OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antonio


Olla Roffelaars,

heb de stappen 2x opgevolgd, eveneens met draaiende motor. Service lampje  van m'n 92 850 glt blijft branden.

Iemand nog opties??

Ludo

heb je de motor ook afgezet en opnieuw gestart?.

Antonio


Yep,

beide opties precies volgens instruktie uitgevoerd.

Eerst met contact aan. Daarna nog een keer om zeker te zijn. Toen het lampje bleef branden, 2x de procedure gevolgd met draaiende motor. Alle keren aan het eind: contact uit / aan en starten. Lampje blijft branden.

Baksteen dan maar?

Ludo

#33
het moet normaal lukken hoor, op pagina 1 beschrijft mehn de juiste procedure.
probeer anders eens op deze manier:
contact aan, A7
4x op het knopje drukken.
als vervolgens het ledje gaat branden: 1x drukken.
gaat het ledje weer branden: 5x drukken.
vervolgens nog 1x drukken als het ledje brand.
het ledje gaat nu snel knipperen en de reset is voltooid.

Antonio


hmm,

Bij stap 4x op knop drukken en 5x op knop drukken, brand het lampje ca 3 seconden
Bij de stappen 1 x op knop drukken, krijg ik een code; iets van 2-1-1 of zo.

Als ik de eerste stap uitvoer (4x op knop drukken), dan brandt het lampje dus gedurende ca 3 seconden. Moet je in deze periode  stap 2 (1x op knop drukken) uitvoeren, of moet je wachten tot het lampje uit is??

hoor graag van je, maarreh morgen verder prutsen

Ludo

ja, je moet als het ledje gaat branden, meteen drukken.

btw, de procedure die ik hierboven schrijf, is dezelfde als op pagina 1.  :evil:

Antonio



: :eusa_eh:

sorry, dat haal ik er niet uit. Wrslk door het uitlezen van foutcodes (waar je juist op het knipperende lampje wacht tot deze uitgeknipperd is) op het verkeerde been gezet.

Voeg anders even op blad 1 bij het resetten een paar keer het woord 'meteen' toe, dat voorkomt onduidelijkheden.

Ga het morgen opnieuw proberen. Thanx voor de hulp :eusa_clap:

mehn

Als je weet dat het lampje 3 seconden brandt doe je het fout  ;)
Je moet nl niet wachten totdat het weer uitgaat, maar drukken als het nog brandt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Antonio

#38

met het doorlopen van de stappen (met direct drukken zodra het controle ledje brandt) is het gelukt.

service controle lampje is uut! ::)

Gracie maar weer!!!

elianmars

Draai dat lampje er gewoon uit  ;)

Ludo

welke foutcode komt uit A7?.

monster900

Ik heb van de week een paarkeer de foutcodes gereset van m'n lambda sonde.  Wilde daarjuist nog eens kijken hoe het zat, maar de LED wil niet meer flikkeren, hoe vaak ik ook op het knopje duw, hoe lang of hoe kort ik het ingeduwd houd...

ewing

Citaat van: monster900 op 25-11-2007 13:59:08
Ik heb van de week een paarkeer de foutcodes gereset van m'n lambda sonde.  Wilde daarjuist nog eens kijken hoe het zat, maar de LED wil niet meer flikkeren, hoe vaak ik ook op het knopje duw, hoe lang of hoe kort ik het ingeduwd houd...

Misschien domme vraag, maar heb je het contact wel aan?

monster900

Citaat van: J.R. Ewing op 25-11-2007 14:23:06
Citaat van: monster900 op 25-11-2007 13:59:08
Ik heb van de week een paarkeer de foutcodes gereset van m'n lambda sonde.  Wilde daarjuist nog eens kijken hoe het zat, maar de LED wil niet meer flikkeren, hoe vaak ik ook op het knopje duw, hoe lang of hoe kort ik het ingeduwd houd...

Misschien domme vraag, maar heb je het contact wel aan?

Ja, met contact aan, motor aan, allemaal geprobeerd...

monster900

GEVONDEN

Blijkt dus dat de OBDI ook afgezekerd is, samen met de ruitenwisser op het kofferdeksel...

Zekering nr 33 dus ;)