Ervaringen met upgrade remmen 850R

Gestart door 850Joris, 19-09-2002 22:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mellow_yellow

#30
CiteerIk heb ze inderdaad op je site gezien.  Wat zijn de ervaringen met deze set?  Hoe moeilijk is de montage? Of moeten er echt zaken pas gemaakt worden met brackets ed.  Zijn er nog keuzes te maken in type schijf (gegroefd, gaten, of niets) en blokken (graag die het koud al goed doen).  Wat zijn prijzen van blokken en schijven als ze aan vervanging toe zijn.  Zijn deze standaard of zit ik voor altijd vast aan de High-Spec spullen?

Heel vragen hè,  maarja de remmerij is standaard gewoon niet voldoende berekend op het gewicht en de snelheid en is het dus interessant voor elke roffelaar.

Joris

Deze set wordt geleverd inclusief EBC Red-stuff en die zijn bijna overal te bestellen. De remschijven moeten uiteraard weer van Hi-Spec komen, maar dat geldt voor alle Big-Brakesets. De Brembo, AP en Volvo-kit hebben allemaal hun eigen specifieke remschijven. De Volvo-kit heeft 320mm remschijven en geen 330mm zoals Phil zegt. Wel een prima set voor dat geld.

850Joris

#31
Wow Porsche (=speciale Brembo's) remmen op een 850



Movit (www.movit.de) schijnt dergelijke sets te leveren.  Heeft iemand hier iets van gehoord, of ervaring mee?

Mellow_yellow

#32
CiteerHet trillen kan ook pas gaan optreden wanneer de remmen zeer heet worden.  Bij normaal gebruik heb er dan nauwelijks last van.  Als ze eenmaal trillen duurt het weer een poosje voor je er vanaf bent.  Zo te horen heb jij het nu goed voorelkaar.  Alleen als de remmen koud zijn wil je er ook op kunnen vertrouwen.  Kun jij geen groen blokken monteren ipv de rode.  Met standaard heb je toch weer meer last van fading denk ik.  Met zijn allen komen we wel tot een goede combinatie.  Gr. Joris

Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Afgelopen jaar heb ik aan diverse mensen verschillende configuraties geleverd; geboorde remschijven met Green-stuff, met Red-stuff en remschijven met groeven met Green-stuff en Red-stuff. de combinatie van gegroefde remschijven met de rode Red-stuff blokken is vooralsnog de beste gebleken. Geen fading meer en geen kromme remschijven alleen moet alles wel opwarmen voordat hij echt bijterig gaat remmen. Een goed alternatief dus voor de duurdere Big-brakes sets.  :) Je kunt het nog verder verbeteren door Dot4 Racing remolie en staalgevlochten remleidingen.

850Joris

#33
Citeerde combinatie van gegroefde remschijven met de rode Red-stuff blokken is vooralsnog de beste gebleken. Geen fading meer en geen kromme remschijven alleen moet alles wel opwarmen voordat hij echt bijterig gaat remmen. Een goed alternatief dus voor de duurdere Big-brakes sets.  :) Je kunt het nog verder verbeteren door Dot4 Racing remolie en staalgevlochten remleidingen.

Dat opwarmen lijkt me niet altijd even handig :o.  Wat is er mis met de combinatie gegroefd en green stuff?  Ik neig naar de door jouw aangegeven setup maar ja het oog wil ook wat en zo'n mooi gevulde velg dat heeft ook wat. Het zou ook de Volvo perfomance set kunnen worden, gezien de goede ervaringen hiermee van leden.  Is wellicht leuk klusje voor de sleuteldag in Arnhem.  Hoe zit het met levertijden (en speciale prijzen ;))?  

Walter

#34
Ik ken iemand met een T5-R, met Titan eronder. Auto is voorzien van 17" remmen, volgens mij van AP. Probleem is dat door de bredere schijven het wiel soms in het scherm slaat, bij bobbels en overhangen. Knappen je banden en het scherm niet van op, scherm staat helemaal naar buiten! Let dus goed op de maatvoering. Ohja, die man moest even nieuwe blokjes en schijven hebben. Hij heeft een week aan de hartbewaking gelegen, schijven waren 580,- en  blokken 200,- euro ex btw!

Maar ja, als je niet op tijd kan stoppen kost het een beetje meer.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Mellow_yellow

#35
De Green-stuff blokken bevatten kevlar en dat wordt gigantisch heet, deze hitte geeft de blok ook door aan de schijf en je hebt dus meer kans op kromtrekken en/of scheuren. De Red-stuff blijven koeler. De Green-stuff remmen wel als een speer, maar je hebt wel kans dat je binnen het jaar alweer kromme schijven hebt... Speciale prijzen.... De prijzen zijn al héél speciaal. Je betaald bij ons minder voor de originele Volvo Performancekit als bij de dealer. Dan doe ik er ook nog 2 liter remvloeistof Dot4 racing bij als toegift.

Mellow_yellow

#36
CiteerIk ken iemand met een T5-R, met Titan eronder. Auto is voorzien van 17" remmen, volgens mij van AP. Probleem is dat door de bredere schijven het wiel soms in het scherm slaat, bij bobbels en overhangen. Knappen je banden en het scherm niet van op, scherm staat helemaal naar buiten! Let dus goed op de maatvoering. Ohja, die man moest even nieuwe blokjes en schijven hebben. Hij heeft een week aan de hartbewaking gelegen, schijven waren 580,- en  blokken 200,- euro ex btw!

Maar ja, als je niet op tijd kan stoppen kost het een beetje meer.

Klopt helemaal, de naafadaptor is dikker en daardoor komt het wiel iets verder naar buiten. Remschijven en blokken zijn peperduur. Je kunt ook speciale EBC Red-stuff blokken bestellen voor deze AP-set, die heb ik er ook in zitten en ze zijn minstens zo goed en een stuk goedkoper dan de originele AP-remblokken.

Johann

#37
CiteerIk ken iemand met een T5-R, met Titan eronder. Auto is voorzien van 17" remmen, volgens mij van AP. Probleem is dat door de bredere schijven het wiel soms in het scherm slaat,


Nou, dit heeft dus niets met die remmen te maken of ze zijn fout gemonteerd.
Waarschijnlijk spoorverbreders gemonteerd om de klauw vrijloop te geven of een imitatie Titan velg.
Ik heb 3 jaar lang met de combinatie Titan/AP gereden en niets aan de hand.
Bij de Titan kan 't zijn dat deze de klauw raakt maar dan moet je een stuk van de klauw af halen.
Dit kun je gewoon met een vijl doen, is bij Marc z'n klauwen, die van AP dan ;), ook gebeurd.
Het is gewoon een scherpe rand aan de buitenkant van het klauwhuis giet stuk wat toch verder geen functie heeft.
Ik denk zelfs dat Marc het geen eens gezien heeft omdat ik gewoon goed kan vijlen ;D
Door deze rand bij te werken krijg je een ruimte van 2-3 mm.
Niet veel maar voldoende.

Mellow_yellow

#38
AHA! Jij grote vijlert! Hahaha. Er zit inderdaad maar 2 tot 3mm speling tussen de spaken van mijn 18inch velgen en de remklauw. Maar Tom heeft een 'ongevijlde' AP-kit en daar past alles gewoon....? Overigens kwamen de wielen wel degelijk verder naar buiten met de AP-schijven. Als ik nu een scherpe bocht maak en door een kuil rijdt dan raakt de band het kunststof binnenscherm en dat was eerst nooit het geval. Nu zijn mijn velgen wel 7,5J en een originele Titan is 7J. Wellicht had die andere kerel een hogere band gemonteerd?

Johann

#39
Bij mijn weten heeft de montage kap van de AP schijf, die aluminium schijf waar de remschijf met allemaal kleine schroefjes aan vast zit, dezelfde dikte als een standaard schijf hart. Zou een mm of 8(?) of zo moeten zijn.
De schijven destijds wel voor een V70 besteld dus dan zou daar misschien 't verschil in moeten zitten.

LekkeRRRR

Even een oud draadje 'oprakelen'....

Na bijna 3000km volbeladen (855R, Volans) en belast dwars door Europa ben ik ook tot de conclusie dat m'n remmen niet doen wat ze zouden moeten doen en wil dus nu ook iets meer 'rem' -dus een duidelijke vertraging als ik de rem intrap- (en een wat zekerder gevoel).
Zijn er inmiddels nog interessante ontwikkelingen op dit gebied? Nieuwe ervaringen?

;)/jan

850Joris

Jan,

Ik weet hoe je je voelt.  Ik heb ook penibele situaties meegemaakt door remmen die gingen faden of als een ging gingen trillen.

Ik heb ook 850R met Volans en rijdt nu een dik jaar (>40.000 KM) met volle tevredenheid met een MOV'IT set.  Mijn set is tot stand gekomen na een aantal aanpassingen omdat in eerste instantie de wielen te ver naar buiten kwamen.  Het lijkt mij dat jij precies dezelfde set erop kunt zetten.

Als je standaard gewend bent is dit geweldig. Veel meer gevoel, kracht en uithoudingsvermogen.  En ik heb sinds ik deze remmen heb geen last van trillingen meer gehad.  Kost wat (>2k€) maar dan heb je ook wat.  Schijven en blokken gaan in ieder geval lekker lang mee.

Groet,

Joris



Blackstone

hallo Joris

Hoeveel km heb je al gereden met je movit's?

groeten reinoud

bart

ik heb gegroefde schijven en red stuff blokken  (ET european tuning), goede combinatie. rij ik al een 1 1/2
jaar mee. Probleem heb ik nog wel dat bij koude remmen het een fractie langer duurt voor ze echt bijten. Is jammer..(is dat met die AP, brembos enzowat ook zo ???)Voorheen geboorde schijven met green stuff gehad, dat was niks , in no time schijven krom.

ed

Bart,

Dat "probleem" zit hem in de blokken. Des te aggresiever de blokken, des te hoger de werktemperatuur. Met andere woorden: de blokken moeten even op temperatuur komen vooraleer ze goed beginnen te werken. Hoort bij de samenstelling en de eigenschappen van de blokken. Remedie is andere blokken, lees minder "sportief"
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!