Ok, ondertussen helaas ook weer een
(sarcasme_aan) fijne
(sarcasme_uit) ervaring op de keuring:
Ik koop een 2dehands auto (daarover later meer) in Wallonië, deze is daar een maand geleden goed gekeurd. Omdat ik de auto op mijn naam wil inschrijven moet ik dus een 2dehandskeuring laten uitvoeren. Lees ik online dat als de gewone keuring minder dan 2 maanden oud is, dan is de 2dehands keuring enkel visueel en een formaliteit (ook goedkoper). Ik denk: ideaal! blijkt wel dat je voor 2dehands keuring een afspraak moet maken. In het keuringsstation hier het dichtst bij kon dit pas midden november

... zucht, via online afspraak maken kan je dan wel zien waar je eerder terecht kan, dat was voor mij in Rotselaar (50min rijden, magoed dat moet dan maar even

). Daar aangekomen toch een hele keuring (2x om auto heen lopen om dan op papier te zetten, er zitten deuken in het plaatwerk, dat had ik ook al gezien ja). Maar afgekeurd omdat er een barst zat in een knipperlicht, dat was al zo en stond ook op de groene keuringskaart uit Wallonië : "Gebrek, die
geen aanleiding geeft tot herkeuring". Hier in Vlaanderen dus wel afkeur, pffff
En nu de grap, dat knipperlicht is zo vervangen, maar dan moet ik voor de herkeuring dus terug naar zelfde keuringsstation

Weer naar Rotselaar, voor flut formaliteit, en weer x-aantal euro aftikken (en ik heb dus ook de volle pot betaald voor mijn 2de hands keuring) ?! Lang leve de Belgische bureaucratie.