S70R

Gestart door Paul-S70R, 01-10-2006 09:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

R o b

Semi-offtopic:

Deze reactie kregen wij van het volvo40forum.nl van Shell:


Geachte heer Schilperoort,

Onlangs heeft u een vraag gesteld over het octaangetal van Shell V-Power benzine. Hierover kunnen wij het volgende meedelen.

Het octaangetal van Shell V-Power is 97. Aan de pomp wordt het octaangetal 95 gecommuniceerd; dit is het minimum getal dat Shell bij de wet verplicht is te communiceren. De hoogte van het octaangetal is niet het belangrijkste voor een optimale verbranding van de brandstof. De toevoegingen in de vorm van dopes bepalen mede het verbrandingsresultaat.

Alle auto's met een bouwjaar na 1992 kunnen probleemloos Shell V-Power tanken. Indien u twijfelt, adviseren wij u contact op te nemen met de importeur van uw auto. Deze kan zonder problemen aangeven wat het minimale octaangetal voor uw auto is. 

Marktonderzoek heeft uitgemaakt dat het door u bedoelde product met octaangetaal 100 voor Nederland niet geschikt is in verband met de snelheidslimieten die zoals u weet daar hoger zijn, voorts is het product fors duurder dan de lagere Shell V-Power octaansoorten.

Wij vertrouwen erop met deze reactie naar behoren te hebben gereageerd en wensen u nog vele veilige en plezierige kilometers toe, wellicht met Shell V-Power benzine. 



Met vriendelijke groet,

Shell Nederland Verkoopmaatschappij B.V.
Customer Service Center (CSC/RC)
Postbus 79, 2900 AB   CAPELLE AAN DEN IJSSEL
Tel. 0900 202 2710

Shell Nederland Verkoopmaatschappij B.V. heeft haar statutaire zetel te Rotterdam en heeft haar kantoor gevestigd aan de Rivium Boulevard 156 te Capelle aan den IJssel. Zij is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nr 24112907.

mehn

Oud nieuws dus  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

big ben

CiteerAlle auto's met een bouwjaar na 1992
en alle glt-jes dan van 1992???

Of ga ik te kort door de bocht?? ???

Eugene

Mijn Alfa 33 16V uit 91 liep er ook gewoon op, sterker nog.. die kreeg niks anders te zuipen ;)

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: big ben op 13-11-2006 08:40:54
CiteerAlle auto's met een bouwjaar na 1992
en alle glt-jes dan van 1992???
Of ga ik te kort door de bocht?? ???

Daar kun je gerust V-power mee tanken. Ik begrijp werkelijk jullie "probleem" niet  :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

big ben

Citaat van: mehn op 13-11-2006 08:45:22
Citaat van: big ben op 13-11-2006 08:40:54
CiteerAlle auto's met een bouwjaar na 1992
en alle glt-jes dan van 1992???
Of ga ik te kort door de bocht?? ???

Daar kun je gerust V-power mee tanken. Ik begrijp werkelijk jullie "probleem" niet  :eusa_think:

okee!!  duidelijk :-[ :eusa_whistle:

M a r c

Gewoon Eur98 tanken... Ik snap écht niet wat jullie allemaal met Shell V-Power hebben. Ik zou vooral de firma die de (hoge) prijzen bepaalt steunen ja... Feit is dus wel dat hun verkooppraatje werkt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: M a r c op 13-11-2006 09:12:36
Gewoon Eur98 tanken... Ik snap écht niet wat jullie allemaal met Shell V-Power hebben. Ik zou vooral de firma die de (hoge) prijzen bepaalt steunen ja... Feit is dus wel dat hun verkooppraatje werkt.

Gewoon Euro95 tanken zou ik zeggen Marc. RON98 is echt niet nodig als je auto standaard is, en al zeker niet in een GLE of GLT.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Eur95 bevat een groene kleurstof. Dit koekt aan in je gehele brandstofsysteem. De injectors zijn daar best storingsgevoelig voor. Eur98 heeft die kleurstof niet. Hoger octaangetal betekend minder detonatiegevoelig, dus bij hete zomers hebben alle turbogeblazen wagens daar profijt van. Je ontsteking blijft gewoon scherper.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Racingbrick

Citaat van: M a r c op 13-11-2006 10:30:18
Eur95 bevat een groene kleurstof. Dit koekt aan in je gehele brandstofsysteem. De injectors zijn daar best storingsgevoelig voor. Eur98 heeft die kleurstof niet. Hoger octaangetal betekend minder detonatiegevoelig, dus bij hete zomers hebben alle turbogeblazen wagens daar profijt van. Je ontsteking blijft gewoon scherper.

Ik heb nooit groen Schelpensap, gezien en ik tank altijd Ron95.
Roffel loopt tegenwoordig alleen op LPG, en dat is Ron100, daar kan geen V-power tegenop.


Ludo

Citaat van: M a r c op 13-11-2006 09:12:36
Gewoon Eur98 tanken... Ik snap écht niet wat jullie allemaal met Shell V-Power hebben.

ik heb em gisteren volgedaan met V-power.
normaal ben ik ook niet voor die marketingpraatjes maar m'n 'vaste pomp' is dicht voor werkzaamheden, en een te lege tank hou ik niet van.
nouja voor 1 keer dan maar...
als de motor gaat pingelen ofzo haal ik em er wel uit.... voor de grasmaaier is ie altijd nog goed.  :evil:

The Duck

Maak je niet zo druk over V-power of zo. Wij gebruiken het zelfs in de historische raceauto's. Net als BP 98 ultimate (wat overigens weer net iets beter is). Ik stop in de volvo V70 zelfs regelmatig ultimate 98 aangevuld met cvl turbo............octaangehalte samen 102 en geen problemen. (verwerkt is cvl turbo met benzine niet langer dan een week of twee houdbaar vandaar maar in de Volvo werkt prima)  :evil:
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

Paul-S70R

Zo.....
Net getankt! in tegenstelling tot de situatie van voor de grote onderhoudsbeurt van afgelopen zaterdag heb ik nu gemiddeld 12.2 liter op 100km gereden en dat was eerst gemiddeld tussen de 12.8 en 13.5 liter op 100 km. Laatste tank was trouwens V-Power!

Turbobiker

Citaat van: Paul-S70R op 13-11-2006 16:58:20
Zo.....
Net getankt! in tegenstelling tot de situatie van voor de grote onderhoudsbeurt van afgelopen zaterdag heb ik nu gemiddeld 12.2 liter op 100km gereden en dat was eerst gemiddeld tussen de 12.8 en 13.5 liter op 100 km. Laatste tank was trouwens V-Power!

Ook als reactie op Mehn zijn antwoord: gewoon 98 tanken, je rijdt er ook nog eens zuiniger op, scheelt vaak minstens de meerprijs... Veel betere argumenten zijn er niet lijkt mij 8)
De Tussenpaus

Paul-S70R

Jullie hebben allemaal echt wel gelijk! ::)
Nu nog mijn vrouw overtuigen... :eusa_silenced: