Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Ik werd laatst afgekeurd op de keuring met de opmerking "wielen in slechte staat".

Blijkbaar is er ooit aan één van mijn velgen gelast geweest en dat hebben ze dus dit jaar gezien. Even het reservewiel monteren mocht niet, want de banden moeten per as identiek zijn. Mijn reservewiel heeft dezelfde maat band, maar de band is van een ander merk.

Uiteindelijk de band van velg mogen laten verleggen bij de bandencentrale. Enkele jaren terug heb ik mijn velgen laten herlakken, gelukkig heb ik er toen gekozen om ook het reservewiel te restaureren...

Auto uiteindelijk gekeurd, maar helaas moet ik in mei al terug. De vulleiding van mijn lpg-installatie wordt dan blijkbaar 10 jaar en die moet dus vervangen worden.
Bureaucratie ten top.

Menno3274

Ik neem aan dat dat in België is? Hier heb ik nog niet eerder iets over de velgen/bandenmaat gehoord ;D

Vulk


de Boeing

Citaat van: Vulk op 29-09-2022 08:56:17
Ik werd laatst afgekeurd op de keuring met de opmerking "wielen in slechte staat".

Blijkbaar is er ooit aan één van mijn velgen gelast geweest en dat hebben ze dus dit jaar gezien. Even het reservewiel monteren mocht niet, want de banden moeten per as identiek zijn. Mijn reservewiel heeft dezelfde maat band, maar de band is van een ander merk.

Uiteindelijk de band van velg mogen laten verleggen bij de bandencentrale. Enkele jaren terug heb ik mijn velgen laten herlakken, gelukkig heb ik er toen gekozen om ook het reservewiel te restaureren...

Auto uiteindelijk gekeurd, maar helaas moet ik in mei al terug. De vulleiding van mijn lpg-installatie wordt dan blijkbaar 10 jaar en die moet dus vervangen worden.
Bureaucratie ten top.

I feel your pain.

De keuring is hier idd een beetje een loterij. Zo heb ik een sticker Nr-plaat (de officiële, 3M, reflecterend, juiste afmetingen). Maar op een gegeven moment mocht dat niet meer. Voor de keuring hang in dus even mijn (totaal rotte, onleesbare) metalen plaat ff ervoor met wat tyreps en dat is dan wel goed?! Dit jaar rij ik keuring binnen en denk ineens sh#t, nr-plaat vergeten  :eusa_wall:

Gewoon goedgekeurd met sticker  ::)

Vulk

Die sticker heb je dan vooraan hangen?

de Boeing


de Boeing

Ok, ondertussen helaas ook weer een (sarcasme_aan) fijne (sarcasme_uit) ervaring op de keuring:

Ik koop een 2dehands auto (daarover later meer) in Wallonië, deze is daar een maand geleden goed gekeurd. Omdat ik de auto op mijn naam wil inschrijven moet ik dus een 2dehandskeuring laten uitvoeren. Lees ik online dat als de gewone keuring minder dan 2 maanden oud is, dan is de 2dehands keuring enkel visueel en een formaliteit (ook goedkoper). Ik denk: ideaal! blijkt wel dat je voor 2dehands keuring een afspraak moet maken. In het keuringsstation hier het dichtst bij kon dit pas midden november  ???  :eusa_think::eusa_wall: ... zucht, via online afspraak maken kan je dan wel zien waar je eerder terecht kan, dat was voor mij in Rotselaar (50min rijden, magoed dat moet dan maar even ::) ). Daar aangekomen toch een hele keuring (2x om auto heen lopen om dan op papier te zetten, er zitten deuken in het plaatwerk, dat had ik ook al gezien ja). Maar afgekeurd omdat er een barst zat in een knipperlicht, dat was al zo en stond ook op de groene keuringskaart uit Wallonië : "Gebrek, die geen aanleiding geeft tot herkeuring". Hier in Vlaanderen dus wel afkeur, pffff >:( :(

En nu de grap, dat knipperlicht is zo vervangen, maar dan moet ik voor de herkeuring dus terug naar zelfde keuringsstation  :eusa_wall: Weer naar Rotselaar, voor flut formaliteit, en weer x-aantal euro aftikken (en ik heb dus ook de volle pot betaald voor mijn 2de hands keuring)  ?! Lang leve de Belgische bureaucratie.

RemkoT5

Hier ook weer gekeurd. Zonder opmerkingen.

Rudd

Effe terugkomen op citaat van Vulk..
"Vulleiding Lpg vervangen op 10 jaar.."
Bij mijn vullen tegenwoordig spuit de Lpg bij het ontkoppelen alle kanten uit!
En die is nog maar 6 jaar??
Zou dus eigenlijk die nu al willen vervangen.
Weet iemand een installateur die dat behoorlijk doet?
De installatie is prima gedaan indertijd in Koewacht.
De zoon heeft de garage dan overgenomen en als ik nu een mailtje stuur dan krijg ik bericht:
Dank u voor het vertrouwen en de garage is verkocht?
Misschien neemt iemand die Lpg-activiteiten over?

NinaPaul

LPG Techniek Van Meenen bvba in Eeklo is niet ver van Koewacht.
In de online shop kan je al prijzen kijken (natuurlijk zonder montage).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Rudd

Ik ga eens kijken. Dankuwel voor de tip.
grtz

Peultje

Hier de rode R weer zonder op- of aanmerkingen goedgekeurd. Goed onderhoud loont!
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

rjverbrugh

De V70R weer zonder kleurscheuren door de APK!

henry classic v70

De Sandstone mag ook weer zonder opmerkingen tot maart 2024
...nog 400 km dan de 6 ton aantikken
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jan smit

De mijne moet morgen  (stuurkogel links meteen rechts maar doen) dan mag die weer voor een jaar
Gekocht om 2 jaar mee te sturen nu inmiddels 10 jaar verder
🤣🤣👍