Oscillerend stationair toerental

Gestart door george, 22-09-2004 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Jeroentjuh, met welk product maken jullie ze eigenlijk schoon bij de dealer? En smeer je de scharnierpuntjes van de klep met iets?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

george

Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

BenC70ES

Heb gisteren ook mijn electronische gasklep vervangen;

Nog de orginele met witte stikker onderdeelnr: 9186793 en vervangen door één met gele stikker onderdeelnr: 8644347.

Deze komt van een ongeval C70 met rond de 100 000km maar deze was dus al vervangen want de 'gele' zijn al vervangingsunits (zag er ook supergoed uit).

Vermits dit een gebruikte is was er dus geen software nodig...
-> goed stationair toerental en inderdaad veel geleidelijker (geen schokjes meer).

Maar hij hield nog altijd een beetje in  ::) ... nog maar eens de LMM van mijn ouders 'geleend' en waarempel hij trok als een gek nu! Het rare is dat bij vorige tests hij net hetzelfde reed... (kwam misschien ook door die gasklep?)

Was al aan 't zoeken naar nieuwe LMM op internet, maar dacht de huidige toch nog maar eens proberen proper te maken...


Links onderaan (is normaal dichtgewerkt) zit een opening met enkele metalen staafjes, die zagen zwart... voorzichtig mooi proper gemaakt en hij rijdt nu echt super!  :D

Nu nog alles laten resetten bij de dealer, het is nu net een kerstboom, want ETS lampje brandt nu ook (accu niet afgekoppeld). En hopelijk blijven ze uit nu...

Tip: kabel van de gasklep loopt achter de startmotor, maar de stekker is veel te groot, daarom moet je dus het steuntje links van de startmotor ook even losmaken zodat je de kabel langs daar kan doortrekken.

Dank aan Ludo, Fearless en Jeroentju voor de tips en info!  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Entuscan

Wat een software moet er exact geladen worden ? De ecu reflashed (en dus bye bye chip) of op de gasklep zelf iets ?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 10:13:30
Wat een software moet er exact geladen worden ? De ecu reflashed (en dus bye bye chip) of op de gasklep zelf iets ?

Weet ikzelf eigenlijk niet, denk dat het een soort van 'activatie' is van een nieuwe 'lege' gasklep...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 10:13:30
Wat een software moet er exact geladen worden ? De ecu reflashed (en dus bye bye chip) of op de gasklep zelf iets ?

Als er een nieuwe gasklep (ETM, Electronic Throttle Module) geplaatst wordt moet er nieuwe ETM software in....

Entuscan

Citaat van: Jeroentjuh op 08-05-2005 13:57:44
Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 10:13:30
Wat een software moet er exact geladen worden ? De ecu reflashed (en dus bye bye chip) of op de gasklep zelf iets ?

Als er een nieuwe gasklep (ETM, Electronic Throttle Module) geplaatst wordt moet er nieuwe ETM software in....

Dat is dus rechtstreeks in de ETM, of toch ergens in de ECU ?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Jeroentjuh

Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 16:01:31
Citaat van: Jeroentjuh op 08-05-2005 13:57:44
Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 10:13:30
Wat een software moet er exact geladen worden ? De ecu reflashed (en dus bye bye chip) of op de gasklep zelf iets ?

Als er een nieuwe gasklep (ETM, Electronic Throttle Module) geplaatst wordt moet er nieuwe ETM software in....

Dat is dus rechtstreeks in de ETM, of toch ergens in de ECU ?


Volgens mij een gedeelte in de ETM en een gedeelte in de ECM....

konniekip

Citaat van: MH op 23-09-2004 18:40:33
stelmotor voor stationair toerental eens goed schoonmaken.

BenC70ES

Citaat van: Jeroentjuh op 08-05-2005 20:06:57
Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 16:01:31
Citaat van: Jeroentjuh op 08-05-2005 13:57:44
Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 10:13:30
Wat een software moet er exact geladen worden ? De ecu reflashed (en dus bye bye chip) of op de gasklep zelf iets ?

Als er een nieuwe gasklep (ETM, Electronic Throttle Module) geplaatst wordt moet er nieuwe ETM software in....

