Ik ga er vandaag aan beginnen, hoe meer losse velletjes op de strip, ( rechterkant is vrij erg ) hoe meer gefluit je hoort, het is nu gewoon te erg geworden om er mee door te rijden.
Dus vanmiddag gaat het gebeuren...
Kunnen jullie het resultaat bewonderen op 30 september, in Waddinxveen.
Toch lullig dat een kwaliteitswagen als de 850 zulke sjips strips heeft gekregen...
Voorlopig is dit mijn laatste optische verfraaingsprojectje....
En deze is wellicht ook het meest zinnige en meest nodige.
Ik wordt helemaal gestoord van dat gefluit en gehuil...... hopen dat het over zal zijn na de spuitjob.....
Update:
Ik heb de klus geklaard, ik zou even de volgende opmerkingen willen geven,
de rechterstrip was zeer slecht, en de coating ( volgens mij is het plastic) ging er gemakkelijk af.
Wel krabben en schuren uiteraard, maar de linker was wel op enkele plaatsten gescheurd, maar de vellen hingen er nog niet bij zoals de rechter.
Tja, ik was eenmaal begonnen, en 2 kleuren strips is ook geen gezicht.
Ik heb me het apelazerus moet krabben en schuren om de coating er af te krijgen, zeker 2 uur bezig geweest om die ene strip blank te krijgen.
Toen het hele spul matzwart gespoten ( het alu gedeelte uiteraard) dat ging goed, en uiteraard alles in meerdere lagen gespoten, ook de primer.
De klemmen waar de blokjes mee vast zitten vertoonden wat roest , ( waar de strip op het dak ligt hebben ze meer te verduren..)
Toch zag alles er nog super uit op het dak, waar die kleine nopjes zitten voor de klemmen, geen spatje roest. ( niet slecht voor een 11 jaar oude wagen).
Ik heb de klemmen aan de strips in de blanke tectyl gezet,om verder roesten tegen te gaan.
En heb de railgeleider op het dak goed schoon gemaakt en in de was gezet...
Toen het hele spul weer monteren.... dat valt tegen moet ik zeggen, afhalen ging snel, er goed opzetten is tijdrovend.
Alles is gelukt, en het ziet er weer stukken beter uit dan voorheen.....
Als je er aan gaat beginnen,moet je rekenen op minimaal een halve dag werk