Rugleuning verstelling repareren elektrisch bedienbare stoel

Gestart door rogvolv, 23-10-2006 19:28:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 30-09-2009 01:12:49
Citaat van: Jeroentjuh op 29-09-2009 21:38:57
Ik heb vanavond ook ff die kabel vervangen, werkt allemaal weer, mijn rugleuning gaat weer mooi naar beneden, omhoog ook, al1 het laatste stuk dan stopt die, gaat al1 verder als je steeds de schakelaar opnieuw indrukt, dus elke x bij het indrukken van de schakelaar gaat die klein stukje verder. Voor het vervangen werkte alles perfect.

Weet iemand zo wat dit is? Of moet ik morgen op mijn werk maar weer eens gaan kijken?  :angel:

Was dat niet die microswitch die moet detecteren of de leuning in de maximale stand staat?


Gr :eusa_think:

En waar vind ik die? Zal zo eens ff zoeken in Vida, of de boekjes hier  :eusa_whistle:

Jeroentjuh

Gevonden, stoel moet geijkt worden met de diagnose sleutel  ;D

Rijns_t5r

#32
kijk ff op deze site,ff naar beneden scrollen,overzicht tekening van de stoel.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=6815
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Rijns_t5r

WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS


Jeroentjuh


Healey

Mijn linker electr. stoel staat rugleuning helemaal naar beneden en wil niet meer terug.
De rechter stoel (bijrijder) heeft inderdaad 2 handels om weer terug te plaatsen naar boven. Linker stoel niet.

Hoe krijg ik de rugleuning weer terug om kabeltje te vervangen/repareren.

Groet,

Michiel.

johan283


sven0503

vandaag m'n rugleuning van m'n electrische stoel gerepareerd met dank aan de hulp van dit forum en telefonische hulp van " Snix ".

wat heb ik gedaan:

- bekleding losgehaald.
- kabeltje verwarmd met een hete lucht fohn en in het metalen uiteinde geduwd.
- vervolgens nog vastgezet met 2 tai-raps.

probleem verholpen :)

christianvanloon

Even hierop inhakend; mijn stoel schuift niet electrisch naar voren als ik hem naar voren klap.
Nader onderzoek levert 2 loszittende microswitches op, die niets doen als ik ze handmatig bedien.

Ik las over een vervangingsdeeltje, wat het afgebroken 'houdertje' zou moeten vervangen?

heeft iemand hier meer info over of artikelnummers?
Zijn de microswitches daadwerkelijk stuk als je ze handbediend maar er gebeurt niets?
Wat zijn hier de artikelnummers van?

De switch zit vast aan 2 draadjes, moet je deze doorknippen en de nieuwe switch weer vast solderen of...?

UserID6342


meyerink

bij gaat de rugleuning wel naar achteren, maar allen bij inschakelen beweegt de leuning stapje voor stapje naar voren (als je telkens de schakelaar inschakelt!). Is dit ook een kabel probleem?

Weet ook iemand die het zittingsgedeelte kan repareren?

groet,
Jules

Loet

Beste mensen,

Een prachtig topic! Tussen de foto's op de eerste pagina staat iets geschreven over het 'uitploffen' de zijairbag. Dat lijkt me geen leuke ervaring. Is het, om dat te voorkomen, voldoende om de accupool los te halen?

Hoe kan ik het bedieningsgedeelte eraf halen? Losklikken of zit dat met schroeven vast? Als ik toch bezig ben, wil ik meteen een naadje stikken in het leer van de zitting. Is het voor de gehele operatie handiger om de stoel eruit te halen?

Hartelijk dank voor de antwoorden.  :)

Groet,
Loet

maruska

je moet de sensor die aan de zijkant zit onder je bediningspaneel afdekken met een kapje (rood, zit ingeklemt in paneeltje). die zet je eroverheen. airbag kan afgaan ook als hij buiten de auto is.
bedieningspaneel eraf : 2 halve maan klemmen. kijk even welke omhoog en hoe/welke naar voren toe geschoven moet worden.
zitting is los te halen, echter veel makkelijker met de stoel eruit. zitten een paar grote veren onderop die hem vastklemmen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Dirk

Bij mijn 850 werk de elektrische rugverstelling ook niet meer, weet iemand soms hoeveel mm het kabeltje over het algemeen moet worden ingekort.