Lucht Massa Meter

Gestart door ovipetje, 11-05-2006 18:10:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ovipetje

Vandaag mijn 2.5 TDI uit 2000 bij de garage gehad voor onderhoud aan de remmen, de monteur constateerde dat hij slecht trok tijdens de proefrit, na het uitlezen van de computer blijkt dat de LMM kapot is, dit schijnt ook het roken van de laatste 1,5 maand te verklaren. Nu kost een nieuwe inclusief montage 320 euri's is dat niet een beetje veel geld?

Is de LMM zelf te vervangen?

Alvast bedankt

Jeroentjuh

Vervangen stelt nix voor. En ja het is een duur onderdeel.....

850fan

Vervangen is heel goed zelf te doen ja, maar de prijs die jij noemt vind ik ook wel erg hoog hoor. Wij hebben eind vorig jaar ook een nieuwe LMM moeten kopen en dat kostte met inbouw 250 Euro bij een volvo dealer.

ovipetje

Heeft één van de lezers misschien een foto of schema van waar de LMM zich bevind, ik heb vaker gelezen dat het simpel t evervangen is, maar zou dan graag wat tips krijgen waar ik op moet letten

Alvast mijn dank

gj850

Sloop, bijvoorbeeld Druten(rima) Scheelt bakken geld
gr GJ

gj850

Hij zit op de bak van je luchtfilter, twee Tork boutjes los, stekketje er af er voorzichtig eruit trekken. Als je naar de sloop gaat meenemen voor het zelfde nummer, daar zit verschil in. Ik heb 100 betaald. Voorzichtig, want de sensors zijn breekbraar(kleine lipje in het apparaat.

gr GJ

sintjoost4ever

Tip: Haal de LMM eruit met een speciale torx schroevendraaier en reinig het onderdeel voorzichtig in een badje van alcohol of spiritus. Hierna goed droog blazen en opnieuw monteren.
Scheelt véél geld en is het proberen waard. De speciale torx schroevendraaier is te koop bij de automaterialenspeciaalzaak.
Véél succes!
Gr.
sintjoost4ever

tdidude

Gebruikte LMM heeft natuurlijk ook zn nadelen.. is hij al niet kapot.. ?krijg je niet snel hetzelfde euvel...?? hij is nl gebruikt. :P

Mocht je nieuwe overwegen...
Begreep elders op het forum dat LMM gemaakt wordt door Bosch.. als je Bosch onderdeel koopt is het stukke goedkoper dan het volvo onderdeel.. rara :-)
Scheelt zeker EUR100,-

5 cilinders is meer dan 4

tdidude

Waarom teveel betalen?? als je voor EUR115 een nieuwe LMM hebt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Air-mass-flow-meter-MAF-VOLVO-S60-S80-V70-C70-S70-Turbo_W0QQitemZ8069480424QQcategoryZ33557QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


Comparable to the following OE numbers:

VOLVO: 8670112
VOLVO: 8670263

Bosch number:

0 280 218 108 / 0280218108

5 cilinders is meer dan 4