850 T5 wel of niet kopen?

Gestart door hom, 22-04-2006 21:01:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hom

Hallo,

Ben zojuist wezen kijken naar een volvo 850 t5 automaat.
En ik heb een paar vragen:
- Is het normaal dat de t5 niet veel sneller is dan mijn GLT uit 92?
- Wat kan er aan de hand zijn als je een bonk hoort/voelt aan de voorkant van de auto, na het loslaten van het gas en het daarna weer gasgeven?

Graag wat hulp van technische mensen, ik kan de auto redelijk goedkoop krijgen maar wil er natuurlijk niet op achteruitgaan. Ik denk dat het in de automaatbak zit vandaar mijn post op deze plek.

Als G3 op mijn GLT('92) kon (280000 km) was ik natuurlijk niet opzoek naar iets anders  ;D


Alvast bedankt,
Jeroen

animalT5R

De bonk kan je bovenste ophang rubber van de motor zijn.
Dat de T-5 niet veel sneller is dan je GLT klopt niet volgens mij,misschien is die heel lui.
Kan aan de staat van de bougies,bougiekabels,verdeelkap en rotor liggen.

Succes
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

JCviggen

- nee das niet normaal. Maar als je een handbak hebt nu dan kan een automaat wel sloom aanvoelen
- een kapotte motorsteun is een goede kandidaat
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

ed

Als je GLT een handgeschakelde is kan het zijn dat en automaat gewoon veel langzamer aanvoelt. Klok eens met een stopwatch. Van 100-160 moet toch wel zo rond de 10 seconden te doen zijn. Zoniet is er echt iets mis.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

hom

Hoi,
Bedankt voor de snelle reakties.
Mijn GLT heeft ook een automaat dus daar zou het verschil niet vandaan moeten komen.

Er wordt gesproken over een motorsteun, kan het ook een aandrijfas zijn?
Of moet je die dan ook op andere momenten merken?.

Jeroen

ed

Als de aandrijfas slecht is (homokineet) dan merk je dat voornamelijk bij grote stuuruitslagen. Er komt dan een continu "kloink" uit het vooronder. Kijk eerst maar eens naar die motorsteun. Grote kans dat die helemaal los ligt.
Je kunt natuurlijk eerst even de storingscodes uitlezen. Geeft je al een goede indicatie.
Overigens moet een T5 weldegelijk veel sneller aanvoelen als het beiden om een automaat gaat. Als je zeker wilt gaan laat je de compressie meten. Als die goed is zou ik hem wel durven kopen als de prijs echt laag is.
Er zit overigens toch een turbodruk meter in? Slaat die wel voldoende uit? Ik dacht ergens halverwege het witte vlak, maar helaas zit in die moderne Volvo's geen drukmeter meer, dus weet dat niet zeker.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

Als ze beide automaat zijn dan zal de Turbo wel ver op zijn einde zijn. Er is namelijk normaal een heel groot verschil in snelheid tussen een glt en een T-5 ;-)

Het gebonk is volgens mij de bovenste (en misschien ook onderste) motorsteun

If it's not blown, it sucks...

hom

Hoe check ik of de turbo nog goed is?
- Er komt geen rook uit bij vol gas
- geen rare geluiden tijdens rijden en/of stationair
- De drukmeter gaat tot iets over de helft.


Jeroen

animalT5R

Jeroen,
als je de auto een 10-15 min stationair laat draaien en je geeft dan eens gas,en hij blaast er blauwe rook uit,kan je er van uitgaan dat de turbo stuk aan het gaan is.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Nunki

Het kan ook zijn dat de slang op je turbo ergens lekt. Die van mij had dat ook en hield daarom in. Na vervangen van de slang was hij echt wel sneller dan m'n glt!
Succes!

hom

Pff
nog steeds aan het bieden op dit ding  :(
Zit nogal wat lakschade bij het achterspatbord en ik wil die kosten uit de prijs halen.
Iemand enig idee wat het kost om een achterscherm en achterdeur te spuiten?

Jeroen

Eugene

bel eens een aantal schadeherstelbedrijven bij jou in de buurt voor een prijsopgave.

If it's not blown, it sucks...

Roger B.

die blauwe? met "paaltje op kniehoogte niet gezien"-schade aan de rechter achterkant toevallig?

hom

Het is wel een blauwe, maar de schade zit linksachter.
Hoezo?  Bekende auto?  :D

Ja ben al even naar wat schadebedrijven geweest maar die durven zo zonder de auto geen uitspraken te doen, was ff benieuwd naar wat ervaringen mbt schade.

Jeroen

M a r c

T5 hoort mega veel sneller te zijn dan een GLT.  Er dus zeker ergens iets niet goed.  Dat eerst uitzoeken voordat je 'm koopt lijkt mij. Er zijn immers meer dan genoeg T5's te koop.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl