Oscillerend stationair toerental

Gestart door george, 22-09-2004 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

george

Sinds een paar dagen is het toerental bij stationair draaien niet meer constant. Het loopt op tot 900 rpm en valt dan terug naar 700 rpm. Dit doet hij niet altijd maar wel regelmatig dat hij voor het stoplicht staat te hunten.
De auto is niet gechipped o.i.d.
Dit doet hij alleen bij stationair toerental en niet als er gewoon gereden wordt.
Ik zit zelf te denken aan een varierende brandstofdruk bij laag toeren maar heeft er iemand een andere suggestie??
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Reitse

nullastdraaisteller of hoe heet dat ding... Of vervuilde gasklep (hoop troep erop waardoor de lucht er niet lekker meer doorheen komt...), misschien drukregelaar niet fris meer (benzinedruk)...

2.0keijzer

Ik sluit me aan bij de vorige adviezen; daarnaast heb ik meegemaakt dat het na het vervangen van de bougies als sneeuw voor de zon verdween....

s©ub@

domme vraag; maar heb jij je airco aanstaan als dat gebeurt george? hoor je een tik voordat of tijdens het zakken van het toerental?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

george

Citaat van: s©ub@ op 23-09-2004 12:03:58
domme vraag; maar heb jij je airco aanstaan als dat gebeurt george? hoor je een tik voordat of tijdens het zakken van het toerental?
Nee, dit had ik al uitgesloten.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

M a r c

stelmotor voor stationair toerental eens goed schoonmaken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Je hebt al een elektronische gasklephuis? (nieuw type motor). Die zou je ns schoon moeten maken of anders vervangen als het probleem blijft en je geen foutcodes van andere apperatuur hebt. Komt vrij regelmatig voor bij die elektronische gasklephuizen dat ie bijna afslaat en na vervangen weer goed is.....

Emiel.....

willem1954

waarschijnlijk lekt de drukregelaar (moet vervangen worden gelijktijdig met de benzinepomp, is dat onlangs gebeurd??) waardoor het mengsel steeds even verrijkt wordt via terugloop naar inlaatgedeelte. Onder het rijden merk je hier uiteraard weinig van. De drukregelaar is een blikken busje (kost ongeveer E 70,-) zit voorop bij het inlaat spruitstuk. Vervangen kost je 15 minuten..... :D

bugbyte

Bij mij helpt gewoon een busje wyns injectiecleaner.  Bij een lege tank een vol busje er in en naa 100Km loopt hij weer als vanouds stationair. Ik rij veel korte afstanden daardoor raken de injectoren vervuilt. Het injectiesysteem kan dit niet compenseren, waardoor het toerental onder de 900 toeren duikt. Meestal is een lekkende injector de oorzaak.
Probeeer maar n's, kost weinig en je hoeft niet te sleutelen.
groet,
Jan
..

BenC70ES

Heb je al meer nieuws George?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

george

Citaat van: BenC70ES op 08-10-2004 22:24:00
Heb je al meer nieuws George?

Nog niet, mijn aandacht wordt op dit moment een beetje opgeslokt door een verbouwing aan mijn huis dat op z'n eind loopt. (De aannemer heeft zijn cementmolen op mijn motorkap gedonderd. :-[)
De garage zegt dat het gasklephuis schoon gemaakt moet worden, helpt dat niet dan vernieuwen (€500,-?)
Hij oscilleert nog steeds, reageert wat nerveus op het gaspedaal en daarmee schakeld hij dan wat nerveuser.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Emiel

De prijs die ze opgeven zal wel aardig kloppen jah, het zijn dure dingen....

Emiel

thuur

En george, al nieuws?

Gasklep en stationairregelaar kun je zelf schoonmaken in maximaal 2 uur tijd. Ik had het nog nooit gedaan en was in anderhalf uur klaar voor beide klusjes. Een bus remmenreiniger (4 euro), wat oude doeken en een stel schroevendraaiers heb je nodig.

Mijn motor viel ook flink terug in toeren tijdens het remmen voor het stoplicht en oscilleerde ook een beetje (ik schat rond de 50 toeren want het was niet zichtbaar op de toerenteller). Na het reinigen is dit geheel verdwenen.

Moraal: ik zou niet meteen een nieuwe gasklep erop laten zetten ad 500 euri. Nathuurlijk kan nog steeds je drukregelaar abuis zijn etc. maar dit is zeker de moeite waard om te proberen.

Suc6 met de auto en de verbouwing!


Gr 8)

george

Citaat van: thuur op 24-10-2004 00:14:43
En george, al nieuws?

Gasklep en stationairregelaar kun je zelf schoonmaken in maximaal 2 uur tijd. Ik had het nog nooit gedaan en was in anderhalf uur klaar voor beide klusjes. Een bus remmenreiniger (4 euro), wat oude doeken en een stel schroevendraaiers heb je nodig.

Mijn motor viel ook flink terug in toeren tijdens het remmen voor het stoplicht en oscilleerde ook een beetje (ik schat rond de 50 toeren want het was niet zichtbaar op de toerenteller). Na het reinigen is dit geheel verdwenen.

Moraal: ik zou niet meteen een nieuwe gasklep erop laten zetten ad 500 euri. Nathuurlijk kan nog steeds je drukregelaar abuis zijn etc. maar dit is zeker de moeite waard om te proberen.

Suc6 met de auto en de verbouwing!


Gr 8)

Ik denk dat ik dit weekend wel wat tijd heb om eea te doen. Waarzit die stationairregelaar? Hoe ga ik te werk?
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

thuur

Motorkap open, zwarte kunstofbeschermkapje verwijderen (1 schroef)

Stat.reg. is het ding wat onder dat kapje het meest vooraan zit (naar je toe). 1 stekker, 2 normale dikte slangen (onder en boven), waarvan 1tje naar het gasklephuis gaat en 1tje op de luchtinlaatbuis.

Het is een metalen cilindertje (gietijzer als ik me niet vergis) die in een rubber band zit. Die band kun je losmaken door aan de onderkant de pinnen in te drukken. Dat merk je vanzelf wel als je bezig bent.

Loshalen dus en flink wat remmenreiniger erin spuiten. Je ziet het vuil meteen loskomen (laat maar ergens wegdruppelen waar het vies mag worden). Dan met een doek zo goed en kwaad als het kan de boel schoonwrijven. Net zolang herhalen totdat ie weer blinkt ;)

Dan een druppeltje olie erin (sommigen gebruiken WD40) en weer monteren. Motor starten en kijken wat ie doet.. ;)


suc6

Gr 8)