Project The Sleeper (S70 T5 MY2000 ;))

Gestart door volvos60t5, 25-05-2006 22:41:33

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

???

Edit: aha!  Ik snap 'm al....  maar dat is niet de reden overigens.... dan geen stukje hoor, vind het allemaal prima  :-\ 
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Citaat van: M a r c op 14-10-2006 15:24:22
???

Edit: aha!  Ik snap 'm al....  maar dat is niet de reden overigens.... dan geen stukje hoor, vind het allemaal prima  :-\ 

Waarom niet, is toch leuk.  ;)

ed

Citaat van: M a r c op 13-10-2006 18:39:30
Hier nog een run met wat betere lichtinval en daarom duidelijker af te lezen:

http://www.europeantuning.com/Cap0004.AVI

Let op:  groot bestand!

Very impressive! Ik kom nog steeds uit op een dikke 11 seconden. Ik corrigeer de snelheidsmeter altijd door pas te starten op 105 en te stoppen op een kleine 210. Dit vanwege de tellerafwijking. Is iets realistischer dan de werkelijkheid. Aan de andere kant doen anderen weer een vliegende start, dus dat levert weer wat voordeel op. Wat deed hij aan koppel?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

volvos60t5

Eindelijk weer een vervolg met The Sleeper want het is veel te lang stil geweest. Eerste week van mei komt Marco weer in NL en dan kan de Remap aangepast worden voor de aanpassingen afgelopen najaar. Uit de rollenbankmeeting bleek wel dat de mapping niet helemaal meer optimaal was door de andere hardware. Eerst gaat The Sleeper nog naar ET voor het installeren van de aquamist (eindelijk heb ik het tankje af) en meteen een nieuwe koppeling (Spec 3+), drukgroep en lager.

To be continued.................
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Laserblue

Citaat van: volvos60t5 op 08-04-2007 11:47:07
Eindelijk weer een vervolg met The Sleeper want het is veel te lang stil geweest. Eerste week van mei komt Marco weer in NL en dan kan de Remap aangepast worden voor de aanpassingen afgelopen najaar. Uit de rollenbankmeeting bleek wel dat de mapping niet helemaal meer optimaal was door de andere hardware. Eerst gaat The Sleeper nog naar ET voor het installeren van de aquamist (eindelijk heb ik het tankje af) en meteen een nieuwe koppeling (Spec 3+), drukgroep en lager.

To be continued.................

:eusa_drool:
Heb je trouwens al meer foto's? :eusa_pray:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Eugene

Citeerdan kan de Remap aangepast worden voor de aanpassingen

;D

Ik ben erg benieuwd wat voor verschil de aquamist gaat maken.

If it's not blown, it sucks...

volvos60t5

Citaat van: Laserblue op 08-04-2007 12:04:37
[ :eusa_drool:

Uiterlijk is er niet veel gedaan he (hij moet de naam The Sleeper wel waarmaken. Wijzigingen to nu toe:

3" ferrita downpipe
ferrita uitlaat
'R' uitlaat spruitstuk
groene injectoren
19T 300-70
Dikke Intercooler
S60 "R" airbox
S60 "R" luchtslang naar turbo (geen restrictie)
BMC luchtfilter
MTE custom map
Bilstein schokbrekers
320 mm 'police' remmen vóór, en
CTF GroupN schijven en Mevius Racing blokken voor
subaru turbodruk meter
18" imi pegs Black chrome
Aquamist
Spec 3+ koppeling

Foto's bolide:

Foto's upgrades:

Lindert Bogers

totziens

ed

Wat zijn "Police remmen"? Is dat gewoon de Volvo BBK?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

fearless

Citaat van: ed op 12-04-2007 08:59:46

Nee, de engelse S60 politie auto's zijn uitgerust met grotere remmen. Dit set is via je volvo dealer te bestellen. Is officieel dus geen BBK maar wel een heel stuk groter dan origineel.

volvos60t5

Citaat van: Laserblue op 08-04-2007 12:04:37
:eusa_drool:

De koppeling en aquamist zitten er in. Het was wel een behoorlijke klus voor Marc en Tom maar het resultaat is weer prima. Bedankt weer voor de uitstekende service!
Nu de software nog aanpassen op 1 mei en dan...........

The Sleeper is nu bijna klaar. Nu nog spiegels MY 2003 met chromen kappen en dan........ ja wat dan...... Nog even over nadenken.

Johann

Paar Eibach veren zou 'm niet misstaan...

Maar mooi werk verder. Hoop dat de Spec het goed gaat doen. Laat weleven weten als er meer KM's op zitten a.u.b.

ed

Citaat van: fearless op 12-04-2007 21:35:42
Citaat van: ed op 12-04-2007 08:59:46

Nee, de engelse S60 politie auto's zijn uitgerust met grotere remmen. Dit set is via je volvo dealer te bestellen. Is officieel dus geen BBK maar wel een heel stuk groter dan origineel.

Hoe groot zijn deze? Ik kan er niets over in Vadis vinden.
Edit: Heb het al gevonden: 320 mm. Niels, had jij er iets over gepost op een Engelse site? Heb jij die remmen er nu onder?

Eugene

Ziet er goed uit. Erg mooi gemaakt dat tankje :)

hoeveel liter inhoud?

If it's not blown, it sucks...