Dat is dus rechtstreeks in de ETM, of toch ergens in de ECU ?


Volgens mij een gedeelte in de ETM en een gedeelte in de ECM....

Help! Wie kan mij helpen, sinds ik dus de nieuwe (van ongevalwagen) gasklep heb gestoken brand dus het 'ETS'-lampje (40km erna ofzo beginnen branden) sindsdien springt ook de koelventilator op elke keer je de motor uitzet.

Ik ben juist bij Volvo geweest om te resetten, (volgens monteur springt ventilator op omdat het ETS lampje brand) maar bij elke poging brand het lampje direct weer  :-\

Kan je op een gebruikte electronische gasklep nieuwe software laden zodat hij gelinkt is met mijn wagen (chassisnr)? De monteur wist dit niet, dit hadden ze nog nooit gedaan...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

#40
Citaat van: BenC70ES op 14-06-2005 18:51:33
Citaat van: Jeroentjuh op 08-05-2005 20:06:57
Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 16:01:31
Citaat van: Jeroentjuh op 08-05-2005 13:57:44
Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 10:13:30
Wat een software moet er exact geladen worden ? De ecu reflashed (en dus bye bye chip) of op de gasklep zelf iets ?

Als er een nieuwe gasklep (ETM, Electronic Throttle Module) geplaatst wordt moet er nieuwe ETM software in....

Dat is dus rechtstreeks in de ETM, of toch ergens in de ECU ?


Volgens mij een gedeelte in de ETM en een gedeelte in de ECM....

Help! Wie kan mij helpen, sinds ik dus de nieuwe (van ongevalwagen) gasklep heb gestoken brand dus het 'ETS'-lampje (40km erna ofzo beginnen branden) sindsdien springt ook de koelventilator op elke keer je de motor uitzet.

Ik ben juist bij Volvo geweest om te resetten, (volgens monteur springt ventilator op omdat het ETS lampje brand) maar bij elke poging brand het lampje direct weer  :-\

Kan je op een gebruikte electronische gasklep nieuwe software laden zodat hij gelinkt is met mijn wagen (chassisnr)? De monteur wist dit niet, dit hadden ze nog nooit gedaan...

Een ETM Upgrade kun je zo ff proberen, die software kost nog geen euro. Als dat niet lukt zul je toch een ETM Reload moeten doen, deze is iets duurder....

Software wordt gewoon op het chassisnr. van de auto aangevraagd, duz dat moet wel goed gaan denk ik. En als de Software er niet in wil geeft Vadis/Vida gewoon op waarom dit niet wil......

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mathh

Vorige week ging bij haperend toerental het gele ETS lampje bij mijn my 2000 R-AWD branden. Ik vond al dat het lang op zich liet wachten ::)  Gestopt en opnieuw gestart: lampje uit. Net een 90.000 beurt gehad. Foutmelding geeft aan dat gasregeleenheid vervangen moet worden: prijsopgave 607,00 euro.
a) is dit ondertussen de nieuwe prijs?
b) doorrijden of vervangen?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

BenC70ES

#43
Bij mij heeft het ETS lampje met de oude gasklep nooit gebrand, maar toch was ze niet zo goed meer, (schommelend toerental en inhouden soms...)

In principe kan je ermee doorrijden zolang het niet te irritant wordt voor je... (eens goed proper maken kan helpen, maar is maar tijdelijk)

Zit er een gasklep in met het witte of het gele etiket?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mathh

Citaat van: BenC70ES op 20-06-2005 22:04:40
Bij mij heeft het ETS lampje met de oude gasklep nooit gebrand, maar toch was ze niet zo goed meer, (schommelend toerental en inhouden soms...)

In principe kan je ermee doorrijden zolang het niet te irritant wordt voor je... (eens goed proper maken kan helpen, maar is maar tijdelijk)

Zit er een gasklep in met het witte of het gele etiket?

Heb er een tijdje naar gezocht, maar kan zo snel niet ontdekken waar deze zit ??? In ieder geval niet op dezelfde plaats als bij de 850.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18