oeps.. zwarte goud op de oprit..

Gestart door alexJ, 24-08-2006 17:01:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexJ

Wel.. een mooie tocht door frankrijk , grasland en verborgen stenen; resultaat van dit alles was een klap tegen het carter, hard genoeg om een kleine scheur te veroorzaken.
Niets gezien in eerste instantie, maar na een terugreis van 900 kilometer bleek het toch flink te lekken op de oprit.

Bij de garage hebben ze er een kit overheen gesmeerd..en ja, tis weer dicht: rest mij de vraag voor hoelang?
Heeft iemand ervaring met deze lijm methode maw blijft die lijm zijn werk doen voor de komende twee ton??


V70 classic 2.5

ed

Gewoon even aankijken. Als het weer gaat lekken gewoon een nieuwe carterpan halen op de sloop. Zal je de kop niet kosten. Deze door de dealer laten vervangen bij de volgende beurt als de olie eruit gaat.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Kan dat niet verder gaan scheuren dan?

Lijkt me niet zo fijn voor je motor als alle olie ineens weg is........  :-\

Jeroentjuh

Ik zou er ook ff een nieuw carter op laten zetten, die kit is echt maar een noodoplossing....

daytonawim

op de brug zag ik dat ze mijn carter al eens een keer hebben dicht gelast   :o :o

Hilgert

Dat lassen is op zich geen probleem...flinke deuken kunnen dat wel zijn. Die kunnen de olietoevoer naar de pomp ernstig belemmeren.
2012 508 SW Blue Lease Exec 1.6-16V HDi 115pk FAP
1998 Volvo V70R AWD
1991 205 3.0-24V V6 ; 1990 205 Speedster 2.0 turbo ; 1989 205 Cabrio T16

Racingbrick

 :o, Geen risiko nemen, gewoon aan andere pan er aanhangen.
De eerste serie GLT's in 91/92 draaiden in elkaar toen ze aan de pers werden voorgesteld... ???
ja echt waar, in lange bochten kreeg het blok geen smering (genoeg) , dat heeft men toen als een gek gemodificeerd bij de productie. ( lekker genant voor Volvo trouwens op dat moment )

Sindsdien heb ik altijd een soort cartertrauma overgehouden, en Wim: jij wilt dergelijke zaken niet meemaken met je nieuwe beest...

daytonawim

Lassen van de "pan" is ook niet mijn idee hoor

ed

Het carter van een willekeurige 850 zou moeten passen vanaf motornr 374783. Daarvoor is een iets ander carter toegepast. Na 1999 is het carter weer veranderd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Citaat van: alexJ op 28-08-2006 14:46:19
Wel naar aanleiding van de opmerkingen op zoek gegeaan naar een nieuwe pan; nog niet eenvoudig bleek al want men wist niet zeker of de carterpan van een 850 zou passen op die van een v70 blok ( v70 ,10 klepper, 2,5 van 98, b5252s volgens m'n boekje ) ; weet iemand dat toevallig? Uiteraard was de opmerking van de man " breng de oude even langs voor vergelijk" heel voor de ahnd, maar iedereen begrijpt dat ik graag met de nieuwe pan in de hand aan deze klus begin
als dat zou kunnen...

Als je nu een oranje peilstok hebt, zul je met een 850 carterpan waarschijnlijk wel een rode peilstok nodig hebben, anders is je minimum 0,5 liter te laag. M.a.w. als je peilstok minimum aangeeft is je blok al droog ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: