Ook lid van de keerringclub ?

Gestart door Jak, 27-06-2005 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eugene

Citaat van: arnoldt op 04-05-2006 14:29:14
dank je voor je reactie,
is het heel schadelijk om hier mee door te rijden?

Nee, er zijn mensen die zeggen dat de olie aan de koppeling kan komen (als je een handbak hebt) en dat daardoor de koppeling kan gaa slippen. Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat dit daadwerkelijk gebeurd is. Als je een automaat hebt is het dus helemaal geen probleem. Je moet alleen het oliepeil in de gaten houden.  Vullen tot boven 3/4 heeft geen nut, dat gaat er meestal zo weer uit door de carteronluchting.

Beste is om bij de volgende koppelingswissel (als je een handbak hebt) ook de keerring te laten vervangen. Dat ding kost 40 euro, maar arbeidsloon om de bak eraf te halen is vele malen hoger.

If it's not blown, it sucks...

arnoldt

Ik heb dus een automaat,en kwam er van de week achter dat ik olie lekte,de garage zei me dat het in het ergste geval een lekkende keerring was,maar hij kon dat zo niet in 1 oogopslag zien,hij heeft wel 2 liter olie bijgevuld na 1300 km .

mehn

Citaat van: arnoldt op 04-05-2006 14:23:03
Hallo,
mijn 850 lekt olie,hoe kan ik herkennen dat het om de keerring gaat?
grt
Arnoldt

Wat voor een motor heb je in de 850? Turbo?

Zet dat anders ff in je profiel, dat scheelt weer extra vragen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arnoldt

850,2.5 automaat 10 klepper

Eugene

Aan welke kant onder de motor lekt ie. Aan de passagierskant of aan de bestuurderskant?

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: arnoldt op 04-05-2006 14:50:38
850,2.5 automaat 10 klepper

ok, dan valt de olieretourleiding af ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

randolf

Hallo allemaal,
da,s wel heel sterk,ik heb ook een automaat,2.5,10v,en naar alle waarschijnlijkheid een lekkende keerring,mijn garage ,een dealer van een ander merk overigens,zei me dat het een lekkende keering zou kunnen zijn,maar kon dit ook niet met zekerheid zeggen,zelfs niet door goed onder te wagen gekeken te hebben.Ik lees net dat het best te doen is om er mee door te rijden,mits het oliepeil goed in de gaten te houden.Wel leuk dat je hier vanalles te weten komt.

mehn

Zoals je ook gelezen hebt ligt het er een beetje aan waar de lekkage is.
Het best kun je de achterkant en onderkant van het blok goed schoonmaken en dan een dag of 2 later nog eens kijken waar de olie zit. Meestal kun je dan eenvoudig zien waar de lekkage zich bevindt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

b0nkolok

Tja, kan verkeren.
Er is ook een leuk additief in de handel dat de keerringen herstelt (tijdelijk). Kost 29 euries. Bij mij helpt het... olielekkage nu minimaal. Ik zeg dan ook mijn lidmaatschap op!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

marcel69

YIPPIEEEEE....
Met trots mag ik zeggen dat ik na een bezoek bij Dennis keerring lid af ben  :P
Bovendien heeft Dennis hem helemaal nagekeken en ons verzekerd een goede koop te hebben gedaan. Toch blij dat de parkeerplaats bij mijn huis niet meer baalt van het feit dat ik mijn roffel er op parkeer  ;D

Marcel
"Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspeigel met een politieauto erin"

johan283

Citaat van: b0nkolok op 13-05-2006 16:02:35
Tja, kan verkeren.
Er is ook een leuk additief in de handel dat de keerringen herstelt (tijdelijk). Kost 29 euries. Bij mij helpt het... olielekkage nu minimaal. Ik zeg dan ook mijn lidmaatschap op!

Wat is dat dan voor spul?  ??? Wil ik ook gaan proberen   ;D

Daf46

Ik ben sinds een ritje naar de Mont St Michel (Toeristenrommel) ook lid van de keeringclub.

Tijdens de terugrit merkt ik druppeltjes op mijn achterruit op terwijl het niet regende. Eens op onze gite aangekomen de motor gecheckt en inderdaad: aan versnellingsbakzijde en de de hele onderkant goed vol olie.

De rest van de vakantie dus maar dagelijks oliepeil gechecked.

ed

Citaat van: DD op 01-05-2006 10:41:52
geld dit euvel ook nog voor de s70 en v70 of heeft volvo bij invoering daarvan een modificatie gedaan waardoor de kans behoorlijk kleiner wordt?
Precies hetzelfde!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

DD

nou dan is het afwachten. momenteel lekt die aan de distributie zijde op de kering olie. Maar nog 6000km krijgt die een nieuwe driem, waterpomp en rollen, neem ik meteen alle keringen aan die zijde mee.

Daf46

#59
Een paar fotos

Druppels op de koffer:

Olie op versnellingsbakhuis:

Olie onderaan: