ik bij het ophalen en starten geen oliedruk en moest ik 10 mtr op sleep touw, 3000 km gereden en weggezet met een olieflush en verse olie. Dus dit jaar was de verwachting een stuk beter, dwz instappen starten en wegrijden. Niets bleek minder waar :

1. Accu opladen
2. Instappen , starten.
3. En niet wegrijden  >:(.....weer op sleeptouw

Tot de conclusie gekomen dat dit 'm niet ging worden maar eerst de foutcodes uitlezen dat lukte niet want het draadje van het pennentje van de OBD1 was zo goed als door dus geen codes. Dan maar beginnen met de nokkenassensor vervangen, je kunt tenslotte nooit weten. Nog geen respons vervolgens dan maar de bobine, vol goede moed voor de tweede keer en warempel "we hadden contact"  ;D. De eerste meters waren gemaakt, bij het schrijven van deze tekst ben ik 500 km verder voor deze week. De V70 staat braaf onder de carpoort, en ik  moet eerlijk zeggen wat is een A1 toch leuk !  8). Lekker spartaans en "no nonsens" vooral met schroefset en PU rubbers, ik kan er wel van genieten hoor ! De bedoeling is om tot de laatste week van oktober te rijden, en dan weer de stalling in.

Een paar dagen later de banden vervangen voor een zeer nette set Conti's van 2019, de vorige waren van 2013 en hadden droogtescheurtje aan de zijkanten. Bij de APK was het ook zo klaar, alleen begint het stuurhuis iets te zweten verder geen opmerkingen. De aftermarket xenon is uit de koplampoen en mistlampen, gewoon weer old skool met H4 en H3  8). Ook is het plan om één deze weken de 20v naar mijn vaste spuiter te brengen voor de sideskirts en de achterbumper, en een plekje op de linker achterdeur onderaan. Natuurlijk ben ik reuze benieuwd hoe het achter de skirts is.....maar daar zal ik foto's van plaatsen. Bijgaand nog een paar foto's, ik kan er geen genoeg van krijgen  ;D









Verder nog een paar updates aan de V70 gedaan, waaronder een ander uitlaatsysteem vanaf de cat. Floris is daar handig in en de prijs was vergelijkbaar met de kant en klare sportuitlaten:









Tot slot een:

FILMPIE  :D

Word vervolgd  ;)