Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariah

Ga maar een keer lekker vreemd. Dan waardeer je de klasse en kwaliteit van de Volvo. 9 van de 10 vreemdgangers komen snel weer terug.

FelixB

Als je een gebruikte Alfa zoekt zou ik voor de 166 gaan.
Die zijn zooo incourant dat ze 'bijna niets' kosten, maar je krijgt er later ook niets meer voor terug of ben je een jaar bezig met de verkoop.

Wat Mariah al zegt: welkom terug over 1 of 2 jaar ;-) ;)
855R & C70 T5 cabrio automaat

Marc O.

Mijn broer heeft een 156 2.4 JTD gehad. Weliswaar een mooie en sportieve auto, maar continu problemen. Bij een niet eens absurd hoge km-stand van ongeveer 250.000 was zo onderhand alles onder de motorkap en van de wielophanging al eens (of vaker dan ééns) vervangen. Bovendien klonk de motor bij die stand ook niet echt lekker meer. Met andere woorden, bezint eer ge begint.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: Onrust op 10-03-2006 10:12:03
Mijn broer heeft een 156 2.4 JTD gehad. Weliswaar een mooie en sportieve auto, maar continu problemen. Bij een niet eens absurd hoge km-stand van ongeveer 250.000 was zo onderhand alles onder de motorkap en van de wielophanging al eens (of vaker dan ééns) vervangen. Bovendien klonk de motor bij die stand ook niet echt lekker meer. Met andere woorden, bezint eer ge begint.

....zei de man met een Golf....


Ik heb ook zo'n 156 2.4 JTD gehad. Wereldbak! Echt waar. Je krijgt er geen drol in, draaicirkel van een vrachtwagen maar het ziet er fantastisch uit, stuurt super (je kunt je naam schrijven in de sneeuw 8)) en zijn behoorlijk sportief.

Na 3 ton is het ook wel op hoor... Zoek maar es op marktplaats naar een Alfa boven de 3 ton ;) Als je kijkt dat ze makkelijk 120pk uit een 1.6je halen besef je wel dat het een altijd ten koste van het ander gaat. Daarbij voelen ze nog veel sneller/pittiger aan dan de motorinhoud op de papieren doet vermoeden.


Het is een keuze die je maakt, je mag een Alfa op geen enkel vlak met een Volvo vergelijken.


Qua betrouwbaarheid zitten ze vanaf ca. '96 op het gemiddelde van het NLse wagenpark. Dus ja, dat is lager dan een Volvo, maar zeker niet storingsgevoeliger dan een Vectra/Laguna/Mondeo/....

En pech kun je altijd hebben, ook met een Volvo.


Voor zover de nuancering :P


Gr 8)

Marc O.

Citaat van: thuur op 10-03-2006 10:55:00

....zei de man met een Golf....

Ik weet het, ik mag eigenlijk niet meepraten. Maar ik heb zelf inmiddels 2 Volvo's gehad (en ben nu zoekende naar de derde) dus ik hoop daarmee toch wel enig recht van spreken te hebben verzameld ;)

Marc (die hoopt zijn Golf snel te verkopen)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: thuur op 10-03-2006 10:55:00
Na 3 ton is het ook wel op hoor... Zoek maar es op marktplaats naar een Alfa boven de 3 ton ;) Als je kijkt dat ze makkelijk 120pk uit een 1.6je halen besef je wel dat het een altijd ten koste van het ander gaat. Daarbij voelen ze nog veel sneller/pittiger aan dan de motorinhoud op de papieren doet vermoeden.

Klopt... loop soms wel eens wat te kwijlen bij Alfa garage Kaelen in s-Heer Arendskerke, stond tijdje terug ook zo'n ding, na 254.000 km het blok vervangen. Was normaal volgens hen, kwam wel vaker voor. Om te sturen zijn het echt geweldige auto's, maar ik heb het nog steeds niet aangedurfd om er 1 te kopen...

onnaj

#21
Ik heb hem hier inmiddels te koop staan kijken hoeveel interesse er voor is. Is er te weinig interesse dan rijd ik lin ieder geval voorlopig lekker door.

LINK


nico

De mijne is ook weer gekeurd, 3 banden in het advies  ;) (zitten er nu 50.000 km onder)
de uitlaat konden ze nog dichtsmeren (scheurtje in de pijp vanaf de achterdemper
naar achteren) dus er komt wel wat aan, maar we blijven er lekker in rijden

de 850 stond op de brug omhoog naast een veel jongere mercedes
de keurmeester riep zijn collega erbij en zij tegen hem, op de volvo is nog geen roest
te bekennen, terwijl de mercedes al behoorlijk bruin werd  ;D

nico

Geert-Jan

Mijn Roffel moest voor de 12e gekeurd worden. :-X

Nu was dat zondag dus ben de woensdag er voor gegaan.
Lekkerrr naar zo'n onafhankelijk apk station. :-X

Kwartiertje later weer buiten met mij gekeurde roffel zonder enige op of aanmerkingen. ;D

Wereldbak zo'n 850. 8)

Volvo850Club lidnr.0504409

Wil

#24
Binnenkort gaat de mijne voor de apk, Sinds vorig mei heb in totaal slechts 6500km ermee gereden, ik weet het erg weinig omdat ik de fiets gebruik voor woonwerk en een twingo als tweede auto.......

Zal mij benieuwen naar de kosten......

wdejong

De laatste drie keer met mjin 945 zonder problemen door de APK met 630000 km.
Maar sinds een jaar heb ik een V70, 2000, oud model en vorige week mijn eerste APK op 176000 km: ..afgekeurd !!!  >:(  ???
De reden:.... in de richtingaanwijzer houders zaten van die lampjes met gele plakkertjes eromheen, achter een witte reflector. Dat gele stickertje was een beetje gebladderd.......dus afkeur.
Enfin, verwisseld voor nieuwe lampjes met hele stickertjes, en ik kan er weer tegen voor een jaar. Da's alles, maar wel een rot reden.

Taranis

Citaat van: wdejong op 18-03-2006 13:00:02
De laatste drie keer met mjin 945 zonder problemen door de APK met 630000 km.
Maar sinds een jaar heb ik een V70, 2000, oud model en vorige week mijn eerste APK op 176000 km: ..afgekeurd !!!  >:(  ???
De reden:.... in de richtingaanwijzer houders zaten van die lampjes met gele plakkertjes eromheen, achter een witte reflector. Dat gele stickertje was een beetje gebladderd.......dus afkeur.
Enfin, verwisseld voor nieuwe lampjes met hele stickertjes, en ik kan er weer tegen voor een jaar. Da's alles, maar wel een rot reden.

Wat een gezeur! Bij mij zaten ze 3 weken terug ofzo ook te mekkeren dat er teveel wit licht langs kwam bij een onderhoudsbeurt, niet eens APK. Voor je APK vind ik persoonlijk dat ze er gewoon ff nieuwe lampjes in steken en dat ding goedkeuren... eerst afkeuren en dan nog eens keuren is een beetje makkelijk verdienen voor een keuringsstation, maar dat is mijn mening  ::)

wdejong

Citaat van: Taranis op 18-03-2006 15:28:38
........ eerst afkeuren en dan nog eens keuren is een beetje makkelijk verdienen voor een keuringsstation, maar dat is mijn mening  ::)

Nou ja, hij was afgekeurd, maar mocht zonder extra kosten binnen een week terugkomen met de afgekeurde punten in orde gemaakt....
FF naar Brezan nieuwe lampjes halen, erin zetten, en binnen een uur terug, en goedgekeurd.

De volgende dag de oude lampjes er weer in (ze waren prima), en de nieuwe bewaren voor volgend jaar????  :P   ;)

fearless

Ik moet weer APK voor 9 april kwam ik net achter. Van de week maar ff afspraak maken.

elianmars

Citaat van: wdejong op 19-03-2006 13:31:49
Citaat van: Taranis op 18-03-2006 15:28:38
........ eerst afkeuren en dan nog eens keuren is een beetje makkelijk verdienen voor een keuringsstation, maar dat is mijn mening  ::)

Nou ja, hij was afgekeurd, maar mocht zonder extra kosten binnen een week terugkomen met de afgekeurde punten in orde gemaakt....
FF naar Brezan nieuwe lampjes halen, erin zetten, en binnen een uur terug, en goedgekeurd.

De volgende dag de oude lampjes er weer in (ze waren prima), en de nieuwe bewaren voor volgend jaar????  :P   ;)

Waar heb je die keuring laten doen dan?
Ik heb 't bij een universele garage laten doen. Het enige afkeurpunt was bij ons ook die lampjes.
Daar heeft de garagehouder gewoon gelijk nieuwe in gezet en klaar.