lambdasonde lampje

Gestart door HansT5R, 06-06-2006 17:07:39

Vorige topic - Volgende topic

HansT5R

Ik heb al een heleboel berichten hier gelezen over het branden van het Lambdasonde lampje, maar tot dusver niet kunnen vinden wat ik zoek .Dus vraag ik toch om hulp.

Het volgende gebeurt bij mijn T-5R : Het is al een aantal keren gebeurt dat als de auto een poosje stationair draait na een ritje het lambdasonde lampje gaat branden.Na een aantal dagen gaat het lampje weer uit.Tijdens het branden van het lampje lijkt het of hij iets minder soepel rijd, het is niet echt stotteren maar soepel gaat het niet.

Naar aanleiding van wat ik hier heb gelezen denk ik aan de LMM of de stappenmotor.Kan iemand dit vermoeden bevestigen of zit ik op een verkeerd spoor?

Johann

Loop eerst alle slangen even na, kerstbooompje, knietje achter inlaat spruitstuk etc.

Trekt ie valse lucht bij stationair via een klein gaatje dan kan het al foute boel zijn.

HansT5R

Wat bedoel je met kerstboompje , sorry , maar ben nog niet helemaal thuis in de terminologie op het forum..

@®-

En trek een paar keer de stekker van de L(ucht)M(assa)M(eter) af, zodat de contacten weer een beetje schoon zijn.

Johann

Boven de gasklep zit een kunststof kap. Hier onder zie je een vacuum verdeling met allemaal dopjes en slangetjes en deze noemen wij de kerstboom..  ;)

HansT5R

Tof , die snelle reacties van jullie!

thuur

Citaat van: @®- op 06-06-2006 17:17:14
En trek een paar keer de stekker van de L(ucht)M(assa)M(eter) af, zodat de contacten weer een beetje schoon zijn.

Met het contact uit! :o

Gr ;